Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut eivät liho?

Vierailija
27.01.2012 |

Mistä se johtuu ts. mikä aineenvaihdunnan osa toimii toisin kuin muilla? Ja ellei syö muuta kuin muutaman suklaapatukan ja karkkia per päivä niin pysyykö silloin laihana?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten pysyis laihana.

Eräs ystäväni on sellainen, että voi syödä kaikenlaista ja reilujakin määriä ja kaikki vaan jonnekin kuluu ja häviää. Jos juo paljon alkoholia syömisten lisäksi, sitten alkaa kiloja kertyä pikkuhiljaa. Mun taas ei tarttekaan kuin ajatella ruokaaja jo on pari lisäkiloa jossain tursuamassa.

Vierailija
2/50 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön paljon ja epäterveellisesti ja mitat 170/54. Lapsia 2.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tieteellisesti todistettu, googlatkaa.

Jotkut eivät liho, koska eivät syö enempää kuin kuluttavat.

Mulle hoetaan aina, että "olen niitä, jotka eivät liho millään". Se ei kuitenkaan pidä paikkaansa. Voin kevyesti syödä ravintolassa kokonaisen pizzan ja vielä ison jälkkärin päälle, mutta sitten en syökään mitään loppupäivänä (koska ei ole nälkä). Siitä kuitenkin jengi luulee, että voin syödä mitä vain.

Vierailija
4/50 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä se kuulkaas mammat kulminoituu pääasiassa siihen, että syö juuri sen verran kuin kuluttaa.

Jätin normaaliannos on normaalipainoiselle jättiannos.

Vierailija
5/50 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikatoiminta lisää energiankulutusta ja vajaatoiminta vähentää.

Vierailija
6/50 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin syödä vaikka mitä, enkä liho koska mulla on parikin imeytymistä häiritsevää sairautta. Olen siis laiha, mutta koko ajan maha kipeänä

Vierailija
7/50 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut hoikka ja en juurikaan seurannut syömistäni ennen kuin täytin 30. Nyt painoa saattaa tulla jos mielettömästi mässäilee mutta normaalia elämää ilman kaloreitten laskemista. Kesäisin kun aineenvaihdunta vilkastuu niin talven aikana kertyneet kilot karisee itsestään.

Mielestäni tämä on geeneistä kiinni koska isäni on samanlainen.

Vierailija
8/50 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet alkoi ja painoa on nyt tullu 15 kg, olen 53v

Vierailija
9/50 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tieteellisesti todistettu, googlatkaa.

Jotkut eivät liho, koska eivät syö enempää kuin kuluttavat.

Mulle hoetaan aina, että "olen niitä, jotka eivät liho millään". Se ei kuitenkaan pidä paikkaansa. Voin kevyesti syödä ravintolassa kokonaisen pizzan ja vielä ison jälkkärin päälle, mutta sitten en syökään mitään loppupäivänä (koska ei ole nälkä). Siitä kuitenkin jengi luulee, että voin syödä mitä vain.

Niin paljoa, miten itse jaksat. MINÄ ainakin olisin ihan täynnä jos vetäisin ison pizzan ja sitten vielä siihen päälle jotain kakkua.

Vierailija
10/50 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 3 seuranaan sipsipussi ja suklaalevy

Vierailija
11/50 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, että osa ihmisistä on jotenkin taipuvaisempia syömään enemmän ja useammin. Tämä voi olla periytyvää?

Minä olen aina pysynyt normaalipainoisena, vaikka herkuttelenkin aika paljon. Toisaalta yritän keskimäärin syödä terveellisesti, enkä edes pidä erityisesti mistään lihottavista roskaruoista. Osuutta voi olla myös sillä, että syön kaksi kunnon ruokaa päivässä. Ei vaan tee mieli napostella niin paljon kun on vatsa täynnä ruokaa.

Vierailija
12/50 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka syö paljon eikä liiku. Normaalin ruuan lisäksi sulkaata, keksejä, kakkuja, ja ruokaa siis isot annokset useita kertoja päivässä, kaksi lämmintä ateriaa.

Vierailija
13/50 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemaan pienempiä. Kyllä jotkut heistä syövät mitä haluavat, mutta kun enempää ei mahdu systeemiin. Itsekin kuulun näihin. Karkkia menee joka päivä jne. Mutta kun katselen lihavien ystävieni annoskokoja, niin kaksinkertaisesti heillä niitä kaloreja menee, vaikka samoja juttja syötäis.

Vierailija
14/50 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun paras kaveri on laiha, 175cm/53kg. Syö makeaa pitkin päivää, juo pepsi maxia ja kahvia pitkin päivää ja illalla pari palaa pizzaa. Mutta muuta ei syökään, oikeastaan ikinä.

Jos he tekevät miehensä kanssa ruokaa, lähinnä vkl, se on broilerisalaattia tmv tosi kevyttä. Oikeaa ruokaa eivät syö oikeastaan ikinä.

Mutta ei tuo kaveri ihan kunnossa olekaan. Sillä särkee päätä tosi usein ja palelee hirveästi. Lisäksi nukuttaa enemmän kuin normaalisti.

Vitamiineja, hivenaineita yms popsii pillereinä.

Toinen kaveri taas on myös pitkä ja hoikka, ainakin tuon 175cm, kiloja en tiedä mutta oikein hoikka on.

Hän sinnittelee klo 15-16 syömättä mitään, juo vaan teetä.

Iltapäivällä syö hedelmiä tai vihanneksia/kasviksia.

Illalla juo alkoholia ja mässää herkuilla, muttei ihan älyttömästi, mutta jos minä söisin samoja määriä kun kuitenkin syön normaaliruokaakin 2x pvässä + välipalan ja aamupalan niin jos söisin tuon karkki/herkkumäärän joka ilta niin johan lihoisin...

Vierailija
15/50 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kavereista ei pahemmin liiku ikinä.

Toinen kaveri juoksee aamulla n.5km lenkin joka aamu.

Vierailija
16/50 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut ei osaa kirjoittaa lihota

Vierailija
17/50 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen normaalipainoinen, en laiha. Syön ihan vapaasti mitä tahdon.

Minulla on tosi kiireinen työ joka varmaan vaikuttaa. Ehdin syödä vain yhden (kunnollisen jälkiruokineen) aterian 7-17 välissä. Tämä varmaan vaikuttaa. Toisaalta minulla on tosi tehokas suoli myös. Ummetusta ei ole ollut koskaan. Pikemmin toisinpäin (mitään syytä ei ole löytynyt, on tähystettykin).

Saa nähdä mitä vaihdevuodet tuovat, alkaako painonnousu tuolloin.

Vierailija
18/50 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne laihat syö tosi vähän. Voivat syödä herkkuja (karkkia, limpparia..) mutta eivät sitten kunnon ruokaa ollenkaan. Kokonaisenergiamäärä on pieni kaikkiaan. Tai sitten kunnon ruokaakin syövät niukasti. Voi olla myös niitä, jotka todella tarkkailevat syömistään ja pitävät huolen, etteivät syö liikaa ja liikkuvat runsaasti.

Vierailija
19/50 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen näitä joille lihominen on vaikeaa, luonnonvastaista. Juuri nyt mietityttää milloin ihmiset oikeasti syövät? Syövätkö he kellon mukaan vai tuntojen mukaan, eli silloin kun on nälkä? Vai syökö joku jos ei ole parempaa tekemistä? Itse syön tasan silloin kun nälkä iskee, eli se hento kalvava tunne vatsassa. Mikään kokki en ole, ja paistinpannua korkeintaan käytän, joskus. Ruisleipää ja muita viljatuotteita syön aika perhanasti. Maitoa ja omenoita menee myös, kuin myös suklaata ja kahviakin. Olen aina ollut perhanan hoikka, jopa laiha. Armeijassa paino pomppasi 12kg ylöspäin, mikä oli pienoinen shokki, tosin positiivinen sellainen. Silloin söinkin kolmesti päivässä ähkyksi asti ja illalla munkkiteet päälle, jos ei kahvipullat. Söin pelon takia lähinnä. Ajattelin että minä hetkenä hyvänsä saattaa tulla 10km yllätysmarssi. Silloin tuupertuisin jos en olisi tankattu. Se 12kg kertyi lähinnä yläkroppaan ja reisiin lihasten muodossa, eli siltikään ei läskiä juuri näkynyt.

Yksi (oma) teoria on että lihominen/laihtuminen on lihaskunnosta ja lihasmassasta kiinni. Lihakset kuluttavat energiaa, levossakin. Vähän lihasmassaa plus liikaa ruokaa = lihomista tapahtuu. Oma isä on aika kovassa kunnossa, on aina ollut. Eli mun kohdalla perintötekijätkin voi olla taustalla, vaikka hän on normaalivartaloinen, eli ei laiha, kuten minä.

Pirustako näitä tietää. Uskon tosin että ihmisten on lakattava syömästä kellon mukaan. Olen pitemmän aikaa ihmetellyt lausetta "pitää muistaa syödä", jota on saanut kuulla useamman kuin yhden aikuisen ihmisen hokevan, läpi oman lapsuuden. Miksi pitää muistaa? Eikö kaikille ihmisille tule nälkä? Syömisen muistaminen on lähinnä ohje diabeetikoille, ei perusterveille ihmisille, joilla nälkäsignaali toimii!

Epäilen että ihmisillä on kahdenlaista käsitystä nälästä. On tyhjän tunne vatsassa tai sitten se himon tunne jotain ruokalajia kohtaan, joka vastaa mietoa huumeriippuvuutta, paremman vertauskuvan puuttuessa. Itse en tunne tuota himoa juuri koskaan, korkeintaan vain vähän, 10 sekuntia ennen ensimmäistä suupalaa, mutta vain jos on ollut se ihan oikea nälkä ensin. Epäilen, että suurin osa ylipainoisista syö silloin kun ei ole nälkä, ajankuluksi, ja silloin kun himottaa. Ensin on vastustettava himoa, eli ajatukset on ohjattava äkkiä muualle kuten muinainen samurai. Toisena voi yrittää vastustaa sitä tyhjän tunnetta vatsassa. Jos se ei mene ohi 30 minuutin jälkeen, syö sitten jotain millä saa nälän nippanappa nujerrettua.

Että näin... siinä sulle aineenvaihduntaa.

Vierailija
20/50 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme siivonneet vauvan kakkoja joissa näkyy niitä sulamattomia porkkananpaloja jne...

Elimistö on aika monimutkainen paikka, veikkaan, että osa yllämainituista seikoista voidaan laittaa myös aineenvaihdunnan ja perintötekijöiden nimiin.

Meidän suvussamme puolet ovat tikkuihmisiä, pitkiä ja laihoja sukupolvesta ja ravinnosta riippumatta. Se toinen puoli näyttää ilmapalloista rakennetuilta, painosta riippumatta.

Ja loppujen lopuksi molemmat kadehtivat toisiaan, tikku- ukkopuoli haluaisi kurveja ja ilmapallopuoli kapeutta... :))