sain tietooni kihlasormukseni oikean hinnan..
Elikkäs siis mieheni kosi minua muutama vuosi sitten harvinaisen kauniilla sormuksella.... ei ikinä kertonut hintaa, mutta antoi olettaa että maksoi hieman yli 500e.. tänään löysin timanttiset kuvastosta kyseisen helyn 89e!!!!!!!!!!!! Voinko suuttua?
Kommentit (164)
No itse henk koht oon sillä linjalla et kihlasormuksen kuuluu panostaa, jos sitä haluaa vihkisormuksen kanssa pitää yhtäaikaa. Se sormus on kuitenki oletettavasti loppuelämän sormessa,joten miksi kihlasormukseenkin ei kuuluisi panostaa. Kyllä minua ärsyttäs jos sormuksen timantit ois jotain zirkonia ja se väri lähtee kulumaan sormuksesta. Itse en käytä koruja muuten, tai oo periaatteella "jos se on kallista sen on hyvä" vaan kihla-ja vihkisormukset on sellaisia panostettavia koruja.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:37"]
Sormus täynnä "timantteja". Millonkohan irtoaa väri tästä "kultasormuksesta" ?Ap
[/quote]
https://www.timanttiset.fi/fi/Kultakorut/TIMANTTISET-kultasormus_1030-10308
Ne timantit on zirkoneita ja sormus muuten kultaa (14K).
Vain nainen voi edes ajatella noin!! Jos mies uskaltaisi suuttua mistään naisen antamasta lahjasta, niin se olisi varmasti viimeinen lahja ja helvetti irti.
Arvaa vituttaako mua. Myin sormukseni romukullaksi ja sain siitä 79 €, löysin miehen laatikosta vanhoja kuitteja.Meidän sormukset maksoi yhteensä 847 € ja mun sormus 510 e. Ollaan vieläkin yhdessä, varmaan pms oireet sai mut myymään sen ja eron uhka. :-(
Ystäväni pisti kihlasormuksen uusiksi kun menivät naimisiin. Ei vanha ollut tarpeeksi hieno.
Jos kaikki nuo zirkonit olisi ollu timantteja, niin ei olisi irronnut 500 eurolla ikinä. Mulla on 9 timanttia vihkisormuksessa, yhteensä karaatin verran. Hintaa lähes 4000e.
Mitä väliä jollain kihlasormuksen hinnalla on? Kuka typerä maksaa kihlasormuksesta monta sataa euroa ja sen jälkeen ostaa vielä kalliimman vihkisormuksen, jolloin kihlasormus unohtuu laatikon perälle. Ole iloinen, että näyttää edes tuolta. Monella kihlasormus on pelkkä ohut kultarinkula. Tässä siis 35-vuotiaan naisen mielipide, jonka kihlasormus maksoi 100 euroa ja vihkisormus 1000 euroa. En ole tosiaan rahan perään ja olen edelleen sitä mieltä, että vihkisormis oli turhan kallis.
Aika harvalla on timantteja ne suuret kivet sormuksessa. Mitä näyttävämpi sen halvempi.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:45"]
Arvaa vituttaako mua. Myin sormukseni romukullaksi ja sain siitä 79 €, löysin miehen laatikosta vanhoja kuitteja.Meidän sormukset maksoi yhteensä 847 € ja mun sormus 510 e. Ollaan vieläkin yhdessä, varmaan pms oireet sai mut myymään sen ja eron uhka. :-(
[/quote]
mikä tässä kirjoituksessa on pointti?
Tois sormus aidoilla timanteilla ja 24 karaatin kultaisena varmaan 5000 euroa... Ei aitoja timantteja saa 500 euroon edes yhtä
Käy kultasepällä arvioituttamassa sormuksesi niin ei tarvi miettiä hintaa. Vai oliko se juuri tuo linkitetty sormus?
Meitä on moneksi. Itse suuttuisin jos mies tuhlaisi sormukseen yli 500 ekua. En arvosta koruja enkä maksaisi niista juurikaan.Kihlat ostettiin markka-aikaan ja varmaan halvimmat valittiin ja vihkisormus maksoi vähän enemmän,mutta ei kallis sekään. Ei harmita yhtään....
No saathan sinä suuttua jos tuntuu että se jotain auttaa. Mä valitsin itse kihlasormukseni, mikä olis luultavasti miehelle ollutkin vaikea, ehkä jopa mahdoton tehtävä. Mä kun en voisi käyttää hopeaa, kullan väriä inhoan enkä ikinä ota sen väristä korua. Valkokultakaan ei oikein mun juttu. Otin sitten ainoaa materiaalia mikä varmasti ei ala kutittamaan mun ihoa, ei väänny eikä tummu. Kirurginteräs. Löytyi tosi nätti, ja ei ollu ainakaan kallis! Mies olis kyllä kalliimmankin ostanu mutta nyt halpa oli paras. Vihkisormus tullaan teettämään kun sen aika on, kirurginterästä sekin ja teettämällä saa tuohon kihlasormukseen varmasti sopivan.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:43"]
No itse henk koht oon sillä linjalla et kihlasormuksen kuuluu panostaa, jos sitä haluaa vihkisormuksen kanssa pitää yhtäaikaa. Se sormus on kuitenki oletettavasti loppuelämän sormessa,joten miksi kihlasormukseenkin ei kuuluisi panostaa. Kyllä minua ärsyttäs jos sormuksen timantit ois jotain zirkonia ja se väri lähtee kulumaan sormuksesta. Itse en käytä koruja muuten, tai oo periaatteella "jos se on kallista sen on hyvä" vaan kihla-ja vihkisormukset on sellaisia panostettavia koruja.
[/quote]
Puolet avioliitoista päättyy eroon, joten se siitä loppuelämästä :)
On meitä ihmisiä moneen junaan... Itse pahastuisin enemmänkin siitä, jos mieheni tosiaan laittaisi 500€ sormukseen. Arvostan enemmän sitä ajatusta itsessään. Mielestäni kihlasormukseen ei tarvitse eikä kannata panostaa sen kummemmin, mieluummin panostaa vaikka siihen vihkisormukseen jos tulevaisuudessa aikoo mennä naimisiin (vaikka 500€ on mielestäni siihenkin aika iso summa). Olen itse vasta 19-vuotias eikä nämä asiat ole ihan vielä ajankohtaisia, mutta jos miesystäväni joskus aikoo kosia, niin toivon vaan ihan yksinkertaista sormusta ilman timantteja ja muita tilpehöörejä. Surullista, kun materiaali on sidottu niin vahvasti rakkauteen ja sormuksen pitäisi (joidenkin ihmisten mielestä) maksaa maltaita tai rakkaus ei ole muka aitoa.
Oikeesti? Rakas lapsi, hinta on pikkuseikka jos sormus on ihana.
Mutta tarkennatko: valehteliko miehesi sormuksen kalliimmaksi kuin se olikaan vai vihjailiko vain?
Arvometallien hinta on tullut alas viimeaikoina ja jos sormus on jo vanhempaa mallia niin tottamooses se voi nyt olla alennuksessa. Ethän ostaisi parin vuoden takaista mekkoakaan enää alkuperäisellä hinnalla.