Onko teillä lapset kertoneet edellisistä elämistään?
Meillä yhdellä kolmesta lapsesta on tämä lahja. Poika on aiemmin asunut jossain Neuvostoliiton alueella. Hän on kertonut että kesäisin hän oli aina Mustanmeren rannalla lasten kesäleirillä. Lisäksi on kertonut paljon entisestä kodista. Rappukäytävään oli ruskea ovi, jossa ei ollut ikkunaa. Asunnossa oli yksi makuuhuone, jossa poika nukkui kahden sisarensa kanssa, vanhemmilla oli oma soppi olohuoneessa. Keittiössä oli punainen ruokapöytä ja vihreät tuolit. Myös perheen mummo oli usein pitkiä aikoja heidän luonaan, mummo asui maalaiskylässä jossa poikakin kävi usein.
Makuuhuoneen ikkunasta näkyi junarata, jota poika katseli usein, meillä poika on nytkin hirveän kiinnostunut junista, luulen että se on perua tästä entisestä elämästä. Koulusta poika on kertonut että kouluilla ei ollut nimeä kuten Suomessa vaan jokaisella koululla oli oma numero kuten koulu numero 16 jne. Nimiä poika ei ole maininnut mutta on sattumalta kuullut muutaman kerran nimen Artjom. Poika on silloin mennyt hyvin hiljaiseksi ja mietteliään näköiseksi. Olenkin miettinyt että onkohan poika ollut aiemmin nimeltään Artjom. Tai sitten joku muu lähipiiristä on ollut, isä tms.
Ja kun kävimme Pietarissa pojan ollessa 5-vuotias niin olimme puistossa ja istuimme penkillä syömässä eväitä, niin silloin poika totesi että nyt minulla on sellainen tunne että olen tullut kotiin. Hän saattaa olla asunut Pietarissa, olen yrittänyt poja kertomuksista päätellä kaupunkia mutta sitä en ole vielä saanut selvlle.
Poikaoli myös ihan vauvasta asti hirveän pelokas autossa. Heti kun vein autoon niin alkoi itkeä, muiden lasten kanssa ei ole ollut samanlasta. Poika myös kyseli myöhemmin paljon että ei kai vain ajeta kolari, ei kai auto törmää. Sanoin siihen että ei tietenään törmää, ollaan täällä autosa ihan turvassa. Siihen poika sanoi vain "eikä olla". Tästä olen päätellyt että hän on ehkä entisessä elämässä menehtynyt auto-onnettomuudessa.
Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia? Näitä tarinoita on ollut aivan ihana kuulla!
Kommentit (798)
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 11:53"]Miten maailman väkiluvun räjähdysmäinen kasvu selittyy jos uskoo jälleensyntymiseen? Eihän ne luvut täsmää. Vai tuleeko sieluja koko ajan lisää ja osalla ihmisistä on käyttöjärjestelmä ihan uusinta uutta ja osa saa tulla toimeen 1600-luvun antimilla?
[/quote]
Mites esim. kaikki kalat, hyönteiset ja muut eläimet, mistä niiden lukumääriä tietää universumin alusta asti? Jatkuvasti kuolee lajeja kokonaan sukupuuttoonkin ja ihmisiä tulee lisää. Oman maailmankatsomukseni mukaan reinkarnaatioketjuun kuuluvat myös eläimet ja kasvitkin, ehkä jopa kaikenmaailman mikrobit ja loiset jne.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 12:16"]
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 11:52"]
Koska ihminen elää vain yhden kerran niin... päättelepä ihan itse.
Jos lapsella on vilkas mielikuvitus niin se on aivan eri asia.
[/quote]
Kuinka sinä voit olla asiasta 100 % varma, kun maailman tiedemiehetkään eivät ole pystyneet asiaa todistamaan suuntaan tai toiseen? Todista väitteesi, on vain yksi elämä? Se, että sinä väität niin ei tee asiasta faktaa.
Maailmassa on monta ihmeellistä ja kummallista asiaa, ja vaikka sinä et niistä tiedäkään, se ei tee näistä asioista vähemmän tosia.
[/quote]
Todistustaakka on kuule teillä jotka esitätte järjen/tieteenvastaisia väitteitä.
Kun aivojen sähkökemiallinen toiminta loppuu on seuraus kuolema. Aivojen sisältämä tieto kaikkinen -eli se mikä tekee ihmisestä ihmisen- ei varmuuskopioidu mihinkään taivaalliseen pilvipalveluun vaan se lakkaa olemasta. Se siitä.
Mulla ei ollut tällaisia muistoja eikä vanhemmat ole koskaan sanoneet, että olisin kertoillut muistoja entisestä elämästäni (tosin kuulemma höpisin niin paljon omiani että ehkä ne ei vaan osanneet erottaa muistoja silkasta mielikuvituksesta?:D) mutta olin n. 5v kun vaan "tajusin" uudelleensyntymisen ja mulle se oli silloin ainoa mahdollinen vaihtoehto, mitä kuoleman jälkeen voisi tapahtua!
Materia ei häviä, se vain muuttaa muotoaan. Tähdistä tulee pölyä, pölystä uusia tähtiä ja planeettoja, planeetoille elämää. Samalla lailla "elämän voima", sielu, miksi sitä kutsuttekin, on ja pysyy, se vain muuttaa muotoaan. Sielu ja elämä vaihtaa paikkaa ja olomuotoa, mutta se ei häviä koskaan. Sen voi vaikka visualisoida näkymättömäksi verkoksi joka on aina ja kaikkialla, ja joka pulpahtaa pintaan kaikkeen elävään. Niin eläimiin kasveihin kuin ihmisiinkin - ja kaikkeen siihen muuhun elämään jota universumissa on. Me olemme kaikki sitä samaa, eikä yhtä ja samaa voi laskea kappalemäärittäin. Kaikki on kaikkea. Jokaisessa meissä on osa samaa universumin elämän sielua, tämän ihmismuodon aistit eivät vain riitä havannoimaan yhteyttämme.
Mummoni kertoi joitain vuosia sitten, että olin pienenä, alle nelivuotiaana, kertoillut edellisestä elämästäni ja perheestäni ilmeisesti jossain toisessa Pohjoismaassa. Mummo selitti, että tällaiset "jäljet" edellisistä elämistä katoavat mielestä neljänteen ikävuoteen mennessä. Itse olen hirveän skeptinen kaiken suhteen, mutta tällaiset edellisten elämien kokemukset, muistijäljet ja oudot flashbackit (ei deja-vu), joita olen vielä myöhemmälläkin iällä saaneet, pistävät kyllä aina vähän miettimään.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 11:53"]
Miten maailman väkiluvun räjähdysmäinen kasvu selittyy jos uskoo jälleensyntymiseen? Eihän ne luvut täsmää. Vai tuleeko sieluja koko ajan lisää ja osalla ihmisistä on käyttöjärjestelmä ihan uusinta uutta ja osa saa tulla toimeen 1600-luvun antimilla?
[/quote] On sieluja jotka vielä odottavat vuoroaan, on sieluja jotka tulevat useamman kerran vaeltamaan. Riippuu ihan omasta henkisestä kasvustaan sieluna ja omasta tahdosta.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 12:34"]
Todistustaakka on kuule teillä jotka esitätte järjen/tieteenvastaisia väitteitä.
Kun aivojen sähkökemiallinen toiminta loppuu on seuraus kuolema. Aivojen sisältämä tieto kaikkinen -eli se mikä tekee ihmisestä ihmisen- ei varmuuskopioidu mihinkään taivaalliseen pilvipalveluun vaan se lakkaa olemasta. Se siitä.
[/quote]
Ei se ole mikään väite, että todetaan ettei KUKAAN tällä maapallolla tiedä varmuudella mitä tapahtuu kuoleman jälkeen vai tapahtuuko. Tosiasia on, että kellään ihmisellä ei ole tietoa siitä ja sitä ei voida tuskin milloinkaan todistaa.
Jos olet hiemankaan lukenut esim. miltei kuolleiden kertomuksia kokemuksistaan varmaankin ymmärrät, että kuolema ja sen jälkeiset tapahtumat eivät todellakaan kenties ole niin yksioikoisia mitä tällä hetkellä ajatellaan ainakin länsimaissa. Voit aloittaa itsesi sivistämisen lukemalla tämän: http://en.wikipedia.org/wiki/Near-death_experience
Ja löytyy tuolta muutakin jännää juttua, kuten: "According to van Lommel, the patients remembered details of their conditions during their cardiac arrest despite being clinically dead with flatlined brain stem activity. Van Lommel concluded that his findings supported the theory that consciousness continued despite lack of neuronal activity in the brain. Van Lommel conjectured that continuity of consciousness after death may be achievable if the brain acted as a receiver for the information generated by memories and consciousness, which existed independently of the brain, just as radio, television and internet information existed independently of the instruments that received it".
Että sillä tavalla...
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 12:37"]
Materia ei häviä, se vain muuttaa muotoaan. Tähdistä tulee pölyä, pölystä uusia tähtiä ja planeettoja, planeetoille elämää. Samalla lailla "elämän voima", sielu, miksi sitä kutsuttekin, on ja pysyy, se vain muuttaa muotoaan. Sielu ja elämä vaihtaa paikkaa ja olomuotoa, mutta se ei häviä koskaan. Sen voi vaikka visualisoida näkymättömäksi verkoksi joka on aina ja kaikkialla, ja joka pulpahtaa pintaan kaikkeen elävään. Niin eläimiin kasveihin kuin ihmisiinkin - ja kaikkeen siihen muuhun elämään jota universumissa on. Me olemme kaikki sitä samaa, eikä yhtä ja samaa voi laskea kappalemäärittäin. Kaikki on kaikkea. Jokaisessa meissä on osa samaa universumin elämän sielua, tämän ihmismuodon aistit eivät vain riitä havannoimaan yhteyttämme.
[/quote]
Yoda selitti Luke Skywalkerille samantapaista juttua...
Energia ei häviä, se muuttaa vaan muotoaan. Mutta ihmisen kuollessa kuolema lopettaa kaiken mitä siinä kehossa oli.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 12:34"]
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 12:16"]
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 11:52"]
Koska ihminen elää vain yhden kerran niin... päättelepä ihan itse.
Jos lapsella on vilkas mielikuvitus niin se on aivan eri asia.
[/quote]
Kuinka sinä voit olla asiasta 100 % varma, kun maailman tiedemiehetkään eivät ole pystyneet asiaa todistamaan suuntaan tai toiseen? Todista väitteesi, on vain yksi elämä? Se, että sinä väität niin ei tee asiasta faktaa.
Maailmassa on monta ihmeellistä ja kummallista asiaa, ja vaikka sinä et niistä tiedäkään, se ei tee näistä asioista vähemmän tosia.
[/quote]
[/quote]
Juurikin näin. Ihmisen kuoleman on todistettu tapahtuvan näin. Siinä ei liene mitään epäselvää skeptisimmälläkään. Mutta entäs sen jälkeen? Koko olemassaolo on energiaa, tietoisuutta, sielua,voimaa, virtaa, kuka sitä mitenkin haluaa nimittää. Miljoonien ihmisten uskomuksen mukaan Se ei katoa mihinkään, se vain muuttaa muotoaan. Se, että ihmisen aivoissa oleva sähkökemiallinen tapahtuma on pystytty mittaamaan ihmisen kehittämillä laitteilla, ei vielä kerro koko totuutta. Eihän ole olemassa laitetta joka kertoisi mihin se energia menee kuoleman jälkeen. Siksi on hlepompi sanoa, että se lakkaa tai sitä ei ole olemassa, koska oikeastihan me emme tiedä mihin se menee. Ainoa fakta on siis se, että me emme tiedä.
Voi hyvänen aika, vaikka osa kommenteista onkin selvää huumoria niin siltikin, onko oikeasti näin paljon harhaisia ihmisiä olemassa?? Siis pelkästään jo tälle palstalle eksyneitä, pelottaa ihan ajatella että kuinkahan monella viiraa tuolla oikeassa elämässä, taitaa ainakin joka kolmas vastaantulija olla mielestään joku uudestisyntynyt julkkis tai muu valtiomies, hui olkoon.
En ole arvannutkaan kuinka paljon epävakaata ja terapian tarpeessa olevaa väkeä tännekin kirjoittelee, vielä olis psykiatreille paljon työsarkaa.
Ei uskoisi että eletään kuitenkin valtiossa jossa kaikille taataan peruskoulutus, eri asia olisi jos asuttaisiin jossain savannilla savimajoissa ja poppamiehet hihkuisi noitajuttujaan ulkopuolella.
Sekin on aika outoa, että suurinosa suomalaisista on kristittyjä.Aika sekopäitä neki, vai mitä?
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 08:09"]
Sekin on aika outoa, että suurinosa suomalaisista on kristittyjä.Aika sekopäitä neki, vai mitä?
[/quote]
Samaa kastia kuin "uudestisyntyjätkin" , terapian tarpeessa.
Ois jännä käydä omalla haudalla. Jotlut muistaa niin yksityiskohtaisesti et ei olis enää iso työ selvittää kuka oikeasti oli ja viedä vaikka kynttilä jouluaattona omalle haudalleen.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 02:09"]Kyllä poikani on kertonut. Hän oli merisotilas Espanjan laivastossa 1700 ja 1800 luvun vaihteessa. Kaatui 19 vuotiaana Trafalgarin taistelussa. Osannut kertoa hyvin yksityiskohtaisia asioita tuolta ajalta ja ajastaan merillä. Hän on viisivuotias tällä hetkellä.
[/quote]
Siis sanoiko lapsesi "olin merisotilas Espanjan laivastossa 1700- ja 1800-luvun vaihteessa ja kaaduin 19-vuotiaana Trafalgarin taistelussa, äiti tuo oli edellinen elämäni" vai oletko sinä itse päätellyt, eli keksinyt nämä asiat lapsesi mielikuvitusleikeistä?
Heh, kumma kyllä kukaan ei ole vastannut, uskooko minun lapseni puhuvan entisen elämänsä Peppi-lapsestaan eikä Peppi-nukestaan. Eikä ole kommentoinut, miksi hänen oman lapsensa (lapselle ominaiset, normaalit ja tärkeät) mielikuvitusjutut olisivat enemmän totta kuin minun lapseni jutut.
Se, jolla oli se USA:n keskilänsi -kokemus. Ei jenkeissä ole pelätty kunnolla terrorismia ennen vuosituhannen vaihdetta. Keksi parempia juttuja.
Uskon Jeesukseen, joten "entiset elämät" on vain yksi paholaisen keino saada ihmiset uskomaan ihan mihin vaan muuhun kuin Jumalaan ja Jeesuksen sovitustyöhön. Saatana löytää ihmiset joilla on hengellinen nälkä ja tyrkyttää heille muita näkemyksiä, vaikka sitten lasten kautta...
Aika karmeaa kyllä jos lapseni alkaisi puhua entisistä elämistä. Rukoilisin Jumalaa suojelemaan jotta paha henki jättäisi lapseni rauhaan, toki niin ettei lapseni tuota kaikkea pelästyisi. Uskon myös että paholainen kiusaa joskus ihmistä, jolla olisi erityinen tehtävä Jumalan joukoissa... Mikä on ap suhteesi Jeesuksen sovitustyöhön? Voi olla että sinulla olisi paljon annettavaa kristittynä, jos sen tien löytäisit!
itse en ole mitään muuta yliluonnollista koskaan kokenut, kuin Pyhän Hengen kosketuksen, ja se oli ihmeellinen kokemus. Se tapahtui vain kerran, mutta muistan sen aina kun alan epäillä Jumalan olemassaoloa.
Hei antaisitte meidän keskustella rauhassa,että häiriköt joilla EI OLE OMAA ELÄMÄÄ,vaan kun aina pakko irvailla ja haukkua hulluksi ja että on muka terapian tärpeissä. Luuletko sinä olevan ihan terve aina vaan kun jaksat epäillä todistettuja asioita,huh huh menkää pois palstalta-missään ei saa olla häiriköistä rauhassa. Kun sinulle sanotaa että nyt on talvi kun on kylmä ja tule lunta niin sinä rupeäät vänkkämään -että eipä nyt on kesä ja aurinko paistaa. Joku murrosikäinen vanha ihminen-ryppyä on muttei viisautta.
Onpa mielenkiintoista katsella ala- ja yläpeukkuja, tähän ketjuun taitavat valikoitua vain tietynlaiset vastaavat kaikkien palstailijoiden joukosta.
Meilläkin kolmevuotias juttelee ja leikkii kaikenlaista, tottakai lapsilla on vilkas mielikuvitus, niin kuuluukin :). Nytkin hänen masustaan syntyy kuulemma pieni pupuvauva. Koskaan en silti ole kuvitellut, että lapsen tarinat olisivat totta. Mielikuvitus ja leikki kuuluvat lapselle! :)