Onko teillä lapset kertoneet edellisistä elämistään?
Meillä yhdellä kolmesta lapsesta on tämä lahja. Poika on aiemmin asunut jossain Neuvostoliiton alueella. Hän on kertonut että kesäisin hän oli aina Mustanmeren rannalla lasten kesäleirillä. Lisäksi on kertonut paljon entisestä kodista. Rappukäytävään oli ruskea ovi, jossa ei ollut ikkunaa. Asunnossa oli yksi makuuhuone, jossa poika nukkui kahden sisarensa kanssa, vanhemmilla oli oma soppi olohuoneessa. Keittiössä oli punainen ruokapöytä ja vihreät tuolit. Myös perheen mummo oli usein pitkiä aikoja heidän luonaan, mummo asui maalaiskylässä jossa poikakin kävi usein.
Makuuhuoneen ikkunasta näkyi junarata, jota poika katseli usein, meillä poika on nytkin hirveän kiinnostunut junista, luulen että se on perua tästä entisestä elämästä. Koulusta poika on kertonut että kouluilla ei ollut nimeä kuten Suomessa vaan jokaisella koululla oli oma numero kuten koulu numero 16 jne. Nimiä poika ei ole maininnut mutta on sattumalta kuullut muutaman kerran nimen Artjom. Poika on silloin mennyt hyvin hiljaiseksi ja mietteliään näköiseksi. Olenkin miettinyt että onkohan poika ollut aiemmin nimeltään Artjom. Tai sitten joku muu lähipiiristä on ollut, isä tms.
Ja kun kävimme Pietarissa pojan ollessa 5-vuotias niin olimme puistossa ja istuimme penkillä syömässä eväitä, niin silloin poika totesi että nyt minulla on sellainen tunne että olen tullut kotiin. Hän saattaa olla asunut Pietarissa, olen yrittänyt poja kertomuksista päätellä kaupunkia mutta sitä en ole vielä saanut selvlle.
Poikaoli myös ihan vauvasta asti hirveän pelokas autossa. Heti kun vein autoon niin alkoi itkeä, muiden lasten kanssa ei ole ollut samanlasta. Poika myös kyseli myöhemmin paljon että ei kai vain ajeta kolari, ei kai auto törmää. Sanoin siihen että ei tietenään törmää, ollaan täällä autosa ihan turvassa. Siihen poika sanoi vain "eikä olla". Tästä olen päätellyt että hän on ehkä entisessä elämässä menehtynyt auto-onnettomuudessa.
Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia? Näitä tarinoita on ollut aivan ihana kuulla!
Kommentit (798)
Itsehän olin prinsessa Diana, ja minulla on selkeät todisteetkin: pelkään autoja, tunnen vetoa punatukkaisiin ratsastuksenopettajiin ja tykkään pilkullisista mekoista. Olen ajatellut joskus soittaa Harrylle ja kertoa kuka hänen biologinen isänsä on.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 14:33"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 14:17"]
Onko tuo reinkarnaatio vain jokin ylhäisimpien säätyjen etuoikeus tai rodullisesti siirtyvä ominaisuus? En muista koskaan kuulleeni kenenkään nähneen edellistä elämäänsä esim.maaorjan lapsena tai mustana lapsisoturina Afrikassa. Herttuattaria ja muita ylempien säätyjen edustajia kyllä "jälleensyntyneissä"löytyy. Kuitenkin tähän mennessä todella harva sielu on elänyt hyväosaisena tai länsimaissa ylipäänsä. Miten jälleensyntymisoppi selittää tämän? Vai eikö vaatimatonta sieluhistoriaa vain tuoda niin hanakasti julki?
[/quote]
Mitä sä muistat omasta elämästäsi? Muistatko lukemattomat arkipäivät jolloin ei tapahtunut mitään, vai muistatko paremmin synttärit, joulut, valmistumisen, hääpäivän... Todennäköisesti muistat useammat synttärit kuin arkipäivät, vaikka synttäreitä on vain 1/365 päivistä. Tottakai ne erikoisemmat elämätkin jättävät syvemmän jäljen.
[/quote]
Niin että jokaisesta on tullut sitten jossain vaiheessa elämää herttuaita/herttuattaria, kunkinkaita/kuningattaria, paroneja/paronittaria, faaraoita, kreivejä jne?
Jukolauta, pitänee kirjoittaa historia ihan uusiksi. Meillähän on ollut kokonaisia sivilisaatioita täynnä ylhäisyyksiä.
Ai, sielut muistavat vain positiiviset asiat? Ilmankos! Maaorjalle tapahtui kyllä merkittäviä, julmia ja raakojakin asioita, mutta ne eivät siis kulje sielujen mukana. Ehkä hyvä niin tai sitten anekauppa todella kannatti aikoinaan.
Minä olin muuten puu. Minut kaadettiin moottorisahalla.
Päättelin tämän, koska Teksasin moottorisahamurhat -elokuva aiheutti ahdistusta.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 13:03"]"Eli nyt siis periaatteessa sanot, että myös narkkareiden, alkoholistien ja insestiharjoittajien lapset ovat itse valinneet nämä vanhemmikseen?"
Minä uskon tähän. Uskon ns. sielujen sopimuksiin, joita tehdään siellä "paikassa" missä kaikki sielut ovat yhdessä -näihin sopimuksiin kuuluvat esim. lasten ja vanhempien väliset sopimukset eivätkä ne kaikki välttämättä toteudu juuri tässä inkarnaatiossa -eivätkä sielut sopimusta tehdessään välttämättä tiedä, millaista elämää tulevat elämään kun ottavat fyysisen muodon.
Kaikella on tarkoituksensa. Kaikkien tarkoitus ja halu ei ole elää täällä täydellisen onnellista elämää. Tänne tullaan oppimaan ja opettamaan, erilaisten kokemusten kautta. Lapsen saapuminen narkkariperheeseen on oppitunti ennenkaikkea narkkarivanhemmille. Olen käsityksessä, että erityisesti moni vanhempi ja kokeneempi sielu nimenomaan valitsee tulla vaikeiden ihmisten elämään, opettamaan.
Mielestäni tämä kertomus selittää aika hyvin auki maailmankatsomukseni ja tämän uudelleensyntymisen: http://slowrobot.com/i/47144
[/quote]
Mitä Kuopion lapsisurman lapset opettivat äidilleen ja meille kaikille?
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 14:48"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 14:33"]
Onko tuo reinkarnaatio vain jokin ylhäisimpien säätyjen etuoikeus tai rodullisesti siirtyvä ominaisuus? En muista koskaan kuulleeni kenenkään nähneen edellistä elämäänsä esim.maaorjan lapsena tai mustana lapsisoturina Afrikassa. Herttuattaria ja muita ylempien säätyjen edustajia kyllä "jälleensyntyneissä"löytyy. Kuitenkin tähän mennessä todella harva sielu on elänyt hyväosaisena tai länsimaissa ylipäänsä. Miten jälleensyntymisoppi selittää tämän? Vai eikö vaatimatonta sieluhistoriaa vain tuoda niin hanakasti julki?
[/quote]
Mitä sä muistat omasta elämästäsi? Muistatko lukemattomat arkipäivät jolloin ei tapahtunut mitään, vai muistatko paremmin synttärit, joulut, valmistumisen, hääpäivän... Todennäköisesti muistat useammat synttärit kuin arkipäivät, vaikka synttäreitä on vain 1/365 päivistä. Tottakai ne erikoisemmat elämätkin jättävät syvemmän jäljen.
[/quote]
Niin että jokaisesta on tullut sitten jossain vaiheessa elämää herttuaita/herttuattaria, kunkinkaita/kuningattaria, paroneja/paronittaria, faaraoita, kreivejä jne?
Jukolauta, pitänee kirjoittaa historia ihan uusiksi. Meillähän on ollut kokonaisia sivilisaatioita täynnä ylhäisyyksiä.
[/quote]
Tai sitten me kaikki ollaan ilmentymiä yhdestä ja samasta universumin sielusta, joka jakaa myös yhteisen muistin :). Älkää jumittuko liikaa laatikoihinne.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 14:49"]
Ai, sielut muistavat vain positiiviset asiat? Ilmankos! Maaorjalle tapahtui kyllä merkittäviä, julmia ja raakojakin asioita, mutta ne eivät siis kulje sielujen mukana. Ehkä hyvä niin tai sitten anekauppa todella kannatti aikoinaan.
[/quote]
Kukas näin väittää, itse ainakin puhuin merkittävistä asioista, en positiivisista. Kyllähän moni on kertonut muistoista, joissa hän kuolee, loukkaantuu jne. Ja myös muistoista köyhyydessä jne.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 13:26"]
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 10:49"]
Ei ole, mutta tyttäreni kysyi 2-vuotiaana vaarin hautajaisissa vilpittömästi: Kuka vauva vaarista nyt tulee? Tällaista ei kukaan ollut hänelle opettanut. Pysähdytti kyllä. Mietimme että hän ehkä tietää enemmän kuin me...
[/quote]
Joo, minunkin kummityttöni sanoi kerran, että tuolla on kummitus, jolla ei ole naamaa. Vai voisiko hän kenties keksiä kaiken???
[/quote]
Totta kai kysymys on keksitty. Ei tyttö väittänyt mitään!
[/quote]
Jälleensyntyminen ei tapahdu läheskään aina ihmisen muotoon, vaan riippu edellisen elämän tekojen hyvyydestä/pahuudesta. Hindulaisuuden mukaan sielu sattaa ruumiillistua myös eläimeksi, ja buddhalaisuuden mukaan jälleensyntyä voi jumalaksi, puolijumalaksi, ihmiseksi, eläimeksi, nälkäiseksi aaveeksi tai helvetinolennoksi.
Mut mites siis, jos ihminen on jo käynyt läpi uhma- ja murrosiän niin eiks se oo sitte niinku. aikuinen lapsen ruumiissa? Varmaan rasittaa, kun vanhemmat määräilee.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 02:08"]
Olipas rasittavat sivut 12-15..floodaus on myös netiketin vastaista. Ja kun lainaa toista kommentoijaa ei tarvitse lainata kymmenen viestinketjua..voi vaikka ihan itse lyhentää sen vain siihen viimeisimpään vastaukseen.
Asiaan takaisin kiitos.
[/quote]
täällä n eri netiketti kuin sun muropalstallasi, kiitos.
Huheijakkaa, kyllä on kapeakatseista porukkaa täällä.
Suomessa on uskon vapaus ja kukin saauskoa mihin haluaa.
[/quote]
Itse taas olen kuullut lähinnä vain niitä kurjia tarinoita. Eräs oli intiassa katulapsena, kun joutui raiskatuksi, tuli raskaaksi ja perhe hylkäsi. Kuoli nuorena. Yksi asui Kiinassa. Vain yksi tuttuni on elänyt keskiaikaisessa kivilinnassa.
Sielu ylenee. Siksi nuo aikaisemmat ja varhaisimmat eli surkeimmat elämät on jääneet jo muutaman muun elämän taakse ja toki sitä edelliset muistaa parhaiten.
Ai niinku 3 vuotiaalla kyky keksiä tollasia... Rohkenen epäillä. Tälläsistä lapsista on netissä dokkareita joten mitäs jos ottasisit se viini pullon ja perehtyisit hieman ympäröivään mailmaasi. Ihan vaan vinkkinä.
Mielenkiintoinen viestiketju, otsikon perusteella vastanneille yläpeukkua. Alko aivan tosissaan v*tuttamaan nuo typerät kommentit siitä, että onko asia humpuukia vai ei. Ja eritoten ne jotka kirjottaa jotain "lapseni oli ennen lapamato peräaukossani". Jos ette usko tai halua kuulla tämmösiä asioita miks lukea tai etenkää kommentoida jotaki? Eikö tää ketju vois olla vain ihan otsikon pohjalta keskusteleville?
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 12:10"]Ihmeellistä muuten tuo yhden ihmisen jatkuva kristityistä jankkaaminen. Suomessa uskonnollisuus on todella alhaista verrattuna muihin maihin (esim. usa:han) ja täällää hartaasti uskovaisia pidetään enemmän tai vähemmän höyrähtäneinä. Eli jankuttaminen kristinuskosta jälleensyntymisen uskomisen verrokkina ei oikein toimi täällä.
Suomi onkin siitä hyvä maa, että terve järki pelaa ainakin useimmilla ja mielikuvitusolentoihin uskominen aikuisiällä on harvempaa.
[/quote]
Miten niin ei toimi? Ihan samahan se on mihin sä uskot. Suurin osa ihmisistä Suomessakin uskoo "mielikuvitusolentoihin", kuten Jeesus ja Jumala. Tai mistä kukaan tietää onko ne mielukuvitusta vai ei?
Siinä sulle pähkinä purtavaksi.