Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vastaus kysymykseen "Miksi monet velat vihaavat lapsia?"

Vierailija
16.12.2014 |

...on sama kuin kysymykseen Miksi monet hammaslääkärit karsastavat hampurilaisia? Tai miksi monet kirjanpitäjät inhoavat kissoja? Eli: Mistä helvetistä kukaan voi puhua yhden ihmisryhmän puolesta?

Voin kyllä oikaista yhden väärinkäsityksen. Jos minulta kysytään, että pidätkö lapsista, niin valehtelisin, jos sanoisin "kyllä". Se tarkoittaisi, että lapset saisivat minut geneerisesti hyvälle tuulelle vain sen takia, että he ovat lapsia. Näin minulle käy kissojen kanssa, mutta ei lasten. Ei-pitämisen ja vihaamisen välillä on kuitenkin melkoinen ero.

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 18:43"]

Eikä Steven Hawking ole kehari?

[/quote]

Ohis, mutta se on Stephen eikä Steven. Mutta jatkakaa!

Vierailija
42/104 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:53"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:12"]

Kertokaa tälle moukalle mikä on "vela"???

[/quote]

Jos aiot viihtyä tällä kanavalla, hanki av-suomi-av sanakirja. Täällä käytetään kieltä, johon et oikeassa elämässä törmää.

[/quote]

Kyllä minun tuttavapiirissäni on ihmisiä, jotka käyttävät tätä sanaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:52"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:44"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:21"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:16"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:14"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:10"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:05"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:04"] tästä aiheesta palstalla keskusteltu jo monta päivää. eikä koskaan johda kuin nimittelyihin haukkumisiin ja kiistelyyn, joten eikö aiheen voisi jo antaa olla! jokaisella oikeus omaan elämäntapaan ja näkemyksensä, kaikki yhtä oikeita ja arvokkaita. joulurauhaa kaikille! Amen ja piste. [/quote] Olen samaa mieltä siitä, ettei haukkumisesta ole yleensä mitään hyötyä, mutta kaikki elämäntavat ja näkemykset eivät kyllä todellakaan ole yhtä arvokkaita. [/quote] no lapsettomana tai perheellisenä eläminen ainakin ovat.

[/quote]

Lapsettomana eläminen on arvokkaampaa, koska siinä ei pakoteta toista ihmistä elämään. Elämään pakottaminen on julminta, mitä toiselle voi tehdä.

[/quote]

Vau taidat olla hiukan katkera vanhemmillesi? O.o

[/quote]

En lainkaan. He olivat oikein hyviä vanhempia. Ymmärrän vain sen, että ei-olemassaolo on meille kaikille parempi vaihtoehto kuin olemassaolo, ja pakottaessaan toisen maailmaan ilman tämän suostumusta aikuinen on suoraan vastuussa kaikesta kärsimyksestä, mitä tämä tulee elämänsä aikana kokemaan. Jos jää syntymättä, ei koe lainkaan kärsimystä, eikä myöskään jää mistään paitsi, koska ei ole olemassa.

[/quote]

Kyllä sä olet ihan itse vastuussa omasta elämästäs. Harmi, että sulla on kurja elämä, syötkö masennuslääkkeitä?

[/quote]

Kukaan ei voi olla vastuussa siitä, että on olemassa. Varmasti ymmärrät tämän, kun pysähdyt asiaa miettimään.

Ei minulla ole mitenkään tavallista kurjempi elämä. Kaikkien meidän olisi kuitenkin ollut parempi olla syntymättä kuin syntyä.
[/quote] äläpä puhu kuule kaikkien suulla.

Vierailija
44/104 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:58"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:52"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:44"] [quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:21"] [quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:16"] [quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:14"] [quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:10"] [quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:05"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:04"] tästä aiheesta palstalla keskusteltu jo monta päivää. eikä koskaan johda kuin nimittelyihin haukkumisiin ja kiistelyyn, joten eikö aiheen voisi jo antaa olla! jokaisella oikeus omaan elämäntapaan ja näkemyksensä, kaikki yhtä oikeita ja arvokkaita. joulurauhaa kaikille! Amen ja piste. [/quote] Olen samaa mieltä siitä, ettei haukkumisesta ole yleensä mitään hyötyä, mutta kaikki elämäntavat ja näkemykset eivät kyllä todellakaan ole yhtä arvokkaita. [/quote] no lapsettomana tai perheellisenä eläminen ainakin ovat. [/quote] Lapsettomana eläminen on arvokkaampaa, koska siinä ei pakoteta toista ihmistä elämään. Elämään pakottaminen on julminta, mitä toiselle voi tehdä. [/quote] Vau taidat olla hiukan katkera vanhemmillesi? O.o [/quote] En lainkaan. He olivat oikein hyviä vanhempia. Ymmärrän vain sen, että ei-olemassaolo on meille kaikille parempi vaihtoehto kuin olemassaolo, ja pakottaessaan toisen maailmaan ilman tämän suostumusta aikuinen on suoraan vastuussa kaikesta kärsimyksestä, mitä tämä tulee elämänsä aikana kokemaan. Jos jää syntymättä, ei koe lainkaan kärsimystä, eikä myöskään jää mistään paitsi, koska ei ole olemassa. [/quote] Kyllä sä olet ihan itse vastuussa omasta elämästäs. Harmi, että sulla on kurja elämä, syötkö masennuslääkkeitä? [/quote] Kukaan ei voi olla vastuussa siitä, että on olemassa. Varmasti ymmärrät tämän, kun pysähdyt asiaa miettimään. Ei minulla ole mitenkään tavallista kurjempi elämä. Kaikkien meidän olisi kuitenkin ollut parempi olla syntymättä kuin syntyä. [/quote] äläpä puhu kuule kaikkien suulla.

[/quote]

Kyse ei ole mielipiteestä vaan moraalisesta argumentista: http://en.wikipedia.org/wiki/Antinatalism#Moral_responsibility

Vierailija
45/104 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:56"]En vihaa lapsia, mutta eivät ne minua kiinnostakaan. 
[/quote] ja se on ihan okei! Ei kaikkia kiinnosta samat asiat.

Vierailija
46/104 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:56"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:51"]Ei kenenkään tartte yrittää saada ymmärrystä sille että perustaa perheen, mutta sille pitäis sit olla hyvät perustelut jos ei halua lapsia. Huoh... [/quote] miksi pitäisi olla? Ei mua kiinnosta tippaakaan, haluatko lapsia vai et.

[/quote]

Heh.

http://www.vauva.fi/keskustelu/4344933/ketju/arsyttaako_ketaan_muuta_tallaiset_ihmiset
[/quote] niin? Sun pointtis? En jaksa lukea tuota ketjua.

Vierailija
47/104 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on vaan tylsiä. Lapsesta puhuminen on vaan tylsää. Hoksaan aina lapsien ja heidän äitien seurassa hymyileväni tekohymyä, joka sattuu teennäisyydessään ihan pirusti poskipieliin. Haluan tietenkin olla kohtelias, siksi hymyilen ja nyökkäilen, mutta voin melkein kuulla kuinka aivosoluni alkavat hitaasti kuolla... 

Vierailija
48/104 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:00"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:58"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:52"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:44"] [quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:21"] [quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:16"] [quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:14"] [quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:10"] [quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:05"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:04"] tästä aiheesta palstalla keskusteltu jo monta päivää. eikä koskaan johda kuin nimittelyihin haukkumisiin ja kiistelyyn, joten eikö aiheen voisi jo antaa olla! jokaisella oikeus omaan elämäntapaan ja näkemyksensä, kaikki yhtä oikeita ja arvokkaita. joulurauhaa kaikille! Amen ja piste. [/quote] Olen samaa mieltä siitä, ettei haukkumisesta ole yleensä mitään hyötyä, mutta kaikki elämäntavat ja näkemykset eivät kyllä todellakaan ole yhtä arvokkaita. [/quote] no lapsettomana tai perheellisenä eläminen ainakin ovat. [/quote] Lapsettomana eläminen on arvokkaampaa, koska siinä ei pakoteta toista ihmistä elämään. Elämään pakottaminen on julminta, mitä toiselle voi tehdä. [/quote] Vau taidat olla hiukan katkera vanhemmillesi? O.o [/quote] En lainkaan. He olivat oikein hyviä vanhempia. Ymmärrän vain sen, että ei-olemassaolo on meille kaikille parempi vaihtoehto kuin olemassaolo, ja pakottaessaan toisen maailmaan ilman tämän suostumusta aikuinen on suoraan vastuussa kaikesta kärsimyksestä, mitä tämä tulee elämänsä aikana kokemaan. Jos jää syntymättä, ei koe lainkaan kärsimystä, eikä myöskään jää mistään paitsi, koska ei ole olemassa. [/quote] Kyllä sä olet ihan itse vastuussa omasta elämästäs. Harmi, että sulla on kurja elämä, syötkö masennuslääkkeitä? [/quote] Kukaan ei voi olla vastuussa siitä, että on olemassa. Varmasti ymmärrät tämän, kun pysähdyt asiaa miettimään. Ei minulla ole mitenkään tavallista kurjempi elämä. Kaikkien meidän olisi kuitenkin ollut parempi olla syntymättä kuin syntyä. [/quote] äläpä puhu kuule kaikkien suulla.

[/quote]

Kyse ei ole mielipiteestä vaan moraalisesta argumentista: http://en.wikipedia.org/wiki/Antinatalism#Moral_responsibility
[/quote] oot sekopää.

Vierailija
49/104 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:26"]

Onpas täällä vihaisia mammoja :O

Missä tyyneys ja toisten kunnioitus? Kannattaisi irtautua koneelta ja mennä hoitamaan sitä lasta, olemaan läsnä hänelle kun on kerta tullut lisäännyttyä.

[/quote]

Ei taida kirjoittajalla olla lapsia. Ei sen lapsen vieressä tarvitse olla 24/7.

Vierailija
50/104 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:01"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:56"]En vihaa lapsia, mutta eivät ne minua kiinnostakaan.  [/quote] ja se on ihan okei! Ei kaikkia kiinnosta samat asiat.

[/quote]

Tiedän, että se on ok. Yrittäkää nähdä ero vihaamisen ja välinpitämättömyyden välillä, rakkaat äidit.

Vierailija
51/104 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:51"]

Ei kenenkään tartte yrittää saada ymmärrystä sille että perustaa perheen, mutta sille pitäis sit olla hyvät perustelut jos ei halua lapsia. Huoh...

[/quote]

Eikä tarvi. Ihmiset vain näkee tuon kauhean hösöttämisen ja lapsista valittamisen ihan ihme todisteluna... Velat itse vaikuttaa tyytymättömiltä elämäänsä, siksi muut ihmettelee.

Vierailija
52/104 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 16:51"]

...on sama kuin kysymykseen Miksi monet hammaslääkärit karsastavat hampurilaisia? Tai miksi monet kirjanpitäjät inhoavat kissoja? Eli: Mistä helvetistä kukaan voi puhua yhden ihmisryhmän puolesta?

Voin kyllä oikaista yhden väärinkäsityksen. Jos minulta kysytään, että pidätkö lapsista, niin valehtelisin, jos sanoisin "kyllä". Se tarkoittaisi, että lapset saisivat minut geneerisesti hyvälle tuulelle vain sen takia, että he ovat lapsia. Näin minulle käy kissojen kanssa, mutta ei lasten. Ei-pitämisen ja vihaamisen välillä on kuitenkin melkoinen ero.

[/quote]

Koko kysymys "Pidätkö lapsista?" on absurdi. Pidätkö aikuisista? Pidätkö 43-vuotiaista?

Vierailija
53/104 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tätä kurjuutta kun meille on annettu elämä! Kunpa en olisi syntynyt koskaan ja uliuli :DD

Vierailija
54/104 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:57"]

[/quote]

Jos aiot viihtyä tällä kanavalla, hanki av-suomi-av sanakirja. Täällä käytetään kieltä, johon et oikeassa elämässä törmää.

[/quote]

[/quote]

Johtunee siitä että palstailevat liikaa...

Vierailija
55/104 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:05"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:01"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:56"]En vihaa lapsia, mutta eivät ne minua kiinnostakaan.  [/quote] ja se on ihan okei! Ei kaikkia kiinnosta samat asiat.

[/quote]

Tiedän, että se on ok. Yrittäkää nähdä ero vihaamisen ja välinpitämättömyyden välillä, rakkaat äidit.
[/quote] niinhän me fiksut sellaiset näemmekin :) mutta turha väittää, etteikö niitä vihaajia olisi, niitä on palsta täynnä.

Vierailija
56/104 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
57/104 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:08"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:57"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Johtunee siitä että palstailevat liikaa...

[/quote]

Luuletko tosissasi, että vela-lyhenne on keksitty tällä palstalla?

Vierailija
58/104 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 17:14"][quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 16:42"]

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 16:31"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 19:56"] Mun mielestä on edelleen todella outoa ja myös todella huvittavaa vihata tai olla pitämättä kokonaisesta ihmisryhmästä..Siis ihan sama kuin jos mä vaikka vihaisin vanhuksia :D eli kaikki, jotka on yli 65 niin mä en pidä niistä, mua ei kiinnosta ne, ne on turhia..! Onhan se nyt ihan helvetin omituista olla pitämättäkaikista ihmisistä, jotka on tietyssä ikävaiheessa. Ihan uteliaisuudesta, missä vaiheessa alatte olemaan kiinnostuneita tai pitämään näistä ihmisistä, kun he ovat 18-vuotiaita...?:D  [/quote] Minä en pidä kenestäkään ihmisestä pelkästään hänen ikänsä takia :-D Mieluisinta seuraa minulle ovat älykkäät, sivistyneet ja lämminsydämiset ihmiset. Lapset nyt vain eivät ole sivistyneitä (eikä heidän kuulukaan olla), joten heidän seuransa on minusta aika tylsää (ja varmasti on myös päin vastoin). Tästä syystä en, sori nyt vaan, viihdy myöskään kehitysvammaisten tai pahasti dementoituneiden vanhusten seurassa. On vähän vaikea sanoa, mikä on se ikä, jolloin ihmisen taimesta tulee mielenkiintoinen. Ehkä silloin, kun hänellä on jotain älykästä sanottavaa. Joillakin se ikä on 10, toisilla 25 ja joillakin 55. [/quote] Kehitysvammainen ei voi olla älykäs ja sivistynyt? Ja pidät lämminsydämisten ihmisten seurasta...? Vaikea uskoa heidän pitävän sinusta.

[/quote]

Kehitysvammaisuus tarkoittaa, että henkiset lahjat ovat huomattavan paljon keskimääräistä alhaisempia. Joten kehitysvammainen ei todellakaan voi olla älykäs, eikä myös sivistynyt, koska sivistykseen kuuluu olennaisesti älykkyys.
Kehari voi toki olla lämminsydäminen. Mutta tässäkin monet ajattelevat virheellisesti, että kehitysvammainen on automaattisesti hyvä ihminen. Minun down-serkkuni on ainakin yksi ahdasmielisimmistä ja itsekkäimmistä ihmisistä, joita tunnen.

Ruumiiltaan vammaiset ihmiset ovat tietysti aivan eri asia.
[/quote]
Ihan ihme tekstiä. Minkä kiven alla asustat?

Vierailija
59/104 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:04"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:00"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:58"] [quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:52"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:44"] [quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:21"] [quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:16"] [quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:14"] [quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:10"] [quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:05"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:04"] tästä aiheesta palstalla keskusteltu jo monta päivää. eikä koskaan johda kuin nimittelyihin haukkumisiin ja kiistelyyn, joten eikö aiheen voisi jo antaa olla! jokaisella oikeus omaan elämäntapaan ja näkemyksensä, kaikki yhtä oikeita ja arvokkaita. joulurauhaa kaikille! Amen ja piste. [/quote] Olen samaa mieltä siitä, ettei haukkumisesta ole yleensä mitään hyötyä, mutta kaikki elämäntavat ja näkemykset eivät kyllä todellakaan ole yhtä arvokkaita. [/quote] no lapsettomana tai perheellisenä eläminen ainakin ovat. [/quote] Lapsettomana eläminen on arvokkaampaa, koska siinä ei pakoteta toista ihmistä elämään. Elämään pakottaminen on julminta, mitä toiselle voi tehdä. [/quote] Vau taidat olla hiukan katkera vanhemmillesi? O.o [/quote] En lainkaan. He olivat oikein hyviä vanhempia. Ymmärrän vain sen, että ei-olemassaolo on meille kaikille parempi vaihtoehto kuin olemassaolo, ja pakottaessaan toisen maailmaan ilman tämän suostumusta aikuinen on suoraan vastuussa kaikesta kärsimyksestä, mitä tämä tulee elämänsä aikana kokemaan. Jos jää syntymättä, ei koe lainkaan kärsimystä, eikä myöskään jää mistään paitsi, koska ei ole olemassa. [/quote] Kyllä sä olet ihan itse vastuussa omasta elämästäs. Harmi, että sulla on kurja elämä, syötkö masennuslääkkeitä? [/quote] Kukaan ei voi olla vastuussa siitä, että on olemassa. Varmasti ymmärrät tämän, kun pysähdyt asiaa miettimään. Ei minulla ole mitenkään tavallista kurjempi elämä. Kaikkien meidän olisi kuitenkin ollut parempi olla syntymättä kuin syntyä. [/quote] äläpä puhu kuule kaikkien suulla. [/quote] Kyse ei ole mielipiteestä vaan moraalisesta argumentista: http://en.wikipedia.org/wiki/Antinatalism#Moral_responsibility [/quote] oot sekopää.

[/quote]

Ymmärrän, ettet välttämättä kykene pohtimaan moraalisia kysymyksiä välittömän kokemuksesi ulkopuolella, mutta toisten haukkuminen sekopääksi ei varmastikaan paranna muiden käsitystä sinusta.

Vierailija
60/104 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

#54 nyt vaan yksinkertaisesti vaikuttaa hiukan tärähtäneeltä. Onko sulla ollenkaan aikaa elää elämääs, kun pohdit noin syntyjä syviä?