Miksi vapaaehtoisesti lapsettomia ihmisiä vihataan?
Haukutaan viallisiksi, itsekkäilsi, laiskoiksi, vastuntunnottomiksi jne.
Kommentit (78)
Kateus. Veloilla on enemmän aikaa ja rahaa käytettäväksi kivoihin juttuihin.
Kyllä minäkin epäilen, että kyseessä on kateus. Mitä muuta se nyt voi olla? Eivät kestä katsoa, kun lapsettomat ovat vapaampia kulkemaan, käyttämään rahaa, ei ole jatkuvasti lapsia vinkumassa vieressä, ei jatkuvaa safkan laittoa jne.
Ihan sama mitä lapselliset ajattelevat. Itsepähän ovat lapsensa hankkineet.
Kuka sinua taas siellä porvoossa on haukkunut? Sarjassa Miksi-kysymyksiä asiasta, joka ei pidä paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka niitä vihaa? En minä ainakaan.
Olin samaa sanomassa. Kukaan ei tietenkään vihaa. Vanhemmat ihmiset saattavat kokea, ettei tuo yhteiskuntaan omaa osaansa ilman lapsia.
On sattunut pari kertaa kohdalle sellainen vapaaehtoisesti lapseton tyyppi, joka on itse jäänyt lapsen asteelle sillä tavalla, että pyörii oman napansa ympärillä eikä ymmärrä muita, etenkään pieniä lapsia. Ei tietenkään voi yleistää. En vihaa, mutta kartan noita ihmisiä jos pystyn.
Elä ja anna muiden olla. Minä olen lapseton mutta ei minua kiinnosta pätkääkään, jos joku haluaa lapsi projektin hankkia. Minä hankin ennemmin jenkkiauto projektin. m38
Vierailija kirjoitti:
Kuka niitä vihaa? En minä ainakaan.
En minäkään. Eikä varmaan kukaan muukaan täällä. Ehkä aloittaja projisoi nyt omaa vihaansa muihin? Luulee, että muutkin vihaa, koska hänkin vihaa kaikkia.
MIksi moottoripyörättömiä ihmisiä vihataan? huudellaan vaan ku kävelee tai pyöräilee
Liittyy naisvihaan, mies-veloja ei vihata samalla tavalla. Naisia halutaan alistaa määrittelemällä heille pakollinen äidin rooli.
Vierailija kirjoitti:
On sattunut pari kertaa kohdalle sellainen vapaaehtoisesti lapseton tyyppi, joka on itse jäänyt lapsen asteelle sillä tavalla, että pyörii oman napansa ympärillä eikä ymmärrä muita, etenkään pieniä lapsia. Ei tietenkään voi yleistää. En vihaa, mutta kartan noita ihmisiä jos pystyn.
Tässä tyypillinen omiin valintoihinsa tyytymätön.
Kuka vihaa ja haukkuu? En ole koskaan kuullut tuollaisesta, vaikka olen jo kohta eläkeläinen vela.
En ole vapaaehtoisesti lapseton. Olen ollut vapaaehtoisesti miehetön.
Vierailija kirjoitti:
Lapselliset ovat kateellisia kun itse vihaavat lapsiperhe-elämää. Ovat joskus myöntäneet tämän että eivät olisi hankkineet lapsia, jos olisivat tienneet kuinka raskasta se on. Nautitaan me velat vapaudesta ja antaa lapsellisten haukkua. Ei vaikuta meidän elämään!
Ihan samaa mieltä. Tekivät huonoja valintoja kun eivät ehkäisyä käyttäneet ja nyt on elämä pilalla.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä itsekäs on se sana, joka kuvaa hyvin. En silti vihaa.
Miksi vela on mielestäsi itsekäs? Itseä varten se sinäkin olet lisääntynyt.
Siis mistä tämä teennäinen vastakkainasettelu on keksitty. Minulla on lapsellinen lapsi ja lapseton lapsi. Ihan yhtä ihania molemmat ja ymmärrän molempien ratkaisut.
No jos vihaavat, niin toisaalta ovat niin liikuttavan huolissaan velojen vanhuudesta 🤣🤣🤣🤣
Lapselliset ovat kateellisia kun itse vihaavat lapsiperhe-elämää. Ovat joskus myöntäneet tämän että eivät olisi hankkineet lapsia, jos olisivat tienneet kuinka raskasta se on. Nautitaan me velat vapaudesta ja antaa lapsellisten haukkua. Ei vaikuta meidän elämään!