Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä lapset kertoneet edellisistä elämistään?

Vierailija
23.11.2014 |

Meillä yhdellä kolmesta lapsesta on tämä lahja. Poika on aiemmin asunut jossain Neuvostoliiton alueella. Hän on kertonut että kesäisin hän oli aina Mustanmeren rannalla lasten kesäleirillä. Lisäksi on kertonut paljon entisestä kodista. Rappukäytävään oli ruskea ovi, jossa ei ollut ikkunaa. Asunnossa oli yksi makuuhuone, jossa poika nukkui kahden sisarensa kanssa, vanhemmilla oli oma soppi olohuoneessa. Keittiössä oli punainen ruokapöytä ja vihreät tuolit. Myös perheen mummo oli usein pitkiä aikoja heidän luonaan, mummo asui maalaiskylässä jossa poikakin kävi usein.

Makuuhuoneen ikkunasta näkyi junarata, jota poika katseli usein, meillä poika on nytkin hirveän kiinnostunut junista, luulen että se on perua tästä entisestä elämästä. Koulusta poika on kertonut että kouluilla ei ollut nimeä kuten Suomessa vaan jokaisella koululla oli oma numero kuten koulu numero 16 jne. Nimiä poika ei ole maininnut mutta on sattumalta kuullut muutaman kerran nimen Artjom. Poika on silloin mennyt hyvin hiljaiseksi ja mietteliään näköiseksi. Olenkin miettinyt että onkohan poika ollut aiemmin nimeltään Artjom. Tai sitten joku muu lähipiiristä on ollut, isä tms.

Ja kun kävimme Pietarissa pojan ollessa 5-vuotias niin olimme puistossa ja istuimme penkillä syömässä eväitä, niin silloin poika totesi että nyt minulla on sellainen tunne että olen tullut kotiin. Hän saattaa olla asunut Pietarissa, olen yrittänyt poja kertomuksista päätellä kaupunkia mutta sitä en ole vielä saanut selvlle.

Poikaoli myös ihan vauvasta asti hirveän pelokas autossa. Heti kun vein autoon niin alkoi itkeä, muiden lasten kanssa ei ole ollut samanlasta. Poika myös kyseli myöhemmin paljon että ei kai vain ajeta kolari, ei kai auto törmää. Sanoin siihen että ei tietenään törmää, ollaan täällä autosa ihan turvassa. Siihen poika sanoi vain "eikä olla". Tästä olen päätellyt että hän on ehkä entisessä elämässä menehtynyt auto-onnettomuudessa.

Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia? Näitä tarinoita on ollut aivan ihana kuulla!

Kommentit (798)

Vierailija
161/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni käytti tiettyä partavettä minun ollessani lapsi. Nykyään minulle tulee oudon nostalginen olo, kun sama partavesi tuoksuu jossakin kaupungilla. Olenkohan ollut edellisessä elämässäni keski-ikäinen mies?

Vierailija
162/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 20:13"]En jaksa lukea koko ketjua, enkä oikein viitsikään, kun täällä voi niin moni kirjoittaa ihan puppua. Minulla on oikeasti sellaiset kokemukset, että omat lapseni ovat pienenä puhuneet edellisistä elämistään. Toinen lapsi sanoi, että on pitänyt miestäni/isäänsä sylissä, kun mieheni oli vauva. Ensimmäinen lapsi sanoi noin 2-vuotiaana, että on elänyt jo aiemmin, mutta kuoli ja syntyi vauvana. En ole millääm tavalla ruokkinut heitä jälleensyntymisasioila, koska en ole aiemmin sellaisia edes ajatellut ja olen uskossa oleva ihminen. 
[/quote]

Toki, lapsethan puhuvat aina totta eikä mielikuvitus koskaan sekaannu todellisuuteen. :) Pikkulapsillakin on tarve selittää elämää suurempia kysymyksiä, tekevät sen niin kuin asian kussakin iässä hahmottavat. Missä muissa asioissa luottaisit 2-vuotiaan näkemyksiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 20:25"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 20:18"] [quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 20:11"] [quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 20:03"] [quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 19:57"] Mä olen syntynyt vuonna 1987. Kuitenkin esimerkiksi ennen syntymääni alkanut punkkikulttuuri ja 80´luvun musiikki koskettaa mua jotenkin tosi syvästi. Aivan kuin olisin elänyt silloin nuoruuttani. Kerran näin HUS:n lastenklinikan alakerrassa sellaisen kuvan pojasta nahkatakissa, poika oli jossain asematunnelissa ja jäin tuijottamaan kuvaa kuin se poika olisi ollut hyvinkin tuttu. Mieleeni tuli jotain tuoksuja, ihan ihmeellistä. [/quote] Syntymäsi aikaan ja vähän sen jälkeen on tuota kulttuuria vielä esiintynyt ja olet todennäköisesti silloin imenyt itseesi niitä ääniä ja näkyjä, mitä olet silloin pienenä nähnyt, kuullut ja haistanut. Minä olen syntynyt -88 ja itsellenikin tuon ajan valokuvien yms. näkeminen aiheuttaa tuttuus -tunteen. Veikkaanpa vanhempieni kuunnelleen tuota musiikkia kun olin pieni ja olen ulkona ollessa nähnyt ihmisiä nahkatakeissa ja 80-luvulle tyypillisissä hiusmuodissa. Me olemme pienenä altistuneet tuolle kulttuurille, mutta emme voi palauttaa niitä kunnolla muistiin. Sieltä sitten tulee niitä tuttuuden tunteita, kun näkee jotain kasariin viittaavaa. [/quote] Jännä miten tämäkin saa miinusta, vaikka on hyvinkin looginen ja varmempi selitys asialle kuin jälleensyntymä. Jotkut tosiaan vain haluavat uskoa, viis faktoista. [/quote] Minua taas huvittaa ihmiset jotka heittäytyvät hermoheikoiksi jostain yliluonnollisesta kuullessaan. Pakko saada faktoja ja tutkimuksia jotta voi nukkua yönsä rauhassa. Minusta on ihmeellistä (jopa vähän lapsellista) että ihminen kuvittelee tietävänsä kaikki tämän ihmeellisen maailman kiemurat älyn avulla. [/quote] Ei minua haittaa mitenkään ja nukun kiitos erittäin sikeästi. Olen itse nähnyt erikoisia tapauksia, kuten muunmuassa esineen lentävän paikoiltaan ilman että järkevää syytä löydettiin. Sen sijaan, jos -87 syntynyt tuntee kasarityylissä tuttuutta ja kokee sen ajan "selittämättömästi" omanaan, ei ole millään tavalla yliluonnollista. Hän on altistunut ajan tyylille lapsena ollessaan ja nämä muistot nousevat pintaan tuttuuden tunteena, kun näkee jotain ko. ajalle tyypillistä. Uskoa saa ja olla avoimin mielin, mutta joku järki pitäisi pitää mukana. [/quote] Moni jotka uskoo reinkarnaatioihin ja yliluonnolliseen, pitävät järjen paremmin mukana asioissa kuin taas ihmiset joille tiede on jumala ja kaikki voipainen voima. Kun ihminen tukeutuu liikaa tieteisiin ja saa kosketuksen yliluonnolliseen he sekoavat herkemmin. Kun taas ihminen joka tiedostaa sen, että maailmassa on paljon muutakin kuin maallinen mammona osaavat suhtautua asioihin paremmin.

[/quote]

Niin, mutta fanaattisuuden puolelle menevät yliluonnolliseen uskojat siinä vaiheessa, kun asiaan löytyy se järkevä selitys ja kieltäydytään uskomasta sitä.

Että asiassa on monta puolta. Saa uskoa ja pitääkin olla avoimin mielen, mutta fanaattisuuden puolelle ei pidä mennä kummassakaan puolessa.

Vierailija
164/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 21:01"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 20:13"]En jaksa lukea koko ketjua, enkä oikein viitsikään, kun täällä voi niin moni kirjoittaa ihan puppua. Minulla on oikeasti sellaiset kokemukset, että omat lapseni ovat pienenä puhuneet edellisistä elämistään. Toinen lapsi sanoi, että on pitänyt miestäni/isäänsä sylissä, kun mieheni oli vauva. Ensimmäinen lapsi sanoi noin 2-vuotiaana, että on elänyt jo aiemmin, mutta kuoli ja syntyi vauvana. En ole millääm tavalla ruokkinut heitä jälleensyntymisasioila, koska en ole aiemmin sellaisia edes ajatellut ja olen uskossa oleva ihminen. 
[/quote]

Toki, lapsethan puhuvat aina totta eikä mielikuvitus koskaan sekaannu todellisuuteen. :) Pikkulapsillakin on tarve selittää elämää suurempia kysymyksiä, tekevät sen niin kuin asian kussakin iässä hahmottavat. Missä muissa asioissa luottaisit 2-vuotiaan näkemyksiin?
[/quote]
Tähän minäkin kuulisin mielelläni vastauksen. (Miten olikaan se kolmevuotiaan pupuesimerkki, miksei se ollut luotettavaa tietoa lapselta, jos tämä on...?)

Vierailija
165/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 20:32"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 19:52"]Jos sopii palaisin aiheeseen! Tuolla ketjun alkupuolella oli mielenkiintoisia ja aloituksen mukaisia kokemuksi, tässä siis omani: Kutsuin aivan pienenä omaa äitiäni Liisa-äidiksi (nimi muutettu) pienempi sisareni kutsui ihan vaan äidiksi.  Minulla on hyvin varhaisia muistoja, joista vieläkin voin palauttaa koti-ikäväksi kutsumani tunteen, oli ikävä jonnekin, jota en osannut nimetä. Äitini, joka oli lämpöinen, ei lainkaan tiukkapipoinen kristitty sanoi sitä "taivasikäväksi" kun kerroin hänelle siitä kaipauksesta.  Hän ei jälleensyntymiseen uskonut. Minulla oli sellaisena 3-4 vuotiaana "runokohtauksia", jolloin äiti nosti minut aina saman kaapin päälle, otti paperia ja kynää ja laittoi pulppuavaa tekstiä ylös.  No, myöhemmin luettuna ne olivat lapsen sadunomaista tajunnanvirtaa, mutta se tunne, jonka koin on vaikeasti kuvattava. Ne tulivat jostain lähteestä, jonka tunsin olevan hyvin vanhan, tunsin siis itseni oikeasti vanhaksi silloin, en lainkaan pieneksi tytöksi. Yritin kovasti rajallisilla lapsen kyvilläni pukea kaikkea sanoiksi ja tuskastuinkin kun se ei onnistunut niinkuin halusin. Olin taiteellinen ja piirtelin paljon niinkuin lapset yleensäkin.  Sitten sain äidin ystävättäreltä lahjaksi ihan oikeat öljyvärit ja pystyn palauttamaan mieleeni sen tunteen ja tuttuuden kun ekaa kertaa niitä nuuhkaisin. Myös tuskastumisen kun  tiesin, että aikaa menee ennenkuin osaan niitä taas käyttää. Äitiäni rakastin ihan mahdottomasti, mutta jostain ihme syystä pelkäsin menetystä, mihin ei ollut todellisuudessa syytä.  Vettä pelkäsin kuollakseni ja näin unia hukkumisesta. Siihenkään ei ollut todellisuudessa syytä, pelko hälveni kun opin uimaan. Edelllisestä elämästä  tiedän varmasti vain hukkuneeni. Myöhemmin aikuisena matkatessani kaukaisessa maassa sain pysäyttäviä kokemuksia; eksyn melkein kotikaupungissani, suuntavaistoa ei minulla ole sitten yhtään, mutta siinä miljoonakaupungissa osasin liikkua ja tiesin ja tunnistin paikkoja.  Oli myös muutamia kohtaamisia, joissa selittämätön tuttuus ja molemminpuolinen. Siunatuksi lopuksi, suhtaudun jälleensyntymiseen todella mahdollisena. Kaikenkukkuraksi pidän itseäni kristittynä, enkä koe ristiriitaa. [/quote] Moni pelkää vettä tai hukkumista ja näkee niistä unia. Mistä tiedät (et vain usko) hukkuneesi edellisessä elämässäsi?

[/quote]

Minä pelkään nukkeja. Nukke on siis tappanut minut edellisessä elämässäni?

Pelkään myös korkeita paikkoja. Ehkä tämä nukke heitti minut alas korkealta paikalta?

Jännitän myös hevosia. Ehkä olin hevosen selässä korkealla paikalla, josta nukke heitti minut ja hevosen alas?

Vierailija
166/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 21:06"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 21:01"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 20:13"]En jaksa lukea koko ketjua, enkä oikein viitsikään, kun täällä voi niin moni kirjoittaa ihan puppua. Minulla on oikeasti sellaiset kokemukset, että omat lapseni ovat pienenä puhuneet edellisistä elämistään. Toinen lapsi sanoi, että on pitänyt miestäni/isäänsä sylissä, kun mieheni oli vauva. Ensimmäinen lapsi sanoi noin 2-vuotiaana, että on elänyt jo aiemmin, mutta kuoli ja syntyi vauvana. En ole millääm tavalla ruokkinut heitä jälleensyntymisasioila, koska en ole aiemmin sellaisia edes ajatellut ja olen uskossa oleva ihminen.  [/quote] Toki, lapsethan puhuvat aina totta eikä mielikuvitus koskaan sekaannu todellisuuteen. :) Pikkulapsillakin on tarve selittää elämää suurempia kysymyksiä, tekevät sen niin kuin asian kussakin iässä hahmottavat. Missä muissa asioissa luottaisit 2-vuotiaan näkemyksiin? [/quote] Tähän minäkin kuulisin mielelläni vastauksen. (Miten olikaan se kolmevuotiaan pupuesimerkki, miksei se ollut luotettavaa tietoa lapselta, jos tämä on...?)

[/quote]

Tässä nimenomaan onkin se jännittävä piirre: kun läjästä asioita valikoidaan tarkasti vain ne, jotka sopivat omaan väittämään ja jätetään muut huomiotta, saadaan "todistettua" vaikka mitä.

Vierailija
167/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieteellisiä tutkimuksia ja näkökulmaa peräänkuuluttaville: Googlettakaa Ian Stevenson, niin materiaalia löytyy ja runsaasti. Hän oli arvostettu kanadalainen biokemisti, psykiatri ja myös parapsykologi, joka teki mittavan elämäntyön mm. tästä aiheesta. Ei ole siis todellakaan kyse jostain yhdestä nettipätkästä.

On sitten puolesta tai vastaan olisi paikallaan tutustua aiheeseen!

Vierailija
168/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan hyvä olla skeptinen joidenkin asioiden suhteen, mutta onko aivan pakko tulla huutamaan tänne ketjuun, että olette hulluja, antakaa todisteita! Alkaa mennä hermo, kun lukee näitä järjettömiä väittelyjä.

Miksi emme siis edelleenkään saisi uskoa uudelleen syntymiseen? Voi olla, että lentäjäpoikatarinat ja muut ovat täyttä puppua, mutta mitä v*ttu sitten?
En minäkään hauku jeesukseen ja jumalaan uskovia hihhuleiksi, vaikka senhän perusteella he sitä olisivat (jos verrataan siis sitä, että täällä palstalla ei saa sanoa uskovansa uudelleen syntymiseen, koska sekopäitä, kun ei ole todisteita..)

Vastatkaapas mammat mulle seuraavaan kysymykseen: Jos haukut jälleensyntymiseen uskovaa ihmistä sekopääksi, miksi et hauku kristittyä?
Ja nyt sitten v*ttu niitä vastauksia pöytään.

Vierailija
169/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 21:07"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 20:32"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 19:52"]Jos sopii palaisin aiheeseen! Tuolla ketjun alkupuolella oli mielenkiintoisia ja aloituksen mukaisia kokemuksi, tässä siis omani: Kutsuin aivan pienenä omaa äitiäni Liisa-äidiksi (nimi muutettu) pienempi sisareni kutsui ihan vaan äidiksi.  Minulla on hyvin varhaisia muistoja, joista vieläkin voin palauttaa koti-ikäväksi kutsumani tunteen, oli ikävä jonnekin, jota en osannut nimetä. Äitini, joka oli lämpöinen, ei lainkaan tiukkapipoinen kristitty sanoi sitä "taivasikäväksi" kun kerroin hänelle siitä kaipauksesta.  Hän ei jälleensyntymiseen uskonut. Minulla oli sellaisena 3-4 vuotiaana "runokohtauksia", jolloin äiti nosti minut aina saman kaapin päälle, otti paperia ja kynää ja laittoi pulppuavaa tekstiä ylös.  No, myöhemmin luettuna ne olivat lapsen sadunomaista tajunnanvirtaa, mutta se tunne, jonka koin on vaikeasti kuvattava. Ne tulivat jostain lähteestä, jonka tunsin olevan hyvin vanhan, tunsin siis itseni oikeasti vanhaksi silloin, en lainkaan pieneksi tytöksi. Yritin kovasti rajallisilla lapsen kyvilläni pukea kaikkea sanoiksi ja tuskastuinkin kun se ei onnistunut niinkuin halusin. Olin taiteellinen ja piirtelin paljon niinkuin lapset yleensäkin.  Sitten sain äidin ystävättäreltä lahjaksi ihan oikeat öljyvärit ja pystyn palauttamaan mieleeni sen tunteen ja tuttuuden kun ekaa kertaa niitä nuuhkaisin. Myös tuskastumisen kun  tiesin, että aikaa menee ennenkuin osaan niitä taas käyttää. Äitiäni rakastin ihan mahdottomasti, mutta jostain ihme syystä pelkäsin menetystä, mihin ei ollut todellisuudessa syytä.  Vettä pelkäsin kuollakseni ja näin unia hukkumisesta. Siihenkään ei ollut todellisuudessa syytä, pelko hälveni kun opin uimaan. Edelllisestä elämästä  tiedän varmasti vain hukkuneeni. Myöhemmin aikuisena matkatessani kaukaisessa maassa sain pysäyttäviä kokemuksia; eksyn melkein kotikaupungissani, suuntavaistoa ei minulla ole sitten yhtään, mutta siinä miljoonakaupungissa osasin liikkua ja tiesin ja tunnistin paikkoja.  Oli myös muutamia kohtaamisia, joissa selittämätön tuttuus ja molemminpuolinen. Siunatuksi lopuksi, suhtaudun jälleensyntymiseen todella mahdollisena. Kaikenkukkuraksi pidän itseäni kristittynä, enkä koe ristiriitaa. [/quote] Moni pelkää vettä tai hukkumista ja näkee niistä unia. Mistä tiedät (et vain usko) hukkuneesi edellisessä elämässäsi?

[/quote]

Minä pelkään nukkeja. Nukke on siis tappanut minut edellisessä elämässäni?

Pelkään myös korkeita paikkoja. Ehkä tämä nukke heitti minut alas korkealta paikalta?

Jännitän myös hevosia. Ehkä olin hevosen selässä korkealla paikalla, josta nukke heitti minut ja hevosen alas?
[/quote]

Järkeähän toki saa käyttää, mutta ehkä se jäi edelliseen elämääsi? Ainaki tekstistäsi voisi näin päätellä.

Vierailija
170/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 21:30"]On ihan hyvä olla skeptinen joidenkin asioiden suhteen, mutta onko aivan pakko tulla huutamaan tänne ketjuun, että olette hulluja, antakaa todisteita! Alkaa mennä hermo, kun lukee näitä järjettömiä väittelyjä.

Miksi emme siis edelleenkään saisi uskoa uudelleen syntymiseen? Voi olla, että lentäjäpoikatarinat ja muut ovat täyttä puppua, mutta mitä v*ttu sitten?
En minäkään hauku jeesukseen ja jumalaan uskovia hihhuleiksi, vaikka senhän perusteella he sitä olisivat (jos verrataan siis sitä, että täällä palstalla ei saa sanoa uskovansa uudelleen syntymiseen, koska sekopäitä, kun ei ole todisteita..)

Vastatkaapas mammat mulle seuraavaan kysymykseen: Jos haukut jälleensyntymiseen uskovaa ihmistä sekopääksi, miksi et hauku kristittyä?
[/quote]
On eri asia uskoa yleisesti uudelleensyntymisen mahdollisuuteen kuin selittää kaikki arkipäiväisetkin asiat sillä. Ymmärtänet tuon 80-luvun esimerkin? Kyllähän tuollainen vie pohjaa pois koko uskomistouhulta ja saa kuulostamaan ihmiset todella järjenvastaisilta hihhuleilta, jotka kieltävät tosiasiat viimeiseen asti.

Vierailija
171/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 21:42"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 21:30"]On ihan hyvä olla skeptinen joidenkin asioiden suhteen, mutta onko aivan pakko tulla huutamaan tänne ketjuun, että olette hulluja, antakaa todisteita! Alkaa mennä hermo, kun lukee näitä järjettömiä väittelyjä.

[/quote]
On eri asia uskoa yleisesti uudelleensyntymisen mahdollisuuteen kuin selittää kaikki arkipäiväisetkin asiat sillä. Ymmärtänet tuon 80-luvun esimerkin? Kyllähän tuollainen vie pohjaa pois koko uskomistouhulta ja saa kuulostamaan ihmiset todella järjenvastaisilta hihhuleilta, jotka kieltävät tosiasiat viimeiseen asti.
[/quote]
Joo, no me kaikki emme selitä arkipäiväisiä asioita sillä. Enkä uskokaan ihan kaikkiin mitä täällä on kirjoiteltu, osaan siis käyttää järkeä.

Luulisin, että suurin osa täällä tajuaa, että tuon 80 -luvun jutun ja keijumaan (?) voi selittää ihan jollain muulla, kuin sillä uudelleensyntymisellä.
Ei siis kannata päätellä, että olemme jotenkin hulluja kaikki, ja pelottaa päästää lapsia samoihin paikkoihin, missä meitä liikkuu :D jotenkin jopa loukkaavaa.

Vierailija
172/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 21:42"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 21:30"]On ihan hyvä olla skeptinen joidenkin asioiden suhteen, mutta onko aivan pakko tulla huutamaan tänne ketjuun, että olette hulluja, antakaa todisteita! Alkaa mennä hermo, kun lukee näitä järjettömiä väittelyjä.

[/quote]
[/quote]

Ainoat jotka täällä selittää porkkana peloistaan lähtien kaiken "entisillä elämillään" ovat trolleja, jotka kuvittelee olevansa hirmusen vitsikkäitä ja hauskoja. Harmi, että ne ja tuo yks "tieteellisiä todisteita" vinkuva jankkaaja menivät ja pilasivat ketjun totaalisesti.
Olisihan tää ollu oikeesti mukavaki ketju jutella aiheesta siihen uskovien kanssa, mutta ehei! Sehän on täydellinen mahdottomuus täällä. Täällä kun ei saa keskustella mistään muista kuin tieteellisesti todistetuista aiheista.

Vierailija
173/798 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 02:08"]

Olipas rasittavat sivut 12-15..floodaus on myös netiketin vastaista. Ja kun lainaa toista kommentoijaa ei tarvitse lainata kymmenen viestinketjua..voi vaikka ihan itse lyhentää sen vain siihen viimeisimpään vastaukseen.

Asiaan takaisin kiitos. 

[/quote]

Ainoat asialliset viestit ketjussa ovat sisältäneet kehotuksia hakeutua terapiaan tai muistaa lääkkeiden otto säännöllisesti. Muut kuuluisi lähinnä jonnekin hihhuleiden palstoille, enkeleidennäkijöiden ym. maahistenhalaiijoiden joukkoon.
[/quote]

Tosi asiallista alkaa kehottamaan toisia hakeutumaan hoitoon vain siksi, että jotkut uskovat sellaiseen mihin toiset eivät.
On todella asiatonta tulla tämmöiseen ketjuun vinkumaan ja vaatimaan toisille hoitoa ja lääkityksiä, kun kyseessä on harmiton asia johon uskotaan.
Se, että ketjun on pilanneet trollit ja tietellisiä todisteita vaativa vinkumaakari on todella iso sääli ja jokainen näistä olisi vaan voinut skipata ketjun kokonaa ja antaa asiasta kiinnostuneiden keskustella keskenään.
Kyllä munkin mielestä on todella sairasta hankkia lapsia, mut en mä silti ole ihmisä hoitoon sen takia passittelemassa. Samoin mun mielestä on todella sairasta uskoa raamatun satuihin, mut eipä se multa ole pois jos joku niihin uskoo. Enkä ole ton takia lääkityksistä muistuttelemassa ja hoitoon ohjaamassa.
Miksi tämmösistä asioista ei saisi keskustella? Onko se sinulta tai joltakulta muulta pois, jos me asiasta kiinnostuneet keskustelemme aiheesta? Ei.

Vierailija
174/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Lapseni kertoili juttujaan jostain miehestä, joka laittoi kätensä hänen housuihinsa. En uskonut, koska lapsethan nyt sanovat kaikenlaista!

2. Täällä ei edelleenkään kukaan ole todistanut, ettei keijumaailmaa olisi oikeasti olemassa.

Todisteiden puuttuminen ei ole todiste itsessään.

Vierailija
175/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ajatelleeni alle 4 vuotiaana että onneksi synnyin Suomeen koska täällä ei tarvitse elää kurjuudessa ja että tälläkertaa onnistun, en luovuta vaikka mitä tulisi.

Vierailija
176/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin höpöjuttuja. Lapsi lähtee mukaan aikuisten hömpötyksiin, kun näkee että aikuinen on innoissaan. Ei ne lapset ole mitenkään sosiaalisesti lahjattomia.

Vierailija
177/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
178/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mihin te niitä todisteita tarvitsette? Kaikkea ei edelleenkään pysty järjellä selittämään, ei edes tiede.
Koko ajan vaan hoetaan "todiste, todiste, todiste!!" Ei monesta muustakaan ilmiöstä tai uskonnosta todisteita ole.

Vierailija
179/798 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi saako tänne lisätä yhden asian? Olen itse niin monta kerta koin muistoja edellisista elämistä,ettei mua enää edes epäilyttää,koska esim.kun regressioterapiassa on nähnyt/kokenut oma kuolemaa niin ja se myötä on päässyt peloista ja ahdistukseista eikä tarvinut syödä lääkkeitä,koska olen herkkä ihminen ja vaistoan ja oivallan monia asioita..niin
Minun masennus alkoi siitä kun yritin olla kristitty ja yritin kieltää muistot ja oman käsityksen elämästä. Yritin epätoivoisesti "selittää" tuntemukset ja mielenyhtymät menneeseen...Ilmeisesti yritin niin kovasti tai olen ollut niin ahkera raiskata oma alitajunta ja oma menneisyys että sairastuin masennukseen lopulta-lääkäri sanoi minulle että tuntemukseni on harhaa eikä mitään menneitä elämiä ole-hänhan tietee -hän on LÄÄKÄRI. Noo en oo koskaan syönnyt mitään lääkkeitä-olin ollut kirkas päästäni ja täytyy sanoa että mulla on hirveään hyvä muisti. Enkä koe itteäni harhaisena...tai kuulisen ääneä, tässä se on mielinterveyden ongelman kanssa ero. Että sairas ihminen ns kuvittelee olevan esim.Napoleon tai Ekaterina II tai Hitler mutta meillä se ei ole persoonan jako-se on vain MUISTO JOSTAIN JA SEN MUISTON MYÖTÄ RIKASTETTU KOKEMUS ITSESTÄ-VOIN ELÄÄ ILMAN SIITÄKIIN. KYLLÄ. Mutta minkäs teet kun muistot ja koetut asia vain tulee eteen ihan itsestään.
Esim muistan hyvin kun mä olin pieni ja asuin Venäjällä niin meidän sukulaisilla oli talo ja siellä oli ISO VALKOINEN SAVIUUNI niin pä minä lapsesta asti pelkäsin tätä uunia,pelkäsin niin että en edes halunnut mennä heidän luokse koskaan,vaikka he olivat ja on tosi mukavi ja sydämmellisia ihmisia.
Ja niin pää siitä uunista-sellaisia uunia oli Venäjällä ijät ja äjät ja vielä Mongooli Tataarin kun hallitsivat Venäjällä-Venäjä oli mongoolien alla 300 vuotta..Ja niinpä sellaisen uunin päällä yleinsä nukuttu,koska sen kun lämmittä talvella niin sitten se pikkuhiljaa vapauttaa lämpöö koko yö niin se olikiin mökissä ainoa lämmin paikka siihen aika kun talvet olivat oikein kylmiä eikä keskuslämmitystä ollut. Niin minulla oli mies joka on lähtenyt ajamaan niinta mongoolia pois ja pikku tyttö-ja tämä tyttö on myös minun nykyinen tytär :))). Niinpä me nukuttiin sen kanssa silloin sellaisen uunin päällä. Niin minun mies ei tullut sodasta eikä mongoolia saatu pois noo ei se mitään ei se niin pahaa ollut,kyllä ne meidä kylä polttivat mutta me jäimme henkiin eikä meillä mitään hätää ollut mutta silloin sen hetkinen tilanne oli niin pelottava että kummitteli se valkoinen uuni minulla SATOJEN VUOSIEN PÄÄSTÄKIIN. Että sillei.
Lapseilla just nimenomaan vielä tuore muisti menneeltä ja jos sen kanssa jutella niin voisi välttää aikuisijan masennusta ja muutenkiin en käsitä miksi totuttaa niin hirveesti pitää pelätä?
Varsinkiin siitä on tehty niin monta tutkimustaa ja tiedemiehet juuri tästä aihesta ovat niin kiinnostuneita koska sillä asialla on tulevaisuus.

Vierailija
180/798 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 00:37"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:46"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 20:25"] [quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 20:18"] [quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 20:11"] [quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 20:03"] [quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 19:57"] Mä olen syntynyt vuonna 1987. Kuitenkin esimerkiksi ennen syntymääni alkanut punkkikulttuuri ja 80´luvun musiikki koskettaa mua jotenkin tosi syvästi. Aivan kuin olisin elänyt silloin nuoruuttani. Kerran näin HUS:n lastenklinikan alakerrassa sellaisen kuvan pojasta nahkatakissa, poika oli jossain asematunnelissa ja jäin tuijottamaan kuvaa kuin se poika olisi ollut hyvinkin tuttu. Mieleeni tuli jotain tuoksuja, ihan ihmeellistä. [/quote] Syntymäsi aikaan ja vähän sen jälkeen on tuota kulttuuria vielä esiintynyt ja olet todennäköisesti silloin imenyt itseesi niitä ääniä ja näkyjä, mitä olet silloin pienenä nähnyt, kuullut ja haistanut. Minä olen syntynyt -88 ja itsellenikin tuon ajan valokuvien yms. näkeminen aiheuttaa tuttuus -tunteen. Veikkaanpa vanhempieni kuunnelleen tuota musiikkia kun olin pieni ja olen ulkona ollessa nähnyt ihmisiä nahkatakeissa ja 80-luvulle tyypillisissä hiusmuodissa. Me olemme pienenä altistuneet tuolle kulttuurille, mutta emme voi palauttaa niitä kunnolla muistiin. Sieltä sitten tulee niitä tuttuuden tunteita, kun näkee jotain kasariin viittaavaa. [/quote] Jännä miten tämäkin saa miinusta, vaikka on hyvinkin looginen ja varmempi selitys asialle kuin jälleensyntymä. Jotkut tosiaan vain haluavat uskoa, viis faktoista. [/quote] Minua taas huvittaa ihmiset jotka heittäytyvät hermoheikoiksi jostain yliluonnollisesta kuullessaan. Pakko saada faktoja ja tutkimuksia jotta voi nukkua yönsä rauhassa. Minusta on ihmeellistä (jopa vähän lapsellista) että ihminen kuvittelee tietävänsä kaikki tämän ihmeellisen maailman kiemurat älyn avulla. [/quote] Ei minua haittaa mitenkään ja nukun kiitos erittäin sikeästi. Olen itse nähnyt erikoisia tapauksia, kuten muunmuassa esineen lentävän paikoiltaan ilman että järkevää syytä löydettiin. Sen sijaan, jos -87 syntynyt tuntee kasarityylissä tuttuutta ja kokee sen ajan "selittämättömästi" omanaan, ei ole millään tavalla yliluonnollista. Hän on altistunut ajan tyylille lapsena ollessaan ja nämä muistot nousevat pintaan tuttuuden tunteena, kun näkee jotain ko. ajalle tyypillistä. Uskoa saa ja olla avoimin mielin, mutta joku järki pitäisi pitää mukana. [/quote] Moni jotka uskoo reinkarnaatioihin ja yliluonnolliseen, pitävät järjen paremmin mukana asioissa kuin taas ihmiset joille tiede on jumala ja kaikki voipainen voima. Kun ihminen tukeutuu liikaa tieteisiin ja saa kosketuksen yliluonnolliseen he sekoavat herkemmin. Kun taas ihminen joka tiedostaa sen, että maailmassa on paljon muutakin kuin maallinen mammona osaavat suhtautua asioihin paremmin. [/quote] Montako tieteeseen perustuvaa kulttia maailmassa on ollut? Montako tieteen nimissä tehtyä joukkoitsemurhaa on tehty? [/quote] Ahaa, kun loppuu argumentit aletaan vetää toa linjaa? :D Harvinaisen noloa! Väitätkö sinä, että minä tai muut jotka uskotaan uudelleen syntymiseen kuulutaan johonkin kulttiin? Ja vieläpä oltais jotai joukkoitsemurhaa suunnitelemassa? Mitähän seuraavaks? :D Kyllä jos täällä on uudelleen syntymiseen uskovilla ruuvit löysällä, ni niin ne näyttää olevan tiedettä kiistattomana jumalana pitävilläki. :D

[/quote]

Kannattaa lukaista aina se viesti, johon vastauksella viitataan. Sitä kutsutaan keskusteluksi ja keskustelun seuraamiseksi. Sinun tyylisi on nyt tuota "haluan ymmärtää kaikki tahallaan väärin, koska haluan haastaa riitaa".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme