Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

O- -veri ihan lopussa!

Vierailija
03.11.2014 |

Menkää luovuttamaan jos suinkin voitte

Kommentit (131)

Vierailija
21/131 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kelpaa luovuttajaksi ja vaikka kelpaisinkin niin jäisi kuitenkin luovuttamatta. SPR saa ihmisiltä verta ilmaiseksi, tekee sillä bisnestä ja käyttää ne rahat johtajien palkkoihin ja mamutukseen... Joo ei kiitos

Vierailija
22/131 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on O-, mutta se kävi luovuttamassa vasta kuukausi sitten. Mä taas olisin muuten valmis luovuttamaan, ja lähdenkin heti kun on sellainen päivä että onnistuu, mutta veriryhmä on väärä. Yllättävän moni mun kavereista on O-, ja heistä kaikki luovutuskelpoiset luovuttaa säännöllisesti just siksi, että tietävät verensä olevan sitä kaikkein eniten tarvittua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/131 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole niin, että imettävä ei saa luovuttaa? Verensiirrostakin taitaa olla jotain rajoituksia, mutta mulla on jo kolme vuotta siitä, joten se ei kai olisi mikään este?

Vierailija
24/131 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, veripalvelun palveluja on supistettu niin voimakkaasti, että nykyään pitää tosissaan jo nähdä vaivaa että pääsee luovuttamaan, jos ei asu isossa kaupungissa. Vielä hetki sitten veripalvelu pystyi saavuttamaan paljon paremmin pienetkin paikkakunnat. Aika harva haluaa nähdä niin paljoa vaivaa luovuttamiseen, mitä se vaatisi, vaikka on ennen luovuttanut. Minä luovutin silloin, kun se oli vielä helppoa, nykyään en.

Vierailija
25/131 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin O- mutta en voi luovuttaa, koska asuin 90-luvulla briteissä. Kannattaisikohan tuosta kiellosta jo luopua? Brititkin luultavasti luovuttavat vertaan kotimaassaan.

Vierailija
26/131 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen o- ja haluisin käydä luovuttamassa, mutta lääkityksen takia en voi :( lapsena kävin aina isän kanssa kun hän kävi luovuttamassa (sama veriryhmä) ja ajattelin että mäkin käyn sitten aikuisena.. Harmittaa tosi paljon, etten voi.

Vierailija
27/131 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:12"]

Eikös se ole niin, että imettävä ei saa luovuttaa? Verensiirrostakin taitaa olla jotain rajoituksia, mutta mulla on jo kolme vuotta siitä, joten se ei kai olisi mikään este?

[/quote]

Ai peppu, mä oonki O+, ja mieskin on A+, just kysyin. Mutta pidetään ketjua ylhäällä, tää on tärkeä asia. Itse verensiirron saaneena haluan jossain vaiheessa itsekin luovuttaa, mutta en ole tässä kolmen vuoden aikana ollut vielä kelpoinen luovuttamaan.

Vierailija
28/131 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:09"]

Enemmän minä mun vertani tartte kuin kukaan muu.

[/quote]

Joo. Sä tarviit tätä uusiutuvaa luonnonvaraa, jota ei kyetä keinotekoisesti valmistamaan, enemmän kuin vaikkapa se äitinsä kohdussa anemiasta kärsivä sikiö, kun tilaan ei ole muuta hoitokeinoa kuin verensiirto.

Vierailija
29/131 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi hinttareilta on kielletty veren luovutus. No, nehän sairasteleekin kaikenlaista ja heittää henkensä keskimääräistä nuorempana. Toki vasureille ja vihreille olisi todella rikastavaa saada mahdollista HIV-verta.

Vierailija
30/131 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kyllä  O mutta en muista onko se + vai -...

Vierailija
31/131 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuo O- veriryhmä, mutta en jotenkin uskaltaisi mennä luvouttamaan.. :( Olen muutaman kerran käynyt ja aina tietyssä vaiheessa meinaa lähteä taju ja veren ottaminen pitää lopettaa kesken. Hävettää kun henkilökunta joutuu hyysäämään minua, enkä tiedä tekeekö vajailla pusseilla edes oikein mitään.

Vierailija
32/131 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:21"]

Minulla on tuo O- veriryhmä, mutta en jotenkin uskaltaisi mennä luvouttamaan.. :( Olen muutaman kerran käynyt ja aina tietyssä vaiheessa meinaa lähteä taju ja veren ottaminen pitää lopettaa kesken. Hävettää kun henkilökunta joutuu hyysäämään minua, enkä tiedä tekeekö vajailla pusseilla edes oikein mitään.

[/quote]

Pitää syödä oikeasti kunnolla ennen luovutusta. Pidä verensokeri ylhäällä ja juo paljon luovutuspäivänä. Siitä se lähtee.

Vierailija
33/131 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:21"]

[/quote]

Monella pienikokoisella on tämä ongelma, mutta he käyvät silti luovuttamassa! Olethan tarpeeksi painava luovutukseen?

Ja kyllä minusta niille vajaillekin pusseille on paljon käyttöä!

Vierailija
34/131 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on O- mutta myös anemia, joten en luovuta.

Vierailija
35/131 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen O-, mutta edellisestä luovutuskerrasta ei ole kahta kuukauttakaan. Yritän käydä suhteellisen säännöllisesti, se on hyvä tapa tuntea itsensä hyödylliseksi.

Vierailija
36/131 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en pääse tuon painorajan yläpuolelle, joten luovuttaminen ei onnistu. Otetaanko kaikilta luovuttajilta verta juuri saman verran sääntöjen vuoksi, vai minkä vuoksi meiltä pienemmiltä ei voisi ottaa esim. puolet siitä määrästä, mikä otetaan tavallisesti?

Vierailija
37/131 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:17"]

[/quote]

Joo. Sä tarviit tätä uusiutuvaa luonnonvaraa, jota ei kyetä keinotekoisesti valmistamaan, enemmän kuin vaikkapa se äitinsä kohdussa anemiasta kärsivä sikiö, kun tilaan ei ole muuta hoitokeinoa kuin verensiirto.

[/quote] No minäkin vastasin että tarvitsen itse, sä et tiedä kenenkään vastaajan terveydentilasta. En tiedä veriarvojani mutta luulen että ovat päin persettä...

Vierailija
38/131 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Voi apua....et voi olla tosissasi.

Vierailija
39/131 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:17"][quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:09"]

[/quote]

[/quote]

Ja muako pitäis kiinnostaa jonkun itserakkaan eukon sikiöt? Sori, mut ei kiinnosta. Mun veri on mun vertani. Kylläpä minä sinä enemmän tartten ku kukaa muu.

Vierailija
40/131 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:09"]

[/quote]

Voi apua....et voi olla tosissasi.
[/quote]

Miksi en voisi olla tosissani?
Ei mua kiinnosta muut ihmiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan