Haluatko, että lapsesi maksavat tulevat opintonsa lainalla?
Jos näin on, niin äänestä toki Kokoomusta.
http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/knl%20opintotuki-27876
Muuten kannattaa miettiä kaksi kertaa, minkä numeron äänestyslappuun veistelee (tai jättää äänestämättä).
Kommentit (235)
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:30"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:23"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:01"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:46"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:38"] [quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:31"] On sellainen tapaus, ettei vain ole miltään kantilta järkeä kannattaa kokoomusta. [/quote] On erilaisia tapoja äänestää. Jotkut valitsevat puolueensa sen mukaan, mikä lupaa suurimmat edut sille ryhmälle, johon kyseinen äänestäjä kuuluu. Toiset pyrkivät ajattelemaan yhteiskunnan kokonaisetua. [/quote] Aika outoa jos köyhä haluaa ajatella "yhteiskunnan kokonaisetua" omalla kustannuksellaan. Mä ajattelen köyhien kokonaisetua vaikken olekaan köyhä, koska mulla on varaa sellaiseen. [/quote] MINÄ MINÄ MINÄ MINULLE ENEMMÄN VASTIKKEETTOMIA TUKIA JA PALVELUJA!!!!!!!! Mitä väliä vaikka Suomi on menossa konkurssiin liian suurten menojen takia? Nämä vasemmistolaiset vaatijakitisijät ampuvat toiminnallaan vain omaan jalkaansa, kun yksityinen sektori on verotettu kuiviin, tulee konkurssi ja rahat loppuvat. Sitten vasemmistovaatijoille koittaa kovat ajat, kun loinen tappaa isäntänsä ja rahaa tulonsiirtoihin ja palveluihin ei enää ole. [/quote] Kyllä siinä vaiheessa ihan jokainen suomalainen ampuu omaan jalkaansa, jos huono-osaisuutta ja köyhyyttä lisätään poliittisilla päätöksillä ja jossain vaiheessa ahneuden seurauksena syttyy uusi sisällissota, tai suuria mellakoita. Sillä siihen se menee, ellemme huolehdi riittävän hyvästä toimeentulosta kaikille. Rikollisuus lisääntyy, levottomuudet ja muut mukavuudet, jotka kulminoituvat ajan saatossa isompina yhteenottoina. Niiltä ei hyväosaisetkaan sitten välty.
[/quote]
Jos hyvinvointi perustetaan jatkuvasti kasvavaan valtionvelkaan, niin kuvaamasi tilanne on levottomuuksineen edessä sinä päivänä kun velkahanat menevät kiinni.
Sen tilanteen välttämiseksi yhteiskuntaa pitäisikin nyt uudistaa niin, että valtion budjetti olisi tasapainossa ja työnteko olisi kannattavampaa kuin tukien nostaminen.
Vai oletko eri mieltä?
[/quote]
Tämä velan kasvu johtuu suureksi osaksi pankkien ahneudesta. Pelkästään korkojen maksuun menee sievoinen summa rahaa. Teemme me mitä tahansa, tämä ahneus tulee räjähtämään käsiin jossain vaiheessa, koska valtiot yksi toisensa jälkeen kaatuvat. Jatkuva talouskasvu on illuusio ja kupla, joka on tullut tiensä päähän. EU-tuet ja maksut voisi lopettaa, kehitystuet myös, kieltäytyä tukemasta ja rahoittamasta pankkeja jne.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:26"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:05"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:49"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:31"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:19"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:16"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:05"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:01"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 18:57"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 18:53"]Joka tapauksessa ne opinnot on jollain lailla maksettava. Nykyään ne maksetaan verojen kautta. Jos olisi lukukausimaksut ja lainat, systeemi voisi olla tehokkaampi, eli tulisi edullisemmaksi kuin nykyinen. [/quote] Millä tavalla se tulisi edullisemmaksi, kun työttömien, alkoholistien, köyhien, narkkareiden ja muiden sairaiden lapsilla ei olisi muuta vaihtoehtoa, kun päätyä myymään itseään kadulle, ryöstelemään, imppaamaan, narkkaamaan, ryyppäämään, notkumaan kaduille jne.?
[/quote]
Miten niin ei olisi muuta vaihtoehtoa?
[/quote]
Niin mitä vaihtoehtoja olisi nyky-Suomessa, kun työttömiä työnhakijoita on puoli miljoonaa ja työpaikkoja muutamia tuhansia? Mitä vaihtoehtoja keksit siinä tilanteessa lapselle, jonka vanhemmilla ei ole varaa koulumaksuihin eikä työpaikkoja ole?
[/quote]
Oikeistolainen politiikka synnyttää työpaikkoja. Jos on lahjakas voi perustaa vaikka oman firman, sillä se tulisi olemaan kannattavampaa kun veroja lasketaan.
[/quote]
Jos on lahjaks...mitäpä veikkaat, ovatko kaikki nuista puolesta miljoonasta niin poikkeuksellisen lahjakkaita, että saavat kannattavan liikeidean pystyyn? Yritystä ei ole mitään järkeä perustaa ilman kannattavaa liike-ideaa.
[/quote]
Sitten voi mennä pakkatyöhön.
[/quote]
Kerrotko minne työpaikkaan nykyään vain mennään? Aika monelle työttömälle olisi suuri helpotus, jos voisi marssia vain sisään työpaikkaan, et mä tulin nyt tänne!
[/quote]
Voi vittu suoraan sanottuna... ei mene mikään vasemmistolaiselle jakeluun... olen noin sataan viestiin kirjoittanut, että tekemällä oikeistolaista politiikkaa työpaikat lisääntyvät ja työllistymisestä tulee helppoa. Vasemmistolaisuuden takana taitaa olla matala älykkyys ja rajoittunut ymmärrys?
[/quote]
Onko kaikilla oikeistolaisilla noin lyhyt pinna? Ei kyetä mihinkään muuhun, kuin inttämiseen, että voi vittu kun et nyt saatanan vassari tajua että oikeistolaisilla politiikalla sitä oikeutta, onnea ja auvoisuuteen lisätään saatana! Usko nyt mitä minä sanon ja sulje silmäsi siltä, mitä oikeistolainen politiikka on jo nyt tehnyt Suomessa ja muualla. Tajuatko yhtään, miten typerän kuvan annat tuolla vitun ja muiden usko nyt minua saatanan vassari- jankkauksella?
[/quote]
No kyllä suoraan sanottuna vituttaa kun omaa kotimaatani ollaan ajamassa konkurssiin ja ennennäkemättöömään talouskriisiin, pelkään itsekin joutuvani työttömäksi, ja vasemmistolaiset eivät halua tehdä mitään korjausliikkeitä vaan jatkavat Suomen ajamista suohon.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:32"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:27"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:47"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:30"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:18"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:14"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:03"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:00"]Mä olen maksanut opintoni lainalla, sillä silloin opintotuki oli jotain 150-230 mk. Sillä sai bussilipun opiskelijahintaan. Ei kuule jäänyt katkeruuksia tästä. Ee kaivaa, että välillä opintolainan korko oli 11,55% pahimpaan lama- aikaan. [/quote] Siihen vanhaan hyvään aikaan oli työpaikkoja, joihin pääsi hyvin matalalla kynnyksellä heti valmistumisen jälkeen. Nykyään jopa siivoojaksi vaaditaan jonkin sortin tutkintoa. [/quote] Aivan, ja siksi tulee edistää työllisyyttä tekemällä oikeistolaista politiikkaa. [/quote] Oikeistolainen politiikka tähtää orjayhteiskuntaan, missä työtä tekevät pidetään niin ahtaalla, että halpatyövoima on taattu. Onhan se jo nähty halpatyvoimamaissa: aikoinaan niissä maissa ulkomaiset yritykset paransivat oloja, nykyään yritykset pitävät niissäkin maissa palkkatason alhaalla, koska yleinen palkkatasokin on alhainen, niin eihän suuryritys nyt voi maksaa enempää kuin riistopalkan! [/quote] Halpatyövoima on ihan omaa kuvitelmaasi. [/quote] Ei valitettavasti ole. Olisin vain iloinen, jos kuvittelisin kaiken, mitä maailmalla ja Suomessa tapahtuu. [/quote] suomi ei ole kehitysmaa, ei mikään orjatyö täällä onnistuisi. [/quote] Ai ei vai? Ootappa selvää, mitä tukityöllistäminen pitää sisällään tai kuntouttava työ...Ylellä oli uutinen aiheesta, missä nainen teki oikeaa palkkatyötä 9 euron päiväansioilla. Jos tuo ei ole orjatyötä ja halpatyövoimaa, niin mikä sitten!?
[/quote]Ai siis ei saanut muuta rahaa kuin tuon 9 € päivässä?
[/quote]
Ehkä asumistukea, mutta työskenteli tuolla 9 euroa päivässä rahalla. Siitä maksetaan muuten itse mm. matkakulut. Tuo uutinen löytyy edelleen ylen sivuilta, jos viitsii googletella. Työnantajalla ei ollut intressejä palkata tätä kehumaansa työntekijää oikeaan palkkatyöhön, tukityöllistetyt kyllä kelpas.
Teidän lapset tulee elään kansalaispalkalla ja kouluttaan itsensä virtuaalisesti. Ei työpaikkoja tule, robotit tulee.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:35"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:30"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:23"] [quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:01"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:46"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:38"] [quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:31"] On sellainen tapaus, ettei vain ole miltään kantilta järkeä kannattaa kokoomusta. [/quote] On erilaisia tapoja äänestää. Jotkut valitsevat puolueensa sen mukaan, mikä lupaa suurimmat edut sille ryhmälle, johon kyseinen äänestäjä kuuluu. Toiset pyrkivät ajattelemaan yhteiskunnan kokonaisetua. [/quote] Aika outoa jos köyhä haluaa ajatella "yhteiskunnan kokonaisetua" omalla kustannuksellaan. Mä ajattelen köyhien kokonaisetua vaikken olekaan köyhä, koska mulla on varaa sellaiseen. [/quote] MINÄ MINÄ MINÄ MINULLE ENEMMÄN VASTIKKEETTOMIA TUKIA JA PALVELUJA!!!!!!!! Mitä väliä vaikka Suomi on menossa konkurssiin liian suurten menojen takia? Nämä vasemmistolaiset vaatijakitisijät ampuvat toiminnallaan vain omaan jalkaansa, kun yksityinen sektori on verotettu kuiviin, tulee konkurssi ja rahat loppuvat. Sitten vasemmistovaatijoille koittaa kovat ajat, kun loinen tappaa isäntänsä ja rahaa tulonsiirtoihin ja palveluihin ei enää ole. [/quote] Kyllä siinä vaiheessa ihan jokainen suomalainen ampuu omaan jalkaansa, jos huono-osaisuutta ja köyhyyttä lisätään poliittisilla päätöksillä ja jossain vaiheessa ahneuden seurauksena syttyy uusi sisällissota, tai suuria mellakoita. Sillä siihen se menee, ellemme huolehdi riittävän hyvästä toimeentulosta kaikille. Rikollisuus lisääntyy, levottomuudet ja muut mukavuudet, jotka kulminoituvat ajan saatossa isompina yhteenottoina. Niiltä ei hyväosaisetkaan sitten välty. [/quote] Jos hyvinvointi perustetaan jatkuvasti kasvavaan valtionvelkaan, niin kuvaamasi tilanne on levottomuuksineen edessä sinä päivänä kun velkahanat menevät kiinni. Sen tilanteen välttämiseksi yhteiskuntaa pitäisikin nyt uudistaa niin, että valtion budjetti olisi tasapainossa ja työnteko olisi kannattavampaa kuin tukien nostaminen. Vai oletko eri mieltä? [/quote] Tämä velan kasvu johtuu suureksi osaksi pankkien ahneudesta. Pelkästään korkojen maksuun menee sievoinen summa rahaa. Teemme me mitä tahansa, tämä ahneus tulee räjähtämään käsiin jossain vaiheessa, koska valtiot yksi toisensa jälkeen kaatuvat. Jatkuva talouskasvu on illuusio ja kupla, joka on tullut tiensä päähän. EU-tuet ja maksut voisi lopettaa, kehitystuet myös, kieltäytyä tukemasta ja rahoittamasta pankkeja jne.
[/quote]
Pistetään valtion budjetti tasapainoon ja maksetaan valtionvelka pois.
Sitten ei valtion tarvitse enää rahoittaa ahneita pankkeja.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:08"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:40"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:30"] [quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:10"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:03"] [quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:00"]Mä olen maksanut opintoni lainalla, sillä silloin opintotuki oli jotain 150-230 mk. Sillä sai bussilipun opiskelijahintaan. Ei kuule jäänyt katkeruuksia tästä. Ee kaivaa, että välillä opintolainan korko oli 11 heti valmistumisen jälkeen. Nykyään jopa siivoojaksi vaaditaan jonkin sortin tutkintoa. [/quote] minä valmistuin vuonna 1990, juuri laman alkaessa. Onneksi oli tuntityöläisenä apuhommia entisessä kesätyöpaikassa. Silloin työttömyys hipoi 20 %, joten työpaikat oli todella tiukassa. Jos en olisi töiden ohella vuosia olisi käynyt töissä, niin työtön olisin ollut itsek. [/quote] Voi herranen aika, et voi olla noin yksinkertainen! Sanoit aikaisemmin, että työttömyys oli tuohon aikaan 20% luokkaa, silti intät, että olit vain ahkera, hyvällä tuurilla ei ollut mitään osuutta asiaan? Entäs ne 20% sitten, olivatko he vain huonompia ihmisiä kuin sinä? Opiskelijat, jotka eivät saaneet töitä, saivat kaikki kotoa rahaa? Ihan oikeasti?!
[/quote]
etkö sinä osaa lukea? Minulla oli työpaikka lama- aikana siksi, että hyvänä aikana tein ahkerasti töitä firmassa, jossa palkka oli huono, mutta firma oli erittäin vakavarainen. Monet menetti työnsä, koska firmat eli lainarahoilla. Olen turvllisuushakuinen, joten mielummin olin " tylsässä"" varovaisessa firmassa. Monet opiskelukaverini haki dynaamisempaa firmaa ja parempaa palkkaa. Töitähän oli silloin 1988-89 vaikka kuinka, pulaa työvoimastA. Sitten kaikki muuttui dramaattisesti.
[/quote]
Jos työttömyysaste oli 30 % luokkaa, niin jopa minä tajuan lyhyellä matikallani, että tilanteesi ei ollut pelkästään ahkeruudesta kiinni. Ei niitä töitä olisi kaikille ollut sinun työpaikastasi huolimattakaan. Ymmärrätkö sinä itse sitä, mitä kirjoitat ja mitä tarkoittaa 20% työttömyys? Että 20% kansalaisista on vaan laiskoja, joita ei vaan kiinnosta?
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:32"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:27"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:47"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:30"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:18"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:14"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:03"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:00"]Mä olen maksanut opintoni lainalla, sillä silloin opintotuki oli jotain 150-230 mk. Sillä sai bussilipun opiskelijahintaan. Ei kuule jäänyt katkeruuksia tästä. Ee kaivaa, että välillä opintolainan korko oli 11,55% pahimpaan lama- aikaan. [/quote] Siihen vanhaan hyvään aikaan oli työpaikkoja, joihin pääsi hyvin matalalla kynnyksellä heti valmistumisen jälkeen. Nykyään jopa siivoojaksi vaaditaan jonkin sortin tutkintoa. [/quote] Aivan, ja siksi tulee edistää työllisyyttä tekemällä oikeistolaista politiikkaa. [/quote] Oikeistolainen politiikka tähtää orjayhteiskuntaan, missä työtä tekevät pidetään niin ahtaalla, että halpatyövoima on taattu. Onhan se jo nähty halpatyvoimamaissa: aikoinaan niissä maissa ulkomaiset yritykset paransivat oloja, nykyään yritykset pitävät niissäkin maissa palkkatason alhaalla, koska yleinen palkkatasokin on alhainen, niin eihän suuryritys nyt voi maksaa enempää kuin riistopalkan! [/quote] Halpatyövoima on ihan omaa kuvitelmaasi. [/quote] Ei valitettavasti ole. Olisin vain iloinen, jos kuvittelisin kaiken, mitä maailmalla ja Suomessa tapahtuu. [/quote] suomi ei ole kehitysmaa, ei mikään orjatyö täällä onnistuisi. [/quote] Ai ei vai? Ootappa selvää, mitä tukityöllistäminen pitää sisällään tai kuntouttava työ...Ylellä oli uutinen aiheesta, missä nainen teki oikeaa palkkatyötä 9 euron päiväansioilla. Jos tuo ei ole orjatyötä ja halpatyövoimaa, niin mikä sitten!?
[/quote]
Niin juuri Espoossa työtön saa yhteensä vuokran, max 675€ ja perusosan 480€ ja tuon ylläpitokorvauksen n.180€ eli yhteensä ~1300 euroa kuussa, työajan ollessa 6h päivässä, eli tuntipalkka on 10,8 euroa. Enemmän kuin siivojilla.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:35"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:30"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:23"] [quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:01"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:46"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:38"] [quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:31"] On sellainen tapaus, ettei vain ole miltään kantilta järkeä kannattaa kokoomusta. [/quote] On erilaisia tapoja äänestää. Jotkut valitsevat puolueensa sen mukaan, mikä lupaa suurimmat edut sille ryhmälle, johon kyseinen äänestäjä kuuluu. Toiset pyrkivät ajattelemaan yhteiskunnan kokonaisetua. [/quote] Aika outoa jos köyhä haluaa ajatella "yhteiskunnan kokonaisetua" omalla kustannuksellaan. Mä ajattelen köyhien kokonaisetua vaikken olekaan köyhä, koska mulla on varaa sellaiseen. [/quote] MINÄ MINÄ MINÄ MINULLE ENEMMÄN VASTIKKEETTOMIA TUKIA JA PALVELUJA!!!!!!!! Mitä väliä vaikka Suomi on menossa konkurssiin liian suurten menojen takia? Nämä vasemmistolaiset vaatijakitisijät ampuvat toiminnallaan vain omaan jalkaansa, kun yksityinen sektori on verotettu kuiviin, tulee konkurssi ja rahat loppuvat. Sitten vasemmistovaatijoille koittaa kovat ajat, kun loinen tappaa isäntänsä ja rahaa tulonsiirtoihin ja palveluihin ei enää ole. [/quote] Kyllä siinä vaiheessa ihan jokainen suomalainen ampuu omaan jalkaansa, jos huono-osaisuutta ja köyhyyttä lisätään poliittisilla päätöksillä ja jossain vaiheessa ahneuden seurauksena syttyy uusi sisällissota, tai suuria mellakoita. Sillä siihen se menee, ellemme huolehdi riittävän hyvästä toimeentulosta kaikille. Rikollisuus lisääntyy, levottomuudet ja muut mukavuudet, jotka kulminoituvat ajan saatossa isompina yhteenottoina. Niiltä ei hyväosaisetkaan sitten välty. [/quote] Jos hyvinvointi perustetaan jatkuvasti kasvavaan valtionvelkaan, niin kuvaamasi tilanne on levottomuuksineen edessä sinä päivänä kun velkahanat menevät kiinni. Sen tilanteen välttämiseksi yhteiskuntaa pitäisikin nyt uudistaa niin, että valtion budjetti olisi tasapainossa ja työnteko olisi kannattavampaa kuin tukien nostaminen. Vai oletko eri mieltä? [/quote] Tämä velan kasvu johtuu suureksi osaksi pankkien ahneudesta.
[/quote]
Eli mielestäsi kyse ei ole siitä, että ahneet poliitikot käyttävät velkarahaa ostaakseen ääniä äänestäjiltä, jotka ovat ahneita vastaanottamaan poliitikkojen heille jakamia tukia?
Vaan pankit ovat ahneita kun eivät lainaa meille ilmaiseksi rahaa?
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:35"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:31"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:26"]Onko opintojen rahoittaminen lainalla jotenkin huonompi tapa kuin niiden maksaminen veroissa?
Voisi olla ihan hyväkin juttu. [/quote] On jos työtä ei kaikille ole, millä maksella lainoja takaisin. Onko järkeä ottaa lainaa, jos niitä ei voi maksaa takaisin pankin asettamassa maksuajassa?
[/quote]
missään ei voi onnistua, jos ei joskus ota vähän riskiäkin.
[/quote]
Ja sitten kun otat riskin, epäonnistut ja menetät luottotietosi, tulee kasa hyeenojen raadolle raakkumaan, että itte aiheutit, mitäs otit lainaa vaikka ei olis kannattanut. Ihan oma vika, nyt saat kärsiä, kannattiko elää yli varojensa, olisko kannattanut olla ottamatta lainaa jne. :D. Ne vähäisetkään työnantajat eivät ota töihin, kun tämä on epävakaa lusmu, siltä on menny luottotiedot, kämppää et saa ja muuta mukavaa.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:35"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:52"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:39"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:13"] [quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:02"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 18:46"] Kertokaa nyt kaikki vassarit mistä raha nykyisiin julkisiin palveluihin tulevaisuudessa saadaan? Velkaantumistahti on niin huikea, että enää kovin montaa vuotta palveluita ei voida rahoittaa velkarahalla. Mitäs sitten tehdään kun velkaa ei enää tipu kun luottoluokitus laskee tarpeeksi? [/quote] Olet siis valmis yksityistämään kuten Kokoomus? Ihan ensin terveydenhuolto pois yhteiskunnalta, se on aika iso menoerä ja täysi yksityistäminen tuo isot säästöt. Sen jälkeen yksityistetään tulli ja poliisi sekä koulut. Säästöjä syntyy ja köyhät on iloisia, kun vero% pienenee. Toisaalta samalla poistetaan kaikki mahdolliset sosiaalituet. Miksi sinä haluat yhteiskunnan ilman julkista sektoria? [/quote] Julkinen sektori voi olla, mutta sen tulee olla pienempi. Et vastannut kysymykseen: miten nykyiset palvelut rahoitetaan sitten kun velkaa ei enää saada? [/quote] Selkeä vastaus: yksityistämällä! Tekemällä koulutuksesta maksullista, samoin terveydenhuollosta. Täysi kahtiajako eli jos on rahaa, saa lapselle hyvää opetusta, kunnon opiskeluvälineet jne. ja jos ei ole varaa, lapsi menee valtion kouluun, jossa on epäpätevät halvat opettajat eikä kirjoja. Silloin yksilö voi päättää, haluaako kasvattaa julkista sektoria ja laittaa lapsen ilmaiseen kouluun vai valitseeko toisin eli laatua rahalla. Julkinen sektori pienenee mukavasti, rahaa riiittää taas ja huono-osaisuus ei enää periydy. [/quote] No faktaa nyt vain saattuu olemaan se, että nykyisiin julkisiin palveluihin ei ole rahaa. Sitten kun velkahana menee kiinni alkaa imf:n sanelemat pakkoleikkaukset. Jos leikkaisimme itse ennen sitä, voisimme kohdistaa leikkaukset paremmin koko yhteiskunnan etua ajatellen.
[/quote]
Meillä ei ole rahaa julkisiin palveluihin, joten silloin pitää yksityistää. Leikkaukset pitää kohdistaa sinne, minne rahaa valuu eniten eli sossun asiakkaille, joilla on nyt parempi elintaso kuin keskituloisilla palkansaajilla. Otetaan sieltä pois, missä on liikaa eli eläteiltä.
[/quote]
Ai! Olen pienipalkkaiselta duunarinakin tienannut aina enemmän, mitä sissin tuet on. Olen aina hämmästellyt näitä urbaanilegendoja tuhansista euroista, joita sossun asiakkaat saa. Kerro miten ja mistä soskusta tienaan enemmän, kuin matalapalkkatyöstä?
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:45"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:35"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:31"] [quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:26"]Onko opintojen rahoittaminen lainalla jotenkin huonompi tapa kuin niiden maksaminen veroissa?
Voisi olla ihan hyväkin juttu. [/quote] On jos työtä ei kaikille ole, millä maksella lainoja takaisin. Onko järkeä ottaa lainaa, jos niitä ei voi maksaa takaisin pankin asettamassa maksuajassa? [/quote] missään ei voi onnistua, jos ei joskus ota vähän riskiäkin. [/quote] Ja sitten kun otat riskin, epäonnistut ja menetät luottotietosi, tulee kasa hyeenojen raadolle raakkumaan, että itte aiheutit, mitäs otit lainaa vaikka ei olis kannattanut. Ihan oma vika, nyt saat kärsiä, kannattiko elää yli varojensa, olisko kannattanut olla ottamatta lainaa jne. :D. Ne vähäisetkään työnantajat eivät ota töihin, kun tämä on epävakaa lusmu, siltä on menny luottotiedot, kämppää et saa ja muuta mukavaa.
[/quote]
No se on valitettavaa, mutta joskus sellainenkin riski pitää ja kannattaa ottaa.
Täällä itkette te kehä3:n sisäpuolelle ahtautuneet kummastellen sitä, että hyvinvointivaltio hajoaa tajuamatta lainkaan sitä, että jo vuosia teitä on houkuteltu ankeisiin, homeisiin betonibunkkereihin asumaan vedoten hyvinvointiin ja palveluihin. Siellä te nyt olette ilman töitä, ilman tulevaisuutta ihmetellen sitä, miten valtio kusettaa.
Meillä maalla tehdään edelleen kaikenlaista mukavaa. Rahaa siitä ei välttämättä tule, että on pieni kasvimaa, muutama kana ja kesällä possu, mutta eipä tarvitse itkeä sen perään, että ahneet pankit vie kaiken. Oma tupa ja oma lupa, ei hurjaa asuntovelkaa muutamasta paperiseinäisestä neliöstä.
Te uskoitte, että Suomi pitää siirtää Helsinkiin ja nyt kun se on pian tehty, illuusio katoaa. Hyvinvointi-Suomi on täällä muualla.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:37"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:26"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:05"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:49"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:31"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:19"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:16"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:05"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:01"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 18:57"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 18:53"]Joka tapauksessa ne opinnot on jollain lailla maksettava. Nykyään ne maksetaan verojen kautta. Jos olisi lukukausimaksut ja lainat, systeemi voisi olla tehokkaampi, eli tulisi edullisemmaksi kuin nykyinen. [/quote] Millä tavalla se tulisi edullisemmaksi, kun työttömien, alkoholistien, köyhien, narkkareiden ja muiden sairaiden lapsilla ei olisi muuta vaihtoehtoa, kun päätyä myymään itseään kadulle, ryöstelemään, imppaamaan, narkkaamaan, ryyppäämään, notkumaan kaduille jne.?
[/quote]
Miten niin ei olisi muuta vaihtoehtoa?
[/quote]
Niin mitä vaihtoehtoja olisi nyky-Suomessa, kun työttömiä työnhakijoita on puoli miljoonaa ja työpaikkoja muutamia tuhansia? Mitä vaihtoehtoja keksit siinä tilanteessa lapselle, jonka vanhemmilla ei ole varaa koulumaksuihin eikä työpaikkoja ole?
[/quote]
Oikeistolainen politiikka synnyttää työpaikkoja. Jos on lahjakas voi perustaa vaikka oman firman, sillä se tulisi olemaan kannattavampaa kun veroja lasketaan.
[/quote]
Jos on lahjaks...mitäpä veikkaat, ovatko kaikki nuista puolesta miljoonasta niin poikkeuksellisen lahjakkaita, että saavat kannattavan liikeidean pystyyn? Yritystä ei ole mitään järkeä perustaa ilman kannattavaa liike-ideaa.
[/quote]
Sitten voi mennä pakkatyöhön.
[/quote]
Kerrotko minne työpaikkaan nykyään vain mennään? Aika monelle työttömälle olisi suuri helpotus, jos voisi marssia vain sisään työpaikkaan, et mä tulin nyt tänne!
[/quote]
Voi vittu suoraan sanottuna... ei mene mikään vasemmistolaiselle jakeluun... olen noin sataan viestiin kirjoittanut, että tekemällä oikeistolaista politiikkaa työpaikat lisääntyvät ja työllistymisestä tulee helppoa. Vasemmistolaisuuden takana taitaa olla matala älykkyys ja rajoittunut ymmärrys?
[/quote]
Onko kaikilla oikeistolaisilla noin lyhyt pinna? Ei kyetä mihinkään muuhun, kuin inttämiseen, että voi vittu kun et nyt saatanan vassari tajua että oikeistolaisilla politiikalla sitä oikeutta, onnea ja auvoisuuteen lisätään saatana! Usko nyt mitä minä sanon ja sulje silmäsi siltä, mitä oikeistolainen politiikka on jo nyt tehnyt Suomessa ja muualla. Tajuatko yhtään, miten typerän kuvan annat tuolla vitun ja muiden usko nyt minua saatanan vassari- jankkauksella?
[/quote]
No kyllä suoraan sanottuna vituttaa kun omaa kotimaatani ollaan ajamassa konkurssiin ja ennennäkemättöömään talouskriisiin, pelkään itsekin joutuvani työttömäksi, ja vasemmistolaiset eivät halua tehdä mitään korjausliikkeitä vaan jatkavat Suomen ajamista suohon.
[/quote]
No ei se sillä oikeistolaisilla politiikalla kummemmaksi muutu, vaikka miten inttäisit ja jauhaisit vittua, vai mitäpä lottoot, miten Usalla menee?
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:49"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:37"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:26"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:05"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:49"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:31"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:19"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:16"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:05"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:01"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 18:57"] [quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 18:53"]Joka tapauksessa ne opinnot on jollain lailla maksettava. Nykyään ne maksetaan verojen kautta. Jos olisi lukukausimaksut ja lainat, systeemi voisi olla tehokkaampi, eli tulisi edullisemmaksi kuin nykyinen. [/quote] Millä tavalla se tulisi edullisemmaksi, kun työttömien, alkoholistien, köyhien, narkkareiden ja muiden sairaiden lapsilla ei olisi muuta vaihtoehtoa, kun päätyä myymään itseään kadulle, ryöstelemään, imppaamaan, narkkaamaan, ryyppäämään, notkumaan kaduille jne.? [/quote] Miten niin ei olisi muuta vaihtoehtoa? [/quote] Niin mitä vaihtoehtoja olisi nyky-Suomessa, kun työttömiä työnhakijoita on puoli miljoonaa ja työpaikkoja muutamia tuhansia? Mitä vaihtoehtoja keksit siinä tilanteessa lapselle, jonka vanhemmilla ei ole varaa koulumaksuihin eikä työpaikkoja ole? [/quote] Oikeistolainen politiikka synnyttää työpaikkoja. Jos on lahjakas voi perustaa vaikka oman firman, sillä se tulisi olemaan kannattavampaa kun veroja lasketaan. [/quote] Jos on lahjaks...mitäpä veikkaat, ovatko kaikki nuista puolesta miljoonasta niin poikkeuksellisen lahjakkaita, että saavat kannattavan liikeidean pystyyn? Yritystä ei ole mitään järkeä perustaa ilman kannattavaa liike-ideaa. [/quote] Sitten voi mennä pakkatyöhön. [/quote] Kerrotko minne työpaikkaan nykyään vain mennään? Aika monelle työttömälle olisi suuri helpotus, jos voisi marssia vain sisään työpaikkaan, et mä tulin nyt tänne! [/quote] Voi vittu suoraan sanottuna... ei mene mikään vasemmistolaiselle jakeluun... olen noin sataan viestiin kirjoittanut, että tekemällä oikeistolaista politiikkaa työpaikat lisääntyvät ja työllistymisestä tulee helppoa. Vasemmistolaisuuden takana taitaa olla matala älykkyys ja rajoittunut ymmärrys? [/quote] Onko kaikilla oikeistolaisilla noin lyhyt pinna? Ei kyetä mihinkään muuhun, kuin inttämiseen, että voi vittu kun et nyt saatanan vassari tajua että oikeistolaisilla politiikalla sitä oikeutta, onnea ja auvoisuuteen lisätään saatana! Usko nyt mitä minä sanon ja sulje silmäsi siltä, mitä oikeistolainen politiikka on jo nyt tehnyt Suomessa ja muualla. Tajuatko yhtään, miten typerän kuvan annat tuolla vitun ja muiden usko nyt minua saatanan vassari- jankkauksella? [/quote] No kyllä suoraan sanottuna vituttaa kun omaa kotimaatani ollaan ajamassa konkurssiin ja ennennäkemättöömään talouskriisiin, pelkään itsekin joutuvani työttömäksi, ja vasemmistolaiset eivät halua tehdä mitään korjausliikkeitä vaan jatkavat Suomen ajamista suohon. [/quote] No ei se sillä oikeistolaisilla politiikalla kummemmaksi muutu, vaikka miten inttäisit ja jauhaisit vittua, vai mitäpä lottoot, miten Usalla menee?
[/quote]
USA:ssa työttömyys ei ole tainnut koskaan käväistäkään niin korkealla, kuin Suomessa pidettäisiin ihan normaalina tasona.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:40"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:35"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:30"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:23"] [quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:01"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:46"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:38"] [quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:31"] On sellainen tapaus, ettei vain ole miltään kantilta järkeä kannattaa kokoomusta. [/quote] On erilaisia tapoja äänestää. Jotkut valitsevat puolueensa sen mukaan, mikä lupaa suurimmat edut sille ryhmälle, johon kyseinen äänestäjä kuuluu. Toiset pyrkivät ajattelemaan yhteiskunnan kokonaisetua. [/quote] Aika outoa jos köyhä haluaa ajatella "yhteiskunnan kokonaisetua" omalla kustannuksellaan. Mä ajattelen köyhien kokonaisetua vaikken olekaan köyhä, koska mulla on varaa sellaiseen. [/quote] MINÄ MINÄ MINÄ MINULLE ENEMMÄN VASTIKKEETTOMIA TUKIA JA PALVELUJA!!!!!!!! Mitä väliä vaikka Suomi on menossa konkurssiin liian suurten menojen takia? Nämä vasemmistolaiset vaatijakitisijät ampuvat toiminnallaan vain omaan jalkaansa, kun yksityinen sektori on verotettu kuiviin, tulee konkurssi ja rahat loppuvat. Sitten vasemmistovaatijoille koittaa kovat ajat, kun loinen tappaa isäntänsä ja rahaa tulonsiirtoihin ja palveluihin ei enää ole. [/quote] Kyllä siinä vaiheessa ihan jokainen suomalainen ampuu omaan jalkaansa, jos huono-osaisuutta ja köyhyyttä lisätään poliittisilla päätöksillä ja jossain vaiheessa ahneuden seurauksena syttyy uusi sisällissota, tai suuria mellakoita. Sillä siihen se menee, ellemme huolehdi riittävän hyvästä toimeentulosta kaikille. Rikollisuus lisääntyy, levottomuudet ja muut mukavuudet, jotka kulminoituvat ajan saatossa isompina yhteenottoina. Niiltä ei hyväosaisetkaan sitten välty. [/quote] Jos hyvinvointi perustetaan jatkuvasti kasvavaan valtionvelkaan, niin kuvaamasi tilanne on levottomuuksineen edessä sinä päivänä kun velkahanat menevät kiinni. Sen tilanteen välttämiseksi yhteiskuntaa pitäisikin nyt uudistaa niin, että valtion budjetti olisi tasapainossa ja työnteko olisi kannattavampaa kuin tukien nostaminen. Vai oletko eri mieltä? [/quote] Tämä velan kasvu johtuu suureksi osaksi pankkien ahneudesta. Pelkästään korkojen maksuun menee sievoinen summa rahaa. Teemme me mitä tahansa, tämä ahneus tulee räjähtämään käsiin jossain vaiheessa, koska valtiot yksi toisensa jälkeen kaatuvat. Jatkuva talouskasvu on illuusio ja kupla, joka on tullut tiensä päähän. EU-tuet ja maksut voisi lopettaa, kehitystuet myös, kieltäytyä tukemasta ja rahoittamasta pankkeja jne.
[/quote]
Pistetään valtion budjetti tasapainoon ja maksetaan valtionvelka pois.
Sitten ei valtion tarvitse enää rahoittaa ahneita pankkeja.
[/quote]
Kuule, niin kauan kun kuulutaan eu:hun, me maksellaan juurikin niille pankeille. Suomella ei ole mitään, millä voitais ylläpitää minkäänlaista omavaraistaloutta, tosin kuin jollain öljymailla. Lainaton maa on utopiaa nykyisessä markkinataloudessa.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:38"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:32"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:27"]
[/quote]
Ehkä asumistukea, mutta työskenteli tuolla 9 euroa päivässä rahalla. Siitä maksetaan muuten itse mm. matkakulut. Tuo uutinen löytyy edelleen ylen sivuilta, jos viitsii googletella. Työnantajalla ei ollut intressejä palkata tätä kehumaansa työntekijää oikeaan palkkatyöhön, tukityöllistetyt kyllä kelpas.
[/quote] Sossusta kyllä saa rahaa kelan tukien päälle.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:44"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:35"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:30"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:23"] [quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:01"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:46"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:38"] [quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:31"] On sellainen tapaus, ettei vain ole miltään kantilta järkeä kannattaa kokoomusta. [/quote] On erilaisia tapoja äänestää. Jotkut valitsevat puolueensa sen mukaan, mikä lupaa suurimmat edut sille ryhmälle, johon kyseinen äänestäjä kuuluu. Toiset pyrkivät ajattelemaan yhteiskunnan kokonaisetua. [/quote] Aika outoa jos köyhä haluaa ajatella "yhteiskunnan kokonaisetua" omalla kustannuksellaan. Mä ajattelen köyhien kokonaisetua vaikken olekaan köyhä, koska mulla on varaa sellaiseen. [/quote] MINÄ MINÄ MINÄ MINULLE ENEMMÄN VASTIKKEETTOMIA TUKIA JA PALVELUJA!!!!!!!! Mitä väliä vaikka Suomi on menossa konkurssiin liian suurten menojen takia? Nämä vasemmistolaiset vaatijakitisijät ampuvat toiminnallaan vain omaan jalkaansa, kun yksityinen sektori on verotettu kuiviin, tulee konkurssi ja rahat loppuvat. Sitten vasemmistovaatijoille koittaa kovat ajat, kun loinen tappaa isäntänsä ja rahaa tulonsiirtoihin ja palveluihin ei enää ole. [/quote] Kyllä siinä vaiheessa ihan jokainen suomalainen ampuu omaan jalkaansa, jos huono-osaisuutta ja köyhyyttä lisätään poliittisilla päätöksillä ja jossain vaiheessa ahneuden seurauksena syttyy uusi sisällissota, tai suuria mellakoita. Sillä siihen se menee, ellemme huolehdi riittävän hyvästä toimeentulosta kaikille. Rikollisuus lisääntyy, levottomuudet ja muut mukavuudet, jotka kulminoituvat ajan saatossa isompina yhteenottoina. Niiltä ei hyväosaisetkaan sitten välty. [/quote] Jos hyvinvointi perustetaan jatkuvasti kasvavaan valtionvelkaan, niin kuvaamasi tilanne on levottomuuksineen edessä sinä päivänä kun velkahanat menevät kiinni. Sen tilanteen välttämiseksi yhteiskuntaa pitäisikin nyt uudistaa niin, että valtion budjetti olisi tasapainossa ja työnteko olisi kannattavampaa kuin tukien nostaminen. Vai oletko eri mieltä? [/quote] Tämä velan kasvu johtuu suureksi osaksi pankkien ahneudesta.
[/quote]
Eli mielestäsi kyse ei ole siitä, että ahneet poliitikot käyttävät velkarahaa ostaakseen ääniä äänestäjiltä, jotka ovat ahneita vastaanottamaan poliitikkojen heille jakamia tukia?
Vaan pankit ovat ahneita kun eivät lainaa meille ilmaiseksi rahaa?
[/quote]
Pankit tekevät voittoa lainalla. Siitähän pankit rahansa saavat, eivät ihmisten talletuksille tai tilinhoitomaksuilla. Lainoilla. Koko maailman velat ylittivät olemassa olevan rahan määrän muistaakseni joko viime, tai edellisvuotena ja arvaa mistä tämä johtuu? Lainoista. Pankit tekevät voittoa koroilla myöntäessään lainoja, rahoja, joita ei käytännössä ole, koska pankit luottavat koroista saataviin tuottoihin. Eikö tämä ole mielestäsi yhtään hullua?
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:53"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:40"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:35"] [quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:30"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:23"] [quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:01"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:46"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:38"] [quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:31"] On sellainen tapaus, ettei vain ole miltään kantilta järkeä kannattaa kokoomusta. [/quote] On erilaisia tapoja äänestää. Jotkut valitsevat puolueensa sen mukaan, mikä lupaa suurimmat edut sille ryhmälle, johon kyseinen äänestäjä kuuluu. Toiset pyrkivät ajattelemaan yhteiskunnan kokonaisetua. [/quote] Aika outoa jos köyhä haluaa ajatella "yhteiskunnan kokonaisetua" omalla kustannuksellaan. Mä ajattelen köyhien kokonaisetua vaikken olekaan köyhä, koska mulla on varaa sellaiseen. [/quote] MINÄ MINÄ MINÄ MINULLE ENEMMÄN VASTIKKEETTOMIA TUKIA JA PALVELUJA!!!!!!!! Mitä väliä vaikka Suomi on menossa konkurssiin liian suurten menojen takia? Nämä vasemmistolaiset vaatijakitisijät ampuvat toiminnallaan vain omaan jalkaansa, kun yksityinen sektori on verotettu kuiviin, tulee konkurssi ja rahat loppuvat. Sitten vasemmistovaatijoille koittaa kovat ajat, kun loinen tappaa isäntänsä ja rahaa tulonsiirtoihin ja palveluihin ei enää ole. [/quote] Kyllä siinä vaiheessa ihan jokainen suomalainen ampuu omaan jalkaansa, jos huono-osaisuutta ja köyhyyttä lisätään poliittisilla päätöksillä ja jossain vaiheessa ahneuden seurauksena syttyy uusi sisällissota, tai suuria mellakoita. Sillä siihen se menee, ellemme huolehdi riittävän hyvästä toimeentulosta kaikille. Rikollisuus lisääntyy, levottomuudet ja muut mukavuudet, jotka kulminoituvat ajan saatossa isompina yhteenottoina. Niiltä ei hyväosaisetkaan sitten välty. [/quote] Jos hyvinvointi perustetaan jatkuvasti kasvavaan valtionvelkaan, niin kuvaamasi tilanne on levottomuuksineen edessä sinä päivänä kun velkahanat menevät kiinni. Sen tilanteen välttämiseksi yhteiskuntaa pitäisikin nyt uudistaa niin, että valtion budjetti olisi tasapainossa ja työnteko olisi kannattavampaa kuin tukien nostaminen. Vai oletko eri mieltä? [/quote] Tämä velan kasvu johtuu suureksi osaksi pankkien ahneudesta. Pelkästään korkojen maksuun menee sievoinen summa rahaa. Teemme me mitä tahansa, tämä ahneus tulee räjähtämään käsiin jossain vaiheessa, koska valtiot yksi toisensa jälkeen kaatuvat. Jatkuva talouskasvu on illuusio ja kupla, joka on tullut tiensä päähän. EU-tuet ja maksut voisi lopettaa, kehitystuet myös, kieltäytyä tukemasta ja rahoittamasta pankkeja jne. [/quote] Pistetään valtion budjetti tasapainoon ja maksetaan valtionvelka pois. Sitten ei valtion tarvitse enää rahoittaa ahneita pankkeja. [/quote] Kuule, niin kauan kun kuulutaan eu:hun, me maksellaan juurikin niille pankeille. Suomella ei ole mitään, millä voitais ylläpitää minkäänlaista omavaraistaloutta, tosin kuin jollain öljymailla. Lainaton maa on utopiaa nykyisessä markkinataloudessa.
[/quote]
Joo ehkä täysin lainaton maa on utopiaa, mutta itse päätämme olemmeko velkaa paljon vai vähän.
Nykyinen meno, missä velkaannutaan koko ajan lisää ja lisää, merkitsee että maksamme pankeille yhä enemmän ja enemmän.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:48"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:45"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:35"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:31"] [quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:26"]Onko opintojen rahoittaminen lainalla jotenkin huonompi tapa kuin niiden maksaminen veroissa?
Voisi olla ihan hyväkin juttu. [/quote] On jos työtä ei kaikille ole, millä maksella lainoja takaisin. Onko järkeä ottaa lainaa, jos niitä ei voi maksaa takaisin pankin asettamassa maksuajassa? [/quote] missään ei voi onnistua, jos ei joskus ota vähän riskiäkin. [/quote] Ja sitten kun otat riskin, epäonnistut ja menetät luottotietosi, tulee kasa hyeenojen raadolle raakkumaan, että itte aiheutit, mitäs otit lainaa vaikka ei olis kannattanut. Ihan oma vika, nyt saat kärsiä, kannattiko elää yli varojensa, olisko kannattanut olla ottamatta lainaa jne. :D. Ne vähäisetkään työnantajat eivät ota töihin, kun tämä on epävakaa lusmu, siltä on menny luottotiedot, kämppää et saa ja muuta mukavaa.
[/quote]
No se on valitettavaa, mutta joskus sellainenkin riski pitää ja kannattaa ottaa.
[/quote]
Epävakaassa taloustilanteessa, jossa työttömyys kasvaa koko ajan ja osa terveydestäni on lopullisesti tuhoutunut niin, etten voi koskaan työskennellä esim. siivous tai hoitoalalla :D? Oletko nyt ihan varma neuvoissasi? Ethän ole pankissa myöntämässä lainoja työksesi, ethän?
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:52"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:39"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:13"] [quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:02"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 18:46"] Kertokaa nyt kaikki vassarit mistä raha nykyisiin julkisiin palveluihin tulevaisuudessa saadaan? Velkaantumistahti on niin huikea, että enää kovin montaa vuotta palveluita ei voida rahoittaa velkarahalla. Mitäs sitten tehdään kun velkaa ei enää tipu kun luottoluokitus laskee tarpeeksi? [/quote] Olet siis valmis yksityistämään kuten Kokoomus? Ihan ensin terveydenhuolto pois yhteiskunnalta, se on aika iso menoerä ja täysi yksityistäminen tuo isot säästöt. Sen jälkeen yksityistetään tulli ja poliisi sekä koulut. Säästöjä syntyy ja köyhät on iloisia, kun vero% pienenee. Toisaalta samalla poistetaan kaikki mahdolliset sosiaalituet. Miksi sinä haluat yhteiskunnan ilman julkista sektoria? [/quote] Julkinen sektori voi olla, mutta sen tulee olla pienempi. Et vastannut kysymykseen: miten nykyiset palvelut rahoitetaan sitten kun velkaa ei enää saada? [/quote] Selkeä vastaus: yksityistämällä! Tekemällä koulutuksesta maksullista, samoin terveydenhuollosta. Täysi kahtiajako eli jos on rahaa, saa lapselle hyvää opetusta, kunnon opiskeluvälineet jne. ja jos ei ole varaa, lapsi menee valtion kouluun, jossa on epäpätevät halvat opettajat eikä kirjoja. Silloin yksilö voi päättää, haluaako kasvattaa julkista sektoria ja laittaa lapsen ilmaiseen kouluun vai valitseeko toisin eli laatua rahalla. Julkinen sektori pienenee mukavasti, rahaa riiittää taas ja huono-osaisuus ei enää periydy. [/quote] No faktaa nyt vain saattuu olemaan se, että nykyisiin julkisiin palveluihin ei ole rahaa. Sitten kun velkahana menee kiinni alkaa imf:n sanelemat pakkoleikkaukset. Jos leikkaisimme itse ennen sitä, voisimme kohdistaa leikkaukset paremmin koko yhteiskunnan etua ajatellen.
[/quote]
Meillä ei ole rahaa julkisiin palveluihin, joten silloin pitää yksityistää. Leikkaukset pitää kohdistaa sinne, minne rahaa valuu eniten eli sossun asiakkaille, joilla on nyt parempi elintaso kuin keskituloisilla palkansaajilla. Otetaan sieltä pois, missä on liikaa eli eläteiltä.