KERTOKAA: Miten olette kertoneet kissoillenne talous- ym. tilanteesta Venäjällä?
Ovatko kissanne kyselleet asiasta tai oletteko itse ottaneet sen puheeksi?
Kommentit (125)
Kissaa ei tuollaiset jaksa kiinnostaa joten ei sen kanssa saa keskustelua aiheesta. Se on vähän sellainen air head. Lisäksi kun sen kanssa yrittää puhua vakavia, se lähtee aina jumppaamaan, viimeksi meni vetämään leukoja rappusiin. Viime eläinlääkärivisiitillä lääkäri kiittelikin kun kissalla on niin mahtavat lihakset.
Minun kissani on selvästi ahdistunut tilanteesta. Se juoksentelee ympäriinsä ja törmäilee esineisiin, kiipeilee verhoihin ja nyt myös joulukuuseen, pudottelee tavaroita ja kukkapurkkeja lattialle ja mikä pahinta, yrittää turvaan ahtaisiin paikkoihin kuten pahvilaatikoihin. Olemme yrittäneet pitää sen erossa ahdistavista uutisista, mutta ilmeisesti väliaikaisessa hoitopaikassa mummon luona on vahinko päässyt käymään.
En ole kertonut mitenkään. Olisi varmaan pitänyt. Nimittäin jotain kissa on kuullut jostain, koska kun kuulee sanan Putin, juoksee viivana eteisen kaappiin perimmäiseen nurkkaan vanhan karvalakin taakse piiloon. Eikä tule vaikka houkuttelee lempiruualla. Meidän on ollut pakko pitää radioa ja tv:tä kiinni ja p-sana on meidän perheessä kielletty kokonaan. Kissa jopa raapaisi minua kun yritin tarjota herkkupalaa lohdutukseksi. Toipuukohan se koskaan?
Olin valmistautunut kertomaan kissalle Venäjän tilanteesta hienovaraisesti, mutta se olikin ihan EVVK. Melko huoleton kaveri.
Minä olen jo pitkään epäillyt kissani olevan venäläinen. Adoptoin sen kissojen suojakodista ja ensimmäinen vuosi sen elämästä on pimennossa. Se tuntuu reagoivan kun kuulee televisiosta venäjänkieltä, mutta minun puhuessa se ei ikinä näytä ymmärtävän mitä tarkoitan. Meillä on kommunikointi vaikeuksia joten emme ole keskustelleet Venäjän tilasta
Noh, meidän kissa on vielä pentu ja hän ihailee kovasti Saapasjalkakissaa. Sotasuunnitelmia on siis kovasti.. mutta ne tosiaankin ovat ihan "lapsen saappaissa". Heti kun kuuli että on olemassa jonkinlainen uhka sodalle, niin alkoi se pikkukolleille tyypillinen kausi innostua sotajutuista. Ei tuo vielä ymmärrä.
Pitääkö kissatkin vetää tähän sodanlietsontaan mukaan? Minä en kerro kissoille mitään ja ajan ne pois, kun luen uutisia. Kissavideoita katsotaan yhdessä.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 17:25"]
Kissat saavat meillä katsoa uutisia ja ajankohtaisohjelmia. Niistä sitten keskustellaan iltapalalla. Venäjästä ollaan sanottu, että jos oikein paha tilanne tulee, niin pitää mennä kiltisti kuljetuskoriin eikä säntäillä leikkisästi sänkyjen alle. Me ihmiset huolehdimme lopusta.
[/quote]
Kiitos, ihana Iso Ihminen!
Meillä koira on katsonut uutisia ja on jatkuvassa valmiustilassa. Jos rapusta kuuluu askeleita tai pihalla näyttää joku liikkuvan, koira päästää ilmoille heti haukkuhälytyksen. Kyselin syytä, hän vastasi vain olevansa huolissaan laumansa turvallisuudesta. Sanoi varoittamisen olevan rodulleen ominaista. Epäilen tämän kuitenkin olevan silkkaa silmänpalvontaa, koska töistä kotiin tullessani tyynylläni on koiran kokoinen lämmin kuoppa.
33, aika nuuskija olet, kun käyt tutkimassa lämpimiä paikkoja :D
Meillä kissa kommentoi asiaa vain sanomalla kurrrrnnauuuu.
Meidän venäjänsininen on vähän herkkä näiden asioiden kanssa, kuten varmaan ymmärrätte. On nimittäin perhettä Pietarissa ja taitaapa joku sukulaiskolli kuulua Putinin perheelle tai ainakin sukulaiselle. Tai ehkä naapurille; kissani on aika dramaattinen ja tykkää liioitella teatraalisin elein.
Ollaan vaan pidetty kisujen kanssa tyttöjen iltaa ja leivottu piparia. Ei kannata ottaa liian raskaasti, paitsi huvittelu.
Olen antanut kissani kuunnella Venäläistä radioasemaa ja siitä tuli Putinin ja Stalinin fani??
Meillä ei politiikasta, sodista ym juurikaan puhella.. En turhaa vaivaa mieltäni moisilla, kissaakin tuntuu enempi kiinnostavan pyllyn pesu. Muutoin kyllä jutellaan jokapäivä päivän kuulumiset, miten mulla meni töissä ja mitä on tapahtunut kotona kun hän on ollut päivystysvuorossa.. :)
Meidän kissa on varmaan Matroskin-kissan kaveri, koska kannattaa Putinia.
Mun kissa jäi kiinni kommunistisesta vakoilusta, ihan sillä tavalla että sen kaulapannasta löytyi pieni sirppi ja vasara-pinssi. Lisäksi sen naukuminen on alkanut kuulostaa epäilyttävän venäläiseltä. Ennen hän sanoi "kurnau" kun taas nyt kuuluu välillä "kurnauskaja!" Luulee kai, etten huomaa eroa.
Niin hyvä ketju!! :D mut mihin hittoon katoaa nämä viestit. .?!
Talouspakotteiden langettamisen jälkeen ollaan keskusteltu Venäjästä ihan päivittäin. Kissa etupäässä kuuntelee, mutta kyllä selvästi huomaa, että tilanne mietityttää sitä.