Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paras säästövinkkisi ihan arjen menoissa?

Vierailija
05.12.2014 |

Mistä päivittäisestä asiasta tingit/säästät?

Kommentit (136)

Vierailija
61/136 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 22:17"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 21:02"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 21:00"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:55"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:51"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:48"]

Käyn maksullisen naisen luona sen sijaan että hankkisin vaimon. Sahaa säästyy pitkän päälle todella paljon.

[/quote] 

Miks et hanki rikasta naista. Valuu sunkin elämä aivan hukkaan persaukisena 

[/quote]

Rikkaat ja itsenäiset naiset on usein niitä joitten kanssa avioliittolla on vähiten mahdollisuutta onnistua. Lisäksi en halua olla vankina parisuhteessa koska olen itsenäinen mies. Satunnainen tarve naisen lämmölle on helppo saada maksullisilta tytöiltä. Toki en voi väittää että se olisi yhtä hyvä tapa saada läheisyyttä kuin parisuhde mutta säästynpähän kaikilta negatiivisilta seikoilta. Ratkaisuna ehdottomasti parempi minulle.

[/quote]

Parempi säästövinkki olisi kyllä satunnaisten panojen pokaaminen esim. pe ja la yönä taksijonosta... Maksulliset naiset on kuitenkin maksullisia, satunnaisen panon saa ilmaiseksi.

[/quote]

Muuten joo mutta laadusta kannattaa maksaa!

[/quote]

Toisin sanoen: et saa pokattua ketään niin ainut vaihtoehto on maksullinen

[/quote] 

Tietyille miehille seon oikein hyvä vaihtoehto, maksullisten käyttö siis. Jos ne joutuisi seurustelemaan, joutuisi ehkä myöhemmin asumaan jonkun kanssa ja ehkä jopa väkisin naimisiinkin. Jos niitä lapsia siunautuis niin yhtälö olisi täysin mahdoton ja yhteiskunta joutuisi näistä huolehtimaan. Sääli lapsia koska lapsen pitäisi aina olla haluttu. 

Vierailija
62/136 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 15:22"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:36"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:32"]

Älä värjää hiuksiasi. Pk-seudulla väri&leikkaus on hiusten pituudesta riippuen 90-150e kerta. Säästät äkkiä isot summat jos värjäät itse kaupan värillä tai lopetat.

[/quote] 

35 -50 euroa maksaa oikeesti hyvin monessa paikkaa. Hiustenleikkaus 10. Joten yks säästövinkki on, että vaihdat edullisemmalle 

[/quote]

Joo missä, saisko paikkojen nimiä? Itse värjään yleensä hiukset kotona, mutta kävin monen vuoden jälkeen kampaajalla. Hiukset vain tasattiin latvasta, ja värjättiin juurikasvu (oisko ollu 2-3cm?) niin ainakin espoon isossa omenassa maksoi 89€!!! Olin järkyttynyt! Toki hinnan olisi voinut kysyä etukäteen, mutta en millään kuvitellut olevan noin kallista.

Jatkan kotivärjäystä ja sitä, että joku tuttava tasaa hiustenlatvat, väri maksaa maksimissaan 10€ ja sit siihen vielä pullakahvit kaverille, niin jää reilusti alle 20€ hiusten värjäys ja leikkaus!

[/quote] 

Isossa-omenassa? Oletko ajatellut että isossa omenassa vuokrakulut on aivan mahottomia ja hinnat sen mukaisia. Muutenkaan ei mitään kannata edullisesti siel myydä koska ostajia aina löytyy jotka maksavat pyydetyn hinnan. Stadi on täynnä yhden, kahden hengen liikkeitä joissa hinnat maltilliset ja on niitä espoossakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/136 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole autoa, julkisilla kuljetaan. Säästöä ehkä ainakin 400 €/kk

Vierailija
64/136 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 16:45"]

Älä värjää hiuksiasi. Pk-seudulla väri&leikkaus on hiusten pituudesta riippuen 90-150e kerta. Säästät äkkiä isot summat jos värjäät itse kaupan värillä tai lopetat.

[/quote] 

35 -50 euroa maksaa oikeesti hyvin monessa paikkaa. Hiustenleikkaus 10. Joten yks säästövinkki on, että vaihdat edullisemmalle 

[/quote]

Joo missä, saisko paikkojen nimiä? Itse värjään yleensä hiukset kotona, mutta kävin monen vuoden jälkeen kampaajalla. Hiukset vain tasattiin latvasta, ja värjättiin juurikasvu (oisko ollu 2-3cm?) niin ainakin espoon isossa omenassa maksoi 89€!!! Olin järkyttynyt! Toki hinnan olisi voinut kysyä etukäteen, mutta en millään kuvitellut olevan noin kallista.

Jatkan kotivärjäystä ja sitä, että joku tuttava tasaa hiustenlatvat, väri maksaa maksimissaan 10€ ja sit siihen vielä pullakahvit kaverille, niin jää reilusti alle 20€ hiusten värjäys ja leikkaus!

[/quote] 

Isossa-omenassa? Oletko ajatellut että isossa omenassa vuokrakulut on aivan mahottomia ja hinnat sen mukaisia. Muutenkaan ei mitään kannata edullisesti siel myydä koska ostajia aina löytyy jotka maksavat pyydetyn hinnan. Stadi on täynnä yhden, kahden hengen liikkeitä joissa hinnat maltilliset ja on niitä espoossakin. 

[/quote]

minuakin kiinnostaisia tälläisten edullisten paikkojen nimet (jos niitä oikeasti on?!)? Esim Vantaalaisen lähiön kampaamossa saa  yhden värin  värjäys  lyhyisiin hiuksiin maksaa 70€, pitkiin 87€. Ja ei sisällä leikkausta.

Vierailija
65/136 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 22:52"]

Puuroa lounaaksi töissä.

Käyn Berliinissä shoppaamassa 3 kertaa vuodessa. Tuon kaiken kosmetiikan sieltä. Hintaesimerkkejä: hiusväri alkaen 2 eur, deodorantti & suihkugeeli alkaen 60 centtiä, hammastahna 40 centtiä, meikeissä Rossmannnin omat sarjat, huulipuna ehkä 1,50 eur, silmien rajauskynä 1 eur jne.

Lempikosmetiikkakaupat Rossmann ja DM. Vaatekaupat Primark ja C&A. Viimeksi neule ja pitkähihainen toppi C&A:sta 4,50 eur /kpl. Kesällä 1 neule ja 2 toppia yhteensä 22 eur mainituista kaupoista.

Yö tosi freesissä 3-4 tähden hotellissa 25-30 / nokka. Ulkona syöminen 7-12 eur, bisse tai viini 3-4 eur.

Viskiä tai "Baileysiä" Lidlistä 4-5 eur.

Joo, olen tosi nuuka = pienituloinen, mutta näin voin käydä matkalla 4-5 kertaa vuodessa ja vielä säästän siinä. Tässä ketjussahan piti nuukailla. En voi kuin lämpimästi suositella Berliiniä. Siellä on sairaan halpaa jos valitsee elää halvalla.

[/quote]

Tämä kiinnosti. Kerro lisää. Mitä ostat ja millaisia määriä? Ostatko myös ruokaa ja miten saat tuotua ne kotiin? postitatko?
[/quote]
Ja eikö se matkalippukin jo maksa?

Vierailija
66/136 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelen viikon ruoat etukäteen ja teen sen mukaisen listan. Lisäksi pidän kaapeissa perustarvikkeita kuten jauhoja, pastaa, papuja, yms. kuiva- ja tölkkikamaa. 

Kaupassa noudatan listaa ja pyrin välttämään sellaista intuitiolla menemistä, tyyliin "laittaisinko ehkä huomenna perunamuussia ja mitähän sen kanssa?"

Jos ostan tuoreita yrttejä, pyrin pitämään ne hengissä mahdollisimman pitkään.
Jos sipuleita on paljon ja uhkaavat mennä huonoksi, pidän sipulin silppuamissessiot ja pakastan silputun sipulin sopivina satseina tuleviin kokkauksiin.

Vierailija
67/136 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vatsan täyteen ennen kauppaan menoa. Ei tuu tehtyä nälkäisenä heräteostoksia.

Vierailija
68/136 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen tai ajan pyörällä työmatkat, noin viisi kilometriä suunta. Ihmetyttää, kun monet edes viitsivät käynnistää auton muutaman kilometrin tähden (eri asia tietenkin jos hoidettavaa lasta pitää kuljettaa, ei kouluikäistä). Laiskuudestahan se on kiinni

Ostan alelihaa, kalat pyydän itse (jo senkin vuoksi, että kaupan kala ei ole tuoretta, mikäs sen mukavampaa kuin laittaa juuri hetki sitten pyydettyä pannulle)

Vierailija
69/136 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 00:03"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 17:17"]Syön vatsan täyteen ennen kauppaan menoa. Ei tuu tehtyä nälkäisenä heräteostoksia. [/quote] Näin.

[/quote] 

totta

Vierailija
70/136 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:39"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:30"]Kerran viikossa kauppaan. Sieltä ei osteta sitä mitä tarvitaan, vaan se mitä ilman ei tulla toimeen. Jos jokin loppuu ennen seuraavaa kauppareissua, se sitten vaan loppuu ja lisää ostetaan vasta sitten kun on se viikon ainoa kauppapäivä. [/quote]Pöh. Minä käyn kaupassa miltei joka päivä, en juota lapsille viikon vanhaa maitoa. Hedelmät ja vihanneksetkin haluan tuoreena. Kolmen hengen kauppalasku kuussa 400 euroa, mukana kissojen hiekat ja ruoat, myös hygieniat. Prismasta.

[/quote]

Mikä siinä viikon vanhassa maidossa on vikana? Kyllä sä joskus saat yhtä vanhaa maitoa, vaikka kävisitkin kaupassa päivittäin. Luuletko oikeasti, että jokaista tuotetta tulee kauppaan päivittäin. LOL

Vierailija
71/136 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:48"]

Käyn maksullisen naisen luona sen sijaan että hankkisin vaimon. Sahaa säästyy pitkän päälle todella paljon.

[/quote]

Miehet eivät näköjään osaa säästää kuin tämän yhden asian suhteen. Ilmankos joka toisella on talous kuralla ja monella luottotiedot bye-bye.

Vierailija
72/136 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 10:40"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:39"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:30"]Kerran viikossa kauppaan. Sieltä ei osteta sitä mitä tarvitaan, vaan se mitä ilman ei tulla toimeen. Jos jokin loppuu ennen seuraavaa kauppareissua, se sitten vaan loppuu ja lisää ostetaan vasta sitten kun on se viikon ainoa kauppapäivä. [/quote]Pöh. Minä käyn kaupassa miltei joka päivä, en juota lapsille viikon vanhaa maitoa. Hedelmät ja vihanneksetkin haluan tuoreena. Kolmen hengen kauppalasku kuussa 400 euroa, mukana kissojen hiekat ja ruoat, myös hygieniat. Prismasta.

[/quote]

Mikä siinä viikon vanhassa maidossa on vikana? Kyllä sä joskus saat yhtä vanhaa maitoa, vaikka kävisitkin kaupassa päivittäin. Luuletko oikeasti, että jokaista tuotetta tulee kauppaan päivittäin. LOL

[/quote]

Eihän siinä mitään vikaa ole, jos pitää juoksettuneesta lirusta...

Vierailija
73/136 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 21:44"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 21:13"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 21:08"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 20:52"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 17:53"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 17:03"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 16:45"]

[/quote] 

[/quote]

[/quote] 

[/quote]

minuakin kiinnostaisia tälläisten edullisten paikkojen nimet (jos niitä oikeasti on?!)? Esim Vantaalaisen lähiön kampaamossa saa  yhden värin  värjäys  lyhyisiin hiuksiin maksaa 70€, pitkiin 87€. Ja ei sisällä leikkausta.

[/quote] 

esim. groupon diilit, kattokaa sieltä ja varatkaa suoraan ilman grouponin lippua.  Espoossa käyn itse mutta hinnan edullisuuden vuoksi en sitä nimeä tässä kerro jotta ei hinnat nouse av-mammojen ryntäyksen takia.Yks mainittava jossa suomalainen kampaaja ja työnlaatu on erinomainen niin on chennis world. Väri ja leikkaus 50 eli on pikkasen kalliimpi kuin groupon diilien. 

[/quote]

Minä en pienyrittäjien groupon diilejä käytä. Se vain nostaa entisestään pienten yritysten asiakasmaksuja. + en usko että noita diilejä käyttämällä saa aina yhtä hyvää palvelua/jälkeä. Eri asia jos diili on vaikka joku ostettava asia tyyliin lattiaharja, niin se on ok. Sen voin ottaa halvemmalla, mutta en fyysistä palvelua. 

Mielummin menen vaikka parturikoulun oppilaitten luokse, viimeistä vuotta opiskelevat leikkaa ja värjää ihan yhtä hyvin! + eivät tyrkytä koko ajan jotain kalliita shampoita tms mukaan.

[/quote] 

Diili on vaan mainos. Kun katsot liikkeen omilta nettisivuilta näet että tarjous on voimassa ilman kuponkia myös. Grouponissa on montaa hyvää kampaamoa mukana. Aika on vaan sellainen että vanhoilla "hyvillä" hinnoilla ei enää myydä. Nämä jotka ovat alentaneet hintoja, niillä asiakkaita riittää ja voivat ostaa samalla jotain muutakin tai muita palveluita. Ainakin omalta kohdalta olen huomannut näin. 

[/quote] 

ja parempihan pienyrittäjälle on jäädä henkiin kun ajatua konkurssiin. Sama yhtälö pätee alalle kun alalle 

[/quote]

Eli et lukenut/ymmärtänyt olenkaan linkittämääni artikkelia? Ok.

[/quote] 

Ei mennyt perille. Sanoin, että kannattaa varata suoraan liikkestä sen ajan ja ilman diiliä, koska hintatarjous on yleensä voimassa myös ilman tuota lippua. Silloin liike saa rahan. 

Vierailija
74/136 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme ahtaasti, kävely-, pyöräily- tai bussimatkaetäisyydellä kaikesta mihin ei yhdellä uudella osamaksupikkuautolla ehditä. Ostetaan hyvää ja tarpeeseen, ei tingitä oikeastaan mistään tarpeista. Säästetään joka kuukausi muutamia satasia talletustilille vararahastoksi tarpeita tai haluja (esim. etelän matkat) varten, jos tilin saldo alle 6000 euroa, jos ei tarvetta talletustilisäästämiseen laitetaan muutamia kymppejä jokaisen perheenjäsenen (4 kpl) rahastotalletukseen, vanhemmille pari sataa, lapsille viisikymmentä euroa/lapsi/kk.

Vierailija
75/136 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 17:35"]

Kävelen tai ajan pyörällä työmatkat, noin viisi kilometriä suunta. Ihmetyttää, kun monet edes viitsivät käynnistää auton muutaman kilometrin tähden (eri asia tietenkin jos hoidettavaa lasta pitää kuljettaa, ei kouluikäistä). Laiskuudestahan se on kiinni

Ostan alelihaa, kalat pyydän itse (jo senkin vuoksi, että kaupan kala ei ole tuoretta, mikäs sen mukavampaa kuin laittaa juuri hetki sitten pyydettyä pannulle)

[/quote]

Minä käynnistän auton alle kilometrin kauppamatkaa varten. Ostan kerralla viikon ruuat ja se tarkoittaa 5-8 kassia +mahdollisesti wc-paperit yms. En jaksaisi millään kantaa ede bussipysäkille asti. Pyörälläkin aika mahdoton. Eikä mulla edes ole pyörää.

Vierailija
76/136 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minä käynnistän auton alle kilometrin kauppamatkaa varten. Ostan kerralla viikon ruuat ja se tarkoittaa 5-8 kassia +mahdollisesti wc-paperit yms. En jaksaisi millään kantaa ede bussipysäkille asti. Pyörälläkin aika mahdoton. Eikä mulla edes ole pyörää.

[/quote]

WC-paperit ym. taloustavarat kannattaa ostaa suurissa erissä, kun on hyvä tarjous. Säästää rahaa. Lisäksi säästää myös aikaa, kun kauppaostokset yksinertaistuvat, kun ei tarvitse muistella pitääkö ostaa vai ei. Tällöin riittää myös autolla kaupassa käyminen kerran pari kuukaudessa.

Vierailija
77/136 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta joululahjat tori.fistä tai tee vaihtokauppoja 

Vierailija
78/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 22:52"]

Puuroa lounaaksi töissä.

Käyn Berliinissä shoppaamassa 3 kertaa vuodessa. Tuon kaiken kosmetiikan sieltä. Hintaesimerkkejä: hiusväri alkaen 2 eur, deodorantti & suihkugeeli alkaen 60 centtiä, hammastahna 40 centtiä, meikeissä Rossmannnin omat sarjat, huulipuna ehkä 1,50 eur, silmien rajauskynä 1 eur jne.

Lempikosmetiikkakaupat Rossmann ja DM. Vaatekaupat Primark ja C&A. Viimeksi neule ja pitkähihainen toppi C&A:sta 4,50 eur /kpl. Kesällä 1 neule ja 2 toppia yhteensä 22 eur mainituista kaupoista.

Yö tosi freesissä 3-4 tähden hotellissa 25-30 / nokka. Ulkona syöminen 7-12 eur, bisse tai viini 3-4 eur.

Viskiä tai "Baileysiä" Lidlistä 4-5 eur.

Joo, olen tosi nuuka = pienituloinen, mutta näin voin käydä matkalla 4-5 kertaa vuodessa ja vielä säästän siinä. Tässä ketjussahan piti nuukailla. En voi kuin lämpimästi suositella Berliiniä. Siellä on sairaan halpaa jos valitsee elää halvalla.

[/quote]

Tämä kiinnosti. Kerro lisää. Mitä ostat ja millaisia määriä? Ostatko myös ruokaa ja miten saat tuotua ne kotiin? postitatko?

Vierailija
79/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
80/136 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe näyttää varmasti ulkoisten tunnusmerkkien perusteella varakkaalta, enkä usko kenenkään arvaavan, että tuhlaan itseeni vuodessa vain 200 euroa.

Ostan vaatteita kaksi kertaa vuodessa alen loppumyynneistä. Klassisia värejä. Pesen hellävaroen, korjaan ja pidän huolen, ettei henkari paina vaatetta. Mies leikkaa hiukseni, itse raidoitan. Kasvot hoidan saunassa hunajalla, höyryttelen kattilan lämmössä ja kosteutan Nivean sinisellä. Viikonloppuisin laittaudun vain toisena päivänä ja keskitän menoni kyseiselle päivälle. Nautin meikittömyydestä toisena vapaana.

Teen joka aamu kävelylenkin ennen töihin lähtöä. Mies hieroo hartiat. Lasten kanssa harrastetaan pikajuoksua ja startteja kellotetaan omalla pihalla :)

Omistan ikivanhan puhelimen, muutoin käytän skypeä.

Lomailemme Suomessa muutaman kerran vuodessa ja käytämme Swiss:n halpalentoa Köpis/Sto alkulennolle tai Easyjetiä. Suomesta kulkeutuu mukana puurohiutaleita, leipäjauhoa, kuivattuja herneitä/omenaa, sieniä ja marjoja.

T: dippivaimo