tilillä nyt 750 euroa, ja huomenna keskiyöllä päästä laitan taas työmarkkinatukihakemuksen josta kilahtaa tilille 540e. Sitten kuun alussa 430e toimeentulotukia ja 395e asumistuki
Kertokaa siis että miksi ihmeessä menisin paskahommiin 10e/tunti?
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Kuka ei töitä tee, ei syömänkään pidä.
Koskiko tämä omia lapsiasi vauvoina?
Paljonko sun vuokra on? Mitä harrastat? Matkusteletko?
Vierailija kirjoitti:
Vihaan työttömiä
Miksi? Miksi vihaat ihmistä jota kukaan ei suostu palkkaamaan?
Ei AP kauan nointa tukia nostele. Ensinnäkin vuokra on selvästi yli 100 euroa liian kallis. Veikkaan että 815 euroa eli siitä lähtee pian 125 euroa pois jos ei muuta halvempaan. Sitten 1. työstä tai koulutuksesta kieltäyminen vähentää perusosaa 20% eli 108 euroa. Ja jos lisää kieltäytyy niin 40% eli 216 euroa. Näin ollen yhteensä 341 euroa vähemmän jatkossa jos elämäntapa ei muutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei käy kateeksi noin pienet summat ja se, ettei toimeentulotuella oleva saa omistaa mitään.
Sinä et saa mitään vietyä haudan taakse. Kaikki omaisuutesi on turhaa.
Et saa sinne niitä elämyksiäsikään. Että tuo haudantakaisuus on turha argumentti.
Mistä sinä haaveilet, mistä unelmoit? Minkälainen tulevaisuus sinulla on ajatuksissasi, mikä tekee sinut onnelliseksi? Kiinnostaa.
Vähäänpä sinä olet tyytyväinen jos tuollaiset summat ovat sinulle ylpeilyn aihe.
Etkö haaveile Australian kiertomatkasta? Sijoitussalkusta, jolla kilahtaa tilille rahaa tekemättä mitään? Tai uudesta, omasta asunnosta? Minä haaveilen, siksi aloitin paskaduuneilla 7,5€/tunti. Nykyään tuntipalkassa on satanen lisää muttei se tullut kotona makaamalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla varaa edes autoa pitää noilla summilla? Mutta ihan hyvin pärjää noilla jos olet yksinasuva nainen kaupungin yksiössä lähiössä
Ei ole mullakaan varaa pitää autoa vaikka olen keskituloinen ja vietän päivät pitkät töissä
Vierailija kirjoitti:
Haluaako kukaan elää noin köyhän tuki pummin kanssa. Joo veikkaan että olet yksinäinen ja lypsät eläkeläisiä vanhempiasi. Luottotiedot menneet ja elänyt yli varojesi sitä ennen. Joillain allergioilla ja sairauksilla saa harkinnan varaisia tukia mistä ei edes vaadita kuittia niin että ne vaikka kurlata kurkusta alas.
Meillä just tämmöinen omainen käyttää vanhempiani hyväkseen niin etteivät ne tuet todellakaan riitä vaikka kuinka hehkutetaan. On ketjupolttaja ja juo viinaa joka ilta. Siinä pitäisi olla työssäkäyvän tulot noin kalliisiin harrastuksiin ja ihmettelen kuinka se onnistuu toimeentulotuella. Ramppaa lääkärissä koko ajan veronmaksajien maksattamina. On jättänyt elatusmaksut veronmaksajille niin että siitos homma on toiminut muttei niiden elättäminen.
Aloin epäillä muistiani, että olenko kirjoittanut tämän ja koska viesti on tehty. Näköjään jossain on täsmälleen samanlainen ihminen millaisen minäkin tunnen.
Vierailija kirjoitti:
Ei AP kauan nointa tukia nostele. Ensinnäkin vuokra on selvästi yli 100 euroa liian kallis. Veikkaan että 815 euroa eli siitä lähtee pian 125 euroa pois jos ei muuta halvempaan. Sitten 1. työstä tai koulutuksesta kieltäyminen vähentää perusosaa 20% eli 108 euroa. Ja jos lisää kieltäytyy niin 40% eli 216 euroa. Näin ollen yhteensä 341 euroa vähemmän jatkossa jos elämäntapa ei muutu.
Mä oon asunut yli 5 vuotta 150 "ylikalliissa" asunnossa, ja koko ajan se on huomioita täysimääräisenä toimeentulotuessa.
Mulla on tilillä 3500€ ja maanantaina tulee leskeneläke. Käyn töissä, tuntipalkka jotain 17€.
Yksin elävä ihminen tulee aika pienellä summalla toimeen. Mulle riittää kun asunto, vesi ja sähkö. Ruokaa saa halvalla. Ei paljon nappaa aamulla aikaisin lähteä töihin.
M34
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuollaisten takia kannatan kokoomusta ja suosittelen samaa kaikille. Kokoomus tulee puolittamaan tuet kaikilta elämäntapatyöttömiltä. Kuka ei töitä tee, ei syömänkään pidä.
Kuollako pitää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihaan työttömiä
Miksi? Miksi vihaat ihmistä jota kukaan ei suostu palkkaamaan?
Eihän nämä edes halua töihin!
Mitkä nämä? 95% työttömistä haluaa töihin, nekin jotka ovat osatyökykyisiä eikä kukaan heitä palkkaa edes ilmaiseksi. Joten mikä ongelma? Niille työttömille ei löydy palkallista työtä jotka sitä haluaa, niin miksi huolehtia niistä jotka ei halua töitä eikä niitä saisikaan?
Vierailija kirjoitti:
Yksin elävä ihminen tulee aika pienellä summalla toimeen. Mulle riittää kun asunto, vesi ja sähkö. Ruokaa saa halvalla. Ei paljon nappaa aamulla aikaisin lähteä töihin.
M34
Onko siinä elämäsi sisältö? Asunto, vesi, sähkö ja ruoka. Onko sinulla mitään intohimoa? Unelmia? Mitään, mitä haluaisit saavuttaa elämässä? Mitä teet kaiket päivät?
Ap sulla jää siis korkeintaan se 540€ muuhun elämiseen asumiskulujen jälkeen. Onko se sun mielestä ok elintaso sulle? Ja säästöiksi riittää se 750€? Ok, se on hyvä, elät ekologisesti, et matkustele etkä osta turhuuksia. Olisi hyvä että muutkin laskisivat elintasoaan niin voisimme paremmin torjua ilmastonmuutoksen tuomia haittoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M34
Onko siinä elämäsi sisältö? Asunto, vesi, sähkö ja ruoka. Onko sinulla mitään intohimoa? Unelmia? Mitään, mitä haluaisit saavuttaa elämässä? Mitä teet kaiket päivät?
Olen intovertti. Pelaan pleikkaa, katson netflixiä, käyn ulkoilemassa ja joskus kavereita tapaan. Ei elämän tarvitse olla monimutkaista.
M34
Jos palkkasi on 10 euroa kuussa, ja teet kokoaikatyötä, saat sen lisäksi vielä jonkin verran asumistukea.
Jos työsi on osa-aikatyö, saat noin pienen palkan lisäksi myös työmarkkinatukea soviteltuna.
Kummassakin tapauksessa sinulle jäisi enemmän käyttövaroja kuin nykyisillä tuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M34
Olen intovertti. Pelaan pleikkaa, katson netflixiä, käyn ulkoilemassa ja joskus kavereita tapaan. Ei elämän tarvitse olla monimutkaista.
M34
Unelmoitko tuosta samasta elämän loppuun asti? Onko se sitä, mistä haaveilet?
Mua siis tosiaan vain kiinnostaa, että voiko oikeasti olla ihmisiä, jotka eivät haaveile mistään. Tai haaveilevat viettävänsä päivästä toiseen, vuodesta toiseen samanlaista elämää.
Tämä tyyppi kirjoittaa joka toinen päivä kuinka saa tukia ovista ja ikkunoista, joka toinen päivä taas kuinka on treidannutniin ja niin paljon voittoa 🤦