Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ammatti joka sopii ujolle ja hiljaiselle?

Vierailija
19.11.2014 |

Mikään kiireinen asiakaspalvelutyö ei ainakaan..?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkijan työ ei todellakaan sovi ujolle ja hiljaiselle. JOs meinaa yhtään päästä uralla eteenpäin, pitää verkostoitua kaikenmaailman seminaareissa ja konferensseissa, pitää tuntea oikeat ihmiset, tehdä yhteisartikkeleita ym. Terv ex-tutkija

Vierailija
22/52 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään tiettyä ujolle sopivaa ammattia. Jos ujoutensa kanssa pystyy elämään eikä se häiritse normaalia kanssakäymistä muiden ihmisten kanssa, se ei ole este millekään ammatille.

Itse opiskelen sosionomiksi ja olen nimenomaan ujo ja hiljainen. Eipä se ole kyllä ikinä ollut haitaksi oman alan töitä tehdessä - päinvastoin minua on kiitelty rauhallisuudestani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjanpitäjät on myös paljon asiakkaiden kanssa tekemisissä, tämänkin kliseen hiljaisista taloushallinnon hissukoista voisi jo unohtaa.

Vierailija
24/52 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 00:11"]Tutkijan työ ei todellakaan sovi ujolle ja hiljaiselle. JOs meinaa yhtään päästä uralla eteenpäin, pitää verkostoitua kaikenmaailman seminaareissa ja konferensseissa, pitää tuntea oikeat ihmiset, tehdä yhteisartikkeleita ym. Terv ex-tutkija
[/quote]

Miksei sopisi? Ei ujous estä verkostoitumista, esiintymistä tai yhteistyön tekemistä. Typerää on se, jos luopuu unelmistaan luontaisen temperamenttipiirteen takia. Ujo voi kehittyä vaikka kuinka hyväksi esiintyjäksi tai verkostoitujaksi.

Vierailija
25/52 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koodaaja.

Minulla oli haaveissa tutkijan ammatti luonnontieteelliseltä ajalta, mutta koska inhoan esiintymistilanteita yli kaiken, pitänee gradun valmistumisen jälkeen alkaa miettiä muunlaisia työllistymismahdollisuuksia (toivottavasti opiskelualaani soveltaen). Ehkä luontokuvaaja, tietokirjailija, eläintenhoitaja, tms. Tai sitten kouluttautua ihan muuhun ammattiin ja pitää tiede- ja luontoasiat vain harrastusten tasolla.

Vierailija
26/52 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä melkeinpä sanoisin, että kannattaa mennä työhön, jonka osaa itsevarmasti ja jossa joutuu puhumaan ihmisille. Pääsin niin itse eroon ujoudestani. Muttei mihinkään sellaiseen ammattiin, jossa asiakkailta sataa kuraa niskaan.

Muussa tapauksessa sitten museovalvoja?

Vierailija
27/52 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala vetämään irtoperää. Rekkakuskiksi.

Vierailija
28/52 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Freddie Mercury oli ujo introvertti ja hän pärjäsi hyvin bisneksessä.

Vierailija
29/52 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 00:14"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 00:11"]Tutkijan työ ei todellakaan sovi ujolle ja hiljaiselle. JOs meinaa yhtään päästä uralla eteenpäin, pitää verkostoitua kaikenmaailman seminaareissa ja konferensseissa, pitää tuntea oikeat ihmiset, tehdä yhteisartikkeleita ym. Terv ex-tutkija [/quote] Miksei sopisi? Ei ujous estä verkostoitumista, esiintymistä tai yhteistyön tekemistä. Typerää on se, jos luopuu unelmistaan luontaisen temperamenttipiirteen takia. Ujo voi kehittyä vaikka kuinka hyväksi esiintyjäksi tai verkostoitujaksi.

[/quote]

Olen kyllä nähnyt todella ujoja/introverttejä tutkijoita, joilla laserpointterin täplä seilaa pitkin seiniä kun esimies on pistänyt puhumaan 200 ihmisen eteen, vaikkei henkilö tähän selvästi pystyisikään...

Tuskin nauttivat tästä itsekään, mutta esiintyminen ja verkostoituminen on niin olennainen osa työtä että oikesti jos ahdistaa puhua ihmisille niin tuskin vuosienkaan harjoittelun jälkeen siinä kehittyy hyväksi tai nauttii siitä. Ammattina se ei ole todellakaan yksin jossain toimistossa istumista...

Vierailija
30/52 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ujo ja hiljainen, mutta päädyin sattuman kautta asiakaspalvelijaksi. Työssäni olen ystävällinen, rauhallinen ja asiansa osaava. Koska töissä keskitytään vain työasioihin, ei asiakaspalvelu ollutkaan niin kauheaa kuin kuvittelin, koska oma persoona on taka-alalla ja naamalla "työ-minä". Suosittelen ujoille hyppyä avantoon eli hakeutumaan asiakaspalveluun. Pääsin työn kautta eroon mm. puhelinkammosta. Mikään asia ei ole oikeasti niin iso ja kamala kuin sen omassa päässään kuvittelee.

Vierailija
31/52 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ajokorttia, enkä koe olevani erityisen hyvä missään... Melkoinen tumpelo kaikessa. Mutta ehdottomasti enemmän teoreettinen kuin käytännönläheinen ihminen. - Ap

Vierailija
32/52 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 00:18"]

Freddie Mercury oli ujo introvertti ja hän pärjäsi hyvin bisneksessä.

[/quote]

Kaikki introvertit eivät välttämättä ole ujoja ja/tai esiintymiskammoisia. Ujo introvertti "kärsii" luonteenpiirteestään ja haluaisi hengata ihmisten kanssa ja olla sosiaalinen. Ei-ujo introvertti sen sijaan nauttii yksinolosta ja hiljaisuudesta. Ekstrovertti saa voimaa ihmisistä, introvertti saa voimaa omasta itsestään.

Vierailija
33/52 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
34/52 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkiudu puutarhuriksi.

Talvet voit makailla korvauksia nostaen.

Vierailija
35/52 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut aikoinani pahasti koulukiusattu, enkä herkkyyteni vuoksi kyennyt lopulta suorittamaan peruskouluakaan loppuun tavallisessa ryhmässä. Tuo on jättänyt jälkensä itsetuntooni vielä näin 10 vuoden jälkeenkin...

Vierailija
36/52 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

16, ehkä muotoilin vähän huonosti. Minusta tutkijan työ ei sosiaalisuusvaatimuksineen ole ihanteellista ujolle, vaikka ujokin ihminen voi pärjätä hyvin tutkijana, kun astuu oman mukavuusalueensa ulkopuolelle.

Vierailija
37/52 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
38/52 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 00:28"]

16, ehkä muotoilin vähän huonosti. Minusta tutkijan työ ei sosiaalisuusvaatimuksineen ole ihanteellista ujolle, vaikka ujokin ihminen voi pärjätä hyvin tutkijana, kun astuu oman mukavuusalueensa ulkopuolelle.

[/quote]

Voihan vaikka korkeanpaikankammoinen pestä pilvenpiirtäjän ikkunoita, kun astuu mukavuusalueensa ulkopuolelle, mutta en usko että oppii nauttimaan työstään kuitenkaan...

Vierailija
39/52 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielenkääntäjä, kuvataiteilija tai kirjailija. Kahdessa jälkimmäisessä vielä niin hyvä, että teokset puhuvat puolestaan eikä itse tekijä joudu olemaan framilla.

Jos ei ole erityisen lahjakas, niin sitten tosiaan siivooja tai lehdenjakaja.

Vierailija
40/52 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän