Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä lapset kertoneet edellisistä elämistään?

Vierailija
23.11.2014 |

Meillä yhdellä kolmesta lapsesta on tämä lahja. Poika on aiemmin asunut jossain Neuvostoliiton alueella. Hän on kertonut että kesäisin hän oli aina Mustanmeren rannalla lasten kesäleirillä. Lisäksi on kertonut paljon entisestä kodista. Rappukäytävään oli ruskea ovi, jossa ei ollut ikkunaa. Asunnossa oli yksi makuuhuone, jossa poika nukkui kahden sisarensa kanssa, vanhemmilla oli oma soppi olohuoneessa. Keittiössä oli punainen ruokapöytä ja vihreät tuolit. Myös perheen mummo oli usein pitkiä aikoja heidän luonaan, mummo asui maalaiskylässä jossa poikakin kävi usein.

Makuuhuoneen ikkunasta näkyi junarata, jota poika katseli usein, meillä poika on nytkin hirveän kiinnostunut junista, luulen että se on perua tästä entisestä elämästä. Koulusta poika on kertonut että kouluilla ei ollut nimeä kuten Suomessa vaan jokaisella koululla oli oma numero kuten koulu numero 16 jne. Nimiä poika ei ole maininnut mutta on sattumalta kuullut muutaman kerran nimen Artjom. Poika on silloin mennyt hyvin hiljaiseksi ja mietteliään näköiseksi. Olenkin miettinyt että onkohan poika ollut aiemmin nimeltään Artjom. Tai sitten joku muu lähipiiristä on ollut, isä tms.

Ja kun kävimme Pietarissa pojan ollessa 5-vuotias niin olimme puistossa ja istuimme penkillä syömässä eväitä, niin silloin poika totesi että nyt minulla on sellainen tunne että olen tullut kotiin. Hän saattaa olla asunut Pietarissa, olen yrittänyt poja kertomuksista päätellä kaupunkia mutta sitä en ole vielä saanut selvlle.

Poikaoli myös ihan vauvasta asti hirveän pelokas autossa. Heti kun vein autoon niin alkoi itkeä, muiden lasten kanssa ei ole ollut samanlasta. Poika myös kyseli myöhemmin paljon että ei kai vain ajeta kolari, ei kai auto törmää. Sanoin siihen että ei tietenään törmää, ollaan täällä autosa ihan turvassa. Siihen poika sanoi vain "eikä olla". Tästä olen päätellyt että hän on ehkä entisessä elämässä menehtynyt auto-onnettomuudessa.

Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia? Näitä tarinoita on ollut aivan ihana kuulla!

Kommentit (798)

Vierailija
181/798 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä muuten tuo yhden ihmisen jatkuva kristityistä jankkaaminen. Suomessa uskonnollisuus on todella alhaista verrattuna muihin maihin (esim. usa:han) ja täällää hartaasti uskovaisia pidetään enemmän tai vähemmän höyrähtäneinä. Eli jankuttaminen kristinuskosta jälleensyntymisen uskomisen verrokkina ei oikein toimi täällä.

Suomi onkin siitä hyvä maa, että terve järki pelaa ainakin useimmilla ja mielikuvitusolentoihin uskominen aikuisiällä on harvempaa.

Vierailija
182/798 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 11:00"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 02:08"]

Olipas rasittavat sivut 12-15..floodaus on myös netiketin vastaista. Ja kun lainaa toista kommentoijaa ei tarvitse lainata kymmenen viestinketjua..voi vaikka ihan itse lyhentää sen vain siihen viimeisimpään vastaukseen.

Asiaan takaisin kiitos. 

[/quote]

Ainoat asialliset viestit ketjussa ovat sisältäneet kehotuksia hakeutua terapiaan tai muistaa lääkkeiden otto säännöllisesti. Muut kuuluisi lähinnä jonnekin hihhuleiden palstoille, enkeleidennäkijöiden ym. maahistenhalaiijoiden joukkoon.

[/quote]

Melkeinpä joo. Huolestuttava piirre asiassa onkin se, että altistavat lapsiaan noille jutuilleen.

Ja jos tulee keskustelemaan yleiselle keskustelupalstalle asiasta, niin siihenkö ei saa keskustella kuin asiaa puoltavia asioita? Jos joku tulee täällä jatkossa keskustelemaan lapsen talvihaalarimerkin X ominaisuuksista, niin keskusteluun saa tuoda esiin vain aloitusviestiä myötäileviä kommentteja?

No sehän ei ole enää keskustelua, se on mielistelyä.

Paranormaaleista ilmiöistä kun puhutaan niin tulisi varautua siihen, että kaikki itse paranormaalina pitämänsä asia ei todellisuudessa ole paranormaalia, vaan ajat sitten normaaliksi todistettua. Koko väittelyhän lähti käyntiin siitä, että näiden lasten tarinointien kerrottiin olevan ihan normaalia lapsen narratiivista kehitystä, joka alkaa tyypillisimmin kaksi vuotiaana ja kolme vuotiaasta viisi vuotiaaksi asti alkaa saamaan aina yksityiskohtaisempia juonenpiirteitä. Tähänpä sitten tuli mm. idiootiksi haukkumista ja muuta yhtä kypsää.

Mites, jos idiootiksi haukkumisen sijaan hyväksyisitte sen, että kaikki mahdollinen ei ole yliluonnollista? Tulee enemmän tunne, että tässä halutaan jännitystä elämään ja siksi kielletään ehdottomasti se tosiseikka, että nämä lasten kertomukset "edellisistä elämistä" voisivat olla ihan luonnollinen tarinankerronta vaihe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko teillä lapset kertoneet edellisistä elämistään?"

Eivät. Lapseni eivät ole mielisairaita.

Vierailija
184/798 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 12:03"]

Anteeksi saako tänne lisätä yhden asian? Olen itse niin monta kerta koin muistoja edellisista elämistä,ettei mua enää edes epäilyttää,koska esim.kun regressioterapiassa on nähnyt/kokenut oma kuolemaa niin ja se myötä on päässyt peloista ja ahdistukseista eikä tarvinut syödä lääkkeitä,koska olen herkkä ihminen ja vaistoan ja oivallan monia asioita..niin Minun masennus alkoi siitä kun yritin olla kristitty ja yritin kieltää muistot ja oman käsityksen elämästä. Yritin epätoivoisesti "selittää" tuntemukset ja mielenyhtymät menneeseen...Ilmeisesti yritin niin kovasti tai olen ollut niin ahkera raiskata oma alitajunta ja oma menneisyys että sairastuin masennukseen lopulta-lääkäri sanoi minulle että tuntemukseni on harhaa eikä mitään menneitä elämiä ole-hänhan tietee -hän on LÄÄKÄRI. Noo en oo koskaan syönnyt mitään lääkkeitä-olin ollut kirkas päästäni ja täytyy sanoa että mulla on hirveään hyvä muisti. Enkä koe itteäni harhaisena...tai kuulisen ääneä, tässä se on mielinterveyden ongelman kanssa ero. Että sairas ihminen ns kuvittelee olevan esim.Napoleon tai Ekaterina II tai Hitler mutta meillä se ei ole persoonan jako-se on vain MUISTO JOSTAIN JA SEN MUISTON MYÖTÄ RIKASTETTU KOKEMUS ITSESTÄ-VOIN ELÄÄ ILMAN SIITÄKIIN. KYLLÄ. Mutta minkäs teet kun muistot ja koetut asia vain tulee eteen ihan itsestään. Esim muistan hyvin kun mä olin pieni ja asuin Venäjällä niin meidän sukulaisilla oli talo ja siellä oli ISO VALKOINEN SAVIUUNI niin pä minä lapsesta asti pelkäsin tätä uunia,pelkäsin niin että en edes halunnut mennä heidän luokse koskaan,vaikka he olivat ja on tosi mukavi ja sydämmellisia ihmisia. Ja niin pää siitä uunista-sellaisia uunia oli Venäjällä ijät ja äjät ja vielä Mongooli Tataarin kun hallitsivat Venäjällä-Venäjä oli mongoolien alla 300 vuotta..Ja niinpä sellaisen uunin päällä yleinsä nukuttu,koska sen kun lämmittä talvella niin sitten se pikkuhiljaa vapauttaa lämpöö koko yö niin se olikiin mökissä ainoa lämmin paikka siihen aika kun talvet olivat oikein kylmiä eikä keskuslämmitystä ollut. Niin minulla oli mies joka on lähtenyt ajamaan niinta mongoolia pois ja pikku tyttö-ja tämä tyttö on myös minun nykyinen tytär :))). Niinpä me nukuttiin sen kanssa silloin sellaisen uunin päällä. Niin minun mies ei tullut sodasta eikä mongoolia saatu pois noo ei se mitään ei se niin pahaa ollut,kyllä ne meidä kylä polttivat mutta me jäimme henkiin eikä meillä mitään hätää ollut mutta silloin sen hetkinen tilanne oli niin pelottava että kummitteli se valkoinen uuni minulla SATOJEN VUOSIEN PÄÄSTÄKIIN. Että sillei. Lapseilla just nimenomaan vielä tuore muisti menneeltä ja jos sen kanssa jutella niin voisi välttää aikuisijan masennusta ja muutenkiin en käsitä miksi totuttaa niin hirveesti pitää pelätä? Varsinkiin siitä on tehty niin monta tutkimustaa ja tiedemiehet juuri tästä aihesta ovat niin kiinnostuneita koska sillä asialla on tulevaisuus.

[/quote]

Vaikutat tosi terveeltä ja tasapainoiselta.

Vierailija
185/798 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten omia entisiä elämiää tuntuu aina muistavan sellaiset vähän ressukat tavikset, jotka ei oikein ole millään tapaa erityisiä. 

Vierailija
186/798 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 12:28"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 12:03"]

Anteeksi saako tänne lisätä yhden asian? Olen itse niin monta kerta koin muistoja edellisista elämistä,ettei mua enää edes epäilyttää,koska esim.kun regressioterapiassa on nähnyt/kokenut oma kuolemaa niin ja se myötä on päässyt peloista ja ahdistukseista eikä tarvinut syödä lääkkeitä,koska olen herkkä ihminen ja vaistoan ja oivallan monia asioita..niin Minun masennus alkoi siitä kun yritin olla kristitty ja yritin kieltää muistot ja oman käsityksen elämästä. Yritin epätoivoisesti "selittää" tuntemukset ja mielenyhtymät menneeseen...Ilmeisesti yritin niin kovasti tai olen ollut niin ahkera raiskata oma alitajunta ja oma menneisyys että sairastuin masennukseen lopulta-lääkäri sanoi minulle että tuntemukseni on harhaa eikä mitään menneitä elämiä ole-hänhan tietee -hän on LÄÄKÄRI. Noo en oo koskaan syönnyt mitään lääkkeitä-olin ollut kirkas päästäni ja täytyy sanoa että mulla on hirveään hyvä muisti. Enkä koe itteäni harhaisena...tai kuulisen ääneä, tässä se on mielinterveyden ongelman kanssa ero. Että sairas ihminen ns kuvittelee olevan esim.Napoleon tai Ekaterina II tai Hitler mutta meillä se ei ole persoonan jako-se on vain MUISTO JOSTAIN JA SEN MUISTON MYÖTÄ RIKASTETTU KOKEMUS ITSESTÄ-VOIN ELÄÄ ILMAN SIITÄKIIN. KYLLÄ. Mutta minkäs teet kun muistot ja koetut asia vain tulee eteen ihan itsestään. Esim muistan hyvin kun mä olin pieni ja asuin Venäjällä niin meidän sukulaisilla oli talo ja siellä oli ISO VALKOINEN SAVIUUNI niin pä minä lapsesta asti pelkäsin tätä uunia,pelkäsin niin että en edes halunnut mennä heidän luokse koskaan,vaikka he olivat ja on tosi mukavi ja sydämmellisia ihmisia. Ja niin pää siitä uunista-sellaisia uunia oli Venäjällä ijät ja äjät ja vielä Mongooli Tataarin kun hallitsivat Venäjällä-Venäjä oli mongoolien alla 300 vuotta..Ja niinpä sellaisen uunin päällä yleinsä nukuttu,koska sen kun lämmittä talvella niin sitten se pikkuhiljaa vapauttaa lämpöö koko yö niin se olikiin mökissä ainoa lämmin paikka siihen aika kun talvet olivat oikein kylmiä eikä keskuslämmitystä ollut. Niin minulla oli mies joka on lähtenyt ajamaan niinta mongoolia pois ja pikku tyttö-ja tämä tyttö on myös minun nykyinen tytär :))). Niinpä me nukuttiin sen kanssa silloin sellaisen uunin päällä. Niin minun mies ei tullut sodasta eikä mongoolia saatu pois noo ei se mitään ei se niin pahaa ollut,kyllä ne meidä kylä polttivat mutta me jäimme henkiin eikä meillä mitään hätää ollut mutta silloin sen hetkinen tilanne oli niin pelottava että kummitteli se valkoinen uuni minulla SATOJEN VUOSIEN PÄÄSTÄKIIN. Että sillei. Lapseilla just nimenomaan vielä tuore muisti menneeltä ja jos sen kanssa jutella niin voisi välttää aikuisijan masennusta ja muutenkiin en käsitä miksi totuttaa niin hirveesti pitää pelätä? Varsinkiin siitä on tehty niin monta tutkimustaa ja tiedemiehet juuri tästä aihesta ovat niin kiinnostuneita koska sillä asialla on tulevaisuus.

[/quote]

Vaikutat tosi terveeltä ja tasapainoiselta.

[/quote]

Hyvän leffajuonen tuosta varmaan saisi.

Vierailija
187/798 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoon voisi hakeutua pikemminkin ne vänkääjät, jotka tähänkin ketjuun hyökkäsivät. Otsikossa ja aloitusviestissä kysyttiin kokemuksia ja haluttiin tietää onko teidän lapset kertoneet edellisistä elämistään. Ei kysytty mitä mieltä olette tieteestä ja todisteista. On varmasti jonkin mielenvikaisuuden oire myös se, että aikuinen ihminen kestä mitään eriäviä ajatuksia tai elämäntapoja jne. ilman pakottavaa tarvetta puuttua asiaan. Ainakin jonkinasteinen impulssikontrollin vajaus tulisi kysymykseen kun ei pysty sitten millään jättämään toisten keskustelua omaan arvoonsa, vaan on pakottava tarve ängetä paikalle pätemään ja "valistamaan".

Suosittelisin ihan alkuun vaikka luetun ymmärtämisen alkeiden kertausta ja sitten ehkäpä pieni katsaus siihen itsehillintäpuoleen... Selkeästikään aloituksen asiat eivät koske teitä, joten fiksu ihminen siinä kohtaa ymmärtää joko poistua toisen aihepiirin ketjuihin tai seurata sivusta aiheesta kiinnostuneiden keskustelua ilman, että aloittaa heti ivaamisen. Vain tilannetajuton ja itsehillintäongelmainen hyökkää mukaan tärvelemään ja terrorisoimaan koko keskustelun.

En itsekään tiedä mitä uskon jälleensyntymisen suhteen, mutta en koe tarvetta nälviä niitä, joille se on päivänselvää. Suurella mielenkiinnolla seurasin tätä keskustelua ja ihmisten kokemuksia, harmi että se meni tämmöiseksi väittelyksi.

Vierailija
188/798 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 12:47"]

Hoitoon voisi hakeutua pikemminkin ne vänkääjät, jotka tähänkin ketjuun hyökkäsivät. Otsikossa ja aloitusviestissä kysyttiin kokemuksia ja haluttiin tietää onko teidän lapset kertoneet edellisistä elämistään. Ei kysytty mitä mieltä olette tieteestä ja todisteista. On varmasti jonkin mielenvikaisuuden oire myös se, että aikuinen ihminen kestä mitään eriäviä ajatuksia tai elämäntapoja jne. ilman pakottavaa tarvetta puuttua asiaan. Ainakin jonkinasteinen impulssikontrollin vajaus tulisi kysymykseen kun ei pysty sitten millään jättämään toisten keskustelua omaan arvoonsa, vaan on pakottava tarve ängetä paikalle pätemään ja "valistamaan".

Suosittelisin ihan alkuun vaikka luetun ymmärtämisen alkeiden kertausta ja sitten ehkäpä pieni katsaus siihen itsehillintäpuoleen... Selkeästikään aloituksen asiat eivät koske teitä, joten fiksu ihminen siinä kohtaa ymmärtää joko poistua toisen aihepiirin ketjuihin tai seurata sivusta aiheesta kiinnostuneiden keskustelua ilman, että aloittaa heti ivaamisen. Vain tilannetajuton ja itsehillintäongelmainen hyökkää mukaan tärvelemään ja terrorisoimaan koko keskustelun.

En itsekään tiedä mitä uskon jälleensyntymisen suhteen, mutta en koe tarvetta nälviä niitä, joille se on päivänselvää. Suurella mielenkiinnolla seurasin tätä keskustelua ja ihmisten kokemuksia, harmi että se meni tämmöiseksi väittelyksi.

[/quote]

Eipä täällä juuri ole nälvitty, ellet sitten tarkoita noita muutamia välihuutelijoita. Mutuoin on yritetty keskustella kriittisesti siitä, että tämä jälleensyntymämuisteluksi koettu asia olisi jotain täysin normaalia kehitykseen kuuluvaa tarinointia.

Vierailija
189/798 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 22:38"]

Monethan ova sitä mieltä että nuo muistot edellisistä elämistä ovat oikeasti vain Saatanan luomaa harhaa, jotta ihmiset harhautuisivat uskossaan ja alkaisivat uskoa johonkin väärään ja eivät pelastuisi. Ken tietää sitten. Jos Saatana on olemassa, niin ei ole sille mahdoton tehtävä laittaa jonkun ihmisen päähän muistoja jonkun aiemmin kuolleen elämästä.

Itse en tiedä enää nykyään mihin uskon, joskus halusin uskoa sielunvalellukseen, mutten tiedä. Kuulemma liian moni muistaa olleensa edellisessä elämässä sama ihminen, joku historian merkkihenkilö, ja niinhän ei voi olla jos edelliset elämät olisi oikeasti totta, mutta niin voi olla jos muistot edellisestä elämästä onkin vain jonkun päähän asettamaa harhaa.

[/quote]Tässä saattaa piillä totuus..

Vierailija
190/798 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 08:51"]

Uskon Jeesukseen, joten "entiset elämät" on vain yksi paholaisen keino saada ihmiset uskomaan ihan mihin vaan muuhun kuin Jumalaan ja Jeesuksen sovitustyöhön. Saatana löytää ihmiset joilla on hengellinen nälkä ja tyrkyttää heille muita näkemyksiä, vaikka sitten lasten kautta...

Aika karmeaa kyllä jos lapseni alkaisi puhua entisistä elämistä. Rukoilisin Jumalaa suojelemaan jotta paha henki jättäisi lapseni rauhaan, toki niin ettei lapseni tuota kaikkea pelästyisi. Uskon myös että paholainen kiusaa joskus ihmistä, jolla olisi erityinen tehtävä Jumalan joukoissa... Mikä on ap suhteesi Jeesuksen sovitustyöhön? Voi olla että sinulla olisi paljon annettavaa kristittynä, jos sen tien löytäisit!

itse en ole mitään muuta yliluonnollista koskaan kokenut, kuin Pyhän Hengen kosketuksen, ja se oli ihmeellinen kokemus. Se tapahtui vain kerran, mutta muistan sen aina kun alan epäillä Jumalan olemassaoloa.

[/quote]Näin.

Vierailija
191/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
192/798 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 12:57"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 12:40"]Minun lapseni kertoili 3-4 vuotiaana juttuja isoveljestään ja heidän leikeistään. (Lapseni on esikoinen ja isoveljellä sellainen nimi jota tuskin tuon ikäisenä on kuullut mistään) Kuvaili bussimatkan veljensä luokse ja veljen kodin. Lisäksi hän tiesi keskimmäistä oottaessani, että sieltä tulee sisko jota hänellä on ollut kova ikävä, koska ovat nähneet viimeksi keijumaassa. Vielä siskon syntymän jälkeen usein kertoi keijumaasta, jossa olivat yhdessä ja kertoi miten molemmat itkivät kun veljen piti tulla tänne ensin ja joutui jättämään siskon sinne. Kertoi muutenkin keijumaasta, miten siellä on kaikki vauvat ja vanhukset. Kun mummo kuoli, poika ikävöi kovasti, mutta lohduttautui aina ajatuksella, että näkee mummon sitten keijumaassa kun itsekin on vanha ja kuolee. Itse olen varma että olen entisessä elämässäni ollut australialainen, niin moni asia lapsuudestani saakka viittaa siihen. [/quote]

Veljensä kuvitteluun voisi ainakin äkkiseltään ajatella syyksi sen, että lapsesi on kaivannut isoveljeä, joka olisi iso ja vahva ja näin suojelisi pikkuveljeään. Sisaruksien kuvitteleminen ei ole tavatonta, vaan muistan omastakin lapsuudesta sellaisia ikätovereita, jotka kertoilivat omaavansa isosisaruksen ja näistä sisaruksista kerrottiin kaikkia hienoja juttuja. Lopulta kävi ilmi, että nämä olivatkin perheensä ainoita lapsia. Tätä esiintyi vielä jopa alakoulussa.

Sisaruksen arvaaminen on 50-50, eli jos lapsesi on onnistunut arvaamaan kahdesta juuri sen oikean, en pitäisi tätä vielä ennustustaitona.

Pieni lapsi on myös vielä hammentynyt sellaisista asioista, kuin että mistä lapset tulevat ja mihin kuolleet menevät. "Keijumaa" voi olla lapsen tapa selittää asia itselleen turvallisella tavalla. Keijut kun ovat lasten saduissa hyviä ja keijumaat kuvailtu saduissa kauniiksi paikoiksi, joissa on hyvä asua. Mikäs sen parempi paikka kuvitella elämän pääte- ja alkupisteeksi.

[/quote]Onko Astrid Lingrenin "Kultasiskoni"-kirja tuttu kenellekään?

Vierailija
193/798 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 13:06"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 13:03"]

"Eli nyt siis periaatteessa sanot, että myös narkkareiden, alkoholistien ja insestiharjoittajien lapset ovat itse valinneet nämä vanhemmikseen?"

Minä uskon tähän. Uskon ns. sielujen sopimuksiin, joita tehdään siellä "paikassa" missä kaikki sielut ovat yhdessä -näihin sopimuksiin kuuluvat esim. lasten ja vanhempien väliset sopimukset eivätkä ne kaikki välttämättä toteudu juuri tässä inkarnaatiossa -eivätkä sielut sopimusta tehdessään välttämättä tiedä, millaista elämää tulevat elämään kun ottavat fyysisen muodon.

Kaikella on tarkoituksensa. Kaikkien tarkoitus ja halu ei ole elää täällä täydellisen onnellista elämää. Tänne tullaan oppimaan ja opettamaan, erilaisten kokemusten kautta. Lapsen saapuminen narkkariperheeseen on oppitunti ennenkaikkea narkkarivanhemmille. Olen käsityksessä, että erityisesti moni vanhempi ja kokeneempi sielu nimenomaan valitsee tulla vaikeiden ihmisten elämään, opettamaan.

Mielestäni tämä kertomus selittää aika hyvin auki maailmankatsomukseni ja tämän uudelleensyntymisen: http://slowrobot.com/i/47144

[/quote]

Nyt menee kyllä jutut jo sille tasolle, että kannattaisi hieman harjoittaa pientä itsetutkiskelua.

Jos lapsi on kokenut seksuaalista hyväksykäyttöä sekä pahoinpitelyä vanhempiensa toimesta, niin sinäkö menet hänelle selittämään, että tämä lapsi on itse vanhempansa valinnut?

Mutta provohan tämä taitaa olla, joten jätän sanomatta sen enempää.

[/quote]Minä en ajattele noin. Mutta uskon että tuo ei ole provo. Kuuluu tietynlaiseen New Age-ajatteluun tuo sielun sopimus jossa lapsi valitsee ennen tänne syntymistään millaisiin olosuhteisiin, mille vanhemmille ja mihin kärsimyksiin sitoutuu syntymään.

Luulen että se on tietynlaisten ihmisen tapa käsitellä ja kestää selittämätöntä julmuutta ja kärsimystä.

Vierailija
194/798 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 13:10"]

Hörhöpiireissä (new age) vilisee ihmisiä jotka ovat olleet edellisissä elämissä faaraoita ja muita mahtihenkilöitä.

[/quote]Tätä minäkin ihmettelen. Miksi jälleensyntymiseen uskovat ja entisiä elämiänsä muistavat aina ovat ollet ylhäisöä :D

Ja jos tänne tullaan aina vain uudestaan oppimaan ja kehittymään niin missä ne vanhat ja kypsyneet, syvälliset ja valaistuneet sielut piileskelevät?

Vierailija
195/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 21:30"]

On ihan hyvä olla skeptinen joidenkin asioiden suhteen, mutta onko aivan pakko tulla huutamaan tänne ketjuun, että olette hulluja, antakaa todisteita! Alkaa mennä hermo, kun lukee näitä järjettömiä väittelyjä. Miksi emme siis edelleenkään saisi uskoa uudelleen syntymiseen? Voi olla, että lentäjäpoikatarinat ja muut ovat täyttä puppua, mutta mitä v*ttu sitten? En minäkään hauku jeesukseen ja jumalaan uskovia hihhuleiksi, vaikka senhän perusteella he sitä olisivat (jos verrataan siis sitä, että täällä palstalla ei saa sanoa uskovansa uudelleen syntymiseen, koska sekopäitä, kun ei ole todisteita..) Vastatkaapas mammat mulle seuraavaan kysymykseen: Jos haukut jälleensyntymiseen uskovaa ihmistä sekopääksi, miksi et hauku kristittyä? Ja nyt sitten v*ttu niitä vastauksia pöytään.

[/quote]

Jokainen aikuinen ihminen voi vapaasti uskoa vaikka faaraon uudelleensyntymään. Mutta jos alat rohkaista lasta uskomaan, että hän on jonkun inkarnaatio, niin liikutaan vaarallisilla vesillä.

Saatat myös kasvattaa lapsestasi patologisen valehtelijan, mikäli uskot ja olet hillittömän kiinnostunut hänen tarinoimistaan asioista. Vuosien päästä tilanne voikin olla se, ettei kukaan enää osaa sanoa mikä lapsen kertoma on totta ja mikä ei (näin patologisia valehtelijoita itse tavanneena...).

Vierailija
196/798 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 13:37"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 13:02"]

Miten kukaan ei muista olleensa enne jokin loinen, ötökkä takia vaikka käärme? Onko ihmiset aina ihmisiä ja elukat elukoita?

[/quote]

Eläimillä ei ole sielua.

[/quote]Ja miten tuo on tutkittu ja todistettu?

Vierailija
197/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:25"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 21:30"]

On ihan hyvä olla skeptinen joidenkin asioiden suhteen, mutta onko aivan pakko tulla huutamaan tänne ketjuun, että olette hulluja, antakaa todisteita! Alkaa mennä hermo, kun lukee näitä järjettömiä väittelyjä. Miksi emme siis edelleenkään saisi uskoa uudelleen syntymiseen? Voi olla, että lentäjäpoikatarinat ja muut ovat täyttä puppua, mutta mitä v*ttu sitten? En minäkään hauku jeesukseen ja jumalaan uskovia hihhuleiksi, vaikka senhän perusteella he sitä olisivat (jos verrataan siis sitä, että täällä palstalla ei saa sanoa uskovansa uudelleen syntymiseen, koska sekopäitä, kun ei ole todisteita..) Vastatkaapas mammat mulle seuraavaan kysymykseen: Jos haukut jälleensyntymiseen uskovaa ihmistä sekopääksi, miksi et hauku kristittyä? Ja nyt sitten v*ttu niitä vastauksia pöytään.

[/quote]

Jokainen aikuinen ihminen voi vapaasti uskoa vaikka faaraon uudelleensyntymään. Mutta jos alat rohkaista lasta uskomaan, että hän on jonkun inkarnaatio, niin liikutaan vaarallisilla vesillä.

Saatat myös kasvattaa lapsestasi patologisen valehtelijan, mikäli uskot ja olet hillittömän kiinnostunut hänen tarinoimistaan asioista. Vuosien päästä tilanne voikin olla se, ettei kukaan enää osaa sanoa mikä lapsen kertoma on totta ja mikä ei (näin patologisia valehtelijoita itse tavanneena...).
[/quote]
Miten mä kasvatan mun lapsesta patologisen valehtelijan uskomalla ITSE uudelleensyntymiseen, jos en huutele siitä kenellekään? Ja sitä paitsi olen lapseton :D
Jos sen lapsen saan, niin lapsi saa uskoa itse mihin tahansa haluaakaan. Vaikka sitten joulupukkiin.
Yritätkö sanoa, että patologinen valehtelija = uudelleensyntymiseen uskova hihhuli?

Vierailija
198/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:29"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:25"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 21:30"] On ihan hyvä olla skeptinen joidenkin asioiden suhteen, mutta onko aivan pakko tulla huutamaan tänne ketjuun, että olette hulluja, antakaa todisteita! Alkaa mennä hermo, kun lukee näitä järjettömiä väittelyjä. Miksi emme siis edelleenkään saisi uskoa uudelleen syntymiseen? Voi olla, että lentäjäpoikatarinat ja muut ovat täyttä puppua, mutta mitä v*ttu sitten? En minäkään hauku jeesukseen ja jumalaan uskovia hihhuleiksi, vaikka senhän perusteella he sitä olisivat (jos verrataan siis sitä, että täällä palstalla ei saa sanoa uskovansa uudelleen syntymiseen, koska sekopäitä, kun ei ole todisteita..) Vastatkaapas mammat mulle seuraavaan kysymykseen: Jos haukut jälleensyntymiseen uskovaa ihmistä sekopääksi, miksi et hauku kristittyä? Ja nyt sitten v*ttu niitä vastauksia pöytään. [/quote] Jokainen aikuinen ihminen voi vapaasti uskoa vaikka faaraon uudelleensyntymään. Mutta jos alat rohkaista lasta uskomaan, että hän on jonkun inkarnaatio, niin liikutaan vaarallisilla vesillä. Saatat myös kasvattaa lapsestasi patologisen valehtelijan, mikäli uskot ja olet hillittömän kiinnostunut hänen tarinoimistaan asioista. Vuosien päästä tilanne voikin olla se, ettei kukaan enää osaa sanoa mikä lapsen kertoma on totta ja mikä ei (näin patologisia valehtelijoita itse tavanneena...). [/quote] Miten mä kasvatan mun lapsesta patologisen valehtelijan uskomalla ITSE uudelleensyntymiseen, jos en huutele siitä kenellekään? Ja sitä paitsi olen lapseton :D Jos sen lapsen saan, niin lapsi saa uskoa itse mihin tahansa haluaakaan. Vaikka sitten joulupukkiin. Yritätkö sanoa, että patologinen valehtelija = uudelleensyntymiseen uskova hihhuli?

[/quote]

Osaat varmaan lukea aiheen otsikon: "Onko teillä lapset kertoneet edellisistä elämistään" ja assosioida tämän viestiini.

Onko teillä lapset kertoneet edellisistä elämistään?

Vierailija
199/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tästä keskustelusta mieleen, että Mika Waltari ei kuulemma koskaan käynyt Egyptissä. Silti hänen sanotaan osanneen kirjoittaa hämmentävän todesti Egyptistä. Mistäs tietää mikä yhteys hänellä lopulta oli Egyptiin. Jopa tällaista esitetty http://www.studio55.fi/hyvinvointi/article/hurja-vaite-suuri-suomalaisteos-kirjoitettu-henkien-opastuksella/132540

Vierailija
200/798 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 13:21"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 12:57"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 12:40"]Minun lapseni kertoili 3-4 vuotiaana juttuja isoveljestään ja heidän leikeistään. (Lapseni on esikoinen ja isoveljellä sellainen nimi jota tuskin tuon ikäisenä on kuullut mistään) Kuvaili bussimatkan veljensä luokse ja veljen kodin. Lisäksi hän tiesi keskimmäistä oottaessani, että sieltä tulee sisko jota hänellä on ollut kova ikävä, koska ovat nähneet viimeksi keijumaassa. Vielä siskon syntymän jälkeen usein kertoi keijumaasta, jossa olivat yhdessä ja kertoi miten molemmat itkivät kun veljen piti tulla tänne ensin ja joutui jättämään siskon sinne. Kertoi muutenkin keijumaasta, miten siellä on kaikki vauvat ja vanhukset. Kun mummo kuoli, poika ikävöi kovasti, mutta lohduttautui aina ajatuksella, että näkee mummon sitten keijumaassa kun itsekin on vanha ja kuolee. Itse olen varma että olen entisessä elämässäni ollut australialainen, niin moni asia lapsuudestani saakka viittaa siihen. [/quote]

Veljensä kuvitteluun voisi ainakin äkkiseltään ajatella syyksi sen, että lapsesi on kaivannut isoveljeä, joka olisi iso ja vahva ja näin suojelisi pikkuveljeään. Sisaruksien kuvitteleminen ei ole tavatonta, vaan muistan omastakin lapsuudesta sellaisia ikätovereita, jotka kertoilivat omaavansa isosisaruksen ja näistä sisaruksista kerrottiin kaikkia hienoja juttuja. Lopulta kävi ilmi, että nämä olivatkin perheensä ainoita lapsia. Tätä esiintyi vielä jopa alakoulussa.

Sisaruksen arvaaminen on 50-50, eli jos lapsesi on onnistunut arvaamaan kahdesta juuri sen oikean, en pitäisi tätä vielä ennustustaitona.

Pieni lapsi on myös vielä hammentynyt sellaisista asioista, kuin että mistä lapset tulevat ja mihin kuolleet menevät. "Keijumaa" voi olla lapsen tapa selittää asia itselleen turvallisella tavalla. Keijut kun ovat lasten saduissa hyviä ja keijumaat kuvailtu saduissa kauniiksi paikoiksi, joissa on hyvä asua. Mikäs sen parempi paikka kuvitella elämän pääte- ja alkupisteeksi.

[/quote]Onko Astrid Lingrenin "Kultasiskoni"-kirja tuttu kenellekään?

[/quote]

"Liisa on kuvitellut itselleen kaksoissisaren, Ylva-liin. Tämä kutsuu Liisaa Kultasiskokseen, koska rakastaa häntä niin paljon. Ylva-lii on kuningattarena Kultaisessa Salissa, jonne pääsee pujahtamaan ruusupensaan alla olevasta aukosta. Sinne Liisa rientää usein, koska kokee jäävänsä syrjään kotona. "Isä pitää eniten äidistä ja äiti pitää eniten pikkuveljestä, joka syntyi keväällä." Mutta kerran Liisa huomaa kotiin palatessaan, että äiti ja isä rakastavatkin häntä. Seuraavana päivänä ruusupensas on lakastunut, eikä aukkoa enää ole. Astrid Lindgrenin lämmin kerronta ja Hans Arnoldin fantastisen upea kuvitus saavat tarinan elämään. Kirja on toivottu uusintapainos vuoden 1973 laitoksesta."

http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=951035077X

No tässähän Lindgrenkin on kuvannut hyvin sitä, miten lapsi käyttää mielikuvitustaan tuntiessaan itsensä yksinäiseksi ja syrjään jääneeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi