Ammatti joka sopii ujolle ja hiljaiselle?
Mikään kiireinen asiakaspalvelutyö ei ainakaan..?
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 00:12"]
Kirjanpitäjät on myös paljon asiakkaiden kanssa tekemisissä, tämänkin kliseen hiljaisista taloushallinnon hissukoista voisi jo unohtaa.
[/quote]
Ja kirjanpitäjällä pitää olla auktoriteettia, asiakkaalla voi olla väljemmät käsitykset aikatauluista, kuittien sisältövaatimuksista ym. ym. Vaikka työ on asiakaspalvelua, niin tällä alalla on usein myös niin, että "asiakas ei ole oikeassa" ja se taas vaatii joskus särmää asiakaspalvelutaitoihin.
Av:lle moderaattoriksi :) Kuinkahan pääsisi?
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 00:50"]Av:lle moderaattoriksi :) Kuinkahan pääsisi?
[/quote]
Mahtaakohan tuosta saada edes palkkaa..?
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 00:35"]
Kielenkääntäjä, kuvataiteilija tai kirjailija. Kahdessa jälkimmäisessä vielä niin hyvä, että teokset puhuvat puolestaan eikä itse tekijä joudu olemaan framilla.
Jos ei ole erityisen lahjakas, niin sitten tosiaan siivooja tai lehdenjakaja.
[/quote]
Suomessa ehkä kolme tai neljä kirjailijaa tekee sitä työkseen. Yleensä kirjailijan työ on pelkkä harrastus. Se tarvitsee leipätyön rinnalle.
Ja jos graafiselle alalle haluaa, niin sitten myös yrittäjäkoulutukseen. Suoraan ei taiteilijoita palkata... Ja se sitten tarvitsee sitä taitoa, jota karttuu vain piirtämällä, päivittäin. Markkinoit töitäsi itse, joten mikään kauhean hissukka ei voi olla.
Kielenkääntäjäksi jos haluaa, tietty pitää olla kielipäätä. Ja joku muu kieli kuin englanti tai ruotsi. Venäjä on aina varma veto, myös itämaankielet ovat huudossa. Itella on jo potkinut lehdenjakajat pois, joten näihin töihin ei pääse. Hain itse myös mainosten jakajaksi; sielläkin oli liikaa tarjontaa työvoimasta.
Mutta joo. Suosittelen että hankkiudut ujoudesta eroon hakeutumalla ihmisten lähelle.
Olen temperamentiltani ujo. Olen opettaja. Ujous ei haittaa työtäni ollenkaan. Ehkä pikemminkin päinvastoin.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 00:35"]
Kielenkääntäjä, kuvataiteilija tai kirjailija. Kahdessa jälkimmäisessä vielä niin hyvä, että teokset puhuvat puolestaan eikä itse tekijä joudu olemaan framilla.
Jos ei ole erityisen lahjakas, niin sitten tosiaan siivooja tai lehdenjakaja.
[/quote]
Olipas yksisilmäinen vastaus. On paljon ammatteja, joihin ujo sopii. Se kannattaa pitää mielessä koulutusta ja ammattia valitessa, mutta edelle menevät kuitenkin kiinnostuksenkohteet ja lahjakkuusrakenne. Tietyn koulutuksen puitteissa voi työllistyä hyvin erilaisiin ammatteihin.
Useinkaan ujo ihminen ei ole ujo kahdenkeskisessä kohtaamisessa. Siten esim. lääkäri, puheterapeutti, ravitsemusterapeutti jne. voivat sopia.
Oikeastaan on aika vähän ammatteja, jotka tuottaisivat ujolle ongelmia ujouden takia.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 13:06"]Maanviljelijä, maatalousyrittäjä, maatalouslomittaja.. Näitä riittää :)
[/quote]
Tää on ihan hyvä. Meillä ja meidän työmailla on ollut eri tyyppisiä ujoja ja arkoja maataloustyöntekijänä, lomittajana, eläintenhoitajana, kaivurin kuljettajana, apumiehenä, rakennusmiehenä, jne. Ja kaikki on olleet erittäin hyviä työntekijöitä. Sitä en tiedä kuinka tukalaa meillä on heidän mielestään ollut, mutta mun näkökulmasta ovat pärjänneet hyvin. Yksi huono työntekijä on ollut, mutta se ei ollutkaan millään muotoa ujo, vaan päinvastoin ihan liian tungetteleva
Välinehuoltaja? Tärkeää ja vastuullista hommaa, mutta ainakin pienemmissä yksiköissä melko itsenäistä, ei suoria potilaskohtaamisia jne.
Verkkokaupan perustaminen, voi tehdä etänä.
29, tuota just ajoin takaa.