Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö veronpalautuksilla leveilijät ymmärrä

Vierailija
10.11.2014 |

että se lähinnä kertoo omasta tyhmyydestä jos saa useita tonneja palautusta? Esim. tuossa yhdessä joulusäästöketjussa moni sanoo saavansa tonneja palautuksia. Eikö olisi fiksumpaa hieman miettiä niitä veroasioita ajoissa?

Vähennykset ovat tietenkin eri asia. 

T. ihmettelenpä vaan kun ei oo muutakaan ihmeteltävää

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 12:33"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 11:41"]

Mun strategia on maksaa joka kuukausi pari sataa liian vähän veroja. Sijoitan nuo parit satkut vuoden mittaan niin, että kun lisäverolasku kolahtaa postiluukusta, voin maksaa veroni noiden sijoittamieni parisatasten tuotoilla. :)

[/quote]

Laskinko oikein, että 30% lähdeverolla sijoituksesi pitää tuottaa 148% vuodessa. 

[/quote]

Juu, mäkin meinasin ryhtyä tinkaamaan sijoitusvinkkejä, jos kerran noin hyvää tuottoa tyyppi saa sijoittamilleen rahoille :-)

Vierailija
62/98 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun strategia on maksaa joka kuukausi pari sataa liian vähän veroja. Sijoitan nuo parit satkut vuoden mittaan niin, että kun lisäverolasku kolahtaa postiluukusta, voin maksaa veroni noiden sijoittamieni parisatasten tuotoilla. :)

[/quote]

Laskinko oikein, että 30% lähdeverolla sijoituksesi pitää tuottaa 148% vuodessa. 

[/quote]

Ei veroprosentti välttämättä ole 30, voi olla huomattavasti alempikin. Tuoton kannalta esim. meneillään oleva vuosi on ollut minun kaltaiselle pyörittäjälle kuin unelmaa Ukrainan kriiseineen kaikkineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 12:55"]

[/quote]

[/quote]

Ei veroprosentti välttämättä ole 30, voi olla huomattavasti alempikin. Tuoton kannalta esim. meneillään oleva vuosi on ollut minun kaltaiselle pyörittäjälle kuin unelmaa Ukrainan kriiseineen kaikkineen.

[/quote]

Täh? Pääomatulojen veroprosentti voi olla huomattavasti alempikin?? Kerro lisää...

Vierailija
64/98 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä saan veronpalautuksia huimat 14 euroa! Mitäköhän tekis tolla rahalla.... :D

Vierailija
65/98 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 11:19"]

Joka joulunalus sama itku palstalla. Nyyh. Onko se sulta pois jos joku nyt niitä palautuksia saa?

[/quote]

Onko sulta pois, jos joku tekee avauksen, josta et pidä ja jota sinun ei tarvitse avata? Joka joulunalus tulet itkemään, nyyh.

Vierailija
66/98 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 11:42"]

Ennemmin maksan lahjat ja muun jouluun liittyvän veronpalautuksilla, kuin joulun jälkeen lyhentelen kulutusluottoja. Näin se vaan meillä menee, hyväksi tavaksi todettu keino rahoittaa joulu.

[/quote]

Mitä hemmettiä, tässäkö on ne vaihtoehdot? Kyllä on pikkuisen surkealla tolalla ihmisten talousosaaminen, uskomatonta :D.

Vierailija
67/98 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 12:57"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 12:55"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Täh? Pääomatulojen veroprosentti voi olla huomattavasti alempikin?? Kerro lisää...

[/quote]

No harvoin, jos koskaan, se lopullinen pääomatuloprosentti on 30/32.

Vierailija
68/98 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän kuin olisi laittanut itselleen talteen aikalukittua rahaa, vaikka joululahjarahoiksi. Eri asia on, olisiko niitä kannattanut laittaa tilille, josta saisi vaikka vähän korkoakin. Mutta pienistä koroista taitaa olla kysymys ja siinä on riski, että sortuu kuitenkin nostamaan rahat "liian aikaisin".

En leveile palautuksilla, mutta onhan se kiva tunne, kun tilille tupsahtaa rahaa. Mätkyt sen sijaan ottavat päähän aina. Koska sitä on mitoittanut menonsa tulojen mukaan ja mätkyjen tullessa se tuntuu kerralla negatiivisesti.

Joskus olen koettanut ajatella, että liiat verot ovat olleet kuin lainaa valtiolle. Ei se automaattisesti ole huono juttu, vaikkakin suuri osa valtion menoista koostuu aivan joutavista, byrokraattisista ja jopa haitallisista asioista, virkamiesten luksuselämän pyöritykseen ja kaikenlaiseen hallinnolliseen rumbaan. Olisi mukavampaa, jos liikaa maksetut verot saisi vaikka itse korvamerkitä lainaksi lastensairaalaa varten eikä esim. sosiaalitoimen johtajan työhuoneen designhuonekaluihin tai blogien alkoholimainintojen kyttäykseen.

Itse asiassa muutenkin olisi hyvä, jos ihmiset saisivat itse korvamerkitä edes osan menoistaan valtion ja kuntien tietyille menoille. Näkisi, mihin veronmaksajat oikeasti haluavat rahansa käyttää. Olisi mukava vaihteeksi nähdä valtion ja kuntien toimijoita ruinaamassa kansalaisilta ja perustelemassa, miksi juuri he ansaitsisivat ja tarvitsisivat rahaa. Sosiaalitoimen johtajalle sanoisin, että mene Kierrätyskeskukseen, porsas:

http://yle.fi/uutiset/tassa_ovat_sosiaalijohtajan_kuuluisat_kalusteet/5327796

Vierailija
69/98 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 12:47"]

Kauhea ongelma toisille nuo toisten ihmisten raha-asiat. Kannattaisiko hankkia oma elämä niin ei tarvitsisi palstalla tällaista asiaa päivitellä?

[/quote]

Anteeksi, mutta eikö tämä ole keskustelupalsta, jossa vaihdetaan mielipiteitä?!? 

Mistä palsalla sitten saa keskustella, että on elämä?!? Ripsivärin merkistä. Ai, niin siitäkin voi tulla ongelma, kun kaikki ei käytäkää samaa kuin sinä.

Vierailija
70/98 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin pidän veroprosenttini tarkoituksella liian suurena. Se on sitä pakko säästöä, jossa oon muutoin todella heikko lahjakas. Aina saa kuluun sen mitä käteen saa, mutta onneksi aina ennen joulua on hyvä summa säästössä :)

Vierailija
71/98 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 12:48"]

Miksi ihmeessä. Mieluummin maksan vähän liikaa. Ei tarvitse pelätä mätkyjä ja säästyy kivasti jourahaa huomaamatta.

Taidat olla vain kateellinen kun toiset saa palautuksia.

[/quote]

Miten voisi olla kateellinen asiasta, joka olisi "korjattavissa" yhdellä meilillä palkanlaskijalla?

Aivan uskomatonta. Minä otan sen x00 euroa mieluummin nyt, kuin vuoden päästä. Onneksi osa ihmisistä sentään myöntää, että palautukset on ainoa tapa säästää, kun muuten ne rahat tuhlattaisiin - eli ei vaan ole säästötaitoja. Eli on taloustaidoiltaan pösilö. 

Vierailija
72/98 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se totta, että liikaa veroja maksamalla tulee vain antaneeksi valtiolle ilmaista lainaa. Paremmin itse tienaisi, jos pistäisi veronpalautusrahat jo alkujaankin rahastoon kasvamaan. Mutta käytännössä ainakin musta on ihanaa saada "ylimääräistä", vaikka tasan tarkkaan kyllä tiedänkin niiden olevan niitä omia rahoja :) Oon kokenut tän itselleni toimivaksi tavaksi säästää, koska sitten kun veronpalautuksia tulee suuri köntti kerralla, niin niitä ei raaskikaan tuhlata saman tien vaan siirtää mieluummin suuren summan säästötilille. Jos saisin saman rahan ripotellen joka kuukausi, niin varmasti tuhlaisin siitä osan turhiin pikkuostoksiin tyylillä "no tää kiva paita on vaan 20e, taidan ostaa kun oli muuten niin rankka päivä!".

Vierailija
73/98 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 23:23"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 11:19"]

Typeryyttä on mielestäni se, että saa tonnien edestä mätkyjä.

[/quote]

Höpöhöpö, jos on helposti varaa maksaa.

[/quote]

Jos. Siinäpä se tulikin.

Vierailija
74/98 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, kuka luulee että veronpalautukset ovat ilmaista rahaa?? En tunne yhtäkään. Ja se nero joka kehoitti laittamaan sille pankin "korkee korkoselle", niin ei ole sellaisia tilejä enää olemassa. Sijottamalla saisi paremmin rahaa.

En halua säätää, joten ennemmin otan loppuvuodesta palautuksia, joilla voin hoitaa joulun. Tähän joku fiksu jo kerkeää kommentoimaan "Mä olen niin järkevä ja ostan kaikki joululahjat jo tammikuun alennuksista! Kaikkiin 25 lahjaan menee vain 35e rahaa, ku oon älykäs ja suunnittelen etukäteen" blaablaablaa...

Vierailija
75/98 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat rahathan sieltä takaisin tulevat, ei kai kukaan muuta luulekaan. Se vaan on niin, että suurimmalla osalla perheistä ei jää kuukaudessa kauheesti ylimääräistä säästöön, joten veronpalautukset ovat monille ihan juttu siksi, koska yhtäkkiä on tavallaan ylimääräistä rahaa, jolla pystyy ostamaan lapsille joululahjoja ja muuta kivaa. Jos veroprosentti olisi kohdallaan, ei tulisi mätkyjä eikä myöskään palautusta, mutta kuinka monella olisi jäänyt sitä rahaa taskuun? Monesti raha tulee käytettyä silloin kun sitä on. Näin oletan, itse olen melko säästäväinen. Tänä vuonna tuli palautuksia, toissa vuonna mätkyjä. ihan sama.

Vierailija
76/98 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee lauma kiukkuisia mammoja kiljumaan, mutta mulla on sellainen kutina, että ne, jotka eniten meuhkaavat veronpalautuksia vastaan, ovat niitä, joilla ei ole varaa pitää prosenttiaan hieman isompana kuin on tarvis.

Miten on pois yhdeltäkään toiselta se, että Pertsa saa 1000 euroa palautuksia? Nehän on Pertsan omia rahoja, kuten nämä kovaäänisimmät täällä ovat moneen kertaan todenneet, joten mikä on se "juttu", joka tekee tästä kirkuvan punaisen vaatteen? Millä perusteella velaksi eläminen on jotenkin parempi?

Ehkä olen väärässä kun luulen, että yksikään näistä meuhkaajista ei niistä palautuksista kieltäytyisi, jos niin kammottavan virheen olisivat menneet tekemään, että ovat valtiolle lainanneet.

Vierailija
77/98 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 23:23"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 11:22"]

Musta on ainakin mahtavaa, että tulee palautuksia. Opiskelijana pidin aina veroprosentin "korkeana" eli 16-20 kesätöiden aikaan, että jouluna olisi varaa ostaa edes pari lahjaa. Tavallaan säästin sillä tavalla, kun muuten säästöt hupenee ihan normaaliin elämiseen

[/quote]

Etkö osaa kontroloida rahojasi? Vaikka tililläsi olisi rahaa miljoonia niin ei se tarkoita että niitä pitää käyttää. 

Kyllä ihmisen pitää osata kontroloida itseään eikä pitäisi tarvita mitään varmuuskikkoja

[/quote]

Kyllä ihmisen pitää osata kirjoittaa äidinkielensä vierassanat oikein, eikä siinä pitäisi tarvita mitään varmuuskikkoja (tai edes niiden kikkojen kera).

Vierailija
78/98 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 11:19"]

Joka joulunalus sama itku palstalla. Nyyh. Onko se sulta pois jos joku nyt niitä palautuksia saa?

[/quote]

Onko sulta pois, jos joku tekee avauksen, josta et pidä ja jota sinun ei tarvitse avata? Joka joulunalus tulet itkemään, nyyh.
[/quote]

Tämä on KESKUSTELUpalsta! Jos haluaa vain samanmielisiä vastauksia, voi ilmoittaa sen otsikossa tai viimeistään siinä viestiosiossa. Että nyyh nyyh vaan itsellesi.

Vierailija
79/98 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 13:15"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 11:42"]

Ennemmin maksan lahjat ja muun jouluun liittyvän veronpalautuksilla, kuin joulun jälkeen lyhentelen kulutusluottoja. Näin se vaan meillä menee, hyväksi tavaksi todettu keino rahoittaa joulu.

[/quote]

Mitä hemmettiä, tässäkö on ne vaihtoehdot? Kyllä on pikkuisen surkealla tolalla ihmisten talousosaaminen, uskomatonta :D.

[/quote]

No tuossa ne mun vaihtoehdot olis, jollei veronpalautuksia tulisi. Oon monena vuonna joutunut makseleen Anttiloita ja Hobbyhalleja pitkälle joulun jälkeen, parempi näin päin. Koita kestää.

Vierailija
80/98 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 14:41"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 11:19"] Joka joulunalus sama itku palstalla. Nyyh. Onko se sulta pois jos joku nyt niitä palautuksia saa? [/quote] Onko sulta pois, jos joku tekee avauksen, josta et pidä ja jota sinun ei tarvitse avata? Joka joulunalus tulet itkemään, nyyh. [/quote] Tämä on KESKUSTELUpalsta! Jos haluaa vain samanmielisiä vastauksia, voi ilmoittaa sen otsikossa tai viimeistään siinä viestiosiossa. Että nyyh nyyh vaan itsellesi.

[/quote]

Ei kun nyyh nyyh tuolle, jota lainasin :) Hän on se, joka ei keskustelua aiheesta halunnut.