Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sain tietooni kihlasormukseni oikean hinnan..

Vierailija
19.11.2014 |

Elikkäs siis mieheni kosi minua muutama vuosi sitten harvinaisen kauniilla sormuksella.... ei ikinä kertonut hintaa, mutta antoi olettaa että maksoi hieman yli 500e.. tänään löysin timanttiset kuvastosta kyseisen helyn 89e!!!!!!!!!!!! Voinko suuttua?

Kommentit (164)

Vierailija
141/164 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kihla- ja vihkisormus ainoita koruja joita käytän. Kihlasormus 1 500e ja vihkisormus 3 000e.

Pinnallista tai ei, ihastelen niitä joka päivä itsekseni. Mies olisi halunnut/voinut ostaa kalliimmatkin.

AP:n jutussa tylsää oli miehen uskottelu, että sormus olisi arvokkaampi. Ei hyvä juttu se.

Vierailija
142/164 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuttuisin jos mies olisi väittänyt zirkoneja timanteiksi. Timantteja on monen tasoisia ja niiden arvoa pidetään yllä pörssien avulla. Timantit ovat yliarvostettuja, mutta zirkonit usein vielä synteettisisä. Aidoista zirkoneista voi olla ylpeä. Niiden loisto häviää vähän timanteille ja ne ovat harvinaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/164 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 15:47"]

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:44"]

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:37"]

Sormus täynnä "timantteja". Millonkohan irtoaa väri tästä "kultasormuksesta" ?Ap

[/quote]

eikai tää ollu se harvinaisen kaunis sormus? Oli ihan saamarin ruma meinaan!

https://www.timanttiset.fi/fi/Kultakorut/TIMANTTISET-kultasormus_1030-10308

Ne timantit on zirkoneita ja sormus muuten kultaa (14K).

[/quote]

[/quote]

Mun mielestä tosi ihana sormus, vaikka tää nyt ei ollutkaan se ap:n sormus. Keltakullasta vaan en tykkää yhtään enää.

Vierailija
144/164 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me valittiin yhdessä miehen kanssa sekä kihlat että vihkisormus. Suosittelen! Saat mitä haluat ja oikeaa kokoa.

Vierailija
145/164 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 15:34"]

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 15:22"]

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:57"]

Tuo kertoo, että miehesi panee sinua halvalla. Sormusta ei hankita rahan takia, sitä ei myydä koskaan pois tai luovuteta, mutta se on hänen arvostuksensa mitta ja hän arvostaa sinua juuri noin paljon eli yhden ale-sormuksen verran. Minkälainen ihminen haluaa osoittaa kiintymyksensä ja sitoutumisensa määrää halpissormuksella? Ja kaiken lisäksi osoittautuu valehtelijaksi. Hän siis sormuksella sanoi, että "En viitsi sinuun enempää panostaa, et ole sen arvokkaampi, halvalla saadaan, mutta huijaan valehtelemalla sinua uskomaan jotakin muuta".

[/quote]

Hei, jonkun opiskelijan tms varoissa tuo 80-90 euroa on iso raha. Ja silloin tuollainen sormus on hänelle ollut tosi kallis. Ja suuri uhraus. Vastaavasti jollekulle 5000 euron sormus on pelkkä arkihely ja vihkisormukseen upotetaan parikymmentä tuhatta. Asiat on suhteellisia. Mä olisin tuohon tyytyväinen, jos sormus olisi ollut mulle itselle mieluinen ja olisi omaa tyyliä, kuten apn tapauksessa ilmeisesti oli. T. 43

[/quote]

Ja lisäisin vielä, että ei se kalliskaan sormus ole välttämättä ikuinen. Hyvänkin timantin istutus voi pettää. Ainakin valkokultaisissa sormuksissa, kuten itsellä on, pitää välillä uusia rodinointi. Vanhempani ostivat aikoinaan Lapista louhitusta kullasta tehdyt kihlasormukset, isäni sormus oli vielä suht leveä. He menivät naimisiin vuonna 1969. Isäni sormuksesta on jäljellä enää kapeankapea rinkula, äitini sormus taas on kulunut jo niin ohueksi, ettei uskalla sitä enää käyttää, jos kuluu poikki ja katoaa ja hänellä on nyt uudet sormukset. Isäni sormusta ei saa enää pois kuin leikkaamalla se jollain työkalulla. :) Mutta hekin aikoinaan siis omiin tuloihinsa nähden (isäni oli vielä opiskelija, äiti myyjä) panosti niihin sormuksiin, mutta vaikka liitto on kestänyt, niin sormukset eivät. Vaikka olivat kuinka kotimaista laatutyötä.

[/quote]

Kulta itsessään on pehmeää siksi siihen sekoitetaan muita metalleja. Vanhempasi sormukset ovat varmaan aika täyttä kultaa, siksi kuluvat.

Vierailija
146/164 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 15:30"]

Mä en tajua miksi ihmiset edes haluaa kalliita sormuksia. Sitte itketään kun se häviää tai varastetaan. Mä pelkäisin ainakin koko ajan.

[/quote]

tai sitten harmitellaan erotessa, että kun kalliista sormuksesta ei saa kuin muutaman kympin romukultana

Vierailija
147/164 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

se mistä minä suuttuisin, olisi se että mies on antanut ymmärtää ostaneensa kalliin sormuksen. toisin sanoen valehdellut. ties mistä muustakin on valehdellut.

muuten 90e sormus kelpaisi kyllä oikein hyvin. ja kun se on vielä kauniskin.

Vierailija
148/164 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua aina ihmetyttää, miksi joku ihannoi timantteja? Työkaluissa sen tajuan, mutta koruissa en.

Ne on todellakin vain markkinoijien kansalle hyvin suunniteltuja pikkukiviä, niitä on  maailmassa kasapäin, mutta kun niitä ei tuoda markkinoille, saadaan hinnat tlös.

7 Reasons Why Diamonds Are a Waste of Your Money

Here are seven reasons why:

1) The most common misconception about engagement rings is that they're some kind of ancient tradition that's deeply embedded in human history in societies around the world. This is completely false. The idea of a diamond engagement ring is roughly a century old. Guess who invented the concept? Not surprisingly, it's the same people who mined the diamonds -- the De Beers diamond syndicate. How far did De Beers go in their quest to create demand for diamonds? Edward Jay Epstein notes in his famous investigative article:

"In its 1947 strategy plan, the advertising agency strongly emphasized a psychological approach. "We are dealing with a problem in mass psychology. We seek to ... strengthen the tradition of the diamond engagement ring -- to make it a psychological necessity capable of competing successfully at the retail level with utility goods and services...." It defined as its target audience "some 70 million people 15 years and over whose opinion we hope to influence in support of our objectives." N. W. Ayer outlined a subtle program that included arranging for lecturers to visit high schools across the country. "All of these lectures revolve around the diamond engagement ring, and are reaching thousands of girls in their assemblies, classes and informal meetings in our leading educational institutions," the agency explained in a memorandum to De Beers."

I have nothing against clever marketing campaigns, but this is different. It's not like with cars, for example. You know you need a car, so the car companies compete for your attention with their ads.

In this case De Beers spent millions upon millions convincing the public that they needed to buy a product that they basically created out of thin air (thin air that they alone controlled).

2) Diamonds are not an investment -- they are a retail product like any other. People explain away spending thousands of dollars on a little stone because they mistakenly believe that the diamond is a solid investment. Are there any other investment classes where the person selling you the asset makes a minimum 10 percent profit margin (usually much more)? Most people would be lucky to get half of what they paid if they tried to sell a ring the day after they bought it. Don't fool yourself into thinking that buying a diamond is a safe place to put away money for a rainy day.

3) The diamond jewelry market is a shark tank. Even consumers that spend hours online learning about diamonds can easily get screwed by one of the many unscrupulous dealers out there (both online and bricks & mortar). There's virtually no end to the various games dealers can play to help them eke out a higher return (and therefore giving you less value).

4) Spending a month's (or two!) salary on something so impractical -- at the exact same time you are beginning your new life together as a budding family -- is a very poor financial decision. I'm not only a very experienced diamond dealer, I'm also a father of six, married for 13 years. The expenses only grow with time, they don't get easier! Believe me, five years later, you'll be wishing you had a spare five grand lying around.

5) Men, you don't need to waste a ton of money to prove your manhood. If Mark Zuckerberg can forgo the diamond engagement ring, then you can too.

6) Women, you don't need your man to waste a ton of money to prove that he loves you.

7) If your man buys you a diamond as a means to keep you quiet for another year about marriage, he probably should be dumped anyway. Find someone more grounded who is excited about building a life together with you -- not someone who's trying to continue being single while taking you along for the ride.

I have consciously left out of this list any arguments about immoral practices in the diamond business (i.e., blood diamonds, unfavorable working conditions, and child labor). The odds of buying an actual blood diamond in developed countries are extremely low. There are checks and balances in place that would make it extremely risky for a dealer to sneak something in illegally.

I don't want to be perceived as hypocritical. If one takes a stance against poor working conditions, then I believe it should be done across the board. I don't believe the diamond business is any more guilty than any other industry that does most of its production in poorer countries on the other side of the world.

Moral issues aside, there are enough reasons not to succumb to the greatest scam in history. If you hang around a group of diamond dealers for a day, there's a word you'll hear passed around quite a bit -- "illusion." As in "I lost my illusion in that diamond." "He wouldn't sell me the diamond at my asking price because he still has tons of illusion in that stone." It's diamond dealer jargon for a projection of high value onto something. When you "lose your illusion" in a diamond, it means you have succumbed to the reality that you will be selling it for less than you had hoped for. When you "have illusion" in a diamond, it means that you still believe you're going to sell it for a great price because it's such a knockout stone.

It's rather amazing that the very people who buy and sell millions of dollars of diamonds a year acknowledge the ephemeral nature of their value at the same time that their lives are completely invested in them.

Ladies and Gentlemen, please take the red pill. Don't believe in the illusion. Pass this article on to your friends. Share it, Like it, Tweet it. Lets start a new movement together.

Vierailija
149/164 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että kuvan sormus olisi timanteilla monta tonnia. Monta pientä timanttia on halpaa kamaa. niitä vaan myydään ylihinnalla. Yksi 0,75 ct  on kallis, mutta pienet yhteensä tuon eivät ole.

Vierailija
150/164 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua myös ihmetyttää, että timanttisilppu on niin haluttu. Mutta hyvin hiottu, vähän isompi timantti taittaa kauniisti valoa.

Vierailija
151/164 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ero eihän nyt tollasta voi antaa anteeksi! Vittu mikä nainen mitä vitun väliä jos olet saanut elämäsi miehesi loppuelämäksesi joku kivi sormessa ei korvaa rakastavaa miestä.

Vierailija
152/164 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, mitkä leimat siinä sormuksessa on, onko timantit ja puhtaus?

Mulla palladiumia, 11 timanttia, puhtaus vvs. Hinta 1000 euroa.

Vierailija
153/164 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt itse jättäisin tuollaisen miehen.

Vierailija
154/164 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:42"]

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:53"]

Köyhä, ihme ettei antanut tuohisormusta.

[/quote]

Minä ilahtuisin varmaan eniten itsetehdystä tuohisormuksesta, siinä olisi jotain hyvin herttaista. :) Ja kyllä, olen ihan oikeasti nainen.

[/quote]

jos mies olisi niin halpa juntti että toisi minulle tuohisormuksen niin se saisi ensin korkokengästä otsaan ja lopuksi perseeseen, ja se suhde olisi sitten siinä,

Vierailija
155/164 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 10:11"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:42"]

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:53"]

Köyhä, ihme ettei antanut tuohisormusta.

[/quote]

Minä ilahtuisin varmaan eniten itsetehdystä tuohisormuksesta, siinä olisi jotain hyvin herttaista. :) Ja kyllä, olen ihan oikeasti nainen.

[/quote]

jos mies olisi niin halpa juntti että toisi minulle tuohisormuksen niin se saisi ensin korkokengästä otsaan ja lopuksi perseeseen, ja se suhde olisi sitten siinä,
[/quote]
Minulle tuohisormus olisi kelvannut myös vallan hyvin. Meillä merkitsee paljon muu kuin raha.

Vierailija
156/164 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katsoisin ainakin että ihmisten liitto on pelkkä vitsi, jos joillakin on jotkut tuohisormukset. Sama vaikka laittaisi oluttölkin renkaan sormeen, yhtä cheap joke.

Vierailija
157/164 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varmaan antaisin asian olla, koska pienillä timanteilla ja pienillä zirkoneilla ei ole käytön tai esteettisyyden kannalta juuri eroa. Tai ehkä seuraavana aamuna aamupalalla selaisiin kuvastoa ja muka vahingossa huomaisin saman sormuksen jolloin voisin kysyä muka loukkaantuneena "MITÄ, oliko tämä kihlasormus näin halpa?! Oletko sä noin pihi?!"

Ainoa ikävä juttu on, jos mies valehtelee tai edes antaa ymmärtää jotain, mikä ei ole totta. Jos mies on pienituloinen, niin se ei haittaa, mutta toivoisin ettei esittäisi muuta kuin on.

mulle ainoa pettymys sormuksen suhteen oli se, että valkokulta ei olekaan sitä miltä näyttää, vaan rodinointi-pinnoite kului ja sormuksesta tuli tummempi. On se silti kaunis, mutta olisi ollut kiva tietää tuokin etukäteen!

Vierailija
158/164 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä sanoin miehelle, kun suunnittelimme naimisiin menoa, että ei sitten osta mitään ökykallista timanttisormusta tai muuten suutun. Meillä oli ihan hyvä taloudellinen tilanne tuolloin, mutta tonnien käyttäminen sormukseen on mielestäni hulluutta. Tilasin itselleni netistä kauniin, yksinkertaisen 0.5-karaattisen zirkoniasormuksen, joka näyttää ihan aidolta, mutta maksoi 150 euroa. Aito timanttisormus olisi maksanut 2500 euroa. Säästyipä nekin rahat hääjuhliin ja -matkaan. Olen käyttänyt sormusta päivittäin viisi vuotta ja olen edelleen hyvin tyytyväinen.

Vierailija
159/164 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 21:30"]

Jenkkisisaret kilpailee siitä kenellä on arvokkain sormus, suomisiskot tappelee siitä kenellä on halvin sormus ;)))

t. 81, se jolla on 8 tonnin kihla.

[/quote]

Sinulla ja minulla taitaa sitten olla ne kalleimmat, kohta nuo halpikset käy meidän päälle ja alkaa kirkumaan että eliittirouvat h-vettiin täältä ;)

Vierailija
160/164 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 10:00"]

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:16"]

Siis, mitkä leimat siinä sormuksessa on, onko timantit ja puhtaus? Mulla palladiumia, 11 timanttia, puhtaus vvs. Hinta 1000 euroa.

[/quote]

vvs1 vai vvs2? 

[/quote]

Piti oikein katsoa sormuksesta vvs1 lukee.