O- -veri ihan lopussa!
Kommentit (131)
Mikä mun veriryhmä on jos se on merkitty pelkäksi O:ksi? Plussa vai miinus?
(En tiedä näistä ja tarkastin papereissa niin ei tuossa oo plussia eikä miinuksia. )
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 20:11"]Niin onko se nyt Oo miinus vai nolla miinus?
[/quote] Voit käyttää ihan hyvin kumpaakin, ja tulet ymmärretyksi. Minulle on aina opetettu, että virallisesti se on nollaverta. Eli nolla miinus.
En pysty luovuttamaan kun olen ollut 5v vakituisessa suhteessa miehen kanssa (olen siis mies) ja noille ei homojen veri kelpaa :D Olkoot sitten ilman
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:34"]
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:17"][quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:09"] Enemmän minä mun vertani tartte kuin kukaan muu. [/quote] Joo. Sä tarviit tätä uusiutuvaa luonnonvaraa, jota ei kyetä keinotekoisesti valmistamaan, enemmän kuin vaikkapa se äitinsä kohdussa anemiasta kärsivä sikiö, kun tilaan ei ole muuta hoitokeinoa kuin verensiirto. [/quote] Ja muako pitäis kiinnostaa jonkun itserakkaan eukon sikiöt? Sori, mut ei kiinnosta. Mun veri on mun vertani. Kylläpä minä sinä enemmän tartten ku kukaa muu.
[/quote]
Monella idiootilla mieli muuttuu, kun esim. onnettomuuden tai leikkauksen kautta saa huomata, että tarvitsee luovuttajan verta.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 06:50"]Vajaat pussit hylätään.
[/quote]
Minkä ihmeen takia?!
Hei kaikki, jotka voitte luovuttaa verta. Ilman verenluovuttajia olisin kuollut ensimmäiseen synnytykseen. Kaikki te, jotka luovutatte verta voitte pelastaa vastasyntyneen äidin ja näin lapsella on äiti. Minä olen yksi heistä, joka olisi kuollut ja lapseni olis jäänyt orvoksi heti synnyttyään ilman varenluovuttajia.
Kiitos teille kaikille O verenluovuttajille. Itse en voi luovuttaa kai koskaan, koska vereni on negatiivinen.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 07:30"]Hei kaikki, jotka voitte luovuttaa verta. Ilman verenluovuttajia olisin kuollut ensimmäiseen synnytykseen. Kaikki te, jotka luovutatte verta voitte pelastaa vastasyntyneen äidin ja näin lapsella on äiti. Minä olen yksi heistä, joka olisi kuollut ja lapseni olis jäänyt orvoksi heti synnyttyään ilman varenluovuttajia.
Kiitos teille kaikille O verenluovuttajille. Itse en voi luovuttaa kai koskaan, koska vereni on negatiivinen.
[/quote]
Negatiivinen veri? Siis miksi et voi luovuttaa?
Veritilanne edelleen huono! Parempi kuin viimeksi, mutta aika nopeasti tuo vähäkin veri menee käyttöön.
Tärkeä asia. Kävisin itsekin luovuttamassa, tosin olen A+ ja raskaana.
Minulle soitettiin tänään ja kävin töiden jälkeen luovuttamassa. T:O-