Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on pahin tutkimus/toimenpide, missä olet ollut?

Vierailija
19.11.2014 |

Pahin, epämielyttävin tai muuten vaan kamalin.

Kommentit (150)

Vierailija
121/150 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikenien polttaminen,8 hampaan poisto,hermoratatutkimus.Pahinta oli kun tuo ikenien polttaminen tehtiin ilman puudutusta ja se kaamea maku ja haju kun palaneesta limakalvosta lähti.Lisäksi olen saanut allergisen reaktion hammaslääkärissä puudutusaineesta niin että puolen naamaa turposi :D ja kaikki toimenpiteet tehty alle parikymppisenä..

Vierailija
122/150 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syylän polttaminen kantapohjasta puudutuksen heikennyttyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/150 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gastroskopia ilman lääkkeitä, muttei kolonoskopiakaan ollut mitään herkkua; eivät päässeet ensimmäisestä mutkasta enää eteenpäin kun itkin ja huusin kivusta ripsarit poskille. Yläkautta ahdistavaa ja oksettavaa, alakautta kipeää.

Vierailija
124/150 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiko täällä ovat olleet jos jonkinlaisissa suolenrasssauksissa, useissa leikkauksissa, elinsiirroissa jne? nuorehkoa porukkaa kaiken lisäksi olettaisin olevan, ja sairauksia tuntuu olleen vaikka kuinka paljon. Itseltäni ei ole leikattu kuin viisaudenhampaat. Se tosin oli melko kammottava ja kivulias kokemus, kun yhtä lukuun ottamatta hampaat kaivettiin leukaluuta jyrsimällä palasina esiin.

Vierailija
125/150 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 11:05"]Kaikkiko täällä ovat olleet jos jonkinlaisissa suolenrasssauksissa, useissa leikkauksissa, elinsiirroissa jne? nuorehkoa porukkaa kaiken lisäksi olettaisin olevan, ja sairauksia tuntuu olleen vaikka kuinka paljon. Itseltäni ei ole leikattu kuin viisaudenhampaat. Se tosin oli melko kammottava ja kivulias kokemus, kun yhtä lukuun ottamatta hampaat kaivettiin leukaluuta jyrsimällä palasina esiin.
[/quote]
Aika herkästi lähetetään gastroskopiaan esimerkiksi.

Vierailija
126/150 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein pahin on paiseen avaus ja tyhjennys :(
Seuraavana on juurikin tuo ompelu synnytyksen jälkeen.

Vierailija
127/150 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 22:20"]

Lapsuuden ajoilta löytyy,mutta ne kuulostavat niin vähäpätöisiltä,että taidan tälläkertaa jättää kertomatta.

[/quote]

Sun panoksesi tähän ketjuun on suorastaan mahtava.

Itselläni kolonoskopia.

Vierailija
128/150 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 08:03"]

korvanlehden sisään jumittuneen korviksen lukon kaivaminen esiin päivystyksessä, kun mies oli ensin kotona yrittänyt

[/quote]

Tollanen paikka on niin helppo puuduttaa, että ihan idioottimaista jättää puudutus tekemättä.

Vierailija
129/150 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui! Kaikenlaista!

Mun kohdalle osunut pahin on "vaan" valtimoverennäyte.

Vierailija
130/150 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemukseni mukaan juuri se puudutus itsessään on aivan järkyttävä. Usein sanotaan, että "ei se ole paha kun on puudutus", mutta unohdetaan kertoa miten karmivaa se itse puudutus on. Näin ainakin mulla. Tietysti epäonnea voi olla myös siinä, miten rauhoittavat toimivat. Jotkut onnekkaat menevät niin tillin tallin, että jopa nukahtavat. Minulle taas ei tule edes mikroskooppisen pientä vaikutusta, joten senkin takia kammoksun kaikkea mitä ei tehdä nukutuksessa...

T. se joka erehtyi menemään Fess-leikkaukseen pelkässä puudutuksessa

Vierailija
131/150 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 10:01"]

Gastroskopia ja kolonoskopia (tehtiin samalla kerralla). Ei siinä muuten mitään, mutta heräsin kolonoskopian jälkeen kun alkoivat tunkea letkua kurkusta. Yäk. 

[/quote]

Tekivätkö todellakin  yhtä aikaa? Rassit molemmista päistä sisään samaan aikaan? Tehokasta...

Vierailija
132/150 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 00:15"]Sektio oli kauhea, samoin elektrofysiologinen tutkimus. Neljä katetria nivusista sisään ja verisuonia pitkin sydämeen ja siellä aiheutettiin sähköllä erilaisia rytmihäiriöitä, kesti kauan ja tunne oli kauhea. Niin ja lapsivesipunktio viikolla 33 oli kanssa aika paha.
[/quote]

mulla sama, mutta tehtiin polttoleikkaus samalla. Sydäntähän ei voi puuduttaa niin melkoista tuskaa oli kun poltettiin kaiken sen rytmihäiriöilyn jälkeen. Kuitenkin se tuska selässä kun piti maata yhdessä asennossa selällään 12 tuntia putkeen, en ikinä unohda sitä. Mua lääkittiin niin vahvoilla lääkkeillä että heräsin itkien kipuun ja hoitaja toi heti lääkkeet ja tainnuin taas uneen. Viereisessä sängyssä joku urheilijanuorukainen huusi ja karjui samaa tuskaa, että ehkä en sitten ollutkaan niin herkkä kuin luulin.

Kuulostaa lasten leikiltä mutta kokeilepa maata ensin 7 tunnin leikkaus selällään liikkumatta ja sen jälkeen 12 tuntia liikkumatta, yhtä selällään. Enää en pikku selkäkivuista valita.

Sektiot on mullakin ollut pahoja, aina puudute loppuu kesken ja saa ulista ennen kuin lisätään kun eivät meinaa uskoa.

Vierailija
133/150 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmarinnan leikkaus ja se kaikki muu mikä siihen kuului. Ja koko sonta kesti 4kk.

Vierailija
134/150 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppaan

Vierailija
135/150 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää, että nykyaikana vielä tehdään tuollaisia tutkimuksia ihmisarvoa loukkaavasti ja kamalalla kivulla. Luulisi, että lääketieteellisiä olisi jo keinoja, jos lääkäreillä ja hoitajilla olisi halua (ja rahaa?) käyttää niitä.

Vierailija
136/150 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 09:45"]

Järkyttävää, että nykyaikana vielä tehdään tuollaisia tutkimuksia ihmisarvoa loukkaavasti ja kamalalla kivulla. Luulisi, että lääketieteellisiä olisi jo keinoja, jos lääkäreillä ja hoitajilla olisi halua (ja rahaa?) käyttää niitä.

[/quote]

No niin luulisi, mutta ei. Paljonhan on vaan ensinnäkin ihan vähättelyä. "Ei sua oikeasti satu". Halutaan ajatella, että potilas on sellainen onneton hahmo, että se vaan haluaa oikein tahallaan dramatisoida ja hakea huomiota. Ja sitten varmasti on ihan vaan tunnevammaista porukkaa, joita ei toisen tuskanhuudot hetkauta millään lailla. Varmasti sadistejakin löytyy. Ei tietenkään kaikki. Osa on aivan ihania, mutta aivan liikaa on tuota keskiaikaisen kidutuksen kannatusta edelleen terveydenhuollossa.

Vierailija
137/150 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 15:55"]

Synnytyksessä tulleen täydellisen peräaukon repeämän ompelu vaillinaisessa puudutuksessa. Jalat oli ylöspäin kiinnisidottuna. Se oli henkinen raiskaus, myös saamani kohtelun osalta.

[/quote]

Otan osaa, kuulostaa ihan järkyttävältä ja ymmärrän tuon raiskaustermin käytön tässä täysin :(

Vierailija
138/150 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bronkoskopia (keuhkojen tähystys, joka jouduttiin keskeyttämään kun nielu täyttyi limasta ja happea en saanut), selkäydinpunktio lapsena, viisaudenhampaiden hankalat poistot, vatsatähystys sekä kaksi luomusynnytystä takana.
Mutta pahin oli 5 v.sitten tehty munasolujen punktio/keräys. Siinä siis täysin hereillä ollessa, pelkän Panadolin ja ei-yhtään-vaikuttaneen pienen puudutuksen jälkeen survottiin paksu, pitkä neula emättimen seinämän läpi sisään vatsaonteloon. Neulalla sitten puhkaistiin ja imettiin (tässä meinasi taju lähteä) yli 15 munasolua molemmin puolin (hyperstimulaatio). Lääkettä annetiin suonen kautta lisää monta kertaa, muttei auttanut yhtään...puhe oli jo keskeyttämisestä ja nukuttamisesta, mutta jatkettiin kuitenkin loppuun asti. Traumoja sain tästä....onneksi toimenpiteessä saatiin paljon hyviä munasoluja kerättyä ja lapsiluku on nyt täynnä, koskaan en olisi tuohon enää suostunut ilman nukutusta. Jälkeenpäin myös olin tosi kipeä ja seksiä ei tullut mieleenkään harrastaa moneen viikkoon. Mutta tämän jälkeen eivät synnytykset ole tuntuneet yhtään niin pahoilta ja olen halunnut ne luomuna ilman mitään toimenpiteitä tai puudutuksia.

Vierailija
139/150 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivuliaimmat toimenpiteet nielurisaleikkaus, tai oikeastaan sitä edeltävä puudutus, ja virtsarakon punkteeraus, jota ne tumpelot vielä yrittivät kolmeen otteeseen ennen kuin onnistuivat. Nöyryyttävin toimenpide virtsatiehyiden varjoainekuvaus.

En vieläkään kovin herkästi anna työntää puudutuspiikkiä suuhuni, hampaan vihlonta paikkauksen aikana on pienempi paha.

Vierailija
140/150 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 09:42"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 09:35"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 09:25"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 08:40"]Kierukan asennus. [/quote] Kerro lisää! [/quote] No siis. Kuparikierukka. Olin kaksi lasta synnyttänyt alateitse, ensimmäisen jälkeen ommeltiin tunti ilman toimivaa puudutusta, toisen synnytin ilman lääkkeellistä kivunlievitystä. Silti tuo kierukan asennus oli pahinta mitä olen kokenut. Se sattui ihan saatanasti eivätkä lääkäri ja hoitaja muuta kuin hokivat että ei se noin kipeää voi tehdä. Meinasin pyörtyä siihen pöydälle ja vielä kotimatkalla auton rattiin. Kolme päivää kipu oli sellaista etten pystynyt kunnolla kävelemään, saati edes matkustamaan autossa puhumattakaan että olisin itse ajanut. En tiedä mitä meni pieleen. Jälkiseuraamuksiakin sillä oli, jatkuvat lonkkakivut kunnes poistatin kierukan ja kuukautiskierto lyheni kierukan aikana 35stä päivästä 23-26päivään. Eikä ole palautunut vaikka kierukan poistosta on jo kaksi vuotta. Lääkäri ei tietenkään usko mitään tästä.. [/quote] Argh. Kauheaa! Olen itse menossa hormonikierukan asetukseen...

[/quote]

No, minulle hormonikierukan asennus taas oli tosi helppo ja kivuton operatsuuni ja ohi minuutissa. Kaiken lisäksi vuodotkin loppuivat heti.