Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lainaa jäljellä 295.334,47-

Vierailija
12.11.2014 |

Joku päivä se on vielä maksettu. Tai sitten ei. No on se.

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 15:22"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 14:30"] [quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 13:54"] [quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 13:40"] En ymmärrä lyhennystahtia, tonni kuussa. nyt kun korot ovat alhaalla, me saadaan tehdä kuluitta 2 lisälyhennystä per vuosi ja silloin tyhjennetään tili niin että seuraava kk eletään visalla. ollaan 3 vuodessa lyhennetty yli vuosi toisesta päästä. [/quote] En ole koskaan ymmärtänyt tuota, että tehdään ylimääräisiä lyhennyksiä, kun korot on alhaalla? Eikö olisi vielä tärkeämpää maksaa ylimääräisiä lyhennyksiä, kun korot ovat ylhäällä, että saataisiin nopeasti lainaa maksettua, eikä korkoihin menisi niin paljon rahaa?...en vaan ymmärrä. [/quote]   Jos katsot nykyistä velan kk määrää, paljonko siitä on korkoja ja paljonko on lyhennystä, joku voi oikeasti hämmästyä kuinka paljon sitä maksaakin korkeja, vaikka pronsentti onkin pieni. Me tehdään ylimääräisiä lyhennyksiä, koska meillä on siihen varaa. Tilillä ei kannata säilyttää ja mistään ei olla luovuttu. Esim jos ollaan saatu jotain rahaa, esim mun vanhemmat antoivat vähän rahaa, kun myivät yhden mökin pois, tehtiin ylimääräinen lyhennys niillä. Kummankin työpaikalla, varsinkin minun on ollut yt-neuvotteluita ja olen kyllä varma, jos jossain vaiheessa jään työttömäksi, on mulla paremmat oltavat pankkineuvotteluissa, kun näkevät miten olen lyhennyksiä tehnyt. [/quote] Eli nyt kun korot on alhaalla, kannattaa tehdä ylimääräinen lyhennys jos pystyy, mutta silloin kun korot on ylhäällä, ei kannata?...en vaan vieläkään ymmärrä. [/quote Tietysti aina kannattaa tehdä ylimääräisiä lyhennyksiä verrattuna siihen,että tuhlaisi rahat. Kaikki eivet vain pysty ylimääräistä lyhentämään silloin kun korot ovat korkealla. Me säästämme nyt sivuun korkojen ollessa matalalla ja sitten jos korot nousevat, ehkä lyhennämme pääomaa. Säästöt toimivat samalla puskurina esim. työttömyyttä varten

[/quote]

me taas tehdään ylimääräisiä lyhennyksiä, koska rahaa siihen on. Kyllä me tehtäisiin niitä vaikka korot ovat ylhäälläkin.

josjään työttömäksi, ekat 500 pv menee nopeasti mutta sen jälkeen pitää joko realisoida omaisuutta tai laittaa lainat uusiksi.

jokainen extra 100 e on poissa loppulaskusta.

ollaan tilanne otettu myös huomioon sillä, että jatkuvasti myyn ylimääräistä omaisuutta pois. Ei niistä paljoa tule, mutta turhaa ylimääräiset tavarat tilaa vievät. Huomenna on vapaapäivä ja aion korjata pari talvitakkia jotka menevät vasta ensi talvena käyttöön, saatiin ne ja otan taas n 10 kuvaa eri tavaroista.

sitä vaan tietää realiteetit tällä hetkellä ja sen mukaan toimitaan.

mistään ei tarvi tinkiä mutta jokainen menoerä mietitään. Varmaan aika nykypäivää.

Vierailija
2/78 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

197 000 jäljellä. Kk-erä 2100. 8,5 vuotta jäljellä. 93 000 lyhennetty jo. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 21:59"]

197 000 jäljellä. Kk-erä 2100. 8,5 vuotta jäljellä. 93 000 lyhennetty jo. 

[/quote]

Pystyttekö samaan lyhennystahtiin, jos korko nousee esim 700 euroon kuukaudessa vai pieneneekö lyhennys 600 euroa kuukaudessa = 7 000 euroa vuodessa?

Vierailija
4/78 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lyhennetään 1500e/kk, lainaa on jäljellä jotain 270 000e. Tulot kestää korkojen nousun ihan tuonne 15% asti. 

Vierailija
5/78 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 14:30"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 13:54"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 13:40"]

En ymmärrä lyhennystahtia, tonni kuussa.

nyt kun korot ovat alhaalla, me saadaan tehdä kuluitta 2 lisälyhennystä per vuosi ja silloin tyhjennetään tili niin että seuraava kk eletään visalla.

ollaan 3 vuodessa lyhennetty yli vuosi toisesta päästä.

[/quote]

En ole koskaan ymmärtänyt tuota, että tehdään ylimääräisiä lyhennyksiä, kun korot on alhaalla? Eikö olisi vielä tärkeämpää maksaa ylimääräisiä lyhennyksiä, kun korot ovat ylhäällä, että saataisiin nopeasti lainaa maksettua, eikä korkoihin menisi niin paljon rahaa?...en vaan ymmärrä.

[/quote]

Jos katsot nykyistä velan kk määrää, paljonko siitä on korkoja ja paljonko on lyhennystä, joku voi oikeasti hämmästyä kuinka paljon sitä maksaakin korkeja, vaikka pronsentti onkin pieni.

Me tehdään ylimääräisiä lyhennyksiä, koska meillä on siihen varaa. Tilillä ei kannata säilyttää ja mistään ei olla luovuttu. Esim jos ollaan saatu jotain rahaa, esim mun vanhemmat antoivat vähän rahaa, kun myivät yhden mökin pois, tehtiin ylimääräinen lyhennys niillä.

Kummankin työpaikalla, varsinkin minun on ollut yt-neuvotteluita ja olen kyllä varma, jos jossain vaiheessa jään työttömäksi, on mulla paremmat oltavat pankkineuvotteluissa, kun näkevät miten olen lyhennyksiä tehnyt.
[/quote]
Lisälyhennyksillä ei ole siinä mitään merkitystä. Katsotaan vain maksykykyäsi, eli tulot + säästöt. Matalan koron aikana kannattaa ylimääräisten lyhennysten sijaan sijoittaa tai säästää rahaa enemmän. Muutama ylimääräinen kymppitonni sivussa - sillä on merkitystä.

Vierailija
6/78 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho! Taidat ap olla aika huono hoitamaan raha-asioitasi. Minua ei mikään mahti maailmassa saisi ottamaan noin hullun suurta lainaa. Onnea vaan elämääsi, toivottavasti ei tule sairautta tai työttömyyttä.

Vierailija
7/78 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateelliset päivittelee suuria lainoja, kun eivät itse saa tai uskalla ottaa. Käytetään rationaalisia perusteluita kuten "en pystyis nukkumaan" :D

Asunto on sijoitus ja paljon lainaa tarkoittaa suurta sijoitusta. Tavallisilla ihmisillä asuntolainan koko määrittää, onko varallisuutta 20 vuoden päästä esim. muutama sata tuhatta vai parin-kolminkertaisesti. Työttömyyden ja/tai eron tullessa asunto myydään, velka kuitataan ja ylijäävät rahat toimivat puskurina tai pesämunana seuraavaan vaiheeseen.

Vierailija
8/78 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuo piste tuolla välissä on?

Vierailija
9/78 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusumma!

Vierailija
10/78 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa 300€, ei paha :D

Vierailija
11/78 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne vaan on joku päivä maksettu. En olisi uskonut silloin kun lainaa lyhentelimme. Mutta meillä on lainat maksettu :) Kun vanhenee tarpeeksi, niin lainasaldokin on nolla.

Vierailija
12/78 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko on jo maksettu?

Vierailija
13/78 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjumala sentään. Enpä nukkuisi yöuniani tuolla velkasaldolla.

t. entinen isotuloinen palkansaaja, nykyinen pitkäaikaistyötön:(

Vierailija
14/78 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurjalta kuulostaa. 

Millaiset tulot teillä on?

Vierailija
15/78 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 13:04"]Mikä tuo piste tuolla välissä on?
[/quote]
Pistettä käytetään melko yleisesti erottamaan tuhannet. Pilkkua erottamaan sentit.

Vierailija
16/78 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 13:04"]

Mikä tuo piste tuolla välissä on?

[/quote]

Onko sulla itselläs rahaa tai lainaakaan pankissa??? 

Vierailija
17/78 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi helvetti

Vierailija
18/78 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paha. Itse asuntovelaton vm -76.

Mitähän tekis että mainittas?

Vierailija
19/78 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 13:07"]

Paljonko on jo maksettu?

[/quote]

Maksettu on 53 000 euroa viimeisen 7,5v aikana. Vuosi on pidetty lyhennysvapaata. Reilu tonni maksetaan joka kuukausi korkoineen (jotka tosin nyt eivät ole suuret).

Vierailija
20/78 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 13:13"]

Aika hurjalta kuulostaa. 

Millaiset tulot teillä on?

[/quote]

Verojen jälkeen 5000 euroa kuussa, perheenä siis. Mies saa noin 3200 ja minä 1800 nettona.  

Toisaalta reilu tonni ei ole mikään POIKKEUKSELLISEN suuri summa asumiseen kuukaudessa, joskin päälle tulevat tietysti sähköt ja erilaiset hoitokulut.