Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paras säästövinkkisi ihan arjen menoissa?

Vierailija
05.12.2014 |

Mistä päivittäisestä asiasta tingit/säästät?

Kommentit (136)

Vierailija
81/136 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 21:13"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 21:08"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 20:52"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 17:53"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 17:03"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 16:45"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 15:22"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:36"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:32"]

Älä värjää hiuksiasi. Pk-seudulla väri&leikkaus on hiusten pituudesta riippuen 90-150e kerta. Säästät äkkiä isot summat jos värjäät itse kaupan värillä tai lopetat.

[/quote] 

35 -50 euroa maksaa oikeesti hyvin monessa paikkaa. Hiustenleikkaus 10. Joten yks säästövinkki on, että vaihdat edullisemmalle 

[/quote]

Joo missä, saisko paikkojen nimiä? Itse värjään yleensä hiukset kotona, mutta kävin monen vuoden jälkeen kampaajalla. Hiukset vain tasattiin latvasta, ja värjättiin juurikasvu (oisko ollu 2-3cm?) niin ainakin espoon isossa omenassa maksoi 89€!!! Olin järkyttynyt! Toki hinnan olisi voinut kysyä etukäteen, mutta en millään kuvitellut olevan noin kallista.

Jatkan kotivärjäystä ja sitä, että joku tuttava tasaa hiustenlatvat, väri maksaa maksimissaan 10€ ja sit siihen vielä pullakahvit kaverille, niin jää reilusti alle 20€ hiusten värjäys ja leikkaus!

[/quote] 

Isossa-omenassa? Oletko ajatellut että isossa omenassa vuokrakulut on aivan mahottomia ja hinnat sen mukaisia. Muutenkaan ei mitään kannata edullisesti siel myydä koska ostajia aina löytyy jotka maksavat pyydetyn hinnan. Stadi on täynnä yhden, kahden hengen liikkeitä joissa hinnat maltilliset ja on niitä espoossakin. 

[/quote]

minuakin kiinnostaisia tälläisten edullisten paikkojen nimet (jos niitä oikeasti on?!)? Esim Vantaalaisen lähiön kampaamossa saa  yhden värin  värjäys  lyhyisiin hiuksiin maksaa 70€, pitkiin 87€. Ja ei sisällä leikkausta.

[/quote] 

esim. groupon diilit, kattokaa sieltä ja varatkaa suoraan ilman grouponin lippua.  Espoossa käyn itse mutta hinnan edullisuuden vuoksi en sitä nimeä tässä kerro jotta ei hinnat nouse av-mammojen ryntäyksen takia.Yks mainittava jossa suomalainen kampaaja ja työnlaatu on erinomainen niin on chennis world. Väri ja leikkaus 50 eli on pikkasen kalliimpi kuin groupon diilien. 

[/quote]

Minä en pienyrittäjien groupon diilejä käytä. Se vain nostaa entisestään pienten yritysten asiakasmaksuja. + en usko että noita diilejä käyttämällä saa aina yhtä hyvää palvelua/jälkeä. Eri asia jos diili on vaikka joku ostettava asia tyyliin lattiaharja, niin se on ok. Sen voin ottaa halvemmalla, mutta en fyysistä palvelua. 

Mielummin menen vaikka parturikoulun oppilaitten luokse, viimeistä vuotta opiskelevat leikkaa ja värjää ihan yhtä hyvin! + eivät tyrkytä koko ajan jotain kalliita shampoita tms mukaan.

[/quote] 

Diili on vaan mainos. Kun katsot liikkeen omilta nettisivuilta näet että tarjous on voimassa ilman kuponkia myös. Grouponissa on montaa hyvää kampaamoa mukana. Aika on vaan sellainen että vanhoilla "hyvillä" hinnoilla ei enää myydä. Nämä jotka ovat alentaneet hintoja, niillä asiakkaita riittää ja voivat ostaa samalla jotain muutakin tai muita palveluita. Ainakin omalta kohdalta olen huomannut näin. 

[/quote] 

ja parempihan pienyrittäjälle on jäädä henkiin kun ajatua konkurssiin. Sama yhtälö pätee alalle kun alalle 

[/quote]

Eli et lukenut/ymmärtänyt olenkaan linkittämääni artikkelia? Ok.

Vierailija
82/136 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps. Mitä itse olen lukenut jotain citydeal kampaamo tarjous kokemuksia netistä.. On ihmiset ollut tyytymättömiä. Mielummin itse maksan vähän enemmän siitä, että tiedän että saan juuri sitä mitä haluan ja mistä maksan. En siitä mikä on jotain mitä en halua, tai on vähän "sinne päin" Ei noissa kuitenkaan ole niin suuria alennuksia.. Että säästäisi suuria summia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/136 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras säästövinkkini on harkita päivä jokaista vaateostosta. Shoppailu väheni noin 90 %

Vierailija
84/136 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästävinkki: Avaa säästötili, aina kun saat rahaa laita sinne pahanpäivän varalle muutama euro tulojesi mukaan. Laittamalla rahaa säästötilille, kasvaa säästöillesi korkoa. :) Säästäminen on ilmaista, aloita jo tänään!

Vierailija
85/136 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuisuuksia vanhoja kirjoituksia, joopajoo. iso-ompun ja sellon hairstoren kampaajien laatu on täysin verrattavissa näihin grouponin. Mutta tottakai se hohtohan puuttuu. Se on jo sen arvoista käydä kalliilla, kun tuttaville ja naapureille voi leuhkia siitä. Kuka kehtaa sanoa naapureille että käy kampaajalla joka on edullinen? Hs näette moniko kampaaja hs seudulla on saanut lopettaa viimeisen vuoden aikana. Voitte vetää johtopäätöksen miksi moni oikeesti kilpailee mahdollisista asiakkaista 

Vierailija
86/136 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjän pitäisi aina miettiä, onko se järkevää. Esim nuo kampaamot, omasta mielestä niitä on ihan liikaa. Siis suhteessa siihen, miten paljon on maksavia asiakkaita. Kaikille ei vain riitä maksavat asiakkaat, etenkään jos et ole hyvä. Paikallakin on merkitystä, yritystä ei kannata laittaa paikkaan missä naapurissa on saman alan kilpaileva yritys. Eikä tämä päde vaan kampaamoon, vaan ihan kaikkiin yrityksiin. Tämä on myös ala, jolle kouluttautuu liikaa henkilöitä.

Vierailija
87/136 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 00:24"]

Paras säästövinkkini on harkita päivä jokaista vaateostosta. Shoppailu väheni noin 90 %

[/quote]

Tämä on hyvä vinkki. Mä oon nettishoppaillu aivan liikaa (ja enevissä määrin ) viime vuosina. Nyt päätin et tämän on loputtava. Jokaista nettiostosta on nyt harkittava pari päivää. Vaikka kuinka tulis vastaan just se mitä olen etsinyt ja alessa ja jne...Yleensä olen tässä ajassa jo unohtanut koko homman. Muistan sitten parin viikon päästä ja ihmettelin et miksiköhän edes halusin tätä tuotetta. Todennäköisesti kipinä on saatu jostain blogista. Seuraava "säästöteko" olisikin lopettaa kokonaan blogien lukeminen. Ikävä vaan et niissä olis paljon hyviä diy-juttuja ja kekseliäitä ruokaohjeita. Blogeista pitäis kieltää nämä yhteistyöpostaukset , kun heikot yksilöt (kuten minä) haksahdan näihin.

Vierailija
88/136 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyödynnä järkevät, järkevän matkan päässä olevat tehtaanmyymälät, erityisesti leipomojen myymälät. Tosi edullista leipää, osa pakastimeen.

Vierailija
89/136 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki työpaikka läheltä/muuta työpaikan lähelle.

Nim. 90e viikossa bensaa työmatkoihin..

Vierailija
90/136 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostan vessapaperin, serlan, nestesaippuan ym halvimmista paikoista, käytän lidliä ja halpahallien tarjouksia. Ostan harvoin elektroniikkaa: tietokone ja kännykkä yli 5 v vanhoja. Käytän kirjastoa ja ostan tavaraa tarjouksista lahjoiksi. Suunnittelen asioinnin autolla niin että hoidan monta asiaa kerralla. Pidän auton loppuun enkä vaihda jatkuvasti. Ostan tavaraa kuten huonekaluja, käytettynä.

Vierailija
91/136 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 17:03"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 16:45"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 15:22"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:36"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:32"]

Älä värjää hiuksiasi. Pk-seudulla väri&leikkaus on hiusten pituudesta riippuen 90-150e kerta. Säästät äkkiä isot summat jos värjäät itse kaupan värillä tai lopetat.

[/quote] 

35 -50 euroa maksaa oikeesti hyvin monessa paikkaa. Hiustenleikkaus 10. Joten yks säästövinkki on, että vaihdat edullisemmalle 

[/quote]

Joo missä, saisko paikkojen nimiä? Itse värjään yleensä hiukset kotona, mutta kävin monen vuoden jälkeen kampaajalla. Hiukset vain tasattiin latvasta, ja värjättiin juurikasvu (oisko ollu 2-3cm?) niin ainakin espoon isossa omenassa maksoi 89€!!! Olin järkyttynyt! Toki hinnan olisi voinut kysyä etukäteen, mutta en millään kuvitellut olevan noin kallista.

Jatkan kotivärjäystä ja sitä, että joku tuttava tasaa hiustenlatvat, väri maksaa maksimissaan 10€ ja sit siihen vielä pullakahvit kaverille, niin jää reilusti alle 20€ hiusten värjäys ja leikkaus!

[/quote] 

Isossa-omenassa? Oletko ajatellut että isossa omenassa vuokrakulut on aivan mahottomia ja hinnat sen mukaisia. Muutenkaan ei mitään kannata edullisesti siel myydä koska ostajia aina löytyy jotka maksavat pyydetyn hinnan. Stadi on täynnä yhden, kahden hengen liikkeitä joissa hinnat maltilliset ja on niitä espoossakin. 

[/quote]

minuakin kiinnostaisia tälläisten edullisten paikkojen nimet (jos niitä oikeasti on?!)? Esim Vantaalaisen lähiön kampaamossa saa  yhden värin  värjäys  lyhyisiin hiuksiin maksaa 70€, pitkiin 87€. Ja ei sisällä leikkausta.

[/quote] 

esim. groupon diilit, kattokaa sieltä ja varatkaa suoraan ilman grouponin lippua.  Espoossa käyn itse mutta hinnan edullisuuden vuoksi en sitä nimeä tässä kerro jotta ei hinnat nouse av-mammojen ryntäyksen takia.Yks mainittava jossa suomalainen kampaaja ja työnlaatu on erinomainen niin on chennis world. Väri ja leikkaus 50 eli on pikkasen kalliimpi kuin groupon diilien. 

Vierailija
92/136 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 16:50"]Meillä ei ole autoa, julkisilla kuljetaan. Säästöä ehkä ainakin 400 €/kk
[/quote]

Niin mikäli kilometrejä syntyy satoja viikossa. Vakuutus+verot+katsastus ehkä noin 1000e/vuosi. Jaettuna 12 kuukaudella. Mahdolliset huollot ja bensat käytön mukaan.

Vierailija
93/136 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 13:30"] 

[/quote]

Minä käynnistän auton alle kilometrin kauppamatkaa varten. Ostan kerralla viikon ruuat ja se tarkoittaa 5-8 kassia +mahdollisesti wc-paperit yms. En jaksaisi millään kantaa ede bussipysäkille asti. Pyörälläkin aika mahdoton. Eikä mulla edes ole pyörää.

[/quote]

WC-paperit ym. taloustavarat kannattaa ostaa suurissa erissä, kun on hyvä tarjous. Säästää rahaa. Lisäksi säästää myös aikaa, kun kauppaostokset yksinertaistuvat, kun ei tarvitse muistella pitääkö ostaa vai ei. Tällöin riittää myös autolla kaupassa käyminen kerran pari kuukaudessa.
[/quote]

Kalliiksi tulee Helsingissä maksaa 5000 €/neliö vessapaperivarastosta.

Vierailija
94/136 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lantraan punaista maitoa.

Vierailija
95/136 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 18:30"]Pitkältihän kyse on elämäntavasta, johon ei kuulu jatkuva mielialashoppailu ja tietynlainen imagon rakentelu materian avulla. Jos syö ja kahvittelee/herkuttelee paljon ulkona, käy baarissa kerran, pari viikossa, ostaa uutta vaatetta kuukausittain, tilaa lehtiä, lotraa kosmetiikalla, laitattaa ripsiä/kynsiä/hiustenpidennyksiä ja harrastaa muutenkin lähinnä kaupungin ostoshelvetteihin keskittyvää vapaa-ajan hengailua niin siinäpä ne rahat sitten aika äkkiä häviääkin. Samoin laskujen viivästysmaksut, pikavipeistä alkavat korkokierteet yms kostautuu nopeasti huikeilla summilla. 

Itse siirrän kaiken palkasta käteen jäävän rahan tilille, johon ei ole pääsyä pankkikortilla. Eli pidän käyttötilillä muutamia kymppejä ja joudun siirtämään erikseen rahaa säästötililtä käyttötilille, jos tahdonkin ostaa jotain kalliimpaa. Ns. taloudenhoitotili on miehen kanssa yhteinen ja siihen pääsee kyllä kortilla käsiksi, mutta sen käyttötarkoitukset on tiukasti rajattu. Eli kaikki ns. turhat ja vähänkään isommat ostokset ja mietittävä niin pitkälle, että kirjautuu nettipankkiin ja siirtelee rahoja tililtä toiselle ennen kuin ostotapahtuma on mahdollinen. 

Suuri osa kosmetiikasta on ihan huuhaata, joten turhien purkkien ostelua välttelen. Kuorinta-aineita ei kannata ostella kaupoista, kun suolasta/sokerista/kahvinpuruista saa vallan mainiosta tehtyä itsekin. Sama kosteusvoiteiden kanssa, omalle herkälle iholle toimii kookosöljy, jota voi käyttää myös esim hiusten hoitoon. Purkki kookosöljyä on toki hieman hinnakas, mutta kestää käytössä aivan tolkuttoman kauan eikä sisällä mitään ylimääräistä kemikaalia. Ihon ja hiusten hoidossa kannattaa hyödyntää muutenkin ruokakaapin aineksia, vinkkejä on netti pullollaan. Myös meikkaamisesta olen pitkälti luopunut, uuteen kosmetiikkaan meni aiemmin tuhottomasti rahaa.
[/quote]
Kuulostat todella ankealta ihmiseltä :( Tää ketju on ahdistava.

Vierailija
96/136 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 13:57"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 18:30"]Pitkältihän kyse on elämäntavasta, johon ei kuulu jatkuva mielialashoppailu ja tietynlainen imagon rakentelu materian avulla. Jos syö ja kahvittelee/herkuttelee paljon ulkona, käy baarissa kerran, pari viikossa, ostaa uutta vaatetta kuukausittain, tilaa lehtiä, lotraa kosmetiikalla, laitattaa ripsiä/kynsiä/hiustenpidennyksiä ja harrastaa muutenkin lähinnä kaupungin ostoshelvetteihin keskittyvää vapaa-ajan hengailua niin siinäpä ne rahat sitten aika äkkiä häviääkin. Samoin laskujen viivästysmaksut, pikavipeistä alkavat korkokierteet yms kostautuu nopeasti huikeilla summilla.  Itse siirrän kaiken palkasta käteen jäävän rahan tilille, johon ei ole pääsyä pankkikortilla. Eli pidän käyttötilillä muutamia kymppejä ja joudun siirtämään erikseen rahaa säästötililtä käyttötilille, jos tahdonkin ostaa jotain kalliimpaa. Ns. taloudenhoitotili on miehen kanssa yhteinen ja siihen pääsee kyllä kortilla käsiksi, mutta sen käyttötarkoitukset on tiukasti rajattu. Eli kaikki ns. turhat ja vähänkään isommat ostokset ja mietittävä niin pitkälle, että kirjautuu nettipankkiin ja siirtelee rahoja tililtä toiselle ennen kuin ostotapahtuma on mahdollinen.  Suuri osa kosmetiikasta on ihan huuhaata, joten turhien purkkien ostelua välttelen. Kuorinta-aineita ei kannata ostella kaupoista, kun suolasta/sokerista/kahvinpuruista saa vallan mainiosta tehtyä itsekin. Sama kosteusvoiteiden kanssa, omalle herkälle iholle toimii kookosöljy, jota voi käyttää myös esim hiusten hoitoon. Purkki kookosöljyä on toki hieman hinnakas, mutta kestää käytössä aivan tolkuttoman kauan eikä sisällä mitään ylimääräistä kemikaalia. Ihon ja hiusten hoidossa kannattaa hyödyntää muutenkin ruokakaapin aineksia, vinkkejä on netti pullollaan. Myös meikkaamisesta olen pitkälti luopunut, uuteen kosmetiikkaan meni aiemmin tuhottomasti rahaa. [/quote] Kuulostat todella ankealta ihmiseltä :( Tää ketju on ahdistava.

[/quote] 

Tämän ihmisen oman elämänhallinta on kunnossa. Ei joudu vararikkoon eikä tartte pikavippejä. Tällaisia suomi tarvitsee, tällaisia juuri. 

Vierailija
97/136 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 18:03"]

[/quote] 

Kauheeta, kuulostaa kammottavalta. Mutta sitähän se sininen maito on. 

Vierailija
98/136 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 18:03"]

[/quote] 

Kauheeta, kuulostaa kammottavalta. Mutta sitähän se sininen maito on. 

Vierailija
99/136 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:11"]

Älä mene nälkäsenä kauppaan. Osta ruokatarpeet monelle päivälle eteenpäin. Käy kaupassa kerran viikossa. Pakasta.

[/quote]

Miettiminen rahojen riittävyydestä parasta aloittaa heti kuun alusta, teen kaali- tai hernekeiton ym paljon ja halpaa.

Säästö tai järkevä ajattelu on asenne, eikä pelkästään keinojen varassa.

Vierailija
100/136 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:14"]Miehille säästövinkki, älä ota akkaa, käy huorissa. Tulee helvetin paljon halvemmaksi, eikä huora nalkuta , pihtaa ja ottaa maksunkin vain panosta, ei siipeile miehen rahoilla koko muuta aikaa.
[/quote]

Totta. Huora ei myöskään maksa puolta vuokrasta, pese miehen hikisukkia eikä lupaa olla panematta muiden kanssa.