yskittää, kurkku kipeä ja yököttää, pitäiskö mennä lääkäriin?
Mua yskittää, välillä vähä kurkku kipeä ja sellanen lima kurkussa että yököttää kokoajan. Pitäiskö mennä lääkäriin?
Kommentit (11)
Kurkkukipu todennäköisesti johtuu yskästä ja liman kakomisesta.
Apteekista voit käydä hakee limaa irrottavaa yskänläälettä ja jos oireet pahenee viikon aikana niin ehkä lekuriin.
Tosin normi flunssa niin eipä tohtori juuri mitään tee sulle.
Ei kannata. Antaa hoito-ohjeeksi lepoa, höyryhengitystä ja särkylääkettä.
Tätä on nyt jatkunu pari viikkoa ainakin...
Soita nyt äkkiä ambulanssi, pääset heti hoitoon!
Ajanvaraukseen soittaessa tulee aina fiilis että on rikollinen. Mutta lääkärit on ihan asiallisia. Mä kärsin ihan turhaan 4 viikkoa ennenkuin hain antibioottikuurin. Kolmas päivä kuurin aloituksesta oli jo ihan erilainen olo. Viides päivä voisi kuvailla oloa terveeksi. Mene lääkäriin!
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 12:57"]Ajanvaraukseen soittaessa tulee aina fiilis että on rikollinen. Mutta lääkärit on ihan asiallisia. Mä kärsin ihan turhaan 4 viikkoa ennenkuin hain antibioottikuurin. Kolmas päivä kuurin aloituksesta oli jo ihan erilainen olo. Viides päivä voisi kuvailla oloa terveeksi. Mene lääkäriin!
[/quote]
Ja höpö höpö "mene lääkäriin". Uusavuttomuus huipussaan jos virusflunssan takia pitää lääkäriin lähteä!
Ap. Sanoi että sitä on jatkunut jo pari viikkoa. Monet viruksena alkaneet voivat muuntua ajan kanssa bakteeritulehduksiksi. Hoitamattomat anginat, keuhkoputkentulehdukset ja poskiontelontulehdukset voivat aiheuttaa paljon pahempia jälkitauteja. Nykyään ihmiset voivat sairastaa kunnon 'flunssaa' viikko tai kuukausitolkulla kun eivät kehtaa 'tuhlata' yhteiskunnan varoja.
Ap. Mene lääkäriin äläkä syyllistä itseäsi asiasta.
7
Kunhan et tuppaannu päivystykseen.
Jos tarvitset sairasloman, mene ihmeessä lääkäriin. Turha tartuttaa muita työpaikalla. Jos taas olet kotona etkä töissä, en näkisi lääkärikäyntiä tässä vaiheessa tarpeelliseksi.
Että olette ilkeitä. Ei ns. tavisihminen voi aina erottaa bakteeri- ja virusflunssaa toisistaan, varsinkin jos oireet jatkuvat pitkään tai ovat erilaisia kuin henkilöllä on aiemmin flunssien yhteydessä ollut. Ja sitä paitsi lääkärin tehtävä on tehdä diagnoosi, ei potilaan.
Flunssa sulla on. Turha mennä lääkäriin.