Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapseton: milloin huomaat olevasi kiitollisin lapsettomuudestasi?

Vierailija
29.11.2014 |

Kerro tilanne tai sattumus, jolloin ajattelit itseksesi: "Huh, onneksi minulla ei ole lapsia."

Kommentit (190)

Vierailija
101/190 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kesälomalla, kun saa tehdä, mitä huvittaa, eikä tarvitse kuunnella tylsyyskitinöitä tai katsella nurkissaan vetelehtiviä teinejä.

Vierailija
102/190 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/190 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla olin iloinen lapsettomuudestani kun jouduin ensin soittamaan yhteen kotiin miten lapsi oli kiusannut luokkakaveriaan ja miten toinen oli läskitellyt opettajaansa. Onneksi mun ei tarvitse ottaa vastaan tommoisia puheluita.

Vierailija
104/190 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näen kaupassa väsyneen äidin ja kiljuvan penskan eikä äiti saa lasta hiljaiseksi millään.

Vierailija
105/190 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 17:30"]Vertaatko tosissasi pientä lasta vankilaan? Haloo, oletko ihan terve? Lapsettomana et voi ymmärtää, kuinka paljon pieni lapsi antaa jo sinä "vastenmielisenä aikana" ja etenkin sen jälkeen.

Vertaus on kieltämättä epätarkka: minä menisin paljon mieluummin vuodeksi vankilaan kuin synnyttäisin, hoivaisin ja kasvattaisin lapsen vauvasta aikuiseksi saakka. Ja tämä ei olisi edes vaikea valinta.
[/quote] Jaa. Suurin osa aikuisista ihmisistä kuitenkaan ei. Ja on kieltämättä törkeää verrata pientä, viatonta lasta vankilaan. Aivan kuin lapsi olisi jotenkin paha? Varmaan rankkaa tuo elämä lapsivihaajana kun täytyy tulla oikein vauvapalstoille sitä omaa vihaa lietsomaan ja vittuilemaan äidille. Mikä on motiivisi? Miksi haluat tulla väkisin pilaamaan muiden onnen ja väheksymään sitä? Huomaatko, suurin osa lapsellisista ei hauku tai paina lapsellisia alas. Te teette sen aivan itse sekä myös meitä lapsellisia kohtaan. Mikä on ongelmanne? Jos olette niin onnellisia lapsettomina, ei teillä olisi mitään tarvetta tulla lietsomaan lapsivihaanne VAUVApalstalle tai minnekään muaallekaan. No, netissähän on helppo kirjoitella mitä vaan, tunnetko itsesi nyt vahvaksi ja itsevarmaksikin? En vain voi käsittää tätä. Hyväksyn lapsettomat kaikin puolin, miksi en hyväksyisi ja mitä minulla olisi siihen sanomistakaan? Ei mitään. Mutta niin ei ole teillä lapsettomillakaan meille äideille tai isille! Koittakaa jo ymmärtää, että kaikki eivät olisi halunneet samanlaista elämää kuin te. Syy ei ole painostus, niinkuin te niin usein haluatte itsellenne uskotella, syy ei ole "koska kaikki muutkin ja koska niin kuuluu tehdä", syy on että haluaa lapsia. Haluaa perheen. Haluaa perheenlisäystä ihmisen kanssa, jota rakastaa.

Vierailija
106/190 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 14:00"]Silloin, kun on vapaapäivä ja voin nukkua kahteentoista eikä kukaan tule herättämään ja vaadi ruokaa tai virikkeitä. Lisäksi voin olla yömyöhään ulkona ja lähteä pois pariksi päiväksi ilman mitään hoitojärjestelyjä.
[/quote]Niin minäkin voin, lapsilla on isäkin.

Vierailija
107/190 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 17:50"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 17:14"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 17:06"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 17:02"] [quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 13:19"]Joka kerta kun tapaan kummilapseni. Ihana lapsi, tulen hyvin toimeen hänen kanssaan ja haluan viettää aikaa hänen kanssaan, mutta joka kerta kun lapsi lähtee kotiin tai itse lähden heiltä, olen kiitollinen ettei minulla ole omia lapsia. [/quote] Miten niin kiitollinen? Eihän lapsellisiakaan pakotettu hankkimaan lapsia, joten ei se ole mikään päätös mikä tehdään sinun puolesta ja ettet saisi itse valita, tuleeko sinusta lapsellinen vai lapseton. Ja muuten, et ole paljoa kokenut jos kummilapsen kanssa pari tuntia on jo niin rankkaa ja oikein huokaiset helpotuksesta, kun tämä lähtee. Eiköhän suurin osa lapsellisista ole todella tyytyväisiä ja onnellisia oman päätöksensä kanssa. Ja kenties kiitollisia siitä, että heillä oli mahdollisuus saada lapsi. [/quote] Kiitollisuus lisää onnellisuutta, tutkitusti. Kannattaisi kokeilla. [/quote] Mitä yritit vihjata tuolla? Kyllä, olen erittäin onnellinen ja kiitollinen siitä, että olen saanut kaksi ihanaa poikaa, 8- ja 10-vuotiaat, eli osaavat hoitaa asioita jo itsekin. Mutta ethän sinä näe sitä pikkulapsiaikaa pidemmälle, yksinkertainen ihminen kun olet.

[/quote]

Miksi olet noin ilkeä? En yritä vihjailla mitään. Kiitollisuus nyt vain on psykologisen tutkimustiedon valossa eräs tärkeimmistä onnellisuutta edistävistä asioista. Lapsettomuus on hyvä asia kohdistaa kiitollisuutensa. Olen kiitollinen siitä, että minulla on ollut mahdollisuus valita lapsettomuus.  Olen kiitollinen kaikista mahdollisuuksista, joita lapsettomuus minulle antaa. Olen kiitollinen siitä, että vältän monet ongelmat, jotka ovat vanhemmille arkipäivää. Ennen kaikkea olen kiitollinen siitä, että minulla on ollut rohkeutta ja itsetuntemusta tehdä itselleni oikea valinta. Minulla on asiat hyvin.
[/quote] Ja taas; "Minulla on ollut rohkeutta ja itsetuntemusta tehdä itselleni oikea päätös. Minulla on asiat hyvin." Voi jumalauta! Ja meillä äideilläkö ei ole ollut rohkeutta ja itsetuntemusta tehdä oikea päätös? Meilläkö ei voisi olla asiat hyvin? Mitä helvettiä sä puhut? Nyt riittää. Te teitte ehkä itsellenne oikean valinnan, mutta se ei tarkoita, että se olisi kaikille se oikea ja että muut olisivat heikkoitsetuntoisia, jotka eivät muka miettinee

Vierailija
108/190 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 17:50"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 17:14"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 17:06"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 17:02"] [quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 13:19"]Joka kerta kun tapaan kummilapseni. Ihana lapsi, tulen hyvin toimeen hänen kanssaan ja haluan viettää aikaa hänen kanssaan, mutta joka kerta kun lapsi lähtee kotiin tai itse lähden heiltä, olen kiitollinen ettei minulla ole omia lapsia. [/quote] Miten niin kiitollinen? Eihän lapsellisiakaan pakotettu hankkimaan lapsia, joten ei se ole mikään päätös mikä tehdään sinun puolesta ja ettet saisi itse valita, tuleeko sinusta lapsellinen vai lapseton. Ja muuten, et ole paljoa kokenut jos kummilapsen kanssa pari tuntia on jo niin rankkaa ja oikein huokaiset helpotuksesta, kun tämä lähtee. Eiköhän suurin osa lapsellisista ole todella tyytyväisiä ja onnellisia oman päätöksensä kanssa. Ja kenties kiitollisia siitä, että heillä oli mahdollisuus saada lapsi. [/quote] Kiitollisuus lisää onnellisuutta, tutkitusti. Kannattaisi kokeilla. [/quote] Mitä yritit vihjata tuolla? Kyllä, olen erittäin onnellinen ja kiitollinen siitä, että olen saanut kaksi ihanaa poikaa, 8- ja 10-vuotiaat, eli osaavat hoitaa asioita jo itsekin. Mutta ethän sinä näe sitä pikkulapsiaikaa pidemmälle, yksinkertainen ihminen kun olet.

[/quote]

Miksi olet noin ilkeä? En yritä vihjailla mitään. Kiitollisuus nyt vain on psykologisen tutkimustiedon valossa eräs tärkeimmistä onnellisuutta edistävistä asioista. Lapsettomuus on hyvä asia kohdistaa kiitollisuutensa. Olen kiitollinen siitä, että minulla on ollut mahdollisuus valita lapsettomuus.  Olen kiitollinen kaikista mahdollisuuksista, joita lapsettomuus minulle antaa. Olen kiitollinen siitä, että vältän monet ongelmat, jotka ovat vanhemmille arkipäivää. Ennen kaikkea olen kiitollinen siitä, että minulla on ollut rohkeutta ja itsetuntemusta tehdä itselleni oikea valinta. Minulla on asiat hyvin.
[/quote] Ja taas; "Minulla on ollut rohkeutta ja itsetuntemusta tehdä itselleni oikea päätös. Minulla on asiat hyvin." Voi jumalauta! Ja meillä äideilläkö ei ole ollut rohkeutta ja itsetuntemusta tehdä oikea päätös? Meilläkö ei voisi olla asiat hyvin? Mitä helvettiä sä puhut? Nyt riittää. Te teitte ehkä itsellenne oikean valinnan, mutta se ei tarkoita, että se olisi kaikille se oikea ja että muut olisivat heikkoitsetuntoisia, jotka eivät muka miettinee
[/quote] Jatkuu: Jotka eivät muka miettineet päätöstään tarpeeksi. Miksi olet itse noin ilkeä? Nämä lapsettomien vihaviestit saavat todella pahan mielen. Varsinkin, kun he kuvittelevat vielä, että he ovat oikeassa ja vain heidän elämänvalintansa oli se oikea. No ei ole! Herätkää jo siitä itsekeskeisyydestänne, idiootit!

Vierailija
109/190 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nytkin juon aamukahvia kaikessa rauhassa, heräsin vartti sitten eikä näy lelun lelua tai yhtään sotkua missään. On täysin rauhallista, ei pyöri mitkään lastenohjelmat telkkarissa eikä tarvitse kohta lähteä ulos leikkimään vaan saan lähteä salille ja sen jälkeen käydä vaikka kaupungilla tai kaverille ihan kaikessa rauhassa.

Vierailija
110/190 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 18:03"]Joka päivä kun menen töihin päiväkotiin... Ihan kivoja ne räkänokat siellä on, mutta luojan kiitos ei tarvitse lykätä niitä tähän maailmaan ja kestää vielä kotonakin :)

Ps. Se joka sanoi että antaisi kurittomille lapsille pitkin korvia, niin sinulle joka vastasit siihen (jotain että miten olet noin vammainen ja väkivaltainen): ettet vain itse olisi tämmöinen nicopetterijessica-mussukan äiti, joka antaa kullannupulleen kaiken. Ihan oikein että kurittaa niitä pentuja välillä. Päiväkodissa ainakin näkee miten joillain lapsilla ei ole minkäänlaisia käytöstapoja tai kuria, lyövät aikuisia ja huutavat ja riehuvat minkä kerkeävät. Minä ainakin annan korville, aikuisen nenille eivät lapset hypi.
[/quote] Silloin poliisitkin ovat ovella. Lasta saa korkeintaan tukistaa, mutta korvapuustin tai LYÖMINENKÖ on sinusta oikein?! Lapselle tai aikuiselle? Mitä ihmettä sä puhut? Lasta saa kurittaa, tietenkin, mutta väkivaltaisesti ei saa käyttäyttä.

Vierailija
111/190 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 10:29"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 17:30"]Vertaatko tosissasi pientä lasta vankilaan? Haloo, oletko ihan terve? Lapsettomana et voi ymmärtää, kuinka paljon pieni lapsi antaa jo sinä "vastenmielisenä aikana" ja etenkin sen jälkeen. Vertaus on kieltämättä epätarkka: minä menisin paljon mieluummin vuodeksi vankilaan kuin synnyttäisin, hoivaisin ja kasvattaisin lapsen vauvasta aikuiseksi saakka. Ja tämä ei olisi edes vaikea valinta. [/quote] Jaa. Suurin osa aikuisista ihmisistä kuitenkaan ei. Ja on kieltämättä törkeää verrata pientä, viatonta lasta vankilaan. Aivan kuin lapsi olisi jotenkin paha? Varmaan rankkaa tuo elämä lapsivihaajana kun täytyy tulla oikein vauvapalstoille sitä omaa vihaa lietsomaan ja vittuilemaan äidille. Mikä on motiivisi? Miksi haluat tulla väkisin pilaamaan muiden onnen ja väheksymään sitä? Huomaatko, suurin osa lapsellisista ei hauku tai paina lapsellisia alas. Te teette sen aivan itse sekä myös meitä lapsellisia kohtaan. Mikä on ongelmanne? Jos olette niin onnellisia lapsettomina, ei teillä olisi mitään tarvetta tulla lietsomaan lapsivihaanne VAUVApalstalle tai minnekään muaallekaan. No, netissähän on helppo kirjoitella mitä vaan, tunnetko itsesi nyt vahvaksi ja itsevarmaksikin? En vain voi käsittää tätä. Hyväksyn lapsettomat kaikin puolin, miksi en hyväksyisi ja mitä minulla olisi siihen sanomistakaan? Ei mitään. Mutta niin ei ole teillä lapsettomillakaan meille äideille tai isille! Koittakaa jo ymmärtää, että kaikki eivät olisi halunneet samanlaista elämää kuin te. Syy ei ole painostus, niinkuin te niin usein haluatte itsellenne uskotella, syy ei ole "koska kaikki muutkin ja koska niin kuuluu tehdä", syy on että haluaa lapsia. Haluaa perheen. Haluaa perheenlisäystä ihmisen kanssa, jota rakastaa.

[/quote]

Löysää vähän pipoa. Tässähän kysyttiin lapsettomien kommentteja ja lapsettomat vastaavat. sinä voit hoyrytä jossain "onnelliset äidit" palstalla.

Vierailija
112/190 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 10:42"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 10:29"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 17:30"]Vertaatko tosissasi pientä lasta vankilaan? Haloo, oletko ihan terve? Lapsettomana et voi ymmärtää, kuinka paljon pieni lapsi antaa jo sinä "vastenmielisenä aikana" ja etenkin sen jälkeen. Vertaus on kieltämättä epätarkka: minä menisin paljon mieluummin vuodeksi vankilaan kuin synnyttäisin, hoivaisin ja kasvattaisin lapsen vauvasta aikuiseksi saakka. Ja tämä ei olisi edes vaikea valinta. [/quote] Jaa. Suurin osa aikuisista ihmisistä kuitenkaan ei. Ja on kieltämättä törkeää verrata pientä, viatonta lasta vankilaan. Aivan kuin lapsi olisi jotenkin paha? Varmaan rankkaa tuo elämä lapsivihaajana kun täytyy tulla oikein vauvapalstoille sitä omaa vihaa lietsomaan ja vittuilemaan äidille. Mikä on motiivisi? Miksi haluat tulla väkisin pilaamaan muiden onnen ja väheksymään sitä? Huomaatko, suurin osa lapsellisista ei hauku tai paina lapsellisia alas. Te teette sen aivan itse sekä myös meitä lapsellisia kohtaan. Mikä on ongelmanne? Jos olette niin onnellisia lapsettomina, ei teillä olisi mitään tarvetta tulla lietsomaan lapsivihaanne VAUVApalstalle tai minnekään muaallekaan. No, netissähän on helppo kirjoitella mitä vaan, tunnetko itsesi nyt vahvaksi ja itsevarmaksikin? En vain voi käsittää tätä. Hyväksyn lapsettomat kaikin puolin, miksi en hyväksyisi ja mitä minulla olisi siihen sanomistakaan? Ei mitään. Mutta niin ei ole teillä lapsettomillakaan meille äideille tai isille! Koittakaa jo ymmärtää, että kaikki eivät olisi halunneet samanlaista elämää kuin te. Syy ei ole painostus, niinkuin te niin usein haluatte itsellenne uskotella, syy ei ole "koska kaikki muutkin ja koska niin kuuluu tehdä", syy on että haluaa lapsia. Haluaa perheen. Haluaa perheenlisäystä ihmisen kanssa, jota rakastaa.

[/quote]

Löysää vähän pipoa. Tässähän kysyttiin lapsettomien kommentteja ja lapsettomat vastaavat. sinä voit hoyrytä jossain "onnelliset äidit" palstalla.
[/quote] Ei, kyllä mä jään tänne äitien palstalle.Menkää te lapsivihapalstalle.

Vierailija
113/190 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ajatellut, että haluan lapsia "sitten joskus", mutta tällä hetkellä olen tyytyväinen elämääni ilman.

Kello on vaille 11 ja olen kiitollinen siitä, että saan nukkua näin pitkään kenenkään herättämättä. Kun tulen töistä kotiin, minulla on omaa aikaa. Minun ei tarvitse edes tehdä ruokaa joka päivä, jos en jaksa. Voin ottaa päiväunet jos haluan. Ulos, kauppaan, kylään, salille, elokuviin jne. lähteminen ei vaadi kummoisia järjestelyjä. Arvostan myös sitä, että minulla ja poikaystävälläni on paljon yhteistä, kahdenkeskistä aikaa. Kaupassa kukaan ei järjestetä kohtausta tai vaadi saada tiettyä ruokaa/karkkia/jne. Haluan reppureissata vielä moneen, moneen kohteeseen. Helpompaa ilman lapsia. Synnytyskertomukset järkyttävät minua, samoin monet ikävät jutut raskausajassa, pikkulapsiajassa jne. Ylipäätään meininki suomessa mietityttää, koska ihmiset ovat kovin ahdasmielisiä. Lapsella pitää nykyään olla "kaikkea", tai häntä varmaan kiusataan. Jotkut vastustavat vähemmistöjen adoptio-oikeutta siksi, että heidän lapsiaan kiusattaisiin.

Vierailija
114/190 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

-kuulen puhuttavan lasten vatsaflunssista ja valvotuista öistä lattiat yrjöjen peitossa ja itse on samassa taudissa myös

-kiukuttelevat uhmaikäiset ja samalla tavalla käyttäytyvät vanhemmat julkisilla paikoilla

-huolet lapsen kehitysviiveistä / ylivilkkaudesta /patologisuudesta yleensä

-vaikeus sovittaa yhteen lapsia, opiskelua, töitä eli elämän muuttumisesta suorittamiseksi

-oman rauhan ja tilan puute

-matkailun vaikeutuminen

-jatkuva saatavilla oleminen

Pikkulapsiaika ei todellakaan houkuttele.

Vierailija
115/190 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 10:52"]

Ei, kyllä mä jään tänne äitien palstalle.Menkää te lapsivihapalstalle.

[/quote]

Ai nyt tää on vain äitien palsta? Minkäs takia täällä sitten kysellään useinkin lapsettomien mielipiteitä yhteen ja miesten mielipiteitä toiseen asiaan? Edelleen, "aihe on vapaa".

Vierailija
116/190 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aikuinen lapsi uhkaa ja vainoaa vanhempiaan, kiristää rahaa ja syyttää huonosta lapsuudesta, vaikka koti on ollut meidän muitten sisarusten mielestä varmaankin keskivertoa parempi ja mitään ei puuttunut. Oli harrastuksia, matkoja, kotisiivooja, tehtiin asioita yhdessä, saatiin opiskella jne. Raskas taakka vanhemmille, kun parhaansa ovat tehneet ja edelleen tukevat. Haukut ja uhkaukset ovat päivittäisiä. Kun oma lapsi saa voimaan huonosti, käy varmasti monta kertaa mielessä, onko kaikki ollut tämän arvoista.

Vierailija
117/190 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina, kun ajattelen ihmiskunnan lohduttomia tulevaisuudennäkymiä.

Vierailija
118/190 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jatkuvasti kiitollinen siitä, ettei loppuelämääni varjosta huoli ja ahdistus.

Vierailija
119/190 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten rääkyessä pää punaisena olen kiitollinen siitä, ettei minun tarvitse kuunnella. Voin kävellä pois paikalta, nousta bussista tms.

Vierailija
120/190 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan koko ajan. Ei tarvitse kantaa vastuuta, ei herätä viikonloppuisin, on siisti koti ja laadukkaat vaatteet, aikaa harrastaa. Lisäksi ottaisin lapsenkasvatuksen vakavasti. On useitakin tapauksia jolloin esim. vanhemmat pelkäävät lastaan tai lapsi inhoaa vanhempiaan. En haluaisi elämääni niin ristiriitaista sidettä. Olemme 30-vuotias, varakas pariskunta jotka viihtyvät keskenään. Emme halua lapsia koskaan.