Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paras säästövinkkisi ihan arjen menoissa?

Vierailija
05.12.2014 |

Mistä päivittäisestä asiasta tingit/säästät?

Kommentit (136)

Vierailija
41/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään edellisiin

- kun oikeasti tarvitset jotain, katso ensin löytyykö netistä käytettynä, mutta hyväkuntoisena. Itse olen viimeisen vuoden aikana ostanut laadukkaan ja uutta vastaavan tehosekoittimen (säästö 50€, käytetty paljon) ja imurin (säästö 130 €, uusi paketissa). Kuivausrumpu ja pesukone uusittiin aikaisemmin, säästö reilu 1000 €.

- jos ei löydy käytettynä, selvitä halvin hinta. Usein se on ulkolaisessa nettikaupassa

- netistä tilaamalla säästää pitkän pennin. Viimeksi tajusin, että hunajakin kannattaa tilata ulkomailta

- myy eteenpäin kaikki mitä et tarvitse. Ansaitset pitkän pennin

- ennakoi tulevat tarpeet ja hyödynnä kauppojen alekupongit

- ole selvillä perustarvikkeiden hinnoista, niin et haksahda huonoihin tarjouksiin

Vierailija
42/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuroa  voi syödä yllättävän usein iltaruuaksi jos syö lounaan töissä. Kaupassa ruokatarvikkeissa KILOhinta on se mitä säästäväinen ihminen katsoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
44/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjousten kyyläys ja hei, leipä kannattaa leipoa itse!

Vierailija
45/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet kirpparilta, siinä säästää. Mutta eihän niitä joka päivä ostella..

Perusruoka-aineeni on porkkana ja muut kasvikset, ohra, kananmuna, kaurapuuro, nuudelit (hyviä ruuan jatkeita), jauheliha ja kanan koipireisi, teen ruuat itse.Kilohintoja voi vilkaista myös.

Ostan tarjouksesta hammastahnat ym ja niitä 2 yhden hinnalla / 2kpl 3-4-5e-pakkauksia ym jos vaan löydän. Wc-paperi ei ole ihan kaikista halvinta mutta melko halpaa. En välttele markettien halpisketjuja. Hyödynnän myös pesuainetarjoukset (varsinkin Tokmannin).

Käytän pääsäntöisesti markettikosmetiikkaa ja -hygieniatuotteita. Osaan ylläpitää hiusten mallia kotosallakin. Käsisaippua on kanisterista, pikku pumppupulloon kaadettuna. Kiertelen välillä krääsäkauppoja, sieltä löytyy yllättäviä tarjouksia tyyliin pipo 3e tai hanskat 1e. Jos löydän jonkun mieleisen halvalla tai jos on hyvä tarjous, ostan samalla muutaman. Työtilanteeni on epävakaa, joten haluan ostaa kaikkea tarpeellista ns pahan päivän varalle, ja olenkin kiitellyt itseäni kun olen ollut heikommassa rahatilanteessa.

Niin ja ei juurikaan eineksiä (paitsi jos ovat tarjouksessa), pikaruokaa, alkoa, mehuja, limppareita (vissyä joskus, keskimäärin kerran kuussa tai harvemmin). Kuljen kävellen, pyörällä tai julkisilla.

Vierailija
46/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 21:02"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 21:00"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:55"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:51"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:48"]

Käyn maksullisen naisen luona sen sijaan että hankkisin vaimon. Sahaa säästyy pitkän päälle todella paljon.

[/quote] 

Miks et hanki rikasta naista. Valuu sunkin elämä aivan hukkaan persaukisena 

[/quote]

Rikkaat ja itsenäiset naiset on usein niitä joitten kanssa avioliittolla on vähiten mahdollisuutta onnistua. Lisäksi en halua olla vankina parisuhteessa koska olen itsenäinen mies. Satunnainen tarve naisen lämmölle on helppo saada maksullisilta tytöiltä. Toki en voi väittää että se olisi yhtä hyvä tapa saada läheisyyttä kuin parisuhde mutta säästynpähän kaikilta negatiivisilta seikoilta. Ratkaisuna ehdottomasti parempi minulle.

[/quote]

Parempi säästövinkki olisi kyllä satunnaisten panojen pokaaminen esim. pe ja la yönä taksijonosta... Maksulliset naiset on kuitenkin maksullisia, satunnaisen panon saa ilmaiseksi.

[/quote]

Muuten joo mutta laadusta kannattaa maksaa!

[/quote]

Toisin sanoen: et saa pokattua ketään niin ainut vaihtoehto on maksullinen

Vierailija
47/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
48/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
49/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vinkit hyviä, komppaan papuja ja linssejä, sekä sitä että ostaa elektroniikan ja jopa kodinkoneet käytettyinä. Netti ja tuttavapiiri on täynnä ihmisiä, jotka päivittävät aina uusimpaan malliin, nappaat heiltä halvalla käytetyt. Viimeksi kun facebookista kysyin sain hajonneen puhelimen tilalle ostettua tutuntutulta samantien paljon uudemman älypuhelimen (edellisen voden malli), kolmellakympillä. 

Ja jos ostan jotain kaupasta, se on alessa.

Vierailija
50/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin suurin säästö tulee varmaan ihan peruselintavoista. Olen tosi vähään tyytyväinen, en kaipaa mitään starbucks kahveja, kampaamokäyntejä tai ravintolaillallisia tai - tää on jo ehkä vähän noloa - edes mitään harrastuksia. Minulla on kiva työ, joka vie kuitenkin aika paljon päivästä aikaa ja illalla nautin kun saan olla vain rauhassa kotona. Käyn aamulla ennen töihin menoa kaupassa, ostan kaikki päiväystuotteet pois, näin ruokaan kuluva raha kuukaudessa on minimaalinen. En tykkää karkeista tai limsoista, niitäkään ei tule ostettua. Ei säästön takia, vaan kun en ihan oikeasti tykkää. Monet työkaverit ostaa joka päivä jonkun limsan tai karkkipussin, meneehän niihin sitten monta kymppiä kuussa. En myöskään osta kaikkia erilaisia pesuaineita (kuten vaikka mun mies, jonka mielestä joka pintaan pitää olla eri liuos) vaan Fairy kelpaa kaikkeen. Shampookin kestää mulla monta kuukautta, vaikka pesen joka päivä hiukset, aika pieni määrä riittää pesemään hiukset, ei tarvitse laittaa koko kämmenellistä. Olen aina ollut matalapalkka-alalla (brutto 2300e), silti saan kuussa useita satoja säästöön, kun en turhia tuhlaa. Vaatteetkin on lähes pelkästään kirpparilta. Mielestäni elän kuitenkin oikein kivaa elämää ja ne säästöt on sitten mukava tuhlata silloin tällöin vaikka matkusteluun tai johonkin muuhun mukavaan.

Vierailija
51/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätettyä elektroniikkaa ja kodinkoneita ostaessa on kuitenkin hyvä pitää mielessä, että ne voivat simahtaa milloin vain, eikä takuuta ole. Nykyään ei pesukoneet, imurit tai kännykät ole kauhean kestäviä.

Vierailija
52/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arki tai pyhä, en käytä alkoholia. Ollenkaan. Säästyy nimittäin erittäin pitkä penni. Voi helevata kuinka paljon sainkin törsättyä baareihin, takseihin, krapulamässyihin, saunakaljoihin, ruokaviineihin, kuohuviiniin ja katkeroihin.
Ei ollut sen rahan väärtti!

Vierailija
53/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuroa lounaaksi töissä.

Käyn Berliinissä shoppaamassa 3 kertaa vuodessa. Tuon kaiken kosmetiikan sieltä. Hintaesimerkkejä: hiusväri alkaen 2 eur, deodorantti & suihkugeeli alkaen 60 centtiä, hammastahna 40 centtiä, meikeissä Rossmannnin omat sarjat, huulipuna ehkä 1,50 eur, silmien rajauskynä 1 eur jne.

Lempikosmetiikkakaupat Rossmann ja DM. Vaatekaupat Primark ja C&A. Viimeksi neule ja pitkähihainen toppi C&A:sta 4,50 eur /kpl. Kesällä 1 neule ja 2 toppia yhteensä 22 eur mainituista kaupoista.

Yö tosi freesissä 3-4 tähden hotellissa 25-30 / nokka. Ulkona syöminen 7-12 eur, bisse tai viini 3-4 eur.

Viskiä tai "Baileysiä" Lidlistä 4-5 eur.

Joo, olen tosi nuuka = pienituloinen, mutta näin voin käydä matkalla 4-5 kertaa vuodessa ja vielä säästän siinä. Tässä ketjussahan piti nuukailla. En voi kuin lämpimästi suositella Berliiniä. Siellä on sairaan halpaa jos valitsee elää halvalla.

Vierailija
54/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 22:36"]

Kätettyä elektroniikkaa ja kodinkoneita ostaessa on kuitenkin hyvä pitää mielessä, että ne voivat simahtaa milloin vain, eikä takuuta ole. Nykyään ei pesukoneet, imurit tai kännykät ole kauhean kestäviä.

[/quote]

No ei todella ole kestäviä, siksipä en ainakaan uusia osta. Kolmenkympin puhelin verrattuna kolmensadan puhelimeen on yleensä ihan hyvä hinta-laatusuhde. On hyvä tajuta mikä määrä aivan käyttökelpoista tavaraa ihmisillä on nurkissaan, ja lisää tulee kaupasta joka viikko. Jotkut oikein käyvät jossain Hulluilla Päivillä. Kannattaa laskea valmistajan kate tässä elekroniikkaroinassa, jotka tehdään samoissa tehtaissa jollain muutamalla sentillä.

Vierailija
55/136 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:36"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:32"]

Älä värjää hiuksiasi. Pk-seudulla väri&leikkaus on hiusten pituudesta riippuen 90-150e kerta. Säästät äkkiä isot summat jos värjäät itse kaupan värillä tai lopetat.

[/quote] 

35 -50 euroa maksaa oikeesti hyvin monessa paikkaa. Hiustenleikkaus 10. Joten yks säästövinkki on, että vaihdat edullisemmalle 

[/quote]

Joo missä, saisko paikkojen nimiä? Itse värjään yleensä hiukset kotona, mutta kävin monen vuoden jälkeen kampaajalla. Hiukset vain tasattiin latvasta, ja värjättiin juurikasvu (oisko ollu 2-3cm?) niin ainakin espoon isossa omenassa maksoi 89€!!! Olin järkyttynyt! Toki hinnan olisi voinut kysyä etukäteen, mutta en millään kuvitellut olevan noin kallista.

Jatkan kotivärjäystä ja sitä, että joku tuttava tasaa hiustenlatvat, väri maksaa maksimissaan 10€ ja sit siihen vielä pullakahvit kaverille, niin jää reilusti alle 20€ hiusten värjäys ja leikkaus!

Vierailija
56/136 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 21:00"]Parempi säästövinkki olisi kyllä satunnaisten panojen pokaaminen esim. pe ja la yönä taksijonosta... Maksulliset naiset on kuitenkin maksullisia, satunnaisen panon saa ilmaiseksi.[/quote]

Eipäs saakaan ilmaiseksi vaan kumien hinnalla.

Vierailija
57/136 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästövinkki: Jos olet työtön, käy ilmaisessa terveystarkastuksessa ja suuhygienistin tarpeen arvioinnissa. Olet oikeutettu näihin käynteihin riippumatta siitä, oletko pitkäaikaistyötön vai et tai nostatko sosiaalietuuksia sossusta. Itse käyn molemmissa tarkastuksissa aina kun olen tytön. Suosittelen teillekin!

Lisätietoja googlesta: "työttömän terveystarkastukset + oman asuinpaikkan nimi"

http://yle.fi/uutiset/tyottomien_terveystarkastuksista_tiedottaminen_on_retuperalla/7066500?ref=leiki-uu

Vierailija
58/136 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 17:17"]Syön vatsan täyteen ennen kauppaan menoa. Ei tuu tehtyä nälkäisenä heräteostoksia.
[/quote]
Näin.

Vierailija
59/136 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 22:36"]

[/quote]

No ei todella ole kestäviä, siksipä en ainakaan uusia osta. Kolmenkympin puhelin verrattuna kolmensadan puhelimeen on yleensä ihan hyvä hinta-laatusuhde. On hyvä tajuta mikä määrä aivan käyttökelpoista tavaraa ihmisillä on nurkissaan, ja lisää tulee kaupasta joka viikko. Jotkut oikein käyvät jossain Hulluilla Päivillä. Kannattaa laskea valmistajan kate tässä elekroniikkaroinassa, jotka tehdään samoissa tehtaissa jollain muutamalla sentillä.
[/quote]

Uudessa on kuitenkin takuu. Itsekin olen antanut vanhan, toimivan kännykän sukulaiselle ja se sippasi kuukaudessa. Onneksi en pyytänyt mitään maksua.

Vierailija
60/136 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan ja syön ruokani normaalirasvaisena. Näin ruokaa ei tarvitse syödä kovin paljon eikä montaa kertaa päivässä.