O- -veri ihan lopussa!
Kommentit (131)
Voisin luovuttaa O- vertani mutten kelpaa luovuttajaksi :(
Ohhoh mulla taitaa olla just toi veriryhmä
Harmi, kun en ole O-.
Kävin joka tapauksessa luovuttamassa aikaisemmin ja ensi kerran mahdollista vasta ensi vuoden puolella.
Ei varmaan kelpaa, ja luulen vähän että tartten kaiken itse.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 13:56"]
Mikä se on se painoraja?
[/quote]
50 kg.
Tosiaan, ei läheskään kaikki kelpaa luovuttajaksi :/ Luovuttajan terveys toki ensisijaista, ja tiukat ehdot muutenkin. Mukavaa kuitenkin että ihmisillä on myönteinen asenne siihen! :) Kun näin Veripalvelun sivuilla tyhjän O- -pullon niin tuli tunne että pakko jonnekin mainostaa, edes tänne. Oma ryhmäni A+ näyttää olevan melkein täynnä, ja kävin vasta vähän aikaa sitten luovuttamassa.
ap
Mulla olis tuo ryhmä, mutta minäkään en sovellu luovuttajaksi =(
Itse en voi luovuttaa sairauden vuoksi. Olen A-, joten jos tartten joskus verta, sen pitäisi olla nimenomaan O- tai A-...
Oliko se vielä niin, että o- käy kaikille veriryhmille, mut sille itelleen käy vain sama o-?
Mullakin A- veri, kävin ennen luovuttamassa säännöllisesti koska mun hempat on aina jotain 150 ja luovutus helpotti oloa jotenkin. Joulukuussa tulee puoli vuotta synnytyksestä joten joulun jälkeen meinasin mennä taas luovuttamaan.
En voi luovuttaa koska uusi seksikumppani 4 kk aikana.
Edellisestä homostelusta on alle vuosi, muuten kyllä voisin käydä..
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:05"]
Oliko se vielä niin, että o- käy kaikille veriryhmille, mut sille itelleen käy vain sama o-?
[/quote]
Joo. Jos O- ihminen joutuu onnettomuuteen, mistäs saa verta, kun elimistö hylkii kaikkia muita veriryhmiä...
Olen kipeä, muuten menisin. Ihme kun ei ole tullut sähköpostia.
Enemmän minä mun vertani tartte kuin kukaan muu.
Mulla taitaa olla 0+ , onko se huonompi?
Minä voisin mennä, mutta onko siinä jotain rajoituksia lihavuuden suhteen?
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 13:57"][quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 13:56"]
Mikä se on se painoraja?
[/quote]
50 kg.
[/quote]
Damn it
Mä en edes tiedä mikä mun veriryhmä on :/ Eikä ne halua mua luovuttamaan kun painan liian vähän.