O- -veri ihan lopussa!
Kommentit (131)
Mies on O- minä AB+, mies luovuttaakin. Mulla valitettavasti ikuinen este luovutukselle :(
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:36"]
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:09"] Enemmän minä mun vertani tartte kuin kukaan muu. [/quote] Voi apua....et voi olla tosissasi. [/quote] Miksi en voisi olla tosissani? Ei mua kiinnosta muut ihmiset.
[/quote]
Mitä sinä tällä palstalla sitten teet?
Onko tää tyhmä kysymys, mutta eikö olisi mahdollista ottaa verta myös 45-49 -kiloisilta, mutta ottaa vaan puolet siitä määrästä mitä muilta? Luulisi, ettei siihen pyörry. Ärsyttää olla juuri ja juuri luovuttamiskelvoton. No on mulla uusi seksikumppanikin, mutta parin kuukauden kuluttua kelpaisin muuten.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:17"]
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:09"]
Enemmän minä mun vertani tartte kuin kukaan muu.
[/quote]
Joo. Sä tarviit tätä uusiutuvaa luonnonvaraa, jota ei kyetä keinotekoisesti valmistamaan, enemmän kuin vaikkapa se äitinsä kohdussa anemiasta kärsivä sikiö, kun tilaan ei ole muuta hoitokeinoa kuin verensiirto.
[/quote]
Ymmärsin väärin viestin ja vahingossa alapeukutin. Kyllä on olemassa synteettisiä vaihtoehtoja.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:42"][quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:36"]
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:09"] Enemmän minä mun vertani tartte kuin kukaan muu. [/quote] Voi apua....et voi olla tosissasi. [/quote] Miksi en voisi olla tosissani? Ei mua kiinnosta muut ihmiset.
[/quote]
Mitä sinä tällä palstalla sitten teet?
[/quote]
Mitä sinä?
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:36"]
[/quote]
Entä sitten, jos itse tarvitset verensiirtoa, mutta sitä verta ei olekaan saatavilla?
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:50"][quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:36"]
[/quote]
Entä sitten, jos itse tarvitset verensiirtoa, mutta sitä verta ei olekaan saatavilla?
[/quote]
Niin? Mitenkähän luulet mua tommosen asian kiinnostavan? Verta saan jos tarviin, ei sun siit tarvi huolt kantaa.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:46"]
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:42"][quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:36"] [quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:09"] Enemmän minä mun vertani tartte kuin kukaan muu. [/quote] Voi apua....et voi olla tosissasi. [/quote] Miksi en voisi olla tosissani? Ei mua kiinnosta muut ihmiset. [/quote] Mitä sinä tällä palstalla sitten teet? [/quote] Mitä sinä?
[/quote]
Minua kiinnostaa muut ihmiset
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:52"]
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:50"][quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:36"] [quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:09"] Enemmän minä mun vertani tartte kuin kukaan muu. [/quote] Voi apua....et voi olla tosissasi. [/quote] Miksi en voisi olla tosissani? Ei mua kiinnosta muut ihmiset. [/quote] Entä sitten, jos itse tarvitset verensiirtoa, mutta sitä verta ei olekaan saatavilla? [/quote] Niin? Mitenkähän luulet mua tommosen asian kiinnostavan? Verta saan jos tarviin, ei sun siit tarvi huolt kantaa.
[/quote]
Miten minä luulen sinua kiinnostavan sen, saatko verta vai et? No, hmm, itse verensiirron saaneena voin kertoa, että se kyllä kiinnostaa vähän helvetisti. Jos ei ole verta, jota antaa, sitä ei saa, vaikka tarvitsisi, sinäkään.
1) Ei siihen luovutukseen kuole.
2) Ei ne ime teitä kuivin. Saatte vieläpä kaiken kaupan päälle ILMAISEKSI rautatabletteja, jotka auttavat veriarvojen palautumista!!
3) Jos teillä ei ole terveydellisiä ongelmia tai esteitä luovutukseen ja vielä kehtaatte sitä täällä mainostaa, niin taidatte olla aika itsekeskeisiä.
4) Entä jos hyvä ystävänne/rakas läheisenne joutuu onnettomuuteen ja hän on veriryhmää 0-. Varastossa ei ole 0- verta. Mitenkäs sitten? Oletteko vieläkin sillä mentaliteetilla, että heikot sortuu elon tiellä?
Minua harmittaa, että veriryhmäni on niinkin "turha" kuin AB+. Toki käyn luovuttamassa, mutta eihän siitä niin paljon hyötyä ole kuin O-verestä. Voi kun voisikin vaihtaa veriryhmää jonkun sellaisen kanssa, joka ei pysty itse luovuttaa.
En ottaisi itsekään kenenkään toisen verta, joten en katso olevani velvoitettu luovuttamaankaan.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:54"]1) Ei siihen luovutukseen kuole.
2) Ei ne ime teitä kuivin. Saatte vieläpä kaiken kaupan päälle ILMAISEKSI rautatabletteja, jotka auttavat veriarvojen palautumista!!
3) Jos teillä ei ole terveydellisiä ongelmia tai esteitä luovutukseen ja vielä kehtaatte sitä täällä mainostaa, niin taidatte olla aika itsekeskeisiä.
4) Entä jos hyvä ystävänne/rakas läheisenne joutuu onnettomuuteen ja hän on veriryhmää 0-. Varastossa ei ole 0- verta. Mitenkäs sitten? Oletteko vieläkin sillä mentaliteetilla, että heikot sortuu elon tiellä?
[/quote]
Se on O- eikä 0-.
O- olen mutta varmaan on yhden käden sormilla laskettavissa ne päivät elämässäni, kun kelpaisin SPR:n luovutukseen. Onneksi sentään muissa maissa on voinut olla hyödyksi.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:55"]
En ottaisi itsekään kenenkään toisen verta, joten en katso olevani velvoitettu luovuttamaankaan.
[/quote]
Minä olen ottanut ja ottaisin uudestaankin (toivottavasti ei tarvitse). Veikkaan, että se tunne, kun hemoglobiini on alle 80, saa monen pyörtämään periaatepäätöksensä (vaikka kuinka olisi jehovantodistaja). Ja mulla ei vielä hb ollut edes hengenvaarallisen alhainen, mutta kuitenkin niin alhainen, että en voinut katsoa alas ollenkaan, koska pyörryin heti.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:12"]En kelpaa luovuttajaksi ja vaikka kelpaisinkin niin jäisi kuitenkin luovuttamatta. SPR saa ihmisiltä verta ilmaiseksi, tekee sillä bisnestä ja käyttää ne rahat johtajien palkkoihin ja mamutukseen... Joo ei kiitos
[/quote]
Ja viimeks oli 2h odotusaika luovutuksessa, ihmiset kiltisti jonottaa "hyvätekeväisyyden" eteen mutta toiset käärii rahat. Panostaisivat vähän niiden jonojen purkamiseen, esim lisähoitajilla ja käärisivät pomot sit vähän vähemmän itelleen sitä tuohta.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:52"]
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:50"][quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:36"] [quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:09"] Enemmän minä mun vertani tartte kuin kukaan muu. [/quote] Voi apua....et voi olla tosissasi. [/quote] Miksi en voisi olla tosissani? Ei mua kiinnosta muut ihmiset. [/quote] Entä sitten, jos itse tarvitset verensiirtoa, mutta sitä verta ei olekaan saatavilla? [/quote] Niin? Mitenkähän luulet mua tommosen asian kiinnostavan? Verta saan jos tarviin, ei sun siit tarvi huolt kantaa.
[/quote]
Miten minä luulen sinua kiinnostavan sen, saatko verta vai et? No, hmm, itse verensiirron saaneena voin kertoa, että se kyllä kiinnostaa vähän helvetisti. Jos ei ole verta, jota antaa, sitä ei saa, vaikka tarvitsisi, sinäkään.
[/quote]
Niin? Kyllähän sua vaa nyt näyttää kiinnostavan mun veren saannit kovinkin.
Ja siis ootko kovinkin monta vuotta kouluja käyny todetaksesi täällä, et paha antaa jos ei ole?! Mulle tuo nyt on ollu päivän selvää aina, mut ilmeisesti sulle ei?
Ja edelleen, ei mua kiinnosta saanko verta vaiko en. Luuletko olevasi maailman ainut joka on saanu verensiirron?
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:58"]
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:54"]1) Ei siihen luovutukseen kuole. 2) Ei ne ime teitä kuivin. Saatte vieläpä kaiken kaupan päälle ILMAISEKSI rautatabletteja, jotka auttavat veriarvojen palautumista!! 3) Jos teillä ei ole terveydellisiä ongelmia tai esteitä luovutukseen ja vielä kehtaatte sitä täällä mainostaa, niin taidatte olla aika itsekeskeisiä. 4) Entä jos hyvä ystävänne/rakas läheisenne joutuu onnettomuuteen ja hän on veriryhmää 0-. Varastossa ei ole 0- verta. Mitenkäs sitten? Oletteko vieläkin sillä mentaliteetilla, että heikot sortuu elon tiellä? [/quote] Se on O- eikä 0-.
[/quote]
Joku sairaanhoitaja urputti minulle, että se pitää kirjoittaa 0-, koska kyseessä on nollaveriryhmä. Eiköhän pointti tullut joka tapauksessa selväksi, oli se kirjoitettu O:lla tai 0:lla.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:54"]1) Ei siihen luovutukseen kuole.
[/quote]
Miksi mun pitäisi luopua mun verestäni ILMAISEKSI, vain jotta joku mulkero pelastetaan sillä? Jos siitä saisi kunnon korvauksen (siis muutaki ku pulla palan ja jotain vtun rautanappeja!!!) ni voisin harkitaki.
Ja kyllä, olen itsekeskeinen, ihan kuten jokainen muukin ihminen.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:12"]
En kelpaa luovuttajaksi ja vaikka kelpaisinkin niin jäisi kuitenkin luovuttamatta. SPR saa ihmisiltä verta ilmaiseksi, tekee sillä bisnestä ja käyttää ne rahat johtajien palkkoihin ja mamutukseen... Joo ei kiitos
[/quote]
Suomessa muka ilmaista puhdasta verta! SPR ottaa sen ilmaiseksi ja myy kalliilla rahalla sairaaloille. Hyi hävetköön!