Onko teillä lapset kertoneet edellisistä elämistään?
Meillä yhdellä kolmesta lapsesta on tämä lahja. Poika on aiemmin asunut jossain Neuvostoliiton alueella. Hän on kertonut että kesäisin hän oli aina Mustanmeren rannalla lasten kesäleirillä. Lisäksi on kertonut paljon entisestä kodista. Rappukäytävään oli ruskea ovi, jossa ei ollut ikkunaa. Asunnossa oli yksi makuuhuone, jossa poika nukkui kahden sisarensa kanssa, vanhemmilla oli oma soppi olohuoneessa. Keittiössä oli punainen ruokapöytä ja vihreät tuolit. Myös perheen mummo oli usein pitkiä aikoja heidän luonaan, mummo asui maalaiskylässä jossa poikakin kävi usein.
Makuuhuoneen ikkunasta näkyi junarata, jota poika katseli usein, meillä poika on nytkin hirveän kiinnostunut junista, luulen että se on perua tästä entisestä elämästä. Koulusta poika on kertonut että kouluilla ei ollut nimeä kuten Suomessa vaan jokaisella koululla oli oma numero kuten koulu numero 16 jne. Nimiä poika ei ole maininnut mutta on sattumalta kuullut muutaman kerran nimen Artjom. Poika on silloin mennyt hyvin hiljaiseksi ja mietteliään näköiseksi. Olenkin miettinyt että onkohan poika ollut aiemmin nimeltään Artjom. Tai sitten joku muu lähipiiristä on ollut, isä tms.
Ja kun kävimme Pietarissa pojan ollessa 5-vuotias niin olimme puistossa ja istuimme penkillä syömässä eväitä, niin silloin poika totesi että nyt minulla on sellainen tunne että olen tullut kotiin. Hän saattaa olla asunut Pietarissa, olen yrittänyt poja kertomuksista päätellä kaupunkia mutta sitä en ole vielä saanut selvlle.
Poikaoli myös ihan vauvasta asti hirveän pelokas autossa. Heti kun vein autoon niin alkoi itkeä, muiden lasten kanssa ei ole ollut samanlasta. Poika myös kyseli myöhemmin paljon että ei kai vain ajeta kolari, ei kai auto törmää. Sanoin siihen että ei tietenään törmää, ollaan täällä autosa ihan turvassa. Siihen poika sanoi vain "eikä olla". Tästä olen päätellyt että hän on ehkä entisessä elämässä menehtynyt auto-onnettomuudessa.
Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia? Näitä tarinoita on ollut aivan ihana kuulla!
Kommentit (798)
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:11"]
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 16:53"]Jos puoletkaan näistä kommenteista ovat totta ja oikeasti eri ihmisten kirjoittamia, niin tuntuu todella pelottavalta päästää omia lapsia maailmaan, jossa missä tahansa kadulla, koulussa, kaupassa ja harrastuksissa voi tulla vastaan näin hulluja ihmisiä. [/quote] Mulla meni maku koko keskusteluun, kun jotkut vatipäät tuli jankkaamaan muita "hulluiksi" ja "vajaiksi", joidenka täytyy mennä hoitoon. Te vatipäät, osa teistä on varmaan kristittyjä? Samalla lailla voisinkin kysyä teiltä, että miten te todistatte jumalan olemassaolon? :D kun vastaus on, että emme voi tietää mikä on totta! Ihminen saa uskoa mihin haluaa, ja jos osa uskoo uudelleensyntymiseen, niin miten se häiritsee noin paljon teidän pyöräilyänne ja muita arkirutiinejanne? Ihan oikeasti :--D Itsellä on ollut todella kauan vahva tunne, että uudelleensyntyminen on todellakin mahdollista. Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta uskon tähän, vaikka lähipiirissä monet tuntuu ottavan sen vitsinä. Kaikkea shaibaa ei tarvitse uskoa ja osa on keksittyä juttua, mutta eihän 3 -vuotias todellakaan osaa päästään vetää juttuja, missä kertoo asuneensa tietyssä paikassa, tiettyjen ihmisten kanssa, tunnistaa valokuvista ihmisiä ja muistaa nimiä hyvin. Ei tarvitse tulla tänne huutelemaan teidän Elli-Jaakon pikku pupusta, jonka väitti synnyttäneensä. Asia ei todellakaan ole sama. Menkää lapsenne kanssa leikkimään sillä pupulla, älkääkä täällä kuluttako aikaanne perusteettomien väitöksien esittämiseen ja muille nauramiseen. Tehkää oma ketju niille. Kiitos! Ps, kappalejako ei toimi. N19
[/quote]En tiedä mihin uskovat toisia hulluiksi haukkuvat vai uskovatko mihinkään, mutta aidon kristityn ei tule haukkua hulluksi ketään. Epäilen että haukkujat ovat samoja jotka uskovaisketjuissa ivaavat ja pilkkaavat paljon pahemmillakin nimityksillä kristittyjä.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:32"]
Tuli tästä keskustelusta mieleen, että Mika Waltari ei kuulemma koskaan käynyt Egyptissä. Silti hänen sanotaan osanneen kirjoittaa hämmentävän todesti Egyptistä. Mistäs tietää mikä yhteys hänellä lopulta oli Egyptiin. Jopa tällaista esitetty http://www.studio55.fi/hyvinvointi/article/hurja-vaite-suuri-suomalaisteos-kirjoitettu-henkien-opastuksella/132540
[/quote]
Ja kyseessähän ei voi olla mainostemppu kirjan myynnin edistämiseksi.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:31"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:29"]
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:25"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 21:30"] On ihan hyvä olla skeptinen joidenkin asioiden suhteen, mutta onko aivan pakko tulla huutamaan tänne ketjuun, että olette hulluja, antakaa todisteita! Alkaa mennä hermo, kun lukee näitä järjettömiä väittelyjä. Miksi emme siis edelleenkään saisi uskoa uudelleen syntymiseen? Voi olla, että lentäjäpoikatarinat ja muut ovat täyttä puppua, mutta mitä v*ttu sitten? En minäkään hauku jeesukseen ja jumalaan uskovia hihhuleiksi, vaikka senhän perusteella he sitä olisivat (jos verrataan siis sitä, että täällä palstalla ei saa sanoa uskovansa uudelleen syntymiseen, koska sekopäitä, kun ei ole todisteita..) Vastatkaapas mammat mulle seuraavaan kysymykseen: Jos haukut jälleensyntymiseen uskovaa ihmistä sekopääksi, miksi et hauku kristittyä? Ja nyt sitten v*ttu niitä vastauksia pöytään. [/quote] Jokainen aikuinen ihminen voi vapaasti uskoa vaikka faaraon uudelleensyntymään. Mutta jos alat rohkaista lasta uskomaan, että hän on jonkun inkarnaatio, niin liikutaan vaarallisilla vesillä. Saatat myös kasvattaa lapsestasi patologisen valehtelijan, mikäli uskot ja olet hillittömän kiinnostunut hänen tarinoimistaan asioista. Vuosien päästä tilanne voikin olla se, ettei kukaan enää osaa sanoa mikä lapsen kertoma on totta ja mikä ei (näin patologisia valehtelijoita itse tavanneena...). [/quote] Miten mä kasvatan mun lapsesta patologisen valehtelijan uskomalla ITSE uudelleensyntymiseen, jos en huutele siitä kenellekään? Ja sitä paitsi olen lapseton :D Jos sen lapsen saan, niin lapsi saa uskoa itse mihin tahansa haluaakaan. Vaikka sitten joulupukkiin. Yritätkö sanoa, että patologinen valehtelija = uudelleensyntymiseen uskova hihhuli?
[/quote]
Osaat varmaan lukea aiheen otsikon: "Onko teillä lapset kertoneet edellisistä elämistään" ja assosioida tämän viestiini.
Onko teillä lapset kertoneet edellisistä elämistään?[/quote]
Mutta KUKAAN näistä, jotka kertoivat lapsensa jutelleen edellisestä elämästään, eivät rohkaisseet lasta millään tavalla. Luepas ne viestit uudelleen.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 20:25"]
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 20:18"] [quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 20:11"] [quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 20:03"] [quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 19:57"] Mä olen syntynyt vuonna 1987. Kuitenkin esimerkiksi ennen syntymääni alkanut punkkikulttuuri ja 80´luvun musiikki koskettaa mua jotenkin tosi syvästi. Aivan kuin olisin elänyt silloin nuoruuttani. Kerran näin HUS:n lastenklinikan alakerrassa sellaisen kuvan pojasta nahkatakissa, poika oli jossain asematunnelissa ja jäin tuijottamaan kuvaa kuin se poika olisi ollut hyvinkin tuttu. Mieleeni tuli jotain tuoksuja, ihan ihmeellistä. [/quote] Syntymäsi aikaan ja vähän sen jälkeen on tuota kulttuuria vielä esiintynyt ja olet todennäköisesti silloin imenyt itseesi niitä ääniä ja näkyjä, mitä olet silloin pienenä nähnyt, kuullut ja haistanut. Minä olen syntynyt -88 ja itsellenikin tuon ajan valokuvien yms. näkeminen aiheuttaa tuttuus -tunteen. Veikkaanpa vanhempieni kuunnelleen tuota musiikkia kun olin pieni ja olen ulkona ollessa nähnyt ihmisiä nahkatakeissa ja 80-luvulle tyypillisissä hiusmuodissa. Me olemme pienenä altistuneet tuolle kulttuurille, mutta emme voi palauttaa niitä kunnolla muistiin. Sieltä sitten tulee niitä tuttuuden tunteita, kun näkee jotain kasariin viittaavaa. [/quote] Jännä miten tämäkin saa miinusta, vaikka on hyvinkin looginen ja varmempi selitys asialle kuin jälleensyntymä. Jotkut tosiaan vain haluavat uskoa, viis faktoista. [/quote] Minua taas huvittaa ihmiset jotka heittäytyvät hermoheikoiksi jostain yliluonnollisesta kuullessaan. Pakko saada faktoja ja tutkimuksia jotta voi nukkua yönsä rauhassa. Minusta on ihmeellistä (jopa vähän lapsellista) että ihminen kuvittelee tietävänsä kaikki tämän ihmeellisen maailman kiemurat älyn avulla. [/quote] Ei minua haittaa mitenkään ja nukun kiitos erittäin sikeästi. Olen itse nähnyt erikoisia tapauksia, kuten muunmuassa esineen lentävän paikoiltaan ilman että järkevää syytä löydettiin. Sen sijaan, jos -87 syntynyt tuntee kasarityylissä tuttuutta ja kokee sen ajan "selittämättömästi" omanaan, ei ole millään tavalla yliluonnollista. Hän on altistunut ajan tyylille lapsena ollessaan ja nämä muistot nousevat pintaan tuttuuden tunteena, kun näkee jotain ko. ajalle tyypillistä. Uskoa saa ja olla avoimin mielin, mutta joku järki pitäisi pitää mukana. [/quote] Moni jotka uskoo reinkarnaatioihin ja yliluonnolliseen, pitävät järjen paremmin mukana asioissa kuin taas ihmiset joille tiede on jumala ja kaikki voipainen voima. Kun ihminen tukeutuu liikaa tieteisiin ja saa kosketuksen yliluonnolliseen he sekoavat herkemmin. Kun taas ihminen joka tiedostaa sen, että maailmassa on paljon muutakin kuin maallinen mammona osaavat suhtautua asioihin paremmin.
[/quote]
Montako tieteeseen perustuvaa kulttia maailmassa on ollut? Montako tieteen nimissä tehtyä joukkoitsemurhaa on tehty?
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:45"]
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:31"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:29"] [quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:25"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 21:30"] On ihan hyvä olla skeptinen joidenkin asioiden suhteen, mutta onko aivan pakko tulla huutamaan tänne ketjuun, että olette hulluja, antakaa todisteita! Alkaa mennä hermo, kun lukee näitä järjettömiä väittelyjä. Miksi emme siis edelleenkään saisi uskoa uudelleen syntymiseen? Voi olla, että lentäjäpoikatarinat ja muut ovat täyttä puppua, mutta mitä v*ttu sitten? En minäkään hauku jeesukseen ja jumalaan uskovia hihhuleiksi, vaikka senhän perusteella he sitä olisivat (jos verrataan siis sitä, että täällä palstalla ei saa sanoa uskovansa uudelleen syntymiseen, koska sekopäitä, kun ei ole todisteita..) Vastatkaapas mammat mulle seuraavaan kysymykseen: Jos haukut jälleensyntymiseen uskovaa ihmistä sekopääksi, miksi et hauku kristittyä? Ja nyt sitten v*ttu niitä vastauksia pöytään. [/quote] Jokainen aikuinen ihminen voi vapaasti uskoa vaikka faaraon uudelleensyntymään. Mutta jos alat rohkaista lasta uskomaan, että hän on jonkun inkarnaatio, niin liikutaan vaarallisilla vesillä. Saatat myös kasvattaa lapsestasi patologisen valehtelijan, mikäli uskot ja olet hillittömän kiinnostunut hänen tarinoimistaan asioista. Vuosien päästä tilanne voikin olla se, ettei kukaan enää osaa sanoa mikä lapsen kertoma on totta ja mikä ei (näin patologisia valehtelijoita itse tavanneena...). [/quote] Miten mä kasvatan mun lapsesta patologisen valehtelijan uskomalla ITSE uudelleensyntymiseen, jos en huutele siitä kenellekään? Ja sitä paitsi olen lapseton :D Jos sen lapsen saan, niin lapsi saa uskoa itse mihin tahansa haluaakaan. Vaikka sitten joulupukkiin. Yritätkö sanoa, että patologinen valehtelija = uudelleensyntymiseen uskova hihhuli? [/quote] Osaat varmaan lukea aiheen otsikon: "Onko teillä lapset kertoneet edellisistä elämistään" ja assosioida tämän viestiini. Onko teillä lapset kertoneet edellisistä elämistään?[/quote] Mutta KUKAAN näistä, jotka kertoivat lapsensa jutelleen edellisestä elämästään, eivät rohkaisseet lasta millään tavalla. Luepas ne viestit uudelleen.
[/quote]
Niinhän sitä voi aina väittää, todellisuus voi olla jotain ihan muuta. Parasta olisi jos jättäisi ne lapset rauhaan ja antaisi tarinoida itsekseen niin kauan kun jaksavat. Tarinointi meinaan loppuu/aihe vaihtuu aika nopeasti, kun vanhemmat eivät lisää bensaa liekkeihin.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 19:35"]
Inhottaa kun joku pelokas ihminen pilasi tämän ketjun. Todennäköisesti tämä jankkaaja kumminkin jouluna syöttää joulupukkipaskajuttuja lapselleen. Se on hyväksyttyä, mutta ei ole hyväksyttyä kuunnella lapsen kertomuksia edellisistä elämistä. Pitää kiireen vilkkaan lytätä lapsen muistot ja muokata siitä kiihkoskeptikko.
[/quote]Musta hän ei vaikuta mitenkään pelokkaalta. Rationalisuus on eri asia.
Eikö tämän ketjun tarkoitus ollut nimenomaan kertoa kokemuksia siitä mitä lapset itse ovat kertoneet? Olen tuon keijumaa-esimerkin kirjoittaja. En missään vaiheessa ole sanonut että uskoisin aukottomasti siihen, että lapseni kertoo edellisestä elämästään kertoessaan isoveljestään tai että uskoisin itse keijumaahan- niin suloinen kuin se ajatus onkin. Nämä kaikki voivat hyvinkin olla puhdasta mielikuvituksen tuotetta ja jutut isoveljestä jäivät kokonaan pois 5-v päivän lähellä. Uskon jälleensyntymiseen kyllä itse, mutta missä muodossa ja miten, siitä en ole itsekään varma. Ja missään nimessä en ikinä menisi lapsille selittämään mitään jälleensyntymis-entinen elämä-juttuja, he ovat lapsia, eikä heidän tarvitse miettiä tuollaisia. Lapseni toki edelleen uskoo keijumaahan- hyvä niin, hän saa siitä lohtua edelleen ikävöidessään mummoaan.
Että, eipä teidän puhtaasti tieteeseen nojaavien tarvitse olla yhtään huolissaan meistä "hihhuleista". Se että joku uskoo johonkin yliluonnolliseen ei ole muilta pois, kunhan ei tuputa ajatuksiaan väkisin muille. Eiköhän me kaikki tänne mahduta näkemyksinemme. :)
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 13:39"]
Huh huh noo ei se mitään, vaikka täällää riidellaan ja väitellään niin kovasti lukijan määrä kertoo jo sinänsä aihen olevan ajankohtainen. Joskus ihmisten on vaikea myöntää olevansa väärässä. Koska ihmiset jotka eivät jostain syystä muistavat menneilta ajalta mitään niin eivät uskaltaa myöntä itseään osana SUURTA UNIVERSUMIA jossa ei oo loppua eikä alkua vaan fyysinen olemus on kaikkialla joka vain vaihta muotoja mutta sisältö jää. Oman kokemuksensa vailla riidella jostain aihesta ja väittää olevansa oikeassa on mahdottomuuden huippuu. Sama asia kun vadelmaleivoksen syönnen yrittää vakuutta "Voi kuinka hyvä se oli ja herkullinen ja terveellinen kun marjoja oli niin paljon ja täysvehnäjauhoa käytettiin ",kun toinen ihminen jos ei oo koskaan nähnyt kyseistä leivosta eikä muuta ei uskoo sen olevan totta ja syyttää kaveria että hän on patolooginen valehtelja. Kapernik joudui roviolle kun väittii MAAPALLON OLEVAN PYÖREÄ. Ennen katoolinen kirkkokunta estänyt totuuden paljastuvan. Onko maapallo littea vai pyöreä??? Ennen sen takia ihmisia poltettiin. Minulla on kokemuksia jälleensyntymisesta-ihan omia,voin kertoa. Enkä pelkä mennä vaikka roviolle sen takia,koska totuuden puolesta tai totuudesta ei saa tinkia-sen mitä on itse kokenut niin ei sen kuka voi ottaa minulta pois :))). Se on osaa minua ja minun historia ja oma elämä :)))
[/quote]
Oletko koskaan selvittänyt sitä, että onko nuo sinun muistot valemuistoja?
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 20:39"]
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 20:03"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 19:57"] Mä olen syntynyt vuonna 1987. Kuitenkin esimerkiksi ennen syntymääni alkanut punkkikulttuuri ja 80´luvun musiikki koskettaa mua jotenkin tosi syvästi. Aivan kuin olisin elänyt silloin nuoruuttani. Kerran näin HUS:n lastenklinikan alakerrassa sellaisen kuvan pojasta nahkatakissa, poika oli jossain asematunnelissa ja jäin tuijottamaan kuvaa kuin se poika olisi ollut hyvinkin tuttu. Mieleeni tuli jotain tuoksuja, ihan ihmeellistä. [/quote] Syntymäsi aikaan ja vähän sen jälkeen on tuota kulttuuria vielä esiintynyt ja olet todennäköisesti silloin imenyt itseesi niitä ääniä ja näkyjä, mitä olet silloin pienenä nähnyt, kuullut ja haistanut. Minä olen syntynyt -88 ja itsellenikin tuon ajan valokuvien yms. näkeminen aiheuttaa tuttuus -tunteen. Veikkaanpa vanhempieni kuunnelleen tuota musiikkia kun olin pieni ja olen ulkona ollessa nähnyt ihmisiä nahkatakeissa ja 80-luvulle tyypillisissä hiusmuodissa. Me olemme pienenä altistuneet tuolle kulttuurille, mutta emme voi palauttaa niitä kunnolla muistiin. Sieltä sitten tulee niitä tuttuuden tunteita, kun näkee jotain kasariin viittaavaa. [/quote] Uskomatonta, miten näinkin järkevä selitys saa alapeukkuja. Ettekö te ihmiset edes halua selittää mitään elämänne tapahtumia järkisyillä? [/quote] Höllääs nyt niitä pipos naruja. Ne kun näyttää kiristävän todella ikävästi. Kaikkeen ei tarvitse etsiä rationaalista ja tiedeperäistä selitystä. Joskus vain kyse on jostain, mitä sun aivosi eivät kykene käsittämään etkä pysty sitä tieteellä selittämään. Hyväksy tämä fakta elämääsi niin elämäsi psranee paljon. Tai ei sun oo pakko, mut muista ettei kaikki ajattele sun tavoin asioista.
[/quote]Voi kun krisittyihinkin suhtauduttais noin, mutta he tuntuvat olevan tällä palstalla monelle vapaata riistaa ja vailla ihmisarvoa :(
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 20:58"]
Saahan sitä mielikuvitella ja keksiä itselleen jänniä juttuja.
ehkä se entinen elämä voi olla aivojen muistoja sukupolvelta toiselle? Aivot yhadistelevät asioita meidän historiastamme . Entä jos äitien aivoista tule viestiä,sikiölle ja sitten ne yhdistyvät sirpaleet tekevät todentuntuisia muistoja.
tämmöistä mä mietin, kun kuuntelin asioita unesta ja miten siitä ei vielä niin kaikkea tiedetä. Paljon on tietoa olemassa ilman, että siitä vielä tiedämme...
[/quote]Samaa mieltä. geenimuististakin on puhuttu jo pitkään.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 21:30"]
On ihan hyvä olla skeptinen joidenkin asioiden suhteen, mutta onko aivan pakko tulla huutamaan tänne ketjuun, että olette hulluja, antakaa todisteita! Alkaa mennä hermo, kun lukee näitä järjettömiä väittelyjä. Miksi emme siis edelleenkään saisi uskoa uudelleen syntymiseen? Voi olla, että lentäjäpoikatarinat ja muut ovat täyttä puppua, mutta mitä v*ttu sitten? En minäkään hauku jeesukseen ja jumalaan uskovia hihhuleiksi, vaikka senhän perusteella he sitä olisivat (jos verrataan siis sitä, että täällä palstalla ei saa sanoa uskovansa uudelleen syntymiseen, koska sekopäitä, kun ei ole todisteita..) Vastatkaapas mammat mulle seuraavaan kysymykseen: Jos haukut jälleensyntymiseen uskovaa ihmistä sekopääksi, miksi et hauku kristittyä? Ja nyt sitten v*ttu niitä vastauksia pöytään.
[/quote]No kristittyjähän -ei tässä keskustelussa mutta muuten- on haukuttu paljon törkeämmin vaikka kuinka monesti av-palstalla.
Tässä huomaa kuinka ihan pienet lapset saavat vaikutteita teeveestä. Koko vuoshan uutisissa on ollut toi alue ja kun vähän vanhemmat kyselee ja kertoo puhelimessa (lapset kuuntelee taas) kuinka meidän poika on elänyt joskus jossain... Niin lapset on senverran fiksuja että niitä tarinoita joista vanhemmat on kiinnostuneita aletaan kertomaan lisää ja..... Ei oo raketti tiedettä nää jutut.... Ziizuz
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:46"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 20:25"]
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 20:18"] [quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 20:11"] [quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 20:03"] [quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 19:57"] Mä olen syntynyt vuonna 1987. Kuitenkin esimerkiksi ennen syntymääni alkanut punkkikulttuuri ja 80´luvun musiikki koskettaa mua jotenkin tosi syvästi. Aivan kuin olisin elänyt silloin nuoruuttani. Kerran näin HUS:n lastenklinikan alakerrassa sellaisen kuvan pojasta nahkatakissa, poika oli jossain asematunnelissa ja jäin tuijottamaan kuvaa kuin se poika olisi ollut hyvinkin tuttu. Mieleeni tuli jotain tuoksuja, ihan ihmeellistä. [/quote] Syntymäsi aikaan ja vähän sen jälkeen on tuota kulttuuria vielä esiintynyt ja olet todennäköisesti silloin imenyt itseesi niitä ääniä ja näkyjä, mitä olet silloin pienenä nähnyt, kuullut ja haistanut. Minä olen syntynyt -88 ja itsellenikin tuon ajan valokuvien yms. näkeminen aiheuttaa tuttuus -tunteen. Veikkaanpa vanhempieni kuunnelleen tuota musiikkia kun olin pieni ja olen ulkona ollessa nähnyt ihmisiä nahkatakeissa ja 80-luvulle tyypillisissä hiusmuodissa. Me olemme pienenä altistuneet tuolle kulttuurille, mutta emme voi palauttaa niitä kunnolla muistiin. Sieltä sitten tulee niitä tuttuuden tunteita, kun näkee jotain kasariin viittaavaa. [/quote] Jännä miten tämäkin saa miinusta, vaikka on hyvinkin looginen ja varmempi selitys asialle kuin jälleensyntymä. Jotkut tosiaan vain haluavat uskoa, viis faktoista. [/quote] Minua taas huvittaa ihmiset jotka heittäytyvät hermoheikoiksi jostain yliluonnollisesta kuullessaan. Pakko saada faktoja ja tutkimuksia jotta voi nukkua yönsä rauhassa. Minusta on ihmeellistä (jopa vähän lapsellista) että ihminen kuvittelee tietävänsä kaikki tämän ihmeellisen maailman kiemurat älyn avulla. [/quote] Ei minua haittaa mitenkään ja nukun kiitos erittäin sikeästi. Olen itse nähnyt erikoisia tapauksia, kuten muunmuassa esineen lentävän paikoiltaan ilman että järkevää syytä löydettiin. Sen sijaan, jos -87 syntynyt tuntee kasarityylissä tuttuutta ja kokee sen ajan "selittämättömästi" omanaan, ei ole millään tavalla yliluonnollista. Hän on altistunut ajan tyylille lapsena ollessaan ja nämä muistot nousevat pintaan tuttuuden tunteena, kun näkee jotain ko. ajalle tyypillistä. Uskoa saa ja olla avoimin mielin, mutta joku järki pitäisi pitää mukana. [/quote] Moni jotka uskoo reinkarnaatioihin ja yliluonnolliseen, pitävät järjen paremmin mukana asioissa kuin taas ihmiset joille tiede on jumala ja kaikki voipainen voima. Kun ihminen tukeutuu liikaa tieteisiin ja saa kosketuksen yliluonnolliseen he sekoavat herkemmin. Kun taas ihminen joka tiedostaa sen, että maailmassa on paljon muutakin kuin maallinen mammona osaavat suhtautua asioihin paremmin.
[/quote]
Montako tieteeseen perustuvaa kulttia maailmassa on ollut? Montako tieteen nimissä tehtyä joukkoitsemurhaa on tehty?
[/quote]
Ahaa, kun loppuu argumentit aletaan vetää toa linjaa? :D Harvinaisen noloa!
Väitätkö sinä, että minä tai muut jotka uskotaan uudelleen syntymiseen kuulutaan johonkin kulttiin? Ja vieläpä oltais jotai joukkoitsemurhaa suunnitelemassa? Mitähän seuraavaks? :D
Kyllä jos täällä on uudelleen syntymiseen uskovilla ruuvit löysällä, ni niin ne näyttää olevan tiedettä kiistattomana jumalana pitävilläki. :D
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 14:28"]Tässä huomaa kuinka ihan pienet lapset saavat vaikutteita teeveestä. Koko vuoshan uutisissa on ollut toi alue ja kun vähän vanhemmat kyselee ja kertoo puhelimessa (lapset kuuntelee taas) kuinka meidän poika on elänyt joskus jossain... Niin lapset on senverran fiksuja että niitä tarinoita joista vanhemmat on kiinnostuneita aletaan kertomaan lisää ja..... Ei oo raketti tiedettä nää jutut.... Ziizuz
[/quote]
Vaan sunki kannattaa muistaa, ettei kaikelle ole aina selitystä, mut ehei! Kun av-mamma sanoo, et asia on näin, niin sekö ainoa totuus?
On olemassa tämä näkyvä maailma ja maailma jonka näkee vain harvat. Se, ettei tuota toista maailmaa pystytä kiistattomasti todistaa toteen, ei silti tarkoita etteikö sitä olisi.
Sama kun voisin alkaa väittämään, että maapalloa kiertää teepannu. Niin pieni ettei sitä näe edes parhaimmillakaan kaukoputkilla tms, mutta siellä se kiertää maapalloa ympäri.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 11:14"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 10:47"]
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 10:28"]Höpöhommia, kannattaa ajoissa hakea apua lapsille ja koko perheelle jos tuollaisia juttuja alkavat puhumaan. Jotain on pahasti pielessä jos lapset alkavat tuollaisia puhelemaan, hae ap. apua heti. [/quote] miksi mitään apua pitäisi hakea? Ei se että tunnen eläneeni ennenkin vaikuta nykyiseen elämääni mitenkään. Tavallista elämää elävä ihminen minäkin olen.
[/quote]
Siksi että apua tarvitaan ennenkuin mielenterveys lopullisesti järkkyy. Toipuminen on vaikeaa jos apua haetaan liian myöhään. Valitettavasti oireiden kieltäminen ja vähättely liittyy usein tässäkin tapauksessa asiaan
[/quote]
Ei ole mt-juttu. Jos muistaa vanhaa aikaa, mitä sitten?
Miten se on pois mielenterveydestä?
Paremminkin sulla on mt-ongelmaa nimeltä tiukkapipoisuus ym.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 13:27"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 13:10"]
Hörhöpiireissä (new age) vilisee ihmisiä jotka ovat olleet edellisissä elämissä faaraoita ja muita mahtihenkilöitä.
[/quote]Tätä minäkin ihmettelen. Miksi jälleensyntymiseen uskovat ja entisiä elämiänsä muistavat aina ovat ollet ylhäisöä :D
Ja jos tänne tullaan aina vain uudestaan oppimaan ja kehittymään niin missä ne vanhat ja kypsyneet, syvälliset ja valaistuneet sielut piileskelevät?
[/quote]
No mä kyllä muistan entisiä elämiäni enkä ole ylhäisöä ollut.
Piikana oon ollut ja kidutettavana.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 15:30"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 14:28"]Tässä huomaa kuinka ihan pienet lapset saavat vaikutteita teeveestä. Koko vuoshan uutisissa on ollut toi alue ja kun vähän vanhemmat kyselee ja kertoo puhelimessa (lapset kuuntelee taas) kuinka meidän poika on elänyt joskus jossain... Niin lapset on senverran fiksuja että niitä tarinoita joista vanhemmat on kiinnostuneita aletaan kertomaan lisää ja..... Ei oo raketti tiedettä nää jutut.... Ziizuz [/quote] Vaan sunki kannattaa muistaa, ettei kaikelle ole aina selitystä, mut ehei! Kun av-mamma sanoo, et asia on näin, niin sekö ainoa totuus? On olemassa tämä näkyvä maailma ja maailma jonka näkee vain harvat. Se, ettei tuota toista maailmaa pystytä kiistattomasti todistaa toteen, ei silti tarkoita etteikö sitä olisi. Sama kun voisin alkaa väittämään, että maapalloa kiertää teepannu. Niin pieni ettei sitä näe edes parhaimmillakaan kaukoputkilla tms, mutta siellä se kiertää maapalloa ympäri.
[/quote]
Aivan hyvin siellä voi leijailla teepannu. Avaruuteen on jäänyt paljonkin roskaa astronauttien jäljiltä, joten teepannun jumittuminen maatakiertävälle radalle ei ole yhtään niin kaukaa haettua, kuin jälleensyntyminen.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 17:28"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 13:27"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 13:10"] Hörhöpiireissä (new age) vilisee ihmisiä jotka ovat olleet edellisissä elämissä faaraoita ja muita mahtihenkilöitä. [/quote]Tätä minäkin ihmettelen. Miksi jälleensyntymiseen uskovat ja entisiä elämiänsä muistavat aina ovat ollet ylhäisöä :D Ja jos tänne tullaan aina vain uudestaan oppimaan ja kehittymään niin missä ne vanhat ja kypsyneet, syvälliset ja valaistuneet sielut piileskelevät? [/quote] No mä kyllä muistan entisiä elämiäni enkä ole ylhäisöä ollut. Piikana oon ollut ja kidutettavana.
[/quote]
Tai sitten sua on hakattu ollessasi aivan pieni lapsi ja muisti tuo esiin tuolla tavalla.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 11:52"]
Koska ihminen elää vain yhden kerran niin... päättelepä ihan itse.
Jos lapsella on vilkas mielikuvitus niin se on aivan eri asia.
[/quote]
Kerro toki, mistä ihmeestä sinä tämän voit tietää ja millä pystyt sen todistamaan.
Huh huh noo ei se mitään, vaikka täällää riidellaan ja väitellään niin kovasti lukijan määrä kertoo jo sinänsä aihen olevan ajankohtainen. Joskus ihmisten on vaikea myöntää olevansa väärässä.
Koska ihmiset jotka eivät jostain syystä muistavat menneilta ajalta mitään niin eivät uskaltaa myöntä itseään osana SUURTA UNIVERSUMIA jossa ei oo loppua eikä alkua vaan fyysinen olemus on kaikkialla joka vain vaihta muotoja mutta sisältö jää.
Oman kokemuksensa vailla riidella jostain aihesta ja väittää olevansa oikeassa on mahdottomuuden huippuu. Sama asia kun vadelmaleivoksen syönnen yrittää vakuutta "Voi kuinka hyvä se oli ja herkullinen ja terveellinen kun marjoja oli niin paljon ja täysvehnäjauhoa käytettiin ",kun toinen ihminen jos ei oo koskaan nähnyt kyseistä leivosta eikä muuta ei uskoo sen olevan totta ja syyttää kaveria että hän on patolooginen valehtelja.
Kapernik joudui roviolle kun väittii MAAPALLON OLEVAN PYÖREÄ.
Ennen katoolinen kirkkokunta estänyt totuuden paljastuvan.
Onko maapallo littea vai pyöreä???
Ennen sen takia ihmisia poltettiin.
Minulla on kokemuksia jälleensyntymisesta-ihan omia,voin kertoa. Enkä pelkä mennä vaikka roviolle sen takia,koska totuuden puolesta tai totuudesta ei saa tinkia-sen mitä on itse kokenut niin ei sen kuka voi ottaa minulta pois :))).
Se on osaa minua ja minun historia ja oma elämä :)))