Paras säästövinkkisi ihan arjen menoissa?
Kommentit (136)
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 18:51"]
Tiedän ihmisen joka tuhlaa viimeiset perheen rahat kaikkeen mikä nyt maistuu hyvälle. Kymmeniä euroja herkutteluun.. Niin ei ainakaan pidä tehdä.
[/quote]
Joo, moni valittaa ettei ole rahaa "mihinkään" mutta sitten syödään silti kebabbia/pizzaa/mäkkäriä joka viikko, välillä 2-3kertaa. Lisäksi vielä limppari mitä on "pakko olla" kaapissa, sit siihen vielä viikonloppukarkit lapsille + äidin mässyt.. Isin kaljat ja tupakat... Niin siinä ei 300€/kk tunnu missään! Jos edes riitää koko kuukaudelle tuo summa..
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 14:07"]
Muistakaa että vain 10 prosenttia tuloista saa mennä ruokaan. Tämä on hyvä saksalainen oppi.
[/quote]
Mahdotonta, menee ainakin 20-25 %, helppoa laskea 1000 e, ruoka vähintään 200 e /kk.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 20:52"]
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 17:53"]
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 17:03"]
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 16:45"]
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 15:22"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:36"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:32"]
Älä värjää hiuksiasi. Pk-seudulla väri&leikkaus on hiusten pituudesta riippuen 90-150e kerta. Säästät äkkiä isot summat jos värjäät itse kaupan värillä tai lopetat.
[/quote]
35 -50 euroa maksaa oikeesti hyvin monessa paikkaa. Hiustenleikkaus 10. Joten yks säästövinkki on, että vaihdat edullisemmalle
[/quote]
Joo missä, saisko paikkojen nimiä? Itse värjään yleensä hiukset kotona, mutta kävin monen vuoden jälkeen kampaajalla. Hiukset vain tasattiin latvasta, ja värjättiin juurikasvu (oisko ollu 2-3cm?) niin ainakin espoon isossa omenassa maksoi 89€!!! Olin järkyttynyt! Toki hinnan olisi voinut kysyä etukäteen, mutta en millään kuvitellut olevan noin kallista.
Jatkan kotivärjäystä ja sitä, että joku tuttava tasaa hiustenlatvat, väri maksaa maksimissaan 10€ ja sit siihen vielä pullakahvit kaverille, niin jää reilusti alle 20€ hiusten värjäys ja leikkaus!
[/quote]
Isossa-omenassa? Oletko ajatellut että isossa omenassa vuokrakulut on aivan mahottomia ja hinnat sen mukaisia. Muutenkaan ei mitään kannata edullisesti siel myydä koska ostajia aina löytyy jotka maksavat pyydetyn hinnan. Stadi on täynnä yhden, kahden hengen liikkeitä joissa hinnat maltilliset ja on niitä espoossakin.
[/quote]
minuakin kiinnostaisia tälläisten edullisten paikkojen nimet (jos niitä oikeasti on?!)? Esim Vantaalaisen lähiön kampaamossa saa yhden värin värjäys lyhyisiin hiuksiin maksaa 70€, pitkiin 87€. Ja ei sisällä leikkausta.
[/quote]
esim. groupon diilit, kattokaa sieltä ja varatkaa suoraan ilman grouponin lippua. Espoossa käyn itse mutta hinnan edullisuuden vuoksi en sitä nimeä tässä kerro jotta ei hinnat nouse av-mammojen ryntäyksen takia.Yks mainittava jossa suomalainen kampaaja ja työnlaatu on erinomainen niin on chennis world. Väri ja leikkaus 50 eli on pikkasen kalliimpi kuin groupon diilien.
[/quote]
Minä en pienyrittäjien groupon diilejä käytä. Se vain nostaa entisestään pienten yritysten asiakasmaksuja. + en usko että noita diilejä käyttämällä saa aina yhtä hyvää palvelua/jälkeä. Eri asia jos diili on vaikka joku ostettava asia tyyliin lattiaharja, niin se on ok. Sen voin ottaa halvemmalla, mutta en fyysistä palvelua.
Mielummin menen vaikka parturikoulun oppilaitten luokse, viimeistä vuotta opiskelevat leikkaa ja värjää ihan yhtä hyvin! + eivät tyrkytä koko ajan jotain kalliita shampoita tms mukaan.
[/quote]
Diili on vaan mainos. Kun katsot liikkeen omilta nettisivuilta näet että tarjous on voimassa ilman kuponkia myös. Grouponissa on montaa hyvää kampaamoa mukana. Aika on vaan sellainen että vanhoilla "hyvillä" hinnoilla ei enää myydä. Nämä jotka ovat alentaneet hintoja, niillä asiakkaita riittää ja voivat ostaa samalla jotain muutakin tai muita palveluita. Ainakin omalta kohdalta olen huomannut näin.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 21:08"]
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 20:52"]
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 17:53"]
Älä värjää hiuksiasi. Pk-seudulla väri&leikkaus on hiusten pituudesta riippuen 90-150e kerta. Säästät äkkiä isot summat jos värjäät itse kaupan värillä tai lopetat.
[/quote]
35 -50 euroa maksaa oikeesti hyvin monessa paikkaa. Hiustenleikkaus 10. Joten yks säästövinkki on, että vaihdat edullisemmalle
[/quote]
Joo missä, saisko paikkojen nimiä? Itse värjään yleensä hiukset kotona, mutta kävin monen vuoden jälkeen kampaajalla. Hiukset vain tasattiin latvasta, ja värjättiin juurikasvu (oisko ollu 2-3cm?) niin ainakin espoon isossa omenassa maksoi 89€!!! Olin järkyttynyt! Toki hinnan olisi voinut kysyä etukäteen, mutta en millään kuvitellut olevan noin kallista.
Jatkan kotivärjäystä ja sitä, että joku tuttava tasaa hiustenlatvat, väri maksaa maksimissaan 10€ ja sit siihen vielä pullakahvit kaverille, niin jää reilusti alle 20€ hiusten värjäys ja leikkaus!
[/quote]
Isossa-omenassa? Oletko ajatellut että isossa omenassa vuokrakulut on aivan mahottomia ja hinnat sen mukaisia. Muutenkaan ei mitään kannata edullisesti siel myydä koska ostajia aina löytyy jotka maksavat pyydetyn hinnan. Stadi on täynnä yhden, kahden hengen liikkeitä joissa hinnat maltilliset ja on niitä espoossakin.
[/quote]
minuakin kiinnostaisia tälläisten edullisten paikkojen nimet (jos niitä oikeasti on?!)? Esim Vantaalaisen lähiön kampaamossa saa yhden värin värjäys lyhyisiin hiuksiin maksaa 70€, pitkiin 87€. Ja ei sisällä leikkausta.
[/quote]
esim. groupon diilit, kattokaa sieltä ja varatkaa suoraan ilman grouponin lippua. Espoossa käyn itse mutta hinnan edullisuuden vuoksi en sitä nimeä tässä kerro jotta ei hinnat nouse av-mammojen ryntäyksen takia.Yks mainittava jossa suomalainen kampaaja ja työnlaatu on erinomainen niin on chennis world. Väri ja leikkaus 50 eli on pikkasen kalliimpi kuin groupon diilien.
[/quote]
Minä en pienyrittäjien groupon diilejä käytä. Se vain nostaa entisestään pienten yritysten asiakasmaksuja. + en usko että noita diilejä käyttämällä saa aina yhtä hyvää palvelua/jälkeä. Eri asia jos diili on vaikka joku ostettava asia tyyliin lattiaharja, niin se on ok. Sen voin ottaa halvemmalla, mutta en fyysistä palvelua.
Mielummin menen vaikka parturikoulun oppilaitten luokse, viimeistä vuotta opiskelevat leikkaa ja värjää ihan yhtä hyvin! + eivät tyrkytä koko ajan jotain kalliita shampoita tms mukaan.
[/quote]
Diili on vaan mainos. Kun katsot liikkeen omilta nettisivuilta näet että tarjous on voimassa ilman kuponkia myös. Grouponissa on montaa hyvää kampaamoa mukana. Aika on vaan sellainen että vanhoilla "hyvillä" hinnoilla ei enää myydä. Nämä jotka ovat alentaneet hintoja, niillä asiakkaita riittää ja voivat ostaa samalla jotain muutakin tai muita palveluita. Ainakin omalta kohdalta olen huomannut näin.
[/quote]
ja parempihan pienyrittäjälle on jäädä henkiin kun ajatua konkurssiin. Sama yhtälö pätee alalle kun alalle
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:32"]
Muistakaa että vain 10 prosenttia tuloista saa mennä ruokaan. Tämä on hyvä saksalainen oppi.
[/quote]
siihen pitäis kuitenkin pyrkiä
Mahdotonta, menee ainakin 20-25 %, helppoa laskea 1000 e, ruoka vähintään 200 e /kk.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:32"]
[/quote]
[/quote]
Silloin palkka on liian pieni koska se ei riitä elämiseen
Meillä säästö tulee ihan yksinkertaisista asioista. Asumme pienessä asunnossa, emme omista autoa, emme tilaa lehtiä, kuljemme pyörällä ja jos on ihan pakko niin julkisilla. Pyrin tekemään mahdollisimman paljon itse. Leivon leivät, valmistan etikat ja teen jogurtit. Meikkejä ja hiustuotteita voi myös tehdä itse, esim perunajauho käy puuterista ja vesi-sokeri seos hiuslakasta. Ompelen ja korjaan itse vaatteita. Parsin jopa sukkia! Olen hankkiutunut eroon kaikista ylimääräsistä tavaroista, ja pyrin noudattamaan minimalistista elämäntapaa.
Ruuan kanssa kyllä saisin petrata. Haluaisin oppia tekemään maittavia papu- ja linssiruokia. Lisäksi haluaisin oppia kasvattamaan yrttejä ja ruokaa.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Vinkkinä jos oikeasti haluaa edullisia kampaamo palveluita, yksityiset ja kunnalliset kampaamokoulut! Esim. Sturenkadun koulussa leikkuu oli muistaakseni 25€, pasilassa on heltec, vantaalla varia jne. Aikaa menee enemmän, mutta jälki oli hyvä ja hinta halpa!
Oikeastaan säästän kaikessa mahdollisessa. Ruoka on miltei aina halvinta. Vihanneksiakin ostan halvalla. Kampaamossa en käy käytännössä koskaan. En matkustele. En omista autoa. En osta viihde-elektroniikkaa.
Ajattelen, että voin nauttia noista asioista tulevaisuudessa sitten, kun niihin on paremmin varaa. Rahaa niihin olisin nytkin, mutta rahalle on parempiakin sijoituskohteita. Tunnen eläväni hyvää elämää. Mielestäni on rikkaus, ettei minulla ole autoa. Olisi kamalaa maksaa kaikenlaisia vakuutusmaksuja ja bensoja.
-pyöräilen tai kävelen työmatkat. Samalla saa hyvää hyötyliikuntaa
-ostamme alennettua lihaa pakkaseen jemmaan
-ostan lounaanksi usein vihanneksia/raejuustoa/hedelmiä
-en tilalle lehtiä
-kun tarvitsen hiustenleikkuun, leikkuutan ne kaverillani hänen luonaan, on entinen kampaaja ja edullisesti leikkaa kotonansa
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 06:43"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Vinkkinä jos oikeasti haluaa edullisia kampaamo palveluita, yksityiset ja kunnalliset kampaamokoulut! Esim. Sturenkadun koulussa leikkuu oli muistaakseni 25€, pasilassa on heltec, vantaalla varia jne. Aikaa menee enemmän, mutta jälki oli hyvä ja hinta halpa!
[/quote]
Mä maksan 15 euroa leikkuuEerikinkadullä nää kampaamot
Anna joululahjaksi rahaa. Joulun jälkeen rahalla saa en enempi.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:48"]Käyn maksullisen naisen luona sen sijaan että hankkisin vaimon. Sahaa säästyy pitkän päälle todella paljon.
[/quote]Jaa taitaa veri roiskua ku "sahaakin"säästyy.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 09:25"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:48"]Käyn maksullisen naisen luona sen sijaan että hankkisin vaimon. Sahaa säästyy pitkän päälle todella paljon. [/quote]Jaa taitaa veri roiskua ku "sahaakin"säästyy.
[/quote]
heh heh
Älä mene kauppaan kun vasta pakon edessä
Menot tulojen mukaan, muuta ei tarvitse ottaa huomioon.