Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapseton: milloin huomaat olevasi kiitollisin lapsettomuudestasi?

Vierailija
29.11.2014 |

Kerro tilanne tai sattumus, jolloin ajattelit itseksesi: "Huh, onneksi minulla ei ole lapsia."

Kommentit (190)

Vierailija
161/190 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkapäivänä.

Vierailija
162/190 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luen koulukiusauksesta, olen onnellinen siitä, että en ole tehnyt yhtään lasta tänne kärsimään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/190 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 14:57"]

Sinulta jää kuitenkin kokematta se, kun oma pieni aarre laittaa pehmeät kätensä kaulasi ympärille rutistaa ja huokaa: "oma, rakas äiti." Elämäni oli oikeasti merkityksetöntä ennen, kun annoin lahjaksi pienen elämän, jota voin rakastaa. Muille olen korvattavissa, mutta lapselleni olen ainoa äiti.

[/quote]

Oksennus !!!!

Vierailija
164/190 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyksen jälkikomplikaatiot (virtsankarkailu, repeäminen, roikkuminen, laajentuminen...). Se tunne kun voi nukkua viikonloppuisin niin kauan kuin haluaa, lähteä milloin haluaa ja minne haluaa, siisti koti,parisuhdeaikaa, omaa aikaa harrastuksiin, vapaus olla miettimättä missä maassa haluaa työskennellä (nyt olemme taas vaihtamassa lokaatiota)... Se mitä kukin elämässä arvostaa, on eri. Eikä kenestäkään ole toisen valintoja tuomitsemaan. Me vain emme lasta halua. 

Vierailija
165/190 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 14:09"]

Silliin kun näen imetyksestä huonoon kuntoon menneitä rintoja, arpia vatsassa, tummia silmänalusia, rasvaisia hiuksia ja kuulen valitusta miten ei ole aikaa itselle, miten väsynyt on koko ajan ja miten ei jaksa huolehtia ulkonäöstä, koska kaikki se on toissijaista.

[/quote]

Mulla ei ole rinnat huonossa kunnossa, mulla on aikaa pitää itseni kauniina, kolme alle kouluikäistä lasta. Ei itseään ole pakko koko ajan laittaa toissijaiseksi :) omasta elämästä voi nauttia vaikka on lapsia, se on sitä omaa elämää mitä halusi! ja lapset on pieniä vain hetken. Sitten mulla on koko loppuelämä aikaa samoihin asioihin kuin lapsettomilla plus mulla on ne omat isot lapset olemassa elämässäni, elämäni on loppuelämän niin rikasta! :) ei mikään ole ikuista, niin huonossa kuin hyvässä :)

Vierailija
166/190 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 06:42"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 14:33"]Itsestäänselvät ovat tietysti vierailut lapsiperheissä ja marketeissa huutavat lapset. Kun luen maailman pahuudesta ja ympäristön tilasta, ajattelen usein, että onneksi en ole tuottanut uusia ihmisiä kärsimään. [/quote] Kehitysmaissa tuotetaan sitten sitäkin enemmän ihmisiä kärsimään. Mielestäni on meidän rikkaissa maissa asuvien velvollisuus tehdä paljon lapsia, koska niille on tiedossa hyvä elämä.

[/quote]

Humaaninmpaa olisi itse adoptoida tuossa tapauksessa kolmannesta maailmasta, koska länsimaalaiset lapset kuormittavat nyt jo lamautunutta taloutta valtavasti ja lapsettomat joutuvat maksamaan kohtuuttomasti veroja tämänkaltaisten mielipiteiden vuoksi. Ai niin, mutta se kolmannen maailman lapsihan palstalaisten mielestä ei ole yhtä arvokas ihmishenki kuin oma. Tulovero alas ja valinnanvapaus mitä palkallaan haluaa tehdä, on se sitten oma koulutus, lapsi, auto, talo tai joku muu. Päivä päivältä enemmän sitä alkaa arvostamaan jenkkimallia enemmän. 

Vierailija
167/190 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerääkin typerämpiä vastakommenttejä, siis JOS LUKEE JA YMMÄRTÄÄ KETJUN OTSIKON. Jokaisella ihmisellä on oikeus olla kiitollinen OMASTA elämästään, ja toivottavasti näin onkin! Omaan ihmisenä olemiseen sopivien valintojen on tarkoituskin tuottaa iloa ja kiitollisuutta, elämään tyytyväisyyttä. Kuka idiootti käy väittämään vastaan??! :) 

Vierailija
168/190 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ja joka hetki!

Vierailija
169/190 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oon kateellinen kun näitä lukee!

Vierailija
170/190 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:59"]

Onko täällä myös vanhempia veloja? Jos on, niin koetteko tätä kiitollisuutta myös nyt vanhana? Oletteko kiitollisia että teillä ei ole lainkaan jälkeenne jääviä perheenjäseniä, ei heidän kotejaan vierailtavana, heidän juhliaan ja arkeaan osallistuttavana? Ovatko kiitollisuuden hetket yhtä hekumallisia kuin nämä pikkulapsiajan jutut - rääkyvä lapsi marketissa jne.? Kun se aika on hyvin lyhyt vanhempien elämässä. Sitten se kaikki loppuaika, joitakin kymmeniä vuosia, on aikuisten välistä yhteyttä, sukulaisuutta, heimoutta, ystävyyttä ja tukemista. Niin onko sielläkin vielä sitten näitä kiitollisuuden hetkiä, ettei ole perheenjäseniä? Mä rakastan kaikkia perheenjäseniäni valtavasti, enkä vaihtaisi heitä mihinkään siksi, että he ovat muutaman vuoden elämästään olleet rääkyviä, kakkavaippaisia, häirinneet mun mahdollisuutta tehdä monimutkaisia ruokia jne. On itse asiassa ihan hirveä ajatus, että jotakuta heistä ei ollenkaan olisi tällaisista aivan naurettavista syistä.

[/quote]

Tällä palstalla taitaa pyöriä eniten kolmekymppiset, minäkään en ole vielä neljääkymmentä. En nauti pikkulasten, koululaisten tai teinien seurasta. Kyse ei tosiaankaan ole vain vauva-ajasta. Luonnollisesti ajatus lapsenlapsista tai lapsenlapsenlapsista ei kiinnosta. Ei ehkä olisi hassumpaa, jos jostain ilmaantuisi täysikasvuisia jälkeläisiä, jotka olisivat veloja itsekin, eivät aiheuttaisi koskaan mitään huolta jne. Yhteyttä haluaisin siltikin pitää harvakseltaan. 

Vierailija
171/190 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kuulen, että jonkun lapsi on vakavasti sairas tai kuollut. Se tuska on varmasti niin hirveä, että silloin tuntuu, että hyvä kun lapsettomaksi ei ole tätä vaaraa.

Vierailija
172/190 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 10:11"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 14:09"]

Silliin kun näen imetyksestä huonoon kuntoon menneitä rintoja, arpia vatsassa, tummia silmänalusia, rasvaisia hiuksia ja kuulen valitusta miten ei ole aikaa itselle, miten väsynyt on koko ajan ja miten ei jaksa huolehtia ulkonäöstä, koska kaikki se on toissijaista.

[/quote]

Mulla ei ole rinnat huonossa kunnossa, mulla on aikaa pitää itseni kauniina, kolme alle kouluikäistä lasta. Ei itseään ole pakko koko ajan laittaa toissijaiseksi :) omasta elämästä voi nauttia vaikka on lapsia, se on sitä omaa elämää mitä halusi! ja lapset on pieniä vain hetken. Sitten mulla on koko loppuelämä aikaa samoihin asioihin kuin lapsettomilla plus mulla on ne omat isot lapset olemassa elämässäni, elämäni on loppuelämän niin rikasta! :) ei mikään ole ikuista, niin huonossa kuin hyvässä :)

[/quote]

Miksi luulet, että sinä tai vajakkikakarasi kiinnostavat ketään?

Vierailija
173/190 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina, kun näen suurin piirtein ikäiseni miehen lapsen kanssa kaupungilla. Ilmeisesti sen verran harvinainen näky, että se kiinnittää huomioni. Ajattelen silloin, että tuo voisin olla minä... mutta onneksi en ole.

Vierailija
174/190 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 17:04"]

En ymmärrä näitä, jotka sanovat että "no lapsellisilta lapsi on pois monesta asiasta" - kyllä, näille asioille ei ole enää niin paljon aikaa kukn ennen, mutta ei se haittaa niitä, jotka viettävät lapsen kanssa mielellään aikaa.

[/quote]

Miksi et ymmärrä? Asiahan on juuri, niin kuin sanot: lapsen hankkiminen olisi todella pois monesta sellaisesta asiasta, jotka ovat minulle tärkeitä. En halua lasta, enkä halua viettää lapsen kanssa aikaa. Siksi juuri en lasta hankikaan, vaan keskityn mieluummin oleelliseen. Ei tässä pitäisi olla mitään epäselvää.

Vierailija
175/190 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:46"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 17:04"]

En ymmärrä näitä, jotka sanovat että "no lapsellisilta lapsi on pois monesta asiasta" - kyllä, näille asioille ei ole enää niin paljon aikaa kukn ennen, mutta ei se haittaa niitä, jotka viettävät lapsen kanssa mielellään aikaa.

[/quote]

Miksi et ymmärrä? Asiahan on juuri, niin kuin sanot: lapsen hankkiminen olisi todella pois monesta sellaisesta asiasta, jotka ovat minulle tärkeitä. En halua lasta, enkä halua viettää lapsen kanssa aikaa. Siksi juuri en lasta hankikaan, vaan keskityn mieluummin oleelliseen. Ei tässä pitäisi olla mitään epäselvää.
[/quote] "Oleelliseen". No, meille äideille se lapsen kanssa aikaa viettäminen on oleellista.

Vierailija
176/190 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 17:50"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 17:14"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 17:06"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 17:02"] [quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 13:19"]Joka kerta kun tapaan kummilapseni. Ihana lapsi, tulen hyvin toimeen hänen kanssaan ja haluan viettää aikaa hänen kanssaan, mutta joka kerta kun lapsi lähtee kotiin tai itse lähden heiltä, olen kiitollinen ettei minulla ole omia lapsia. [/quote] Miten niin kiitollinen? Eihän lapsellisiakaan pakotettu hankkimaan lapsia, joten ei se ole mikään päätös mikä tehdään sinun puolesta ja ettet saisi itse valita, tuleeko sinusta lapsellinen vai lapseton. Ja muuten, et ole paljoa kokenut jos kummilapsen kanssa pari tuntia on jo niin rankkaa ja oikein huokaiset helpotuksesta, kun tämä lähtee. Eiköhän suurin osa lapsellisista ole todella tyytyväisiä ja onnellisia oman päätöksensä kanssa. Ja kenties kiitollisia siitä, että heillä oli mahdollisuus saada lapsi. [/quote] Kiitollisuus lisää onnellisuutta, tutkitusti. Kannattaisi kokeilla. [/quote] Mitä yritit vihjata tuolla? Kyllä, olen erittäin onnellinen ja kiitollinen siitä, että olen saanut kaksi ihanaa poikaa, 8- ja 10-vuotiaat, eli osaavat hoitaa asioita jo itsekin. Mutta ethän sinä näe sitä pikkulapsiaikaa pidemmälle, yksinkertainen ihminen kun olet.

[/quote]

Miksi olet noin ilkeä? En yritä vihjailla mitään. Kiitollisuus nyt vain on psykologisen tutkimustiedon valossa eräs tärkeimmistä onnellisuutta edistävistä asioista. Lapsettomuus on hyvä asia kohdistaa kiitollisuutensa. Olen kiitollinen siitä, että minulla on ollut mahdollisuus valita lapsettomuus.  Olen kiitollinen kaikista mahdollisuuksista, joita lapsettomuus minulle antaa. Olen kiitollinen siitä, että vältän monet ongelmat, jotka ovat vanhemmille arkipäivää. Ennen kaikkea olen kiitollinen siitä, että minulla on ollut rohkeutta ja itsetuntemusta tehdä itselleni oikea valinta. Minulla on asiat hyvin.
[/quote] Ja taas; "Minulla on ollut rohkeutta ja itsetuntemusta tehdä itselleni oikea päätös. Minulla on asiat hyvin." Voi jumalauta! Ja meillä äideilläkö ei ole ollut rohkeutta ja itsetuntemusta tehdä oikea päätös? Meilläkö ei voisi olla asiat hyvin? Mitä helvettiä sä puhut? Nyt riittää. Te teitte ehkä itsellenne oikean valinnan, mutta se ei tarkoita, että se olisi kaikille se oikea ja että muut olisivat heikkoitsetuntoisia, jotka eivät muka miettinee
[/quote]

Alkaa tosissaan vituttaa sun asenne.
Jos joku ei halua lapsia, niin sitten ei halua. Piste.

Vierailija
177/190 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 13:41"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 10:33"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 17:50"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 17:14"] [quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 17:06"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 17:02"] [quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 13:19"]Joka kerta kun tapaan kummilapseni. Ihana lapsi, tulen hyvin toimeen hänen kanssaan ja haluan viettää aikaa hänen kanssaan, mutta joka kerta kun lapsi lähtee kotiin tai itse lähden heiltä, olen kiitollinen ettei minulla ole omia lapsia. [/quote] Miten niin kiitollinen? Eihän lapsellisiakaan pakotettu hankkimaan lapsia, joten ei se ole mikään päätös mikä tehdään sinun puolesta ja ettet saisi itse valita, tuleeko sinusta lapsellinen vai lapseton. Ja muuten, et ole paljoa kokenut jos kummilapsen kanssa pari tuntia on jo niin rankkaa ja oikein huokaiset helpotuksesta, kun tämä lähtee. Eiköhän suurin osa lapsellisista ole todella tyytyväisiä ja onnellisia oman päätöksensä kanssa. Ja kenties kiitollisia siitä, että heillä oli mahdollisuus saada lapsi. [/quote] Kiitollisuus lisää onnellisuutta, tutkitusti. Kannattaisi kokeilla. [/quote] Mitä yritit vihjata tuolla? Kyllä, olen erittäin onnellinen ja kiitollinen siitä, että olen saanut kaksi ihanaa poikaa, 8- ja 10-vuotiaat, eli osaavat hoitaa asioita jo itsekin. Mutta ethän sinä näe sitä pikkulapsiaikaa pidemmälle, yksinkertainen ihminen kun olet. [/quote] Miksi olet noin ilkeä? En yritä vihjailla mitään. Kiitollisuus nyt vain on psykologisen tutkimustiedon valossa eräs tärkeimmistä onnellisuutta edistävistä asioista. Lapsettomuus on hyvä asia kohdistaa kiitollisuutensa. Olen kiitollinen siitä, että minulla on ollut mahdollisuus valita lapsettomuus.  Olen kiitollinen kaikista mahdollisuuksista, joita lapsettomuus minulle antaa. Olen kiitollinen siitä, että vältän monet ongelmat, jotka ovat vanhemmille arkipäivää. Ennen kaikkea olen kiitollinen siitä, että minulla on ollut rohkeutta ja itsetuntemusta tehdä itselleni oikea valinta. Minulla on asiat hyvin. [/quote] Ja taas; "Minulla on ollut rohkeutta ja itsetuntemusta tehdä itselleni oikea päätös. Minulla on asiat hyvin." Voi jumalauta! Ja meillä äideilläkö ei ole ollut rohkeutta ja itsetuntemusta tehdä oikea päätös? Meilläkö ei voisi olla asiat hyvin? Mitä helvettiä sä puhut? Nyt riittää. Te teitte ehkä itsellenne oikean valinnan, mutta se ei tarkoita, että se olisi kaikille se oikea ja että muut olisivat heikkoitsetuntoisia, jotka eivät muka miettinee

[/quote]

Missä otan kantaa sinun tekemiisi elämänvalintoihin? Aivan, en missään.

En ymmärrä, miksi haluat lukea viestejäni jatkuvasti väärin.
[/quote]

Hän ainakin taitaa olla seonnut äitiyden johdosta. Yksi syy lisää olla kiitollinen, kun ei ole lapsia.

Vierailija
178/190 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 00:03"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:46"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 17:04"]

[/quote]

[/quote] "Oleelliseen". No, meille äideille se lapsen kanssa aikaa viettäminen on oleellista.
[/quote]

No teille se onkin oleellista. Kaikki ei halua sitä.
Oletko tyhmä?

Vierailija
179/190 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 13:02"]Eilen oli taas yksi hetki. Pyöräilin paikallisen jäähallin ohi, ja pihalla oli parikin "jäkis-jonne"laumaa ulkoilemassa. Voi kamala sitä meteliä ja räyhäämistä, olin niiiiiin iloinen että minun ei tarvitse tuollaisia sietää sen enempää kuin ne muutamat sekunnit kuin heidät ohitin. Ihan kamala jos tuollainen räyhäkäs räkivä rääkyvä kersa asuisi mun kotona, ja toisi samanlaisia ärjyjiä vielä kylään. Hrrhhh, hirveä ajatus!

Mulla ei ainakaan se lapsettomuuden kiitollisuus rajoitu vaan vauva-aikojen ajatteluun. En missään nimessä haluaisi taaperoa, en leikki-ikäistä, en noita karjuvia koululaisia, enkä teinejä. Ehkä siinä 17-18+ ne alkaisi olla siedettäviä, mutta olisipa helkutin pitkä piina saada ne siihen ikään!
[/quote]

Tähän on pakko sanoa, että kannattaa huomioida että se lapsi on juuri sellainen kuin vanhemmat sen kasvattaa. Tiedän itsekin ton "mothafucka" tyypin. Toisessa päässä taas on nuo lapset joita on lapsesta lähtien kannustettu kohteliaisuuteen, kiusaamattomuuteen ja muiden huomioonottamiseen. Vaikka olisivat kuinka murrosiässä niin ei ne tuolla riehu tuntemattomille. Olen itse ihan lapseton, mutta läheltä olen seurannut tällaista diskreetiä teiniä. Kyllä se kasvatus kannattaa ja se täytyy aloittaa ihan heti vauvasta omaa hyvää esimerkkiä antamalla

Vierailija
180/190 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 08:08"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 13:02"]Eilen oli taas yksi hetki. Pyöräilin paikallisen jäähallin ohi, ja pihalla oli parikin "jäkis-jonne"laumaa ulkoilemassa. Voi kamala sitä meteliä ja räyhäämistä, olin niiiiiin iloinen että minun ei tarvitse tuollaisia sietää sen enempää kuin ne muutamat sekunnit kuin heidät ohitin. Ihan kamala jos tuollainen räyhäkäs räkivä rääkyvä kersa asuisi mun kotona, ja toisi samanlaisia ärjyjiä vielä kylään. Hrrhhh, hirveä ajatus!   Mulla ei ainakaan se lapsettomuuden kiitollisuus rajoitu vaan vauva-aikojen ajatteluun. En missään nimessä haluaisi taaperoa, en leikki-ikäistä, en noita karjuvia koululaisia, enkä teinejä. Ehkä siinä 17-18+ ne alkaisi olla siedettäviä, mutta olisipa helkutin pitkä piina saada ne siihen ikään! [/quote] Tähän on pakko sanoa, että kannattaa huomioida että se lapsi on juuri sellainen kuin vanhemmat sen kasvattaa. Tiedän itsekin ton "mothafucka" tyypin. Toisessa päässä taas on nuo lapset joita on lapsesta lähtien kannustettu kohteliaisuuteen, kiusaamattomuuteen ja muiden huomioonottamiseen. Vaikka olisivat kuinka murrosiässä niin ei ne tuolla riehu tuntemattomille. Olen itse ihan lapseton, mutta läheltä olen seurannut tällaista diskreetiä teiniä. Kyllä se kasvatus kannattaa ja se täytyy aloittaa ihan heti vauvasta omaa hyvää esimerkkiä antamalla

[/quote]

Tuskin kukaan tahallaan kasvattaa huonotapaista lasta. Eiköhän jokainen yritä parhaansa, ja (iso) osa siinä sitten vaan epäonnistuu. Ja kyllä sen lapsen synnynnäisetkin ominaisuudet vaikuttavat - ei jokaisesta lapsesta saa kilttiä ja kuuliaista millään, jos luonne on alkujaan sellainen ettei ole moiseen taipuvainen.

Sitäpaitsi: en hetkeäkään kuvittele että olisin hyvä kasvattaja. Olen lyhytpinnainen ja nopeasti ärtyvä, enkä siedä perusasioiden opettamista jos ne ei kerralla mene perille. En minä saisi aikaiseksi hyvätapaista tervettä lasta, vaan joko hermoheikon hiljaiseksi huudetun raukan, tai juurikin täysin tottelemattoman kauhukakaran. Lienee maailman yleisin harha tuo markkinoimasi "ei meidän lapsi, kun me kasvatetaan se ihan erilaiseksi" - sanopa se erikoislasten vanhemmille, huumeongelmaisten nuorten vanhemmille, koulukotilasten vanhemmille... että oma vika, mitäs ette kasvattaneet siitä parempaa. Todella naiivia kuvitella, että olisi täysin vanhempien vallassa millainen lapsesta tulee.