Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapseton: milloin huomaat olevasi kiitollisin lapsettomuudestasi?

Vierailija
29.11.2014 |

Kerro tilanne tai sattumus, jolloin ajattelit itseksesi: "Huh, onneksi minulla ei ole lapsia."

Kommentit (190)

Vierailija
141/190 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
142/190 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän se on sellaista tasaista tyytyväisyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/190 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun on vapaapäivä ja voin nukkua kahteentoista eikä kukaan tule herättämään ja vaadi ruokaa tai virikkeitä. Lisäksi voin olla yömyöhään ulkona ja lähteä pois pariksi päiväksi ilman mitään hoitojärjestelyjä.

Vierailija
144/190 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri äsken, kun luin tuota keskustelua lasten pukemisesta hoitopaikassa.

Vierailija
145/190 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka aamu kun voin nukkua niin pitkään kuin sielu sietää ja joka yö kun voin valvoa niin myöhään kuin huvittaa. Joka kerta kun käyn ravintolassa syömässä ja leffassa voin katsoa vain omia lempielokuviani jokun Risto Räppääjä & Liukas Lennartin sijasta. Aina kun suunnittelen ulkomaanmatkaa eikä tarvi miettiä onko hotelli lapsiystävällinen, onko kohteessa Bamse-klubia ja miten lapset jaksaa olla lennolla. Aina kun syön sängyssä tai sohvalla herkkuja eikä tarvitse näyttää hyväö esimerkkiä. Silloin kun on edessä lempiartistin konsertti, juhla tai muu illanvietto eikä tarvirse järjestellä lastenhoitoa tai kiiruhtaa aikaisin kotiin.

Vierailija
146/190 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 14:05"]

Joka aamu kun voin nukkua niin pitkään kuin sielu sietää ja joka yö kun voin valvoa niin myöhään kuin huvittaa. Joka kerta kun käyn ravintolassa syömässä ja leffassa voin katsoa vain omia lempielokuviani jokun Risto Räppääjä & Liukas Lennartin sijasta. Aina kun suunnittelen ulkomaanmatkaa eikä tarvi miettiä onko hotelli lapsiystävällinen, onko kohteessa Bamse-klubia ja miten lapset jaksaa olla lennolla. Aina kun syön sängyssä tai sohvalla herkkuja eikä tarvitse näyttää hyväö esimerkkiä. Silloin kun on edessä lempiartistin konsertti, juhla tai muu illanvietto eikä tarvirse järjestellä lastenhoitoa tai kiiruhtaa aikaisin kotiin.

[/quote]

Etkö käy töissä?

Vierailija
147/190 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silliin kun näen imetyksestä huonoon kuntoon menneitä rintoja, arpia vatsassa, tummia silmänalusia, rasvaisia hiuksia ja kuulen valitusta miten ei ole aikaa itselle, miten väsynyt on koko ajan ja miten ei jaksa huolehtia ulkonäöstä, koska kaikki se on toissijaista.

Vierailija
148/190 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 14:08"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 14:05"]

[/quote]

Etkö käy töissä?
[/quote]

Teen tällä hetkellä gradua ja työaikani ovat joustavat.

Vierailija
149/190 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 14:13"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 14:08"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 14:05"] Joka aamu kun voin nukkua niin pitkään kuin sielu sietää ja joka yö kun voin valvoa niin myöhään kuin huvittaa. Joka kerta kun käyn ravintolassa syömässä ja leffassa voin katsoa vain omia lempielokuviani jokun Risto Räppääjä & Liukas Lennartin sijasta. Aina kun suunnittelen ulkomaanmatkaa eikä tarvi miettiä onko hotelli lapsiystävällinen, onko kohteessa Bamse-klubia ja miten lapset jaksaa olla lennolla. Aina kun syön sängyssä tai sohvalla herkkuja eikä tarvitse näyttää hyväö esimerkkiä. Silloin kun on edessä lempiartistin konsertti, juhla tai muu illanvietto eikä tarvirse järjestellä lastenhoitoa tai kiiruhtaa aikaisin kotiin. [/quote]   Etkö käy töissä? [/quote] Teen tällä hetkellä gradua ja työaikani ovat joustavat.

[/quote]

Ok. Itsekin oon freelancer-kääntäjä, mutta en oo kuitenkaan sinä aikana, kun oon tätä työtä tehnyt, voinut nukkua tai valvoa miten haluan, kun kuitenkin niitä sähköpostikontakteja pitää hoitaa. Mikä muuten on Bamse-klubi?

Vierailija
150/190 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun jonkun ipana kiljuu, potkii, lyö tai muuten vain riehuu.

Vierailija
151/190 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luen lehtijuttuja lasten harrastusten hinnoista nykypäivänä. En pystyisi tarjoamaan tasa-arvoista lapsuutta muiden parempiosaisten lasten kanssa. Parempi siis ilman.

Vierailija
152/190 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestäänselvät ovat tietysti vierailut lapsiperheissä ja marketeissa huutavat lapset. Kun luen maailman pahuudesta ja ympäristön tilasta, ajattelen usein, että onneksi en ole tuottanut uusia ihmisiä kärsimään. Nyt avioliittolaki keskustelua seuratessa näkee kuinka ahdasmieliset vielä aikuisinakin haluavat kiusata ja alistaa toisia jonkun ominaisuuden perusteella.

Vierailija
153/190 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yleisesti ottaen. Saan NUKKUA, voin tehdä mitä haluan ja tuhlata vain itseeni. Ei tarvii kuunnella kalaroiden rääkymistä, ei tarvii tapella ärsyttävän pikkuvanhan räkänokan kanssa (koska antaisin ympäri korvien) jne. Enemmänkin sellaista tasaista tyytyväisyyttä. Niin ja ei tarvi pilata etypyllyä synnytyksellä :)

Vierailija
154/190 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi tänään kun luin väsyneen äidin tilitystä. Aina kun näen kaupassa kiukuttelevan lapsen. Kun muistan miten rasittavia olivat luokkaretkirahojen kerääminen. Kun ostan itselleni jotain kallista. Kun siivoan. Kun lähden juhlimaan, elokuviin, ravintolaan, ystäville, luennoille, kokouksiin. Kun suunnittelen tulevaisuutta. Kun olen kuumeessa. Listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Joka päivä ajattelen, että onneksi minulla ei ole lapsia.

Vierailija
155/190 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan. Olen tällä hetkellä työkyvytön, joten lapsista on ihan turha haaveilla. Lapsia jos olisi niin heidät
varmaan vietäisiin heti huostaan.

Vierailija
156/190 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut onnellinen siitä, että olen saanut syntyä aikana, jolloin nainen voi päättää itse lapsenhankinnastaan.

Kiitollisin asiasta olin sinänsä katkeralla hetkellä: kun sain tietää parantumattomasta syövästäni. Olen siis kiitollinen siitä, että en jätä jälkeeni ketään lohduttomasti suremaan, vaikka tietysti vanhempani ja sisarukseni tulevat suremaan. Mutta kukaan ei jää äidittömäksi.

Vierailija
157/190 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
158/190 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun naapurin kakarat kiusasivat toisia lapsia.

Vierailija
159/190 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina. Eniten silloin kun lähdemme miehen kanssa lomailemaan. Ei tarvitse miettiä Bamsse-klubeja tai asua lapsiystävällisessä hotellissa tai kierrellä tylsiä vesipuistoja. Niin ja tietenkin avioliitto ilman lapsia on aivan uskomattoman ihanaa muutenkin. Vain minä ja mieheni, täydellistä. :)

Vierailija
160/190 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan ole tuntenut lapsettomuudesta kiitollisuutta. En ole valinnut sitä itse.