Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paras säästövinkkisi ihan arjen menoissa?

Vierailija
05.12.2014 |

Mistä päivittäisestä asiasta tingit/säästät?

Kommentit (136)

Vierailija
21/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:32"]

Älä värjää hiuksiasi. Pk-seudulla väri&leikkaus on hiusten pituudesta riippuen 90-150e kerta. Säästät äkkiä isot summat jos värjäät itse kaupan värillä tai lopetat.

[/quote] 

35 -50 euroa maksaa oikeesti hyvin monessa paikkaa. Hiustenleikkaus 10. Joten yks säästövinkki on, että vaihdat edullisemmalle 

Vierailija
22/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:14"]

Miehille säästövinkki, älä ota akkaa, käy huorissa. Tulee helvetin paljon halvemmaksi, eikä huora nalkuta , pihtaa ja ottaa maksunkin vain panosta, ei siipeile miehen rahoilla koko muuta aikaa.

[/quote]

Rahaa ja aikaa säästyy naisillakin, kun jättää miehen hankkimatta. On enemmän aikaa pitää omasta hyvinvoinnista huolta, kun ei tarvitse miehen jälkiä siivota. Ruokamenotkin on murto-osa parisuhteeseen verrattuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:30"]Kerran viikossa kauppaan. Sieltä ei osteta sitä mitä tarvitaan, vaan se mitä ilman ei tulla toimeen. Jos jokin loppuu ennen seuraavaa kauppareissua, se sitten vaan loppuu ja lisää ostetaan vasta sitten kun on se viikon ainoa kauppapäivä.
[/quote]Pöh. Minä käyn kaupassa miltei joka päivä, en juota lapsille viikon vanhaa maitoa. Hedelmät ja vihanneksetkin haluan tuoreena. Kolmen hengen kauppalasku kuussa 400 euroa, mukana kissojen hiekat ja ruoat, myös hygieniat. Prismasta.

Vierailija
24/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En shoppaile. Kaikki turha mikä tarttuu mukaan vie vaan rahaa. Kävelyllä en kiertele kaupoissa, voin vaikka jättää lompakon kotiin. En koskaan osta vesipulloa, se on turhake. Hanasta voi juoda tai täyttää oman pullon. Jos olen kahvilassa, en lastaa tarjotinta täyteen herkkuja vaan ostan juoman ja jonkun syötävän. Ja kakkupalan voi puolittaa kaverin kanssa. Tämä on terveysvalinta toki myös.

Ruokakaupassa katson aina hintaa, kilohintaa ja ravintosisältöä. En maksa vedestä myöskään valmismehuissa, enkä missään muussakaan. Kaikki sokeroitu ja laimennettu "tuoteruoka" jää kauppaan. Pidän päiviä, jolloin syön ruokia kotikaapista enkä mene kauppaan. 

Vuositasolla iso säästö, kun pikkukolikot ei karkaa taskusta sinne tänne kioskille ja heräteostoksiin. Ostan vähemmän, mutta parempaa. Oudosti muutama hyvä vaate tai illallinen tyydyttää enemmän ja tulee halvemmaksi kuin ainainen asioiden haaliminen. Kun tietää minne rahat kuluvat, tulee myös tietoisemmaksi kuluttajaksi.

Vierailija
25/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyödynnä ruokatarjouksia ja punaisten hintalappujen tuotteita, osta vaatteita vain tarpeeseen ei siksi että seuraat muotia, älä panosta turhaan sisustukseen vaan tee klassinen aina kivannäköinen oman makumieltymyksesi mukainen koti, älä tilaa lehtiä tai osta kirjoja vaan käy kirjastossa, leikkaa ja värjää hiukset itse (on muuten ihan helppoa), älä tupakoi, liiku ja kuntoile ilmeiseksi tai edullisesti(luonnossa kävely/juoksu, uinti, lihastreeni kotona), älä heitä ruokaa pois, harkitse ostoksiasi aina, hyödynnä ilmainen kulttuuritarjonta(ilmaiskonsertit, näyttelyt, galleriat), älä mene mukaan mihinkään kilpavarusteluun(kodin, vaatteiden, harrastusten, auton tms)suhteen, asu mieluummin vähän vaatimattomammin kuin hulppeasti, perheeseen korkeintaan yksi auto, ota ilo irti muusta kuin ostamisesta, uskalla olla erilainen kulutuksen ja kaiken muunkin suhteen, älä lue liikaa aikakauslehtiä(ovat pääosin täynnä suoraa mainontaa tai piilomainontaa, jotta lukijalle tulisi halu ostaa koko ajan uutta, tavallinen apteekki kosmetiikka riittää, myy pois tai kierrätä kaikki itsellesi tarpeeton! 

Vierailija
26/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:36"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:32"]

Älä värjää hiuksiasi. Pk-seudulla väri&leikkaus on hiusten pituudesta riippuen 90-150e kerta. Säästät äkkiä isot summat jos värjäät itse kaupan värillä tai lopetat.

[/quote] 

35 -50 euroa maksaa oikeesti hyvin monessa paikkaa. Hiustenleikkaus 10. Joten yks säästövinkki on, että vaihdat edullisemmalle 

[/quote] 

Niin no! On sekin liian kallista kun voi tehä sen ite. 

Vierailija
27/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Käytän kertispiilareita 2päivää. Neste täytyy ostaa (maksoi 3 isoa pulloa 10e Espanjassa).
-Tiskikonetabu puokkiin.
-Mulla ei ole autoa
-En tupakoi
-Kirrppikset on jees
-En osta eineksiä
-En osta lähes mitään käyttötavaroita normaalihintaisena
-Kuukuppi on käytössä
-En osta mitään krääsää

Vierailija
28/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynään tarkkaan tarjoukset. Ostan yleensä kerralla halvalla suuren määrän lihatuotteita. Lehdet haen lehtikeräyksestä. Ne voi lukea päivän vanhoinakin - tai viikon. En koskaan osta mitään uusia villityksiä vaan odotan tuotteiden halpenemista. Emme omista autoa. Tässä säästämme eniten.

Vierailija
29/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn maksullisen naisen luona sen sijaan että hankkisin vaimon. Sahaa säästyy pitkän päälle todella paljon.

Vierailija
30/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:48"]

Käyn maksullisen naisen luona sen sijaan että hankkisin vaimon. Sahaa säästyy pitkän päälle todella paljon.

[/quote] 

Miks et hanki rikasta naista. Valuu sunkin elämä aivan hukkaan persaukisena 

Vierailija
31/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:51"]

[/quote] 

[/quote]

Rikkaat ja itsenäiset naiset on usein niitä joitten kanssa avioliittolla on vähiten mahdollisuutta onnistua. Lisäksi en halua olla vankina parisuhteessa koska olen itsenäinen mies. Satunnainen tarve naisen lämmölle on helppo saada maksullisilta tytöiltä. Toki en voi väittää että se olisi yhtä hyvä tapa saada läheisyyttä kuin parisuhde mutta säästynpähän kaikilta negatiivisilta seikoilta. Ratkaisuna ehdottomasti parempi minulle.

Vierailija
32/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:55"]

[/quote] 

[/quote]

Rikkaat ja itsenäiset naiset on usein niitä joitten kanssa avioliittolla on vähiten mahdollisuutta onnistua. Lisäksi en halua olla vankina parisuhteessa koska olen itsenäinen mies. Satunnainen tarve naisen lämmölle on helppo saada maksullisilta tytöiltä. Toki en voi väittää että se olisi yhtä hyvä tapa saada läheisyyttä kuin parisuhde mutta säästynpähän kaikilta negatiivisilta seikoilta. Ratkaisuna ehdottomasti parempi minulle.

[/quote]

Parempi säästövinkki olisi kyllä satunnaisten panojen pokaaminen esim. pe ja la yönä taksijonosta... Maksulliset naiset on kuitenkin maksullisia, satunnaisen panon saa ilmaiseksi.

Vierailija
33/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen budjetin. Yllättävän hyvin rahankäyttö pysyy kontrollissa. Mitään isoja yllätysmenoja ei kyllä taida kestää.

Vierailija
34/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 21:00"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:55"]

[/quote] 

[/quote]

[/quote]

Parempi säästövinkki olisi kyllä satunnaisten panojen pokaaminen esim. pe ja la yönä taksijonosta... Maksulliset naiset on kuitenkin maksullisia, satunnaisen panon saa ilmaiseksi.

[/quote]

Muuten joo mutta laadusta kannattaa maksaa!

Vierailija
35/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidl

Vierailija
36/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tämä säästövinkki, mutta meillä on taipumusta ostaa ruokaa vähän liian kanssa. Silloin tällöin jätän kaupassa varsinaiset ruoka-ainekset ja kyhäilen sapuskoja niistä aineksista, mitä kaapista löytyy. No ei tästä ehkä säästöä tule, mutta ehkäisee hävikkiä.

Säästö tulee ihan elämäntavasta. Ei mitään maksullisia tv-kanavia tai viihdepaketteja. Ei naistenlehtiä ja muuta hömppää. Vaatetta ostetaan vain tarpeeseen, tai lähinnä pakon edessä. Hiuksia en värjää enkä meikkaa, enkä käytä rahaa siihen että haisisin (hajuvedet). 

Vierailija
37/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 21:05"]

Säästö tulee ihan elämäntavasta. Ei mitään maksullisia tv-kanavia tai viihdepaketteja. Ei naistenlehtiä ja muuta hömppää. Vaatetta ostetaan vain tarpeeseen, tai lähinnä pakon edessä. Hiuksia en värjää enkä meikkaa, enkä käytä rahaa siihen että haisisin (hajuvedet). 

[/quote]

Tämä. Ihmiset käyttää oikeasti tosi paljon rahaa ihan jonninjoutaviin asioihin. On tosiaan kaiken maailman viihdepaketit ja Netflixit ja iPadit sun muut uusimmat pelit ja vehkeet, joissa on tyyliin kaikissa oma nettiliittymä. Ulkonäköön kulutetaan monta sataa kuussa ja johonkin Starbucksin litkuihin. Sitten ihmetellään minne se raha valuu. 

Vierailija
38/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:04"]

Olen paljon yksin kun lapsi on isällään. Syön eineksiä esim kokkikartanon pinaattikeittoa yms. Jos teen itse satsin ruokaan niin ahmin sen samantien. Halvempaa kun ostaa 2e keiton.

[/quote]

pakastepinaatti 750g, maksaa Lidlissä alle kaksi euroa. Pussillisella saa vähintään viisi litraa keittoa. Litraan maitoa 150g pinaattia, pari ruokalusikallista suurustetta, nokare voita, ripaus suolaa ja valkopippuria. Ylijäämä pakastimeen, jos pussitat minigrippeihin, ei edes vie paljon tilaa.

Vierailija
39/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenna ruokavalio linssien, papujen, kikherneiden, herneiden ja kauden mukaan edullisten kasvisten varaan. Siis en tarkoita, että pelkästään näitä pitäisi syödä, vaan että ne muodostavat aterioiden pohjan, jossa voi sitten olla muutakin lisänä.

Hanki mahdollisimman suuri osa lasten vaatteista kirpparilta ja alesta. Osta pesuaineita, shampoota, hammastahnaa, kasvovoidetta jne. isompi määrä varastoon, kun näet hyviä tarjouksia, ja yritä olla koskaan ostamatta täyshintaisina.

Eli ihan itsestäänselviä vinkkejä. Monet säästövinkit on mulle vähän huvittavia, kun käytän rahaa asumiskulujen lisäksi lähinnä vain ruokaan (+siivousaineisiin, shampoisiin, hammastahnoihin jne.) ja lasten vaatteisiin. No ok, netti- ja puhelinliittymät tietysti on. Mutta ei oo autoa, ei tilata lehtiä, ei ole maksullisia tv -tai nettipalveluita (sitä perusliittymää lukuunottamatta), ei käydä kampaamossa, ei käydä usein kahviloissa tai syödä ulkona, ei käydä elokuvissa, ei osteta uutta viihde-elektroniikkaa jne., uusia vaatteita tai kenkiä ostetaan itselle jos on pakko, ei huvin vuoksi.

Toki on joitain "turhiakin" kuluja, värjään itse hiukseni (vähän turhan harvoin, juurikasvusta päätellen) säännöllisesti, ja on mulla meikkejä (nää ei kyllä tule kovin kalliiksi, mineraalimeikit kestää pitkään eikä oo siihen nähden kalliita, vaan ne sudit ja huiskut on isompi investointi aluks).

Vierailija
40/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 21:46"]

Rakenna ruokavalio linssien, papujen, kikherneiden, herneiden ja kauden mukaan edullisten kasvisten varaan. Siis en tarkoita, että pelkästään näitä pitäisi syödä, vaan että ne muodostavat aterioiden pohjan, jossa voi sitten olla muutakin lisänä.

Hanki mahdollisimman suuri osa lasten vaatteista kirpparilta ja alesta. Osta pesuaineita, shampoota, hammastahnaa, kasvovoidetta jne. isompi määrä varastoon, kun näet hyviä tarjouksia, ja yritä olla koskaan ostamatta täyshintaisina.

Eli ihan itsestäänselviä vinkkejä. Monet säästövinkit on mulle vähän huvittavia, kun käytän rahaa asumiskulujen lisäksi lähinnä vain ruokaan (+siivousaineisiin, shampoisiin, hammastahnoihin jne.) ja lasten vaatteisiin. No ok, netti- ja puhelinliittymät tietysti on. Mutta ei oo autoa, ei tilata lehtiä, ei ole maksullisia tv -tai nettipalveluita (sitä perusliittymää lukuunottamatta), ei käydä kampaamossa, ei käydä usein kahviloissa tai syödä ulkona, ei käydä elokuvissa, ei osteta uutta viihde-elektroniikkaa jne., uusia vaatteita tai kenkiä ostetaan itselle jos on pakko, ei huvin vuoksi.

Toki on joitain "turhiakin" kuluja, värjään itse hiukseni (vähän turhan harvoin, juurikasvusta päätellen) säännöllisesti, ja on mulla meikkejä (nää ei kyllä tule kovin kalliiksi, mineraalimeikit kestää pitkään eikä oo siihen nähden kalliita, vaan ne sudit ja huiskut on isompi investointi aluks).

[/quote] 

Tuosta ruokavaliosta ei tule myöskään turhia syöpiä