Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vastaus kysymykseen "Miksi monet velat vihaavat lapsia?"

Vierailija
16.12.2014 |

...on sama kuin kysymykseen Miksi monet hammaslääkärit karsastavat hampurilaisia? Tai miksi monet kirjanpitäjät inhoavat kissoja? Eli: Mistä helvetistä kukaan voi puhua yhden ihmisryhmän puolesta?

Voin kyllä oikaista yhden väärinkäsityksen. Jos minulta kysytään, että pidätkö lapsista, niin valehtelisin, jos sanoisin "kyllä". Se tarkoittaisi, että lapset saisivat minut geneerisesti hyvälle tuulelle vain sen takia, että he ovat lapsia. Näin minulle käy kissojen kanssa, mutta ei lasten. Ei-pitämisen ja vihaamisen välillä on kuitenkin melkoinen ero.

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 19:36"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:29"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:26"]Onpas täällä vihaisia mammoja :O Missä tyyneys ja toisten kunnioitus? Kannattaisi irtautua koneelta ja mennä hoitamaan sitä lasta, olemaan läsnä hänelle kun on kerta tullut lisäännyttyä. [/quote] niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

[/quote]

Joo... Edelleenkään en vihaa lastasi, minua ei vain kiinnosta se. Ymmärrä jo ero. Turha lähteä räyhäämään asialle.

[/quote]

Kauhean agressiivisia sun kommentit ainakin on.

Vierailija
82/104 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 20:00"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 19:56"]

Mun mielestä on edelleen todella outoa ja myös todella huvittavaa vihata tai olla pitämättä kokonaisesta ihmisryhmästä..Siis ihan sama kuin jos mä vaikka vihaisin vanhuksia :D eli kaikki, jotka on yli 65 niin mä en pidä niistä, mua ei kiinnosta ne, ne on turhia..! 

[/quote]

Pienet lapset muistuttavat toisiaan paljon enemmän kuin aikuiset tai edes vanhukset. Lähes kaikilla lapsilla on ainakin osa ärsyttävistä, lapsille ominaisista piirteistä. Varmaan ymmärrät tämän, kun vähän mietit asiaa.

[/quote]

Sä taas et tule ikinä ymmärtämään lapsista mitään, koska et siedä niiden seuraa... Teet havaintoja kilometrin päästä kiikarit silmillä varmaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viha on vähän turhan voimakas tunne. Itse suhtaudun lapsiin lähinnä välinpitämättömästi. Jotkut vanhemmat sitten jo herättävät voimakkaampia tunteita tyrkyttäessään lapsellista elämäntapaansa joka paikkaan.

Vierailija
84/104 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 20:38"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 20:00"]

Mun mielestä on edelleen todella outoa ja myös todella huvittavaa vihata tai olla pitämättä kokonaisesta ihmisryhmästä..Siis ihan sama kuin jos mä vaikka vihaisin vanhuksia :D eli kaikki, jotka on yli 65 niin mä en pidä niistä, mua ei kiinnosta ne, ne on turhia..! 

[/quote]

Pienet lapset muistuttavat toisiaan paljon enemmän kuin aikuiset tai edes vanhukset. Lähes kaikilla lapsilla on ainakin osa ärsyttävistä, lapsille ominaisista piirteistä. Varmaan ymmärrät tämän, kun vähän mietit asiaa.

[/quote]

Sä taas et tule ikinä ymmärtämään lapsista mitään, koska et siedä niiden seuraa... Teet havaintoja kilometrin päästä kiikarit silmillä varmaan.

[/quote]

Ei mikään määrä lasten seuraa saa minua arvostamaan lasten kielteisiä piirteitä yhtään sen enempää.

Vierailija
85/104 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tämä sota loppuu? Eikö jo voida sopia että lapsi kuin lapsi on inhottava vaajaa olio josta on pääasiassa vain haittaa kanssaeläjilleen ja heidän vanhempansa ovat vähä-älyisiä lepertelijöitä.

Voidaan myös päättä että kaikki lapsettomat ovat tavalla tai toisella sairaita yksilöitä kenen mielipiteillä ei ole mitään väliä. capish?

Vierailija
86/104 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtään velaa, joka vihaisi lapsia. Silloin kun itseäni painostettiin kaikkein voimakkaimmin lasten tekoon, tulin kyllä huonolle tuulelle jo lasten näkemisestä, mutta se meni ohi, kun painostus laimeni. Nykyään lapset eivät herätä minussa mitään erityisiä tuntemuksia.

Vierailija
87/104 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:10"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:05"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:04"] tästä aiheesta palstalla keskusteltu jo monta päivää. eikä koskaan johda kuin nimittelyihin haukkumisiin ja kiistelyyn, joten eikö aiheen voisi jo antaa olla! jokaisella oikeus omaan elämäntapaan ja näkemyksensä, kaikki yhtä oikeita ja arvokkaita. joulurauhaa kaikille! Amen ja piste. [/quote] Olen samaa mieltä siitä, ettei haukkumisesta ole yleensä mitään hyötyä, mutta kaikki elämäntavat ja näkemykset eivät kyllä todellakaan ole yhtä arvokkaita. [/quote] no lapsettomana tai perheellisenä eläminen ainakin ovat.

[/quote]

Riippuu vähän kenen kantilta katsoo. Biologian kannalta velan elämä on turha.

Vierailija
88/104 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muista veloista mutta multa ainakin puuttuu lisääntymisgeeni. Lisäksi vauvat on rumia läskiposkia, haisevia ja huutavia. Eikös jossain tutkimusissa todettu että ovat rasistejakin. Ainakin ovat täysin itsekekeisiä.

Ja vituttaa että muilla naisilla on tää lisääntymisvietti ja ne katoaa kaveripiiristä, kun niiden lapset ei kiinnosta. Ja että mehevin sontapalsta jossain netissä on vauva.fi... Ja että lapsista aletaan kysellä kolmekymppisten jlk. siis pelkistä lapsista, ihankuin mies ja avioliitto ei tulisi ensin. Kyllä se kertoo enemmän kysyjän wt-potentiaalista ettei näin oleta. Ja että kuvitellaan että velat on jtn. lesboja kun ei kiinnosta lapsien läskinaamat ja pikkuperseet sekä niiden pyyhintä. Saatikka ällöt teini-ikäiset idiootit ja niiden opastaminen elämän polulla.

Ja en ikinä ottaisi "käytettyä" miestä jolla on lapsia. Koska röyhkeimmät ämmät hakkkiutuu alfauroille heti paksuksi jo ennen avioliittoa niin siinä menee mun mahkut. ko. miehiin.

T:Vela

Vierailija
89/104 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole halunnut lapsia niin kauas kuin jaksan taaksepäin muistaa. Lapsena en pitänyt vauvanukeilla leikkimisestä muuten kuin sillä tavalla, että saatoin kokeilla niiden päällä erilaisia vaatetyylejä ja siis stailata niitä eri tavoin. Minusta oli lapsena oikeastaan vaivaannuttavaa, että nukkea olisi pitänyt "pissattaa", vaihtaa vaipat, kylvettää, keinuttaa kehdossa jne. Muistan tuntemukseni kirkkaasti. Poikien lelut olivat minusta aika paljon kiinnostavampia ja minulla oli kaksi isoveljeä. Kasvoin poikatytöksi, eikä minusta koskaan tullut tyttö-tyttöä. Vanhempana minua kuvattiin pitämässä sylissä sukulaisten vauvoja ja naamastani näkyy selvästi vain kaksi tunnetta - välinpitämättömyys ja vastenmielisyys. Joskus toki ajattelin adoptiolasta, mutta sekin vaihe meni ohi. Kyse oli pikemminkin sosiaalisista paineista kuin minusta itsestäni. En vain tunne riittävää kutsumusta äidiksi. Kyllä nämä asiat tietää, jos on rehellinen itselleen ja sulkee korvat muiden mielipiteiltä. Kärsisin jos minusta tulisi äiti. En tuntisi täyttymystä. Olen liian vapaudenrakas ja rakastan tutkimustyötäni. Silloin kun lapsi tuntuu uhraukselta eikä lahjalta, on varmaan aika 100% väärällä asialla eikä ole eettistä kokeilla eli jospa sittenkin tykkäisin äitiydestä jne. päättämällä hankkia lapsi. Se on liian iso vastuu, jotta sen kanssa voisi testailla tai leikitellä. En voi olla niin itsekäs. 

Vierailija
90/104 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 20:57"]

Koska tämä sota loppuu? Eikö jo voida sopia että lapsi kuin lapsi on inhottava vaajaa olio josta on pääasiassa vain haittaa kanssaeläjilleen ja heidän vanhempansa ovat vähä-älyisiä lepertelijöitä.

Voidaan myös päättä että kaikki lapsettomat ovat tavalla tai toisella sairaita yksilöitä kenen mielipiteillä ei ole mitään väliä. capish?

[/quote]

Ensimmäinen kappale ok. Jälkimmäinen ei.

Vierailija
91/104 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 19:08"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:44"]

Velan ja lapsista pitämisen tai inhoamisen välillä vain on väistämättä kytkös, ja on surullista nähdä, miten iso osa lukijoista ei ymmärrä logiikasta mitään kehuessaan aloitusta.

[/quote]

Ai siis millä tavoin on väistämätön kytkös? Tälläkin palstalla on veloja, jotka ovat nimenomaisesti sanoneet tykkäävänsä lapsista. Itse en kuulu niihin, mutta en myöskään inhoajiin. Vai oletko muka sinä automaattisesti kissojen vihaaja, jos et rakasta niitä etkä halua niitä kotiisi?

[/quote]

En, mutta jos julistan ihmisille innokkaasti joka tilanteessa miten minullehan ei koskaan kissaa tule, kuulijat saattavat aprikoida, mikä sitten on syynä tähän erityissuhteeseen minun ja kissallisuuskysymyksen välillä, että sillä pitää heidän tietoisuutensa täyttää. Näin on vielä enemmän, jos väitän kuitenkin pitäväni kissoista.

Jos lukisit tarkkaan, huomaisit, että en sulkenut pois mahdollisuutta, että vela ilmoittaa pitävänsä lapsista. Toki kun asiasta tehdään poliittinen kysymys ja aktivisti-vela tarjoilee titteliä neutraaleillekin lapsettomille saadakseen sen kuulostamaan paremmalta suuren yleisön silmissä, velaksi saattaa ilmoittautua niitäkin, joilla tosiasiassa ei ole mitään ihmeempää periaatteellista kantaa asiaan.

Sivumennen sanoen, osuvasti valitsit esimerkkisi. Suhteeni kissoihin on ambivalentti - pidän niistä, ymmärrän niitä, mutta olen allerginen, ja ennen kaikkea olen mustasukkainen ja kateellinen niille, koska ne saavat äidiltäni rakkautta ja omistautuneisuutta, jota minulle ei koskaan riittänyt. Saatan siis yli-innokkaasti puhua kissattomuudestani sellaisissakin tilanteissa, joissa se tieto on turha.

Vierailija
92/104 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 19:36"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:29"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:26"]Onpas täällä vihaisia mammoja :O Missä tyyneys ja toisten kunnioitus? Kannattaisi irtautua koneelta ja mennä hoitamaan sitä lasta, olemaan läsnä hänelle kun on kerta tullut lisäännyttyä. [/quote] niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

[/quote]

Joo... Edelleenkään en vihaa lastasi, minua ei vain kiinnosta se. Ymmärrä jo ero. Turha lähteä räyhäämään asialle.
[/quote] en ole niin väittänytkään. Mammat räyhäävät, koska velat räyhäävät. Simple as that.

Vierailija
93/104 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 21:53"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 19:08"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:44"]

Velan ja lapsista pitämisen tai inhoamisen välillä vain on väistämättä kytkös, ja on surullista nähdä, miten iso osa lukijoista ei ymmärrä logiikasta mitään kehuessaan aloitusta.

[/quote]

Ai siis millä tavoin on väistämätön kytkös? Tälläkin palstalla on veloja, jotka ovat nimenomaisesti sanoneet tykkäävänsä lapsista. Itse en kuulu niihin, mutta en myöskään inhoajiin. Vai oletko muka sinä automaattisesti kissojen vihaaja, jos et rakasta niitä etkä halua niitä kotiisi?

[/quote]

En, mutta jos julistan ihmisille innokkaasti joka tilanteessa miten minullehan ei koskaan kissaa tule, kuulijat saattavat aprikoida, mikä sitten on syynä tähän erityissuhteeseen minun ja kissallisuuskysymyksen välillä, että sillä pitää heidän tietoisuutensa täyttää.

Tässä on vain se ero, että kukaan ei odota sinun hankkivan kissaa viimeistään 30-vuotiaana.

[/quote]

Vierailija
94/104 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on edelleen todella outoa ja myös todella huvittavaa vihata tai olla pitämättä kokonaisesta ihmisryhmästä..Siis ihan sama kuin jos mä vaikka vihaisin vanhuksia :D eli kaikki, jotka on yli 65 niin mä en pidä niistä, mua ei kiinnosta ne, ne on turhia..! Onhan se nyt ihan helvetin omituista olla pitämättäkaikista ihmisistä, jotka on tietyssä ikävaiheessa. Ihan uteliaisuudesta, missä vaiheessa alatte olemaan kiinnostuneita tai pitämään näistä ihmisistä, kun he ovat 18-vuotiaita...?:D 

[/quote]

Minä en pidä kenestäkään ihmisestä pelkästään hänen ikänsä takia :-D Mieluisinta seuraa minulle ovat älykkäät, sivistyneet ja lämminsydämiset ihmiset. Lapset nyt vain eivät ole sivistyneitä (eikä heidän kuulukaan olla), joten heidän seuransa on minusta aika tylsää (ja varmasti on myös päin vastoin). Tästä syystä en, sori nyt vaan, viihdy myöskään kehitysvammaisten tai pahasti dementoituneiden vanhusten seurassa.

On vähän vaikea sanoa, mikä on se ikä, jolloin ihmisen taimesta tulee mielenkiintoinen. Ehkä silloin, kun hänellä on jotain älykästä sanottavaa. Joillakin se ikä on 10, toisilla 25 ja joillakin 55.

Vierailija
95/104 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 16:31"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 19:56"]

Mun mielestä on edelleen todella outoa ja myös todella huvittavaa vihata tai olla pitämättä kokonaisesta ihmisryhmästä..Siis ihan sama kuin jos mä vaikka vihaisin vanhuksia :D eli kaikki, jotka on yli 65 niin mä en pidä niistä, mua ei kiinnosta ne, ne on turhia..! Onhan se nyt ihan helvetin omituista olla pitämättäkaikista ihmisistä, jotka on tietyssä ikävaiheessa. Ihan uteliaisuudesta, missä vaiheessa alatte olemaan kiinnostuneita tai pitämään näistä ihmisistä, kun he ovat 18-vuotiaita...?:D 

[/quote]

Minä en pidä kenestäkään ihmisestä pelkästään hänen ikänsä takia :-D Mieluisinta seuraa minulle ovat älykkäät, sivistyneet ja lämminsydämiset ihmiset. Lapset nyt vain eivät ole sivistyneitä (eikä heidän kuulukaan olla), joten heidän seuransa on minusta aika tylsää (ja varmasti on myös päin vastoin). Tästä syystä en, sori nyt vaan, viihdy myöskään kehitysvammaisten tai pahasti dementoituneiden vanhusten seurassa.

On vähän vaikea sanoa, mikä on se ikä, jolloin ihmisen taimesta tulee mielenkiintoinen. Ehkä silloin, kun hänellä on jotain älykästä sanottavaa. Joillakin se ikä on 10, toisilla 25 ja joillakin 55.
[/quote]
Kehitysvammainen ei voi olla älykäs ja sivistynyt? Ja pidät lämminsydämisten ihmisten seurasta...? Vaikea uskoa heidän pitävän sinusta.

Vierailija
96/104 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 16:42"]

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 16:31"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 19:56"] Mun mielestä on edelleen todella outoa ja myös todella huvittavaa vihata tai olla pitämättä kokonaisesta ihmisryhmästä..Siis ihan sama kuin jos mä vaikka vihaisin vanhuksia :D eli kaikki, jotka on yli 65 niin mä en pidä niistä, mua ei kiinnosta ne, ne on turhia..! Onhan se nyt ihan helvetin omituista olla pitämättäkaikista ihmisistä, jotka on tietyssä ikävaiheessa. Ihan uteliaisuudesta, missä vaiheessa alatte olemaan kiinnostuneita tai pitämään näistä ihmisistä, kun he ovat 18-vuotiaita...?:D  [/quote] Minä en pidä kenestäkään ihmisestä pelkästään hänen ikänsä takia :-D Mieluisinta seuraa minulle ovat älykkäät, sivistyneet ja lämminsydämiset ihmiset. Lapset nyt vain eivät ole sivistyneitä (eikä heidän kuulukaan olla), joten heidän seuransa on minusta aika tylsää (ja varmasti on myös päin vastoin). Tästä syystä en, sori nyt vaan, viihdy myöskään kehitysvammaisten tai pahasti dementoituneiden vanhusten seurassa. On vähän vaikea sanoa, mikä on se ikä, jolloin ihmisen taimesta tulee mielenkiintoinen. Ehkä silloin, kun hänellä on jotain älykästä sanottavaa. Joillakin se ikä on 10, toisilla 25 ja joillakin 55. [/quote] Kehitysvammainen ei voi olla älykäs ja sivistynyt? Ja pidät lämminsydämisten ihmisten seurasta...? Vaikea uskoa heidän pitävän sinusta.

[/quote]Ehkä kirjoittaja voi viihtyäkin vammaisen seurassa jos se on joku älykäs.

Ei siinä ole mitään väärää jos tylsistyy joidenkin seurassa ja siksi ei heidän kanssa liiemmin tykkää aikaansa viettää.

Se on ihmisten kanssa vähän sama kuin eläintenkin. Jotkut koirarodut vaativat enemmän virikkeitä kuin toiset. Lemmikki etana ei niinkään välitä leluista. Toiset ihmiset ovat tyytyväisiä hyvin pinnallisiin keskusteluihin ja toisista juoruamiseen, toiset haluavat syvällisempää juttuseuraa.

Mielestäni on turha vetää yhtäläisyysmerkkejä vähemmänälykkäiden ja lämpimien ihmisten väliin.

Sosiaalista älykkyyttäkään ei mielestäni ole se, että on kaikkien mielestä niin mukava joo joo ihminen joka kuuntelee koko ajan ja ynähtelee nyökyttäen päätänsä.

Vierailija
97/104 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitat varmaan lajin eloonjäännin kannalta? Onneksi ihmisen eloonjäänti ei ole tosiaankaan sen varassa, pukkaavatko haluttomat lapsia maailmaan. Tai taitaa sittenkin olla: velat huolehtivat osaltaan siitä, että maapallo ei ylikansoitu ihan niin järjettömän nopeasti kuin teoreettisesti olisi mahdollista, ja siten ihmisillä on paremmat mahikset jäädä eloon.

Vierailija
98/104 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:52"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:44"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:21"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:16"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:14"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:10"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:05"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:04"] tästä aiheesta palstalla keskusteltu jo monta päivää. eikä koskaan johda kuin nimittelyihin haukkumisiin ja kiistelyyn, joten eikö aiheen voisi jo antaa olla! jokaisella oikeus omaan elämäntapaan ja näkemyksensä, kaikki yhtä oikeita ja arvokkaita. joulurauhaa kaikille! Amen ja piste. [/quote] Olen samaa mieltä siitä, ettei haukkumisesta ole yleensä mitään hyötyä, mutta kaikki elämäntavat ja näkemykset eivät kyllä todellakaan ole yhtä arvokkaita. [/quote] no lapsettomana tai perheellisenä eläminen ainakin ovat.

[/quote]

Lapsettomana eläminen on arvokkaampaa, koska siinä ei pakoteta toista ihmistä elämään. Elämään pakottaminen on julminta, mitä toiselle voi tehdä.

[/quote]

Vau taidat olla hiukan katkera vanhemmillesi? O.o

[/quote]

En lainkaan. He olivat oikein hyviä vanhempia. Ymmärrän vain sen, että ei-olemassaolo on meille kaikille parempi vaihtoehto kuin olemassaolo, ja pakottaessaan toisen maailmaan ilman tämän suostumusta aikuinen on suoraan vastuussa kaikesta kärsimyksestä, mitä tämä tulee elämänsä aikana kokemaan. Jos jää syntymättä, ei koe lainkaan kärsimystä, eikä myöskään jää mistään paitsi, koska ei ole olemassa.

[/quote]

Kyllä sä olet ihan itse vastuussa omasta elämästäs. Harmi, että sulla on kurja elämä, syötkö masennuslääkkeitä?

[/quote]

Kukaan ei voi olla vastuussa siitä, että on olemassa. Varmasti ymmärrät tämän, kun pysähdyt asiaa miettimään.

Ei minulla ole mitenkään tavallista kurjempi elämä. Kaikkien meidän olisi kuitenkin ollut parempi olla syntymättä kuin syntyä.
[/quote] Älä kuvittele voivasi määritellä toisen ihmisen elämän arvoa tai mielekyyttä. Sen voi määritellä vain ihminen itse. Minä olen oikein iloinen, että synnyin ja käsitän olevani myös erittäin onnekas, koska elämäni on niin hyvä.

Vierailija
99/104 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 16:42"]

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 16:31"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 19:56"] Mun mielestä on edelleen todella outoa ja myös todella huvittavaa vihata tai olla pitämättä kokonaisesta ihmisryhmästä..Siis ihan sama kuin jos mä vaikka vihaisin vanhuksia :D eli kaikki, jotka on yli 65 niin mä en pidä niistä, mua ei kiinnosta ne, ne on turhia..! Onhan se nyt ihan helvetin omituista olla pitämättäkaikista ihmisistä, jotka on tietyssä ikävaiheessa. Ihan uteliaisuudesta, missä vaiheessa alatte olemaan kiinnostuneita tai pitämään näistä ihmisistä, kun he ovat 18-vuotiaita...?:D  [/quote] Minä en pidä kenestäkään ihmisestä pelkästään hänen ikänsä takia :-D Mieluisinta seuraa minulle ovat älykkäät, sivistyneet ja lämminsydämiset ihmiset. Lapset nyt vain eivät ole sivistyneitä (eikä heidän kuulukaan olla), joten heidän seuransa on minusta aika tylsää (ja varmasti on myös päin vastoin). Tästä syystä en, sori nyt vaan, viihdy myöskään kehitysvammaisten tai pahasti dementoituneiden vanhusten seurassa. On vähän vaikea sanoa, mikä on se ikä, jolloin ihmisen taimesta tulee mielenkiintoinen. Ehkä silloin, kun hänellä on jotain älykästä sanottavaa. Joillakin se ikä on 10, toisilla 25 ja joillakin 55. [/quote] Kehitysvammainen ei voi olla älykäs ja sivistynyt? Ja pidät lämminsydämisten ihmisten seurasta...? Vaikea uskoa heidän pitävän sinusta.

[/quote]

Kehitysvammaisuus tarkoittaa, että henkiset lahjat ovat huomattavan paljon keskimääräistä alhaisempia. Joten kehitysvammainen ei todellakaan voi olla älykäs, eikä myös sivistynyt, koska sivistykseen kuuluu olennaisesti älykkyys.
Kehari voi toki olla lämminsydäminen. Mutta tässäkin monet ajattelevat virheellisesti, että kehitysvammainen on automaattisesti hyvä ihminen. Minun down-serkkuni on ainakin yksi ahdasmielisimmistä ja itsekkäimmistä ihmisistä, joita tunnen.

Ruumiiltaan vammaiset ihmiset ovat tietysti aivan eri asia.

Vierailija
100/104 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 20:30"]

Mä oon "kehitysvammainen" mutta vaan ruumiista. Tai kirjotanhan mä täällä joten....

[/quote]

No et sinä silloin ole kehitysvammainen, jos vammasi on vain ruumiillista. Katso vaikka Wikipedian määritelmä: "Kehitysvamma merkitsee yksilönkehityksellisiä lapsuudesta asti ilmeneviä vaikeuksia käsityskyvyssä." Tai Kehitysvammaisten tukiliiton nettisivuilta: "Kehitysvamma on vamma ymmärtämis- ja käsityskyvyn alueella".