Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

sain tietooni kihlasormukseni oikean hinnan..

Vierailija
19.11.2014 |

Elikkäs siis mieheni kosi minua muutama vuosi sitten harvinaisen kauniilla sormuksella.... ei ikinä kertonut hintaa, mutta antoi olettaa että maksoi hieman yli 500e.. tänään löysin timanttiset kuvastosta kyseisen helyn 89e!!!!!!!!!!!! Voinko suuttua?

Kommentit (164)

Vierailija
61/164 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksoin sormukseni puokkiin miehen kanssa ja olen oikein tyytyväinen.

Vierailija
62/164 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 11:00"]Luojan kiitos että olen pärjänny puolison kanssa jo yli 20 vuotta ilman sormuksia.
M 40
[/quote]

Miksi et arvosta puolisoasi? Hän ei ole mikään huora.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/164 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän milloin mitäkin sormuksia vasemmassa nimettömässä, ihan fiiliksen mukaan. Kun pitää näyttää arvokkaalta, laitan siihen 2000e timanttisormuksen ja "kihlasormukseksi" puolet halvemman. Just täll hetkellä mulla on se oikea kihlasormus ja sit joku Yves Rocherssin kylkiäissormus.

Vierailija
64/164 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 10:21"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 10:14"]Naurettavaa, että täällä väitetään, että halpa sormus tarkoittaa suurempaa rakkautta kuin kallis.
Aivan kuin se rihkamasormus todistaisi jotenkin enemmän, että "meidän suhteessa tärkeintä on rakkaus eikä helyt."
Miksei se mies muka rakastaisi täysillä vaimoaan, joka haluaa hänelle antaa kalliin sormuksen?
[/quote]

Ei mun mielestä kukaan ole väittänyt että halpa sormus tarkoittaa suurempaa rakkautta kuin kallis, vaan että ei ole väliä minkä hintanen sormus on koska se rakkaus on tärkeämpää. Tai näin mä olen nämä viestit tulkinnut.
[/quote]

No miksi sitten vedotaan nimenomaan siihen rakkauden suuruuteen, jos on halpa sormus? Meillä on halvat sormukset = meidän liitto kestää. Miksi näin?

Minä ja mieheni olemme olleet 12 vuotta yhdessä. Ei ole sormuksia, emme ole naimisissa emmekä kihloissa. Olenko parempi kuin te kaikki yhteensä? No en tietenkään ole.

Pääasia, että olette löytäneet hyvät puolisot ja pidätte sormuksistanne. Jos näin ei ole, niin senkin voi korjata.

Vierailija
65/164 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 11:11"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 10:21"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 10:14"]Naurettavaa, että täällä väitetään, että halpa sormus tarkoittaa suurempaa rakkautta kuin kallis. Aivan kuin se rihkamasormus todistaisi jotenkin enemmän, että "meidän suhteessa tärkeintä on rakkaus eikä helyt." Miksei se mies muka rakastaisi täysillä vaimoaan, joka haluaa hänelle antaa kalliin sormuksen? [/quote] Ei mun mielestä kukaan ole väittänyt että halpa sormus tarkoittaa suurempaa rakkautta kuin kallis, vaan että ei ole väliä minkä hintanen sormus on koska se rakkaus on tärkeämpää. Tai näin mä olen nämä viestit tulkinnut. [/quote] No miksi sitten vedotaan nimenomaan siihen rakkauden suuruuteen, jos on halpa sormus? Meillä on halvat sormukset = meidän liitto kestää. Miksi näin? Minä ja mieheni olemme olleet 12 vuotta yhdessä. Ei ole sormuksia, emme ole naimisissa emmekä kihloissa. Olenko parempi kuin te kaikki yhteensä? No en tietenkään ole. Pääasia, että olette löytäneet hyvät puolisot ja pidätte sormuksistanne. Jos näin ei ole, niin senkin voi korjata.

[/quote]Kuuluu vähän samaan kategoriaan kuin mitä isommat spektaakkelihäät niin sen lyhyempi liitto.

Vierailija
66/164 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän juhlat maksoivat 710 MARKKAA ja vihkisormus muistaakseni n. 1300-1500 MARKKAA. Kihlat on kalevalakorun ja saman sormuksen hinta on kyllä paljon enemmän jos muutan sen markoiksi. Oletteko huomanneet saman jotka olette niitä markka-aikaan hankkineet?

Vierailija
67/164 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 20:40"]

Mun mies osti mulle hopeisen kihlasormuksen. Sievä, mutta reilussa vuodessa kulunut rumaksi, vaikka on sormessa lähinnä vain kauppa- ja kyläreissut, töissä kun ei voi sormuksia pitää. Mitään en ole sanonut miehelle, mutta kyllä vähän harmitti kun autoa siivotessa löysin kuitin tuosta sormuksesta, oli maksanut 30e. Pitänee hommata vihkisormukseksi joku sellainen sormus, joka näyttää kahdelta sormukselta, kun tuo nykyinen ei enää kauaa kestä,, enkä näe oikeudekseni vaatia uutta kihlaa, eikä se olisi sama asia. Harmittaa, kun mies ei osannut valita kestävämpää.

[/quote]

Käytä siihen hopeanpuhdistusainetta, saa ostettua varmaan ihan Prismoistakin? Ainakin nyt korukaupoista. Hopea tummuu ajan kanssa, mutta tolla aineella siitä saa ihan uutuuttaan kiiltävän :) t. korukaupan myyjä

Vierailija
68/164 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:53"]

Köyhä, ihme ettei antanut tuohisormusta.

[/quote]

Minä ilahtuisin varmaan eniten itsetehdystä tuohisormuksesta, siinä olisi jotain hyvin herttaista. :) Ja kyllä, olen ihan oikeasti nainen.

Vierailija
69/164 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 12:34"]

mulle ainoa pettymys sormuksen suhteen oli se, että valkokulta ei olekaan sitä miltä näyttää, vaan rodinointi-pinnoite kului ja sormuksesta tuli tummempi. On se silti kaunis, mutta olisi ollut kiva tietää tuokin etukäteen!

[/quote]

Valkokultakorun rodinointi kuluu aina, samoin hopeakoruista. Ne pitää ajoittain rodinoittaa uudelleen jos haluaa sen pysyvän uudenveroisena, maksaa parisen kymppiä.

Vierailija
70/164 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:28"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 20:40"]

Mun mies osti mulle hopeisen kihlasormuksen. Sievä, mutta reilussa vuodessa kulunut rumaksi, vaikka on sormessa lähinnä vain kauppa- ja kyläreissut, töissä kun ei voi sormuksia pitää. Mitään en ole sanonut miehelle, mutta kyllä vähän harmitti kun autoa siivotessa löysin kuitin tuosta sormuksesta, oli maksanut 30e. Pitänee hommata vihkisormukseksi joku sellainen sormus, joka näyttää kahdelta sormukselta, kun tuo nykyinen ei enää kauaa kestä,, enkä näe oikeudekseni vaatia uutta kihlaa, eikä se olisi sama asia. Harmittaa, kun mies ei osannut valita kestävämpää.

[/quote]

Käytä siihen hopeanpuhdistusainetta, saa ostettua varmaan ihan Prismoistakin? Ainakin nyt korukaupoista. Hopea tummuu ajan kanssa, mutta tolla aineella siitä saa ihan uutuuttaan kiiltävän :) t. korukaupan myyjä
[/quote]
ei taida auttaa, kun sormus on nimen omaan ollut sellainen mattapintainen tai huurteinen ja kulunut naarmuiseksi kiiltäväksi, eikä sitä saa sieväksi enää tasan millään..

Vierailija
71/164 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kihlasormus maksaa varmaan 20 euroa, mutten vaihtais sitä mihinkään, Sain sen rakastamaltani mieheltä ja Se riittää :) mies,sanoi että,voidaan käydä ostaan uus kunhan saa rahaa, mutta sanoin että ehei, haluan just tämän minkä alun perin oon häneltä saanu :) en ymmärrä mitä väliä maksaako sormus 10 euroa vai 2939300, ajatushan siinä on tärkein, eikä Se "status" minkä Se näköjään osalle tuo.....

Vierailija
72/164 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:52"]

Tois sormus aidoilla timanteilla ja 24 karaatin kultaisena varmaan 5000 euroa... Ei aitoja timantteja saa 500 euroon edes yhtä

[/quote]

Minun sormus maksoi 600€ ja kolme aitoa timanttia. Yksi keskellä ja kaksi pientä sen vieressä. Ei tarvitse aidoista timanteista tonneja maksaa ellei halua erittäin isoja tai vaikka kymmenen kappaletta. Ihan kultasepänliikkeessä suomessa on minun sormus ostettu, ei ole nettihuijas tms. Olet väärässä kun sanot ettei aitoja timantteja saa 500 euroon edes yhtä, saa siihen yksi tai kaksi. 

Vierailija
73/164 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös kihlat hommata yleensä yhdessä?

Vierailija
74/164 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mentiin kihloihin ja naimisiin persaukisina mutta rakastuneina opiskelijoina. Vasta myöhemmin olen törmännyt tähän kilpavarusteluun sormusrintamalla.

T: kihlasormus 60e ja vihkisormus 150e.

Vierailija
75/164 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin harmittaisi.

Ensinnäkin laatu. Laadullisesti 89e sormus on varmasti ihan kuraa. Onko tarkoitus että sormus säilyy hyvänä koko avioliiton ajan? Mä en ainakaan haluaisi ostaa uutta sitten muutaman vuoden kuluttua, se kun ei ole ollenkaan sama asia. Ja onko kiva sitten pitää jotain kulahtanutta sormusta sormessa vuosikausia? No ei ole.

Vierailija
76/164 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä muakin ärsyttäisi jos mies on antanut olettaa sormuksen olleen kalliskin, ja sitten paljastuisikin sen olleen joku halppis. Ei sillä siis väliä minkä hintainen sormus on, vaan se häiritsee että mies on huijannut. 

Vierailija
77/164 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se haittaa sinua koska...? Raha ja sormuksen arvoko määrittelee teidän suhteen? Mulle olis riittäny vaikka itsetehty sormus kun mies kosi.

Vierailija
78/164 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:37"]

Sormus täynnä "timantteja". Millonkohan irtoaa väri tästä "kultasormuksesta" ?Ap

[/quote]

Varmaan näihin samoihin aikoihin kun paljastuu sinunkin "rakkautesi" hinta.

Vierailija
79/164 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aina välillä kannattaa suuttua, aiheesta tai ilman. Anna palaa!

Vierailija
80/164 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös suomalaiset kultakorut oo yleensä 14k? puhtaammat ku tuppaavat olemaan liian pehmosia