Onko teillä lapset kertoneet edellisistä elämistään?
Meillä yhdellä kolmesta lapsesta on tämä lahja. Poika on aiemmin asunut jossain Neuvostoliiton alueella. Hän on kertonut että kesäisin hän oli aina Mustanmeren rannalla lasten kesäleirillä. Lisäksi on kertonut paljon entisestä kodista. Rappukäytävään oli ruskea ovi, jossa ei ollut ikkunaa. Asunnossa oli yksi makuuhuone, jossa poika nukkui kahden sisarensa kanssa, vanhemmilla oli oma soppi olohuoneessa. Keittiössä oli punainen ruokapöytä ja vihreät tuolit. Myös perheen mummo oli usein pitkiä aikoja heidän luonaan, mummo asui maalaiskylässä jossa poikakin kävi usein.
Makuuhuoneen ikkunasta näkyi junarata, jota poika katseli usein, meillä poika on nytkin hirveän kiinnostunut junista, luulen että se on perua tästä entisestä elämästä. Koulusta poika on kertonut että kouluilla ei ollut nimeä kuten Suomessa vaan jokaisella koululla oli oma numero kuten koulu numero 16 jne. Nimiä poika ei ole maininnut mutta on sattumalta kuullut muutaman kerran nimen Artjom. Poika on silloin mennyt hyvin hiljaiseksi ja mietteliään näköiseksi. Olenkin miettinyt että onkohan poika ollut aiemmin nimeltään Artjom. Tai sitten joku muu lähipiiristä on ollut, isä tms.
Ja kun kävimme Pietarissa pojan ollessa 5-vuotias niin olimme puistossa ja istuimme penkillä syömässä eväitä, niin silloin poika totesi että nyt minulla on sellainen tunne että olen tullut kotiin. Hän saattaa olla asunut Pietarissa, olen yrittänyt poja kertomuksista päätellä kaupunkia mutta sitä en ole vielä saanut selvlle.
Poikaoli myös ihan vauvasta asti hirveän pelokas autossa. Heti kun vein autoon niin alkoi itkeä, muiden lasten kanssa ei ole ollut samanlasta. Poika myös kyseli myöhemmin paljon että ei kai vain ajeta kolari, ei kai auto törmää. Sanoin siihen että ei tietenään törmää, ollaan täällä autosa ihan turvassa. Siihen poika sanoi vain "eikä olla". Tästä olen päätellyt että hän on ehkä entisessä elämässä menehtynyt auto-onnettomuudessa.
Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia? Näitä tarinoita on ollut aivan ihana kuulla!
Kommentit (798)
Katsooko teidän lapset paljon telkkaria?
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 09:03"]Katsokaa uudestaan palstan avaus...."että onko joillakiin lapseilla tai vastavaa kokemusta.." -ei oo pyydetty tulla haukkumaan;täällä ihmiset kertovat omia kokemuksia,ei oo keksittyjä eikä humalassa nähtyä-pyydetään kunnioittamaan muuta kun vain omia mielipideita. Kiitos. Kokemukset ovat mielinkiintoisia-on barbaarista koko aika vaan haukkua ja nimitella vain sen takia kun itse ei ole kokenut.
[/quote]
Kyllähän nämä ovat keksittyjä juttuja. Jos kaksivuotias sanoo, että hänen mielestään kuolleesta vaarista tulee uudestaan vauva, niin hän on sanonut vain noin. Äiti itse on sitten keksinyt, että lapselle on varmaan edellinen elämä, hän muistaa sen ja faktana tietää, että vaarista tulee nyt vauva. Eli äiti tekee oman mielensä mukaisia johtopäätöksiä pienen lapsen puheista. Lapsi itse ei tuossakaan tapauksessa mistään edellisestä elämästä kertonut.
Keksittyjä juttujahan nämä ovat. Esim lapsi on kiinnostunut merestä ja laivoista. Äiti selittää tämän kiinnostuksen itselleen niin, että lapsi on edellisessä elämässään ollut merisotilas. Eli äiti keksii jutun.
Täysin tämän ketjun mukainen tilanne on esimerkiksi se, että oma lapseni tykkää valtavasti askartelusta ja kaikenlaisesta pienestä näpertelystä. Minä teen sitten tuosta johtopäätöksen, että lapseni on edellisessä elämässään ollut koruseppä.
Vitsit. Tätä ketjua lukiessa just tajusin, että todellakin uudet sielut tunnistaa vanhoista! Itse olen vanha sielu ja minulla on useita ystäviä, jotka ovat myös.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 10:10"]Täysin tämän ketjun mukainen tilanne on esimerkiksi se, että oma lapseni tykkää valtavasti askartelusta ja kaikenlaisesta pienestä näpertelystä. Minä teen sitten tuosta johtopäätöksen, että lapseni on edellisessä elämässään ollut koruseppä.
[/quote]
Et vain ymmärrä.
Uskon sielunvaellukseen, mutta muistot siitä on TODELLA harvinaisia. Tässä keskustelussa on ollut vain pari mahdollista tapausta. Suuri osa on vaan vilkasta mielikuvitusta ja halua olla erilainen.
mun toisella lapsella on jotain mielikuvia, mutta ei kovin selkeitä, ei siis mainitse mitään konkreettista paikkaa tai nimiä, mutta menneestä elämästään välillä puhuu ja muutenkin elämien kierrosta. Eilen siskonsa ihmetteli miten jumala voi olla ikuinen, että miten se voi aina vaan elää ja elää, niin tämä lapsi 5-v siihen: "ei se noin mene. Jumala kyllä kuolee välillä, mutta se syntyy aina uudelleen sen jälkeen, niin kuin mekin". No sisko hymähteli sen näköisenä, että höpönlöpön, mutta 5-v on varma asiastaan. Hän myös välillä "sotkee" nykyisen ja menneen elämän keskenään, että muistatko äiti kun tehtiin sitä ja tätä silloin (asioita, joita ei olla tehty) kun sanon, etten muista, hän siihen: "ai niin, et sä ollutkaan siellä, mä en ollut vielä syntynyt sulle silloin". Voihan näitä pitää vaan vilkkaana mielikuvituksena, ei sillä ole merkitystä, silti positiivisia asioita mun mielestä eikä niitä pidä lapselta tyrmätä.
Mahtaiskohan nää itsemurhasta puhuvat lapset liittyä jotenkin tähän? Itse olen kuulemma 4-5 vuotiaana ollut todella ahdistunut ja puhunut iltaisin siitä kuinka haluaisin tappaa itseni, ettei tarvitse ajatella enää, kun päässä on pyörinyt kaikenlaista. Muistan itsekin ahdistuneen tunteen tuolta. Kerroin myös, etten uskalla tappaa itseäni koska en uskonut ajatusten lakkaavan sittenkään vaan uskoin edelleen joutuvani ajatella.
Itsemurhasta puhuvia lapsia taitaa olla paljon. Itse olen saanut kristillisen kasvatuksen, mutten edes lapsena sitä uskonut. Nykyään minulla on ihan omat uskomukset, mutta ei niistä sen enempää. :)
Ei ole ja tutkituttaisin kyllä mielenterveyden jos niin olisi, huolestuisin.
Kurja että tänne tuli porukkaa pilailemaan. Itsellä juuri menossa Michael Newtonin kirja sielujen elämästä, eikä tämä ole mitenkään outoa mitä täällä kirjoitellaan, mutta ei myöskään minusta mitenkään "jumalatonta" eli että saatana johdattaisi harhaan. Ei tämä mitenkää sulje pois Jumalaa taivaasta, päinvastoin.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 10:48"]Kurja että tänne tuli porukkaa pilailemaan. Itsellä juuri menossa Michael Newtonin kirja sielujen elämästä, eikä tämä ole mitenkään outoa mitä täällä kirjoitellaan, mutta ei myöskään minusta mitenkään "jumalatonta" eli että saatana johdattaisi harhaan. Ei tämä mitenkää sulje pois Jumalaa taivaasta, päinvastoin.
[/quote]
Minäkään en ymmärrä miten tuo uudelleensyntyminen liittyisi mihinkään pahuuteen. Mun jumalakäsitykseen tää istuu ihan hyvin, itse asiassa vahvistaa uskoa, kun huomaa miten Jumala ohjailee kaikkiea.
Kaikki riippuu ihmisen tulkinnasta. Jos ihminen on yksin kotona ja jokin kolahtaa, eri ihmiset ajattelevat eri tavoin. Yksi ajattelee, että ääni tuli naapurista. Toisen mielestä jokin astia oli huonosti kaapissa ja putosi. Kolmannen mielestä lattialaudat paukkuvat. Jonkin mielestä kyseessä on kotitonttu. Joku on varma, että kotona mellastaa henki. Jonkun mielestä kuollut isovanhempi kävi kylässä.
Se, että ihminen selittää asian itselleen jollakin tavalla, kertoo vain ihmisen ajattelutavasta, ei siitä, että asia todella olisi niin. Jos selittää lapsen kiinnostuksen mereen edellisellä elämällä merirosvona, se kertoo vain äidin ajattelutavasta, ei siitä, että lapsi olisi todella ollut merirosvo.
Ymmärrättehän te senkin, että ihmiset selittävät muitakin asioita (vaikkapa niin arkipäiväisiä kuin työkaverin käytös tms) eri tavoin. Miten teidän on niin vaikeaa ymmärtää, että edelliset elämätkin ovat vain ihmisen tapa selittää jotakin asiaa itselleen?
Kuulisin edelleen mielelläni, mihin vedätte rajan. Mikä on mielestänne lapsen leikkiä, mikä mielikuvitusta, mikä edellisestä elämästä kertomista? Pidättekö kaikkea lapsen juttelua totena ja jos ette, niin miksi ette?
Ajattele jos lapsesi tahtoo kertoa sinulle jotain tärkeä ja sinä huuhtoat hänen ajatuksia pois-kasvattamalla ORJAN joka ajattelee vain niin kun VANHEMMILLE SOPII vain sen takia ettet oo itse valmis kohtaamaan tiettyä asioita. Elämä ei oo sellaista minkä olet itselleen rakentanut; katsos rikas voi sairastua ja kuolla,köyhä voi olla kunnollinen ja kunnioitettava ihminen,uskovainen voi olla pedofiili-asiat eivät ole miltä ne näyttää. Eivät kauniit ihmiset aina hyviä-silti heitä PALVOTAAN -köyhää kyttyräselkäinen ihminen voi olla viisautta täynnä...
KATSO PINTA SYVEMMÄLLE...
Nämät jutut tässä on pahempaa diktatuuri kun Neuvostoliitossa oli;esim minun isä uskoi Jumalan ja oli ollut kunnioitettava ihminen,järkevä,hyvä johtaja ja rakastettu työkaveri. Silti kenellekään ei käynyt mielissä haukkua häntä hänen kokemuksien ja vakaumuksen takia;koska jos ihmisten vakaumus tai konfessian valinta perustuu hänen oman tai omien kokemuksien perustella niin se on erijuttu kun rupeään vouhuttamaan suu vaahdossa fanattisesti jostain uskossa mutta sitten -salaa raiskata lapsia tai juoda viina tai muuta vastaava.
Minun mielistäni jos usko perustuu oman kokemuksen kuten olkoot vaikka minulla,tai no jollakiin toisella niin EIKÖ SE ANSAITSEE KUNNIOITUSTA??? SENTÄÄN. Valehteljahan päinvastoin saa oma palkkansa aina;luottamuspula ja ystävien puutte...jätetään heidät omaan arvonsa...
Joten jatketaan me tässä,on niin mielinkiintoista.
Minun lapseni kertoi, että aikaisemmin luikerteli peräaukossani. Oli nimittäin aikaisemmassa elämässään lapamato.
Niin. Ajattele, jos kasvatat lapsestasi orjan, jonka on pakko ajatella, niin kuin vanhemmille sopii. Lapsella ei saa olla normaaleja lapsen leikkejä, ei mielikuvitusta, vaan kaikki normaalit mielikuvitusleikit on selitettävä edellisellä elämällä, jonka äiti on keksinyt.
Missään tapauksessahan lapsi ei ole kertonut edellisestä elämästään, vaan äiti on tulkinnut lapsen puheet esim baarista tai merestä sellaiseksi.
Uskotteko te kaiken, mitä lapsenne teille kertovat? Jos ette, niin miksi ette? Jos uskotte, niin miksi?
Katsokaa uudestaan palstan avaus...."että onko joillakiin lapseilla tai vastavaa kokemusta.." -ei oo pyydetty tulla haukkumaan;täällä ihmiset kertovat omia kokemuksia,ei oo keksittyjä eikä humalassa nähtyä-pyydetään kunnioittamaan muuta kun vain omia mielipideita. Kiitos. Kokemukset ovat mielinkiintoisia-on barbaarista koko aika vaan haukkua ja nimitella vain sen takia kun itse ei ole kokenut.