Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KERTOKAA: Miten olette kertoneet kissoillenne talous- ym. tilanteesta Venäjällä?

Vierailija
17.12.2014 |

Ovatko kissanne kyselleet asiasta tai oletteko itse ottaneet sen puheeksi?

Kommentit (125)

Vierailija
101/125 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissalla on sukujuuria Venäjällä. Olen luvannut, että jos se lapsiasiamies Pavel Ashtahov yrittää erottaa meidät jollain tekaistuilla syillä, niin teen kaikkeni että kissa on ja pysyy meillä. Kissa riepu näkee painajaisia siitä, että Pavel tulee ja vie väkisin rajan yli. Tosin täytyy sanoa, että meidän kissalla ei ole käytöshäiriöitä vaikka ihan tarkalleen emme sukua tunnekaan. Hienosti kakkii laatikolle ja naarmii vain kiipeilypuutaan. Pavelin kuvan nähdessään tai nimen kuullessaan kyllä sitten mouruaa yhden susilauman edestä. 

Vierailija
102/125 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että meilläkin on kovasti painostusta Venäjälle herkkujen suuntaan. Kissani suorastaan vaatimalla vaativat kaviaaria. Kaipa se on viisumi hommattava vielä ennen viikonloppua. Kissani ovat kuitenkin hyvin sähäköitä tapauksia, enkä halua tuottaa heille liikaa pettymyksiä. Toisaalta kissani ovat nykyään hyvin NATO-myönteisiä. He värväävät koko ajan lisää kannattajia tästä lähipiirin kissapopulaatiosta. Rautaa rajalle - mouruntaa kuuluu lähes joka pihapiiristä, missä ikinä kuljen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/125 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 22:41"]

on kyllä toivonut joululahjaksi maailmanrauhaa. Onkohan se alkanut pössytellä? 

[/quote]

Liikaa kissanminttua...!

Vierailija
104/125 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvitse miettiä moisia, vekinä olo on tietoinen valintani. Terv. Veki vm83

Vierailija
105/125 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kissani on aina ollut kiinnostunut aseista ja sotahistoriasta, mutta nyt tuntuu, että tilanne on jotenkin livennyt käsistä. Ensimmäiset merkit olivat oikeastaan nähtävillä jo viime talvena, mutta silloin en vielä ollut huolissani. Tuolloin huomasin mm., että kissani oli laittanut someen kuvan, jossa Robin yrittää sanoa jotain ja Batman lyö häntä nyrkillä kasvoihin ja puhekuplassa lukee NATOON!! Kissani oli vielä kommentoinut kuvaa muun muassa lauseella "RAIA KII NYT11", ja silläkin kommentilla oli melkein sata tykkäystä muilta kissoilta.

Riitaa meille tuli kesällä, kun huomasin, että kissani oli postannut omalla Face-tunnuksellaan ja nimellään Verkkolehden ja Iltalehden palstoille kommentteja, joissa luki kaikkea kamalaa, kuten harmi että Saksa hävisi sodan ja käytettiin R-sanaa ja halventavia kirosanoja, joista on kotona sovittu, että niitä ei käytetä. Tästä kissani suuttui niin, että hän seisoi kuukauden ajan eteisen tuolilla etutassu jonkinlaisessa natsitervehdyksessä aina kun tulin töistä.

Pari viikkoa sitten sanoin, että Juha Sipilästä voisi tulla hyvä pääministeri, minkä seurauksena kissani hyökkäsi kynnet pystyssä suoraan kasvoilleni. Niihin jouduttiin ompelemaan minta tikkiä Mehiläisessä.

Muilla Mammoilla samoja ongelmia? Hätäkahvin paikka?

Vierailija
106/125 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kissa on pienestä saakka ollut maanpuolustushenkinen ja käynyt vapaaehtoisen maanpuolustustyön kursseilla. Ovat kai nyt kehittelemässä jonkinlaisia kodinturvajoukkoja paikallisyhdistyksessä. Suoraan kissa ei ole minulle näistä puhunut, kovin salamyhkäistä tuntuu olevan. Mun tehtäväni on kuulemma huolehtia että Latzia ja tonnikalaa riittää kaapissa.

Vierailija
107/125 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

KISSANI OVAT VENÄJÄMIELISIÄ, NIMET IGOR JA KASPER. KERROIN HEILLE TILANTEEN HYVIN VAROVASTI, ETTEIVÄT JÄRKYTTYISI. HANKIN MYÖS KRIISIAPUA TILANTEEN PITKITTYESSÄ. 

Vierailija
108/125 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissani ilmoitti huolehtivansa itse alueellisesta puolustuksesta, eikä siedä alueellamme mitään vieraita vahvistuksia. Resurssitkin ovat pienempiä uhkia, kuten oravia, kaninpoikasia, pikkulintuja ja naapurin kissaa kohtaan kunnossa. Viime viikolla kotiin tuomani 10 kilon tonkka niitä hyviä naksuja lisäsi kissan käsitystä siitä, että varmuusvarastot ovat kunnossa.

Koiria, niin saksanpaimenkoiria kuin venäjänvinttikoiria vastaan, puhumattakaan amstaffeista, kissa ilmoitti kyllä huolehtivansa valvonnasta, mutta aseet ei riitä niitä vastaan millään. Pienpedon asenteellakaan kun ei mahdottomiin pysty. Sanoin huolehtivani, ettei koirista ole vaaraa. Olkapäälle pääsee turvaan, jos tilanne alkaa kärjistyä eikä puita ole lähettyvillä.   

Vierailija
109/125 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole kissaa mutta varmasti lepertelisin liirum laarumeita heille ja kertoisin kuinka mukava heppu Putin on. Oikeastaan uskoisin että kissat olisivat heti asian tasalla sillä ainakin nallekarhuni oli viime viikolla samaa mieltä USAn poliittisesta tilanteesta.

Vierailija
110/125 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:19"]

Miten olette valmistelleet kissaa ennen asiasta puhumista? Oletteko pyytänet istumaan, tarjonneet viskipaukun maidolla, vai jotain muuta?

[/quote]

Lupasin kisulle kissanminttua jos hän kuuntelee kiltisti mitä kerron. Kertomisen jälkeen kisu olikin sen verran suivaantuneena näköinen että suihkaus kissanminttua vanhaan leluhiireen piristi kissaa kummasti. Kissa oli kuin olisi juonut pullollisen halpaa vodkaa. Onneksi sekin meni ohi.

Vierailija
111/125 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
112/125 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessahan on tapahtumassa salakavalasti venäläiskissojen invaasio. Venjänsinisten lisäksi siperailaiset ovat levinneet jo kaikkialle idästä länteen, ja uusimpana ovelana tulokkaana neva msquerade ujuttautui jo presidentinlinnaankin.

Kissojen keskinäinen yhteydenpito on sen verran neuvokasta ja tiivistä, että ei oikein maksa vaivaa enää yrittää peitellä Venäjä-uutisia niiltä, peijakkaat kun ovat viiksikarvanmitan verran aina ihmisiä edellä...

Vierailija
113/125 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöisten ongelmien välttämiseksi olen vapaaehtoisesti kissaton.

Vierailija
114/125 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Kissani ei suostu puhumaan minulle, kun en antanut hänen ottaa napakorua

Vierailija
115/125 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissani kuunteli sanattomana, kun annoin ulkopoliittisen katsauksen painopisteenä Venäjä. Sitten leikimme vähän huiskalla, minkä jälkeen kissani vetäytyi pohdiskelemaan asioita. Odotan, sanooko hän jotain päivällispöydässä vai vaikeneeko edelleen. Olin kyllä itsekin teininä melko sulkeutunut.

Vierailija
116/125 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissaani ei kiinnosta yhteiskunnalliset asiat ollenkaan ja hyvin vähän mitkään muutkaan asiat. Jukka Poikaa se fanittaa. Jos tilanne eskaloituu, ryhdyn itse samanlaiseksi.

Vierailija
117/125 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin, mutta siitä ei tullut mitään: https://www.facebook.com/video.php?v=10205608522560557

Vierailija
118/125 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissani on kansantaloustieteestä väitellyt tohtori, joten en oikein kehtaa alkaa selitellä asioista, jotka hän tietää minua paremmin. Pyrin lähinnä pitämään hänet ruokittuna ja siliteltynä.

Vierailija
119/125 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei apua! Onko puolustusvoimat ottaneet yhteyttä teidän kissoihin? Meidän kissalle tuli jo kutsu puolustusvoimilta ylimääräiseen kertausharjoitukseen. En tiiä mitä tehdä :(

Vierailija
120/125 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 19:23"]

Yritin, mutta siitä ei tullut mitään: https://www.facebook.com/video.php?v=10205608522560557

[/quote]

Mutta sä oletkin Porvoosta...!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi