Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö veronpalautuksilla leveilijät ymmärrä

Vierailija
10.11.2014 |

että se lähinnä kertoo omasta tyhmyydestä jos saa useita tonneja palautusta? Esim. tuossa yhdessä joulusäästöketjussa moni sanoo saavansa tonneja palautuksia. Eikö olisi fiksumpaa hieman miettiä niitä veroasioita ajoissa?

Vähennykset ovat tietenkin eri asia. 

T. ihmettelenpä vaan kun ei oo muutakaan ihmeteltävää

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 13:24"]

Mä ainakin pidän veroprosenttini tarkoituksella liian suurena. Se on sitä pakko säästöä, jossa oon muutoin todella heikko lahjakas. Aina saa kuluun sen mitä käteen saa, mutta onneksi aina ennen joulua on hyvä summa säästössä :)

[/quote]

Itse asiassa kellään mätkyjä saaneilla tutuilla ei ole sitä paria, kolmeasataa kuussa pantu säästötilille, mitä täällä kehutaan. Tämä ei tietenkään ole laaja tutkimus, koska koskee vain työkavereita ja tuttavia. Mutta kukaan ei ole sanonut, ettei haittaa, vaikka tuli tonnin mätkyt, koska hän on laittanut joka kuukausi säästötilille korkeakorkoiseen paikkaan sen summan, minkä mätkyt on ja ylikin.

Kaikki kiroaa, että millä helvetillä mätkyt maksaa ja joulu on pilalla. Tyhmempiä he minusta ovat.

Vierailija
82/98 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 12:32"]

Naurattaa tosiaan nämä jotka suunnittelee mitä ostavat tällä veronpalautusrahalla, ihan kuin olisivat saaneet jonkun pienen lotto- tai veikkausvoiton! :D Nehän on niiden omia tienaamia rahoja! Jotkut osaa säästää rahansa tilillä, nämä ei osaa ja siksi ottavat säästörahat joulun alla palautuksina.

[/quote]

Naura rauhassa. Minä pistän surutta veronpalautukset jouluun. Säästöt on sitten eri hankintoja varten. En tykkää käyttää säästöjä mihinkään ei-näkyvään kuten sukulaisten joulukukkiin tai kummilasten lahjoihin. Säästöillä vaihdan auton, lähden perheen kanssa matkalle ja osa säästöistä menee asunnonvaihtotilille. Ja jos saan veronpalautuksia alle tonnin, niin vaikka miten sen summan sijoittaisi vuoden aikana, ei siitä satasia tuottoja tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hellanlettas, miten joku jaksaa miettiä tämmöistä? Itse ennen säädin veroprosentin just niin ettei tullut palautuksia eikä mätkyjä. Sitten korotin ja onhan se kivempaa. Ei sitä huomaa kuukausituloissa ja sitten juuri ennen Joulua saa useamman satasen lahjoihin sun muihin. Miksi se on jollekin ongelma? Jokainen tavallaan.

Vierailija
84/98 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin leskeksi v.2013. Saan edesmenneen mieheni veronpalautusrahat. Kuolemaa ei voi ennakolta tietää.

Vierailija
85/98 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö kuinka paljon se tonni kasvaa korkoa siellä säästötilillä?!?!? Nii pari euroa joten se on nyt on perseen sama annatko sä valtiolle "ilmasta rahaa säilytettäväksi" vai sijoittakoot sä sen johonki korkeakorkoselle tilille mistä saat parin euron voiton..

Vierailija
86/98 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 11:18"]

että se lähinnä kertoo omasta tyhmyydestä jos saa useita tonneja palautusta? Esim. tuossa yhdessä joulusäästöketjussa moni sanoo saavansa tonneja palautuksia. Eikö olisi fiksumpaa hieman miettiä niitä veroasioita ajoissa?

Vähennykset ovat tietenkin eri asia. 

T. ihmettelenpä vaan kun ei oo muutakaan ihmeteltävää

[/quote]

Minä pidän tietoisesti ennakonpidätyksen vähän yläkantissa, eli ihan tietoisesti annan verottajalle hieman lainaa. Kun se ei ole millään omalla tilillä, ei sitä pysty tuhlaamaan ja joulun alla on juuri sopiva aika saada se takaisin. Mulla tosin kyllä tulee paljon vähennyksiäkin pitkän työmatkan vuoksi. 

Miten joku voi maksaa tietoisesti liian vähän veroja? Tietääkseni ennakonpidätysprosenttia voi itse suurentaa, mutta sitä ei voi kohtuuttomasti pyytää pienemmäksi kuin mitä se on, poikkeus tietysti jos palkkatulot nousevat ja verokortti on aiempien tulojen ennakonpidätysprosentille laskettu. Jos palkanlaskija pienentää prosenttia pyynnöstä, hän tekee virheen. 

Vierailija
87/98 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul tuleee aina noin tonnin verran palautusta, koska suurimman osan vähennyksistäni pystyn ilmoittamaan vasta veroehdotelmaa täydentäessäni (tai kun kirjanpitäjäni niitä siihen "kehittelee"). 

Vierailija
88/98 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti näyttää ihmisiä kiinnostavan miksi joku saa palautuksia ja toiset mätkyjä. Eiköhän kaikki tiedä mitä varten verokortin vuoden alussa toimittaa. Jokainen sitten päättää meneekö hieman liian isolla veroprosentilla vai suunnilleen oikealla. Toistaiseksihan tähän voi itse vaikuttaa joten valinnanvapaus kaikille!

Vierailija
89/98 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No,toisten mielestä Suomessa on niin ankara verotus, että sivutöitäkään ei kannata tehdä, kun NIISTÄ menee niiiin kauheasti VEROJA!  :D

Vierailija
90/98 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 11:27"]Paljon ap sai mätkyjä? :D Aiai, kyllä kohta kelpaa kun tulee palautukset tilille!
[/quote]Minulla on veroprosentti kohdillaan eli saan vain parisataa takaisin. Joulunviettoon tulee firman joulubonukset, käytän palkkarahat mielummin vuoden aikana.

Vierailija
91/98 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 11:22"]

Musta on ainakin mahtavaa, että tulee palautuksia. Opiskelijana pidin aina veroprosentin "korkeana" eli 16-20 kesätöiden aikaan, että jouluna olisi varaa ostaa edes pari lahjaa. Tavallaan säästin sillä tavalla, kun muuten säästöt hupenee ihan normaaliin elämiseen

[/quote]

Etkö osaa kontroloida rahojasi? Vaikka tililläsi olisi rahaa miljoonia niin ei se tarkoita että niitä pitää käyttää. 

Kyllä ihmisen pitää osata kontroloida itseään eikä pitäisi tarvita mitään varmuuskikkoja

Vierailija
92/98 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 11:19"]

Typeryyttä on mielestäni se, että saa tonnien edestä mätkyjä.

[/quote]

Höpöhöpö, jos on helposti varaa maksaa.

Vierailija
93/98 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 11:25"]Kun joku iloitsee saadessaan takaisin liikaa perittyjä veroja, suon sen ilon hänelle mielelläni. En tunne tarvetta esittää suurta finanssiasiantuntijaa ja selittää, että kyseisen henkilön verosuunnittelu ei ole onnistunut. Antaa ihmisten olla tyytyväisiä!
[/quote]

Hyvin pitkältikin olen suunnitellut. Ei tule vahingossakaan mätkyjä ja korkokin on parempi kuin pankissa.

Vierailija
94/98 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 17:21"]

Miten joku voi maksaa tietoisesti liian vähän veroja?

[/quote]

Minulle tulee myyntivoitoista isot verot, mutta en jaksa korottaa prosenttia tai erikseen maksaa myyntivoittoihin kohdistuvia ennakkoveroja. Sitten kun jäännösverot pitää maksaa, rahaa tietysti löytyy juuri niiden myyntivoittojen ansiosta. Jäännösvero on kuitenkin alle 10000 euroa, joten korkeammalle korkoprosentille en joudu.

Vierailija
95/98 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan tonnin. Sä et saa mitään lällälläää

Vierailija
96/98 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin tein suunnitellusti isommalla veroprosentilla viime kesän töitä. Tiesin valmistuvani nyt keväällä ja koska ei ollut varmuutta työpaikasta, halusin, että joulukuussa olisi kuitenkin hieman ns. ylimääräistä rahaa.

Työpaikka kyllä löytyi ja nyt on sitten tulossa kunnon synttäri-&joululahjarahat itseltäni verokarhun kautta... 

Vierailija
97/98 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks tää keskustelu oo jo käyty sataan kertaan?

Veroprosenttinsa kohilleen pitävä luulee olevansa jokin valtaisa finanssiguru, vittu. 

Vierailija
98/98 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lainaan mielelläni valtiolle, olen saanut siltä paljon. Sairas lapseni on ollut yliopistollisessa sairaalassa tutkittavana ja hoidossa, jenkeissä olisin jo konkurssissa.