Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vastaus kysymykseen "Miksi monet velat vihaavat lapsia?"

Vierailija
16.12.2014 |

...on sama kuin kysymykseen Miksi monet hammaslääkärit karsastavat hampurilaisia? Tai miksi monet kirjanpitäjät inhoavat kissoja? Eli: Mistä helvetistä kukaan voi puhua yhden ihmisryhmän puolesta?

Voin kyllä oikaista yhden väärinkäsityksen. Jos minulta kysytään, että pidätkö lapsista, niin valehtelisin, jos sanoisin "kyllä". Se tarkoittaisi, että lapset saisivat minut geneerisesti hyvälle tuulelle vain sen takia, että he ovat lapsia. Näin minulle käy kissojen kanssa, mutta ei lasten. Ei-pitämisen ja vihaamisen välillä on kuitenkin melkoinen ero.

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta saa mut aina vain hämmästymään uudelleen ja uudelleen.

Vierailija
22/104 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velatko ne Suomessa lyövät laimin, pahoinpitelevät ja surmaavat lapsia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:04"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:02"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:01"]

En vihaa lapsia, en inhoakaan. Tosin inhoan kyllä monia lapsille ominaisia piirteitä kuten tökeröä suorapuheisuutta, takertuvuutta, tietämättömyyttä, olematonta itsesäätelykykyä, raivoamista ja kailottamista, kärsimättömyyttä ja itsekeskeisyyttä. En pidä näistä ominaisuuksista aikuisissakaan.

[/quote]

Sinussa itsessäsi siis ei ollut lainkaan näitä ominaisuuksia lapsena?

[/quote]

Nuo ovat sinun sanojasi, eivät minun. -6

[/quote]

Vitsi, tuo onkin naseva kommentti kaikkeen, alankin käyttämään tätä jos en oikein muuta sanottavaa keksi

Vierailija
24/104 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moukka Kiittää tiedosta :)

Vierailija
25/104 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:25"]Velatko ne Suomessa lyövät laimin, pahoinpitelevät ja surmaavat lapsia?
[/quote] velatko eivät syyllisty minkään näköisiin vääryyksiin, joita maailmalla tapahtuu?

Vierailija
26/104 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:25"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:02"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:01"]

En vihaa lapsia, en inhoakaan. Tosin inhoan kyllä monia lapsille ominaisia piirteitä kuten tökeröä suorapuheisuutta, takertuvuutta, tietämättömyyttä, olematonta itsesäätelykykyä, raivoamista ja kailottamista, kärsimättömyyttä ja itsekeskeisyyttä. En pidä näistä ominaisuuksista aikuisissakaan.

[/quote]

Sinussa itsessäsi siis ei ollut lainkaan näitä ominaisuuksia lapsena?

[/quote]

Nuo ovat sinun sanojasi, eivät minun. -6

[/quote]

Vitsi, tuo onkin naseva kommentti kaikkeen, alankin käyttämään tätä jos en oikein muuta sanottavaa keksi

[/quote]

Ei asiaan liittymätön kysymys ansaitse muuta kommenttia. Lapsuuden minäni ominaisuudet ovat täysin yhdentekeviä aikuisen minäni tunteman inhon kannalta. -6

Vierailija
27/104 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:30"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:25"]Velatko ne Suomessa lyövät laimin, pahoinpitelevät ja surmaavat lapsia? [/quote] velatko eivät syyllisty minkään näköisiin vääryyksiin, joita maailmalla tapahtuu?

[/quote]

Kysymys oli siitä, vihaavatko velat lapsia. Todistusaineiston perusteella jos jokin ryhmä lapsia vihaa, se ovat vanhemmat.

Vierailija
28/104 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:21"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:16"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:14"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:10"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:05"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:04"] tästä aiheesta palstalla keskusteltu jo monta päivää. eikä koskaan johda kuin nimittelyihin haukkumisiin ja kiistelyyn, joten eikö aiheen voisi jo antaa olla! jokaisella oikeus omaan elämäntapaan ja näkemyksensä, kaikki yhtä oikeita ja arvokkaita. joulurauhaa kaikille! Amen ja piste. [/quote] Olen samaa mieltä siitä, ettei haukkumisesta ole yleensä mitään hyötyä, mutta kaikki elämäntavat ja näkemykset eivät kyllä todellakaan ole yhtä arvokkaita. [/quote] no lapsettomana tai perheellisenä eläminen ainakin ovat.

[/quote]

Lapsettomana eläminen on arvokkaampaa, koska siinä ei pakoteta toista ihmistä elämään. Elämään pakottaminen on julminta, mitä toiselle voi tehdä.

[/quote]

Vau taidat olla hiukan katkera vanhemmillesi? O.o

[/quote]

En lainkaan. He olivat oikein hyviä vanhempia. Ymmärrän vain sen, että ei-olemassaolo on meille kaikille parempi vaihtoehto kuin olemassaolo, ja pakottaessaan toisen maailmaan ilman tämän suostumusta aikuinen on suoraan vastuussa kaikesta kärsimyksestä, mitä tämä tulee elämänsä aikana kokemaan. Jos jää syntymättä, ei koe lainkaan kärsimystä, eikä myöskään jää mistään paitsi, koska ei ole olemassa.
[/quote] juu, elämä on ihanaa ja sitten välillä vähemmän ihanaa ja epäreiluakin. Mutta veikkaanpa, että suurin osa on silti ihan kiitollisia siitä elämästä silti.

Vierailija
29/104 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:05"]

tästä aiheesta palstalla keskusteltu jo monta päivää. eikä koskaan johda kuin nimittelyihin haukkumisiin ja kiistelyyn, joten eikö aiheen voisi jo antaa olla! jokaisella oikeus omaan elämäntapaan ja näkemyksensä, kaikki yhtä oikeita ja arvokkaita. joulurauhaa kaikille! Amen ja piste.

[/quote]

Olen samaa mieltä siitä, ettei haukkumisesta ole yleensä mitään hyötyä, mutta kaikki elämäntavat ja näkemykset eivät kyllä todellakaan ole yhtä arvokkaita.

[/quote]

Eivät välttämättä olekaan. Voi olla että osa ihmisistä on huonompia kuin toiset, jos pistetään kaikki measurementit ja systeemit kasaan. Mutta tästä asiasta ei saa puhua, edes teoreettisellä tasolla.

Minua ei itseäni näissä lapsiviha ja vela keskusteluissa kiinnosta koko aihe, niin paljoa kuin sen ilmiön tutkiminen miten ihmiset näistä asioista keskustelevat. Joo jotain metakeskustelun jotakin viihteelistä jotakin. Saan erimoiset kutkutukset joka ikisestä pulusta joka shakkilaudalle paskomaan ryhtyy.

Vierailija
30/104 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:21"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:16"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:05"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:04"] tästä aiheesta palstalla keskusteltu jo monta päivää. eikä koskaan johda kuin nimittelyihin haukkumisiin ja kiistelyyn, joten eikö aiheen voisi jo antaa olla! jokaisella oikeus omaan elämäntapaan ja näkemyksensä, kaikki yhtä oikeita ja arvokkaita. joulurauhaa kaikille! Amen ja piste. [/quote] Olen samaa mieltä siitä, ettei haukkumisesta ole yleensä mitään hyötyä, mutta kaikki elämäntavat ja näkemykset eivät kyllä todellakaan ole yhtä arvokkaita. [/quote] no lapsettomana tai perheellisenä eläminen ainakin ovat.

[/quote]

Lapsettomana eläminen on arvokkaampaa, koska siinä ei pakoteta toista ihmistä elämään. Elämään pakottaminen on julminta, mitä toiselle voi tehdä.

[/quote]

[/quote]

En lainkaan. He olivat oikein hyviä vanhempia. Ymmärrän vain sen, että ei-olemassaolo on meille kaikille parempi vaihtoehto kuin olemassaolo, ja pakottaessaan toisen maailmaan ilman tämän suostumusta aikuinen on suoraan vastuussa kaikesta kärsimyksestä, mitä tämä tulee elämänsä aikana kokemaan. Jos jää syntymättä, ei koe lainkaan kärsimystä, eikä myöskään jää mistään paitsi, koska ei ole olemassa.

[/quote]

Kyllä sä olet ihan itse vastuussa omasta elämästäs. Harmi, että sulla on kurja elämä, syötkö masennuslääkkeitä?

Vierailija
31/104 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:22"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:19"]

Veloista saa sen käsityksen, että niillä täytyy jostain syystä olla aina kauhea uho ja ''lapsi-inho'' päällä, että voisivat todistella muille olevansa tyytyväisiä elämäänsä. Miksi välitätte muiden mielipiteistä?

[/quote]

Varmaan samasta syystä kuin vanhemmatkin välittävät.

[/quote]

?

En tunne ainuttakaan mammaa, joka yrittäisi todistella olevansa onnellinen lapsista huolimatta ja kerjäisi ymmärrystä päätökselle perustaa perhe.

Vierailija
32/104 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 16:49"]

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 16:42"]

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 16:31"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 19:56"] Mun mielestä on edelleen todella outoa ja myös todella huvittavaa vihata tai olla pitämättä kokonaisesta ihmisryhmästä..Siis ihan sama kuin jos mä vaikka vihaisin vanhuksia :D eli kaikki, jotka on yli 65 niin mä en pidä niistä, mua ei kiinnosta ne, ne on turhia..! Onhan se nyt ihan helvetin omituista olla pitämättäkaikista ihmisistä, jotka on tietyssä ikävaiheessa. Ihan uteliaisuudesta, missä vaiheessa alatte olemaan kiinnostuneita tai pitämään näistä ihmisistä, kun he ovat 18-vuotiaita...?:D  [/quote] Minä en pidä kenestäkään ihmisestä pelkästään hänen ikänsä takia :-D Mieluisinta seuraa minulle ovat älykkäät, sivistyneet ja lämminsydämiset ihmiset. Lapset nyt vain eivät ole sivistyneitä (eikä heidän kuulukaan olla), joten heidän seuransa on minusta aika tylsää (ja varmasti on myös päin vastoin). Tästä syystä en, sori nyt vaan, viihdy myöskään kehitysvammaisten tai pahasti dementoituneiden vanhusten seurassa. On vähän vaikea sanoa, mikä on se ikä, jolloin ihmisen taimesta tulee mielenkiintoinen. Ehkä silloin, kun hänellä on jotain älykästä sanottavaa. Joillakin se ikä on 10, toisilla 25 ja joillakin 55. [/quote] Kehitysvammainen ei voi olla älykäs ja sivistynyt? Ja pidät lämminsydämisten ihmisten seurasta...? Vaikea uskoa heidän pitävän sinusta.

[/quote]Ehkä kirjoittaja voi viihtyäkin vammaisen seurassa jos se on joku älykäs. [/quote]

Kirjoittaja vastaa: kyse oli siis ainoastaan kehitysvammaisista.

Vierailija
33/104 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään tartte yrittää saada ymmärrystä sille että perustaa perheen, mutta sille pitäis sit olla hyvät perustelut jos ei halua lapsia. Huoh...

Vierailija
34/104 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:44"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:21"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:16"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kyllä sä olet ihan itse vastuussa omasta elämästäs. Harmi, että sulla on kurja elämä, syötkö masennuslääkkeitä?

[/quote]

Kukaan ei voi olla vastuussa siitä, että on olemassa. Varmasti ymmärrät tämän, kun pysähdyt asiaa miettimään.

Ei minulla ole mitenkään tavallista kurjempi elämä. Kaikkien meidän olisi kuitenkin ollut parempi olla syntymättä kuin syntyä.

Vierailija
35/104 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:12"]

Kertokaa tälle moukalle mikä on "vela"???

[/quote]

Jos aiot viihtyä tällä kanavalla, hanki av-suomi-av sanakirja. Täällä käytetään kieltä, johon et oikeassa elämässä törmää.

Vierailija
36/104 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä Steven Hawking ole kehari?

Vierailija
37/104 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:51"]Ei kenenkään tartte yrittää saada ymmärrystä sille että perustaa perheen, mutta sille pitäis sit olla hyvät perustelut jos ei halua lapsia. Huoh...
[/quote] miksi pitäisi olla? Ei mua kiinnosta tippaakaan, haluatko lapsia vai et.

Vierailija
38/104 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 18:43"]

Eikä Steven Hawking ole kehari?

[/quote]

Hawkingilla on ALS-tauti.

Vierailija
39/104 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:56"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:51"]Ei kenenkään tartte yrittää saada ymmärrystä sille että perustaa perheen, mutta sille pitäis sit olla hyvät perustelut jos ei halua lapsia. Huoh... [/quote] miksi pitäisi olla? Ei mua kiinnosta tippaakaan, haluatko lapsia vai et.

[/quote]

Heh.

http://www.vauva.fi/keskustelu/4344933/ketju/arsyttaako_ketaan_muuta_tallaiset_ihmiset

Vierailija
40/104 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa lapsia, mutta eivät ne minua kiinnostakaan.