Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paras säästövinkkisi ihan arjen menoissa?

Vierailija
05.12.2014 |

Mistä päivittäisestä asiasta tingit/säästät?

Kommentit (136)

Vierailija
1/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten säästöä tulee varmaan siitä että lasten vaatteet ja suuri osa omistakin vaatteista ostetaan kirpparilta. ulkovaatteet alennuksesta unisex-väreissä jolloin sama vaate voi kiertää lapselta toiselle niin kauan kun pysyy ehjänä( ja sittenkin sen voi paikata ja käyttää rymyhaalarina)

Vierailija
2/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan lihaa yleensä tarjouksesta, laitan osan pakastimeen, käytän vähän kerrassaan soijarouheella jatkettuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vastaako kysymykseen, mutta: siirrän joka kk rahaa erilliselle säästötilille.

Arjessa ostan vain sen mitä tarvitsen. Ja pohdin tarkkaan onko kyseessä oikea tarve vai halu. Turha kulutus pois, niin johan säästyy !

Ostan s-ryhmältä paljon. Boonus kertyy omalle tilille ja toimii samalla hätärahatilinä (tähän ei kosketa jos ei ole pakko.

Hyödynnän tarjoukset ja ennakoin. Ostan alesta jemmaan.

Vierailija
4/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paljon yksin kun lapsi on isällään. Syön eineksiä esim kokkikartanon pinaattikeittoa yms. Jos teen itse satsin ruokaan niin ahmin sen samantien. Halvempaa kun ostaa 2e keiton.

Vierailija
5/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:04"]Olen paljon yksin kun lapsi on isällään. Syön eineksiä esim kokkikartanon pinaattikeittoa yms. Jos teen itse satsin ruokaan niin ahmin sen samantien. Halvempaa kun ostaa 2e keiton.
[/quote]
Laita pakastimeen niin et ahmi.

Vierailija
6/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:04"]Olen paljon yksin kun lapsi on isällään. Syön eineksiä esim kokkikartanon pinaattikeittoa yms. Jos teen itse satsin ruokaan niin ahmin sen samantien. Halvempaa kun ostaa 2e keiton.
[/quote]
Laita pakastimeen niin et ahmi.
[/quote]

juu. Mutta asun vuokra-asunnossa jonka pakastinkaappi ikivanha ja vetää jäähän. Isännöitsijä ei uutta suostu ostamaan. Kai hsnkittava pieni arkkupakastin varastoon.

Vierailija
7/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene nälkäsenä kauppaan. Osta ruokatarpeet monelle päivälle eteenpäin. Käy kaupassa kerran viikossa. Pakasta.

Vierailija
8/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta sitä.

Vierailija
9/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten säästän siinä että asun kohtuullisen ahtaasti joten asumiskulut eivät ole suuret. Asun myös työpaikan lähellä ja muutkin palvelut ovat vieressä. Auto on vanhahko ja ajan sen loppuun, en siis maksa uuden auton arvonalennuksesta. Minulla ei ole maksukanavia, niillä rahoilla tilaan lehtiä. Kesälomat vietän mökillä ja käyn harvoin bissellä enkä osta koskaan mitään osamaksulla. Ensin säästetään ja sitten vasta ostetaan.

Vierailija
10/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen tai pyöräilen melkein kaikkialle, töihin n. 5km suunta. Suunnittelen syömiseni etukäteen ja käyn kaupassa kerran viikossa, muuten jätän rahat kotiin niin ei tule heräteostoksia.

Vierailija
11/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen keitto ja uuniruokia ja pakastan osan. On myös helppoa ja nopeaa joskus kun ei kerkeä kokata niin ottaa vaan pakkasesta päivän ruoan. Eikä jää jääkaappiin vanhenemaan.

Olen myös opiskelija joten syön opiskelijahinnalla lounaan päivittäin + lapsi syö päiväkodissa.

Eli kotona siis on päivällinen ja iltapala.

Viikonloppuisin yleensä syödään jotain vähän herkullisempaa ja silloin kauppaan saattaa mennä vaikka 50 e perjantaina.

Ostan tarjoustalosta litran pullon käsisaippuaa joka kestää kauemmin. Pikku saippuat loppuu heti.

Samoin ostan pesuainetta ison paketin ja laitan vähän vähemmän kuin ohjeessa.

Vaatteita ostan sekä uutena, että kirpparilta, mutta luulen että minun kohdallani suurin säästö löytyy siitä ettei minulla ole autoa.

Vierailija
12/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vain tarpeeseen. Jos esim kaupassa on tarjouksessa viisi suklaavanukasa 2 eurolla, mutta suklaavanukasta ei ollut kauppalistalla - älä osta. Älä osta mitään vain siksi että on halpaa, ellet oikeasti TARVITSE kyseistä tuotetta.

Vierailija
13/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennän röökinpolttoa ja en käy baarissa

Vierailija
14/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Älä osta turhaa
-Ruokahävikki minimiin
-Suosi 2nd hand ostoksia kun mahdollista
-Vertaa hintoja ja ennakoi
-Suosi kauden ruoka-aineksia ja vähennä lihansyöntiä (edim kasvisruokia tai ruokaan vähemmän lihaa kuin ohjeessa)

Vierailija
15/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Mun on opittava tuo pakastaminen ja kerran pari vkossa ruokakaupassa käynti. Taidan ostaa pienen pakadtinarkun sitä varten. T. Se pinaattikeiton syöjä.

Vierailija
16/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältä kauppoja 

Vierailija
17/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä ei ole arjen säästövinkki, mutta vaatteet ostan lapsille etukäteen loppualeista - tai kirpputoreilta.

Vierailija
18/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa kauppaan. Sieltä ei osteta sitä mitä tarvitaan, vaan se mitä ilman ei tulla toimeen. Jos jokin loppuu ennen seuraavaa kauppareissua, se sitten vaan loppuu ja lisää ostetaan vasta sitten kun on se viikon ainoa kauppapäivä.

Vierailija
19/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä värjää hiuksiasi. Pk-seudulla väri&leikkaus on hiusten pituudesta riippuen 90-150e kerta. Säästät äkkiä isot summat jos värjäät itse kaupan värillä tai lopetat.

Vierailija
20/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaa yksi ateria puurolla, vaikka ne aamun voikut, jugurtit ja leikkeleet.

Kannattaa ottaa selvää naapureista, jos joku vaikka kalastaa, niin vois saada halvalla tai vaihtaa marjoihin tai sieniin, jos vaikka itse käy metsässä hakemassa luonnon antimia ym.

Langat on kalliita, kirppareilta ostetut neuleet voi purkaa ja tehdä kaulaliinat, sukkia tai tumppuja, jopa torkkupeittoja.