Junamatkustamisen rajatonta riemua
IC-junissa saa automaattisesti istumapaikan, halusi tai ei. Liikuin perheen kanssa joten varattiin neljä paikkaa siellä missä on neljä istuinta yhden pöydän ympärillä. Ne pienet erilliset tilat mihin mahtuu 12 matkustajaa. Tiedätte varmaan.
Kävi kuitenkin niin että kun saavuttiin oikealle paikalle, oli pariskunta jo ottanut ne. Oli asiaankuuluvasti vielä nostanut matkatavaransa vieruspaikoille ettei vahingossakaan joutuisi toisen vieressä istumaan. Ilmoitin asiallisesti mutta jämäkästi että paikat on varattu meille ja pyysin heitä poistumaan mihin naispuolinen vastasi että ne jää pois Salossa ja että päästäisi sen jälkeen sinne. Tämän jälkeen ilmoitin että ne poistuu ja kun ne ei reagoinut, korotin hiukan ääntä ja toistin "heti-heti-heti". Pariskunnan mieshenkilö oli puhelimessa joten tein samalla sen keskustelun mahdottomaksi. Tästä ne kimmastui ilmiselvästi todeten että juna on täynnä paikkoja, haukkui häiriköksi ja vitun pelleksi ja lopulta onneksi poistui.
Eli mikä meni pieleen?
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 13:39"]
-Mark Kakkapylly Kapteeni-
[/quote]
Mark Paskaperse paviaani
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 13:41"]
[/quote]
Mark Paskaperse paviaani
[/quote]
Sanavalintani perustuu kolmevuotiaan lapseni leikkiin, arvon rouva.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 13:24"]
En oikein ymmärtänyt, eli siinä loosissa oli 12 paikkaa joista sinä olit maksanut 4. Istuiko tämä pariskunta kimpsuineen niillä neljällä paikalla? Miksi käskit heidät pois, mikset vaan pyytänyt siirtymään joihinkin jäljelläolevista 8 paikasta? Mikset itse perheinesi istuutunut jollekin 8 jäljelläolevalle paikalle?
[/quote]
En ole ap, mutta ymmärrän hyvin, miksi hän halusi istuutua nimenomaan varaamilleen paikoille. Jos istuu jollekin muulle paikalle, joutuu siitä todennäköisesti lähtemään pois viimeistään seuraavalla asemalla, kun junaan tuleekin joku, jolla on paikkalippu juuri siihen paikkaan. Mieluummin sitä istuu samalla paikalla koko matkan, kun on kerran paikasta maksanutkin, eikä siirry uudelle paikalle ja siirrä samalla tavaroitaan joka asemalta lähtiessä. On myös vaikea lähteä käymään esim. ravintolavaunussa, jos ei tiedä, tuleeko joku paikan varannut junaan sillä välillä. Lisäksi isommalle seurueella ei välttämättä löydy lähekkäisiä paikkoja muualta junasta.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 13:44"]
[/quote]
Mark Paskaperse paviaani
[/quote]
[/quote]
Ymmärrän toki, eikä ole tarkoitus kenenkään mieltä pahoittaa, mutta minun sanavalintani perustuu mitä ilmeisimmin yli 3-vuotiaan palstakirjoittajan ansaitsemaan vastineeseen. :)
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 13:52"]
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 13:44"]
[/quote]
Mark Paskaperse paviaani
[/quote]
[/quote]
Ymmärrän toki, eikä ole tarkoitus kenenkään mieltä pahoittaa, mutta minun sanavalintani perustuu mitä ilmeisimmin yli 3-vuotiaan palstakirjoittajan ansaitsemaan vastineeseen. :)
[/quote]
Pahoittelen, mikäli loukkasin. Ei ollut tarkoitus. Olemme kuitenkin samaa mieltä aiheesta.
Mulla on paha tapa ilmaista itseäni väärin, sillätavalla että lopputulos ei ole lainkaan halutunlainen.
Vähän ohi aiheen: Täällä Vaasan junassa on yksi ihana konduktööri. Kuuluttaa aina, että jos ette ole ostaneet laukuillenne omaa paikkaa, olkaa hyvä ja nostakaa ne niille varatuille paikoille, että kaikki sopivat istumaan. Useimpiin tehoaa, ei kaikkiin.
Yleensä vastaavassa tilanteessa ryhdyn tyhmänä häseltämään, että voi sentään, eikö tämä ole vaunu 8 ja paikat 12,13,14 ja 15, miten minä nyt lipusta katsoin, että me oltaisiin tässä, voi hyvänen aika sentään. Ja samalla nostelisin ne matkatavarat lattialle ja lapset paikoilleen ja sanoisin, että nyt kyllä pitää hakea konduktööri, kun en löydä meidän paikkoja mistään. Ja hakisin konnarin, näyttäisin lippua ja kysyisin, että missä on ne meidän paikat, kun en löydä.
KOnduktööri katsoo lippuja, muita matkustajia ja paikkoja ja toteaa, että juuri tässä ne ovat. Jolloin liputtomat lähtevät.
Ehkä olisit ensimmäisen pyynnön voinut esittää vähän kohteliaammin. Minä sanon yleensä: "anteeksi, mutta nämä ovat meidän paikat". Kertaakaan ei ole ollut ongelmia sen jälkeen, vaan paikalla istuvat ovat lähteneet niin nopeasti kuin saavat kamppeensa kerätyksi.
Joka tapauksessa junttimaista käytöstä teidän paikoilla istuneelta pariskunnalta.
Hox hox hox hox. Siis ap pyysi niitä jo kertaalleen poistumaan, jolloin kävi selväksi ettei niillä ollut aikomustakaan luovuttaa oma paikka.
Mä tartun tuohon APn käyttömään "jämäkästi" sanaan, mikä tarve on olla heti tyly? On paljon matkustajia joilla ei ole paikkalippua, ei ole pakko olla niin agressiivinen.
näiä liputta junaan tulevia on kummallisen paljon. Juurikin Saloon menijät ovat jämähtämässä siihen paikalle, mikä toiselle matkustajalle on myyty Helsinkiin asti. Kerrankin nuori mies oikein haistatteli minua, kun halusin sen oman varaamani paikan. Jäi Salossa pois. Juna oli melkoisen täynnä, joten kun olen aikaani uhrannut lipun ostoon ja paikan varaamiseen, haluan myös sen paikan enkä mennä etsiskelemään vapaata paikkaa.
Minä ensin pyydän ja sitten käsken siirtymään jos joku istuu paikallani.
Vittuilijalle annan tuplasti takaisin.
Perinteistä kusipäistä salolaisten käytöstä :) Kunnon junttimesta. Terveisin siellä lapsena asunut. Onneksi pääsin sieltä ajoissa pois. Kauempaa ei olisi niitä ihmisiä kestänyt. Ap sinun käytöksessä ei ollut vikaa.
En oikein ymmärtänyt, eli siinä loosissa oli 12 paikkaa joista sinä olit maksanut 4. Istuiko tämä pariskunta kimpsuineen niillä neljällä paikalla? Miksi käskit heidät pois, mikset vaan pyytänyt siirtymään joihinkin jäljelläolevista 8 paikasta? Mikset itse perheinesi istuutunut jollekin 8 jäljelläolevalle paikalle?
Lähtikö tämä pariskunta siis koko kopista pois käskystäsi?
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 12:02"]
Kannattaa vähän varoa. Jos olisin ollut humalassa olisin luultavasti lyönyt sinua turpaan. Mies oli oikeassa. Koko vaunu täynnä paikkoja.
-Mark-
[/quote]
Enemmän kannattaa varoa tuollaista käytöstä. Jos olisin nähnyt sinut pahoinpitelemässä avutonta naista, olisin luultavasti piessyt naamasi muodottomaksi.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 13:25"]
Kannattaa vähän varoa. Jos olisin ollut humalassa olisin luultavasti lyönyt sinua turpaan. Mies oli oikeassa. Koko vaunu täynnä paikkoja.
-Mark-
[/quote]
Enemmän kannattaa varoa tuollaista käytöstä. Jos olisin nähnyt sinut pahoinpitelemässä avutonta naista, olisin luultavasti piessyt naamasi muodottomaksi.
[/quote]
Selvinpäin.
-Mark-
[/quote]
Toivottavasti sulla on hynää maksella pahoinpitelysi. Sä voit hyvällä mäihällä päätyä herttaiselle videolle nyrkkeinesi. Kalliiksi käy.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 13:24"]
Lähtikö tämä pariskunta siis koko kopista pois käskystäsi?
[/quote]
Kerropas mulle nyt oikein juurtajaksain, että jos joku on MAKSANUT siitä istumapaikasta niin miksi herra ja rouva euroopanomistajat saisivat siinä istua luvatta?
Haluavatko he oikein pakolla saada riidan aikaiseksi vai mikä mättää? Saatanan urpot.
Ei nää junat ainoot ole. Omaa parkkipaikkaa saa tyhjentää töistä tultua tämän tästä. Sama juttu missä tahansa, jos persees nostat maksetulta paikaltasi, työntää jo joku omansa tilalle. Nämä selittelyt on sitten se kunnon raivon nostattava juttu "Ku mä oon vaan vähän aikaa, hei en mä huomannut, että on varattu" (vaikka on laukku ja vaatteet tuolilla yms.!)