O- -veri ihan lopussa!
Kommentit (131)
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 15:22"]
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 15:17"]
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 15:12"]
Mulla on hyvä ja tauditon veri ja mä voisin sitä myydä jos sais.
[/quote]
Niin, ja niin vois myydä myös C-hepatiittia sairastava sekakäyttäjä Jore.
[/quote]
So? Voihan sen veren tutkia ensin tietty. Eikö ne nyt muka mitenkään tutki sitä verta? Luottavat vaan mun sanaani jos sanon, että se on ok?
[/quote]
VOihan sen veren tutkia, mutta se verierä on jo sitten pilalla. Verestä ei makseta juuri sen takia, että se ei houkuttelisi ihmisiä kauppaamaan vertaan. Verta kauppaisivat silloin sellaiset ihmiset, jotka ovat heikommassa asemassa, ja paitsi että se houkuttelisi veritautien kantajia myymään vertaan, se houkuttelisi myös sellaisia ihmisiä, jotka tekisivät sitä muuten terveytensä kustannuksella.
Siis verenluovutuksesta on tosiaan ennen maksettu, ja siitä maksaminen on lopetettu juuri siksi, että siitä tuli ongelmia. Sen takia on vähän turha jossitella aiheesta.
Mutta joo, eiköhän me olla nyt jo kuultu, että sä oot niin kova jätkä & tosi freesisti nihilistinen, ja sua ei kerta kaikkiaan kiinnosta mikään, paitsi jauhaa mammapalstalla siitä, että sua ei kiinnosta, paitsi jos siitä saa rahaa.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 15:19"]
AV-palstalaisten mahtaa olla aika vaikea luovuttaa verta, kun on tuo sääntö ettei saa olla ollut uutta seksikumppania 4kk sisään. Miten sellainen nyt palstalaisten kohdalla onnistuis...
[/quote]
Eli palstalla on vain meneviä, tyylikkäitä ja sosiaalisia nuoria avarakatseisia kaupunkilaisaikuisia? Ei se kyllä ihan siltä keskustelujen perusteella vaikuta.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 15:24"]
On ihan eriasia, että jokin palvelu tai asia on ilmaista tai verovaroin ylläpidettyä.
[/quote]
No nimeä jokin käyttäjälle ilmainen palvelu, jota ei ylläpidetä verovaroin ja joka ei ole vapaaehtoisvoimin tehtävää.
Mä oon onneksi ei niin tarpeellista veriryhmää eli B+:aa. Onneksi siksi, että mulla on ihan järjetön piikkikammo. Jos multa joudutaan ottamaan verta suonesta ihan, vaikka vaan pienen verinäytteen vuoksi, niin joudun menemään makuuasentoon ja olemana katsomatta koko prosessin ajan piikkiä ja siltä päässä tahtoo alkaa pyöriä ja mua heikottaa prosessin jälkeen tuntikaupalla. Rokotteet tai sormenpääverinäytteet ei jostain syystä ole yhtä pahoja vaan ne kestän ihan istaaltaankin.
En ole koskaan elämässä joutunut tippaan ja toivon etten koskaan joudukaan. Joutuisivat varmaan laittamaan sieltä tipasta tulemaan samalla hurjat rauhoittavat, että kestäisin tilanteen.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 15:26"]
[/quote]
[/quote]
So? Voihan sen veren tutkia ensin tietty. Eikö ne nyt muka mitenkään tutki sitä verta? Luottavat vaan mun sanaani jos sanon, että se on ok?
[/quote]
VOihan sen veren tutkia, mutta se verierä on jo sitten pilalla. Verestä ei makseta juuri sen takia, että se ei houkuttelisi ihmisiä kauppaamaan vertaan. Verta kauppaisivat silloin sellaiset ihmiset, jotka ovat heikommassa asemassa, ja paitsi että se houkuttelisi veritautien kantajia myymään vertaan, se houkuttelisi myös sellaisia ihmisiä, jotka tekisivät sitä muuten terveytensä kustannuksella.
Siis verenluovutuksesta on tosiaan ennen maksettu, ja siitä maksaminen on lopetettu juuri siksi, että siitä tuli ongelmia. Sen takia on vähän turha jossitella aiheesta.
Mutta joo, eiköhän me olla nyt jo kuultu, että sä oot niin kova jätkä & tosi freesisti nihilistinen, ja sua ei kerta kaikkiaan kiinnosta mikään, paitsi jauhaa mammapalstalla siitä, että sua ei kiinnosta, paitsi jos siitä saa rahaa.
[/quote]
Emmä ole mikään jätkä. Mutta olen työtön ja tarvitsisin rahaa, joten voisin myydä vertani jos se ei olisi kiellettyä. Kun kukaan ei halua aikaani eikä työpanostani ostaa mutta jos veri kelpais. Mut ei väkisin.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 15:33"]
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 15:26"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Emmä ole mikään jätkä. Mutta olen työtön ja tarvitsisin rahaa, joten voisin myydä vertani jos se ei olisi kiellettyä. Kun kukaan ei halua aikaani eikä työpanostani ostaa mutta jos veri kelpais. Mut ei väkisin.
[/quote]
Just tuon takia siitä verenluovutuksesta ei makseta.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 15:30"]
Voi ettäh! Siiz haluux sä olla nìinqu mun bff?! Ja auttaa mua mun ongelmien kaa?! Siiz vähänx IHQUU!!! <3 <3 <3 Siiz kato ku mulle on iha sama mitä sä niinqu must luulet ja kuvittelet. Sua siiz vituttaa mun tekstit, vaan silti sä niinqu vaa vastailet mulle niinqu iha kokoajan!! Hajooks sun pääs vai miks sä kiusaat niinqu mua kokoajan? Kalkkiksena sä voit kato niinqu painuu vaiks sinne sun rollas luo ja men pihalle haukkuu nuorii niinqu! Ku sä oot tommonen vanha harakka niinqu! Puhutaankos me nyt saamaa kieltä sun kanssas?
[/quote]
Lääkkeet!
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 15:27"]
AV-palstalaisten mahtaa olla aika vaikea luovuttaa verta, kun on tuo sääntö ettei saa olla ollut uutta seksikumppania 4kk sisään. Miten sellainen nyt palstalaisten kohdalla onnistuis...
[/quote]
Eli palstalla on vain meneviä, tyylikkäitä ja sosiaalisia nuoria avarakatseisia kaupunkilaisaikuisia? Ei se kyllä ihan siltä keskustelujen perusteella vaikuta.
[/quote]
No ei tosiaankaan ole. Naisten ei tarvi olla tyylikkäitä ja sosiaalisia eikä meneviäkään saadakseen seksiä, miehille kelpaa pillu aina vaikka miltä näyttäis. Ei ole olemassa naista joka ei sais seksiä kun haluaa. Ei tarvi edes baariin mennä, nettideitistä löytää seksiseuraa minuutissa. Miestenkään ei tarvi olla tyylikkäitä tai sosiaalisia yms., kun naiset ihastuu renttuihin. Parisuhteessa olevien miehet pettää koko ajan, ja vaimotkin välillä, vähintään kostoksi. Joillain on vapaa suhde ja paneskellaan ketä sattuu luvan kanssa. Ja ne harvat jotka ei saa naista käy huorissa tuon tuosta.
En luovuta vertani. Vittuun ihmiset.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 15:46"]
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 15:27"]
[/quote]
[/quote]
No ei tosiaankaan ole. Naisten ei tarvi olla tyylikkäitä ja sosiaalisia eikä meneviäkään saadakseen seksiä, miehille kelpaa pillu aina vaikka miltä näyttäis. Ei ole olemassa naista joka ei sais seksiä kun haluaa. Ei tarvi edes baariin mennä, nettideitistä löytää seksiseuraa minuutissa. Miestenkään ei tarvi olla tyylikkäitä tai sosiaalisia yms., kun naiset ihastuu renttuihin. Parisuhteessa olevien miehet pettää koko ajan, ja vaimotkin välillä, vähintään kostoksi. Joillain on vapaa suhde ja paneskellaan ketä sattuu luvan kanssa. Ja ne harvat jotka ei saa naista käy huorissa tuon tuosta.
[/quote]
Seksiä saavat niin naiset kuin miehetkin, jos eivät yhtään valikoi, kenen kanssa sitä harrastavat. Mutta keksin kyllä yhtäkkiä aika monta erilaista ihmistyyppiä kummastakin sukupuolesta, joiden olisi vaikea löytää sänkyseuraa vaikka ei olisi yhtään valikoiva kumppanin suhteen.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 15:48"]
En luovuta vertani. Vittuun ihmiset.
[/quote]
Kuule, sulla on nyt puurot ja vellit sekaisin. Ihmiset tulevat vitusta (no okei, osa tulee sektiohaavasta), eivät mene sinne.
On ihan eriasia, että jokin palvelu tai asia on ilmaista tai verovaroin ylläpidettyä.
[/quote]
Niin. Jos veripalvelua hoitaisi kunnat itse, jokainen sairaanhoitopiiri itse, niin sekin maksaisi. Klinikan ylläpito maksaa, hoitajien palkat maksaa, välineet ja niiden huolto maksaa, kuljetus eri puolelle Suomea maksaa, verinäytteiden tutkiminen maksaa, niiden käsittely maksaa...
Pitäisikö Punaisen ristin hoitaa tämä ilmaiseksi?
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 15:56"]
[/quote]
Niin. Jos veripalvelua hoitaisi kunnat itse, jokainen sairaanhoitopiiri itse, niin sekin maksaisi. Klinikan ylläpito maksaa, hoitajien palkat maksaa, välineet ja niiden huolto maksaa, kuljetus eri puolelle Suomea maksaa, verinäytteiden tutkiminen maksaa, niiden käsittely maksaa...
Pitäisikö Punaisen ristin hoitaa tämä ilmaiseksi?
[/quote]
TUo taitaa olla vähän liian paljon ajattelutyötä vaativa ajatusketju näiltä ihmisiltä, jotka jaksavat kritisoida SPR:ää. He ajattelevat, että verenluovutus ja siihen liittyvät asiat hoituisivat jo olemassa olevalla henkilökunnalla, eikä se siis maksaisi mitään veronmaksajalle.
Voisitteko olla kommentoimatta ton ärsyttävän ulisijan viesteihin, ehkä silloin tämäkin keskustelu pysyisi asiallisena. Kiitos.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:09"]Minä voisin mennä, mutta onko siinä jotain rajoituksia lihavuuden suhteen?
[/quote]
Tietääkö kukaan?
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 16:00"]
Voisitteko olla kommentoimatta ton ärsyttävän ulisijan viesteihin, ehkä silloin tämäkin keskustelu pysyisi asiallisena. Kiitos.
[/quote]
Ilmoitin sen provoksi. Sitähän se on.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 13:57"][quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 13:56"]
Mikä se on se painoraja?
[/quote]
50 kg.
[/quote]
Höpö höpö. Kyllä minun alle 50 kg kaverini pääsi luovuttamaan verta.
En ole menossa kamalan verikammoni takia.
Naisilla on tietty raja hemoglobiiniarvossa, aneeminen tarvitsee itse verensä. Eivät huolisi vertani.