tilillä nyt 750 euroa, ja huomenna keskiyöllä päästä laitan taas työmarkkinatukihakemuksen josta kilahtaa tilille 540e. Sitten kuun alussa 430e toimeentulotukia ja 395e asumistuki
Kertokaa siis että miksi ihmeessä menisin paskahommiin 10e/tunti?
Kommentit (117)
Ap. On hyvä, kun saat jonkin verran rahaa. Sanon kuitenkin ystävällisesti, että et tule tuolla rahalla pidemmän päälle toimeen. Sinun on hankittava ammatti ja mentävä töihin tai ruvettava yrittäjäksi. Toivottavasti en kovin pahoittanut mieltäsi.
Vierailija kirjoitti:
Tää on taas niitä elämän tyhjäpäitä. Jotka näkee vain rahan. Saat tuon makaamalla. Jossain kohtaa työkkäri vaatii niitä töitä joista tulee sama raha käteen. Ja bussilippuun ja ruokailuun, ylläpitona 9 euroa. Opiskelisit työttömyystuella parempi palkkaisen ammatin. Niin ei tarvitse harjoittelijan palkkatasoon tai aloitteleviin siivoajiin omaa palkkaasi verrata. Itelläin lähtöpaikka on ammattitaito tasolla 14 e tunti. Ja se on vielä pieni se. Mukava se on kuitenkin jutella päivät eri ihmisten kanssa, eikä istua kotona.
Sen saman rahan pitää tulla työstä työnantajan maksamana palkkana. Tuilla kuuluu maata kotona ja palkalla tehdään töitä. Tukia on turha rinnastaa palkkaan. Tuet eivät palkaksi muutu vaikka miten yritetään asia siten vääntää. Ihmiset on erilaisia. Minä en haluan jutella kenenkään kanssa. En minäkään olisi töissä jos en palkkaa saisi enkä menisi
töihin ilman palkkaa jos työtön olisin.
Kuntouttavissa, työkokeiluissq ym. olevat ovat myös työttömiä mutta heitä ei tilastoida työttömiksi koska siten tilastoja kaunistellaan. Eikä niitä katsota työnantajien silmissä työkokemukseksi koska eivät ole palkkatyötä eli eivät auta työnsaannissa yhtään.
Itse pääsin just pois toimeentulotuelta kun pääsin töihin ja vaikka määrällisesti rahaa tulee ”vain” noin 100 e lisää kuussa, on se ainakin minulle pienituloisena iso summa :). Lisäksi työ tuo elämään useita positiivisia puolia; työyhteisön eli sosiaalisuutta ja tekemistä päiville. Ja tosiaan nyt voinkin säästellä ihan miten huvittaa, tt-tuella en sitä voinut tehdä. Huomaan elämänlaatuni parantuneen.
Vierailija kirjoitti:
Ap. On hyvä, kun saat jonkin verran rahaa. Sanon kuitenkin ystävällisesti, että et tule tuolla rahalla pidemmän päälle toimeen. Sinun on hankittava ammatti ja mentävä töihin tai ruvettava yrittäjäksi. Toivottavasti en kovin pahoittanut mieltäsi.
Itselläni on 5 vuotta jäänyt 1000€ kuussa vuokran ja sähkön jälkeen elämiseen ja mulla on auto. Oikein hyvin olen pärjännyt ja saanut kaiken ostettua mitä olen halunnut. :)
Vierailija kirjoitti:
Mikset kerro mitään oikeasti kiinnostavaa? Millainen aktivointisuunnitelma sulla on? Olethan pitkäaikaistyötön? Oletko ollut jo kuntouttavassa työtoiminnassa? Sairauslomalla? Onko sinulla omaa työntekijä sosiaalihuollon puolelta? Miten hänen kanssaan menee? Aiotko päästä jossain vaiheessa kuntoutustuelle? Onko monta diagnoosia? Koetko saavasi terveydenhuollon puolelta apua asioihisi?
Ystävällisesti,
ihan oikea pitkäaikaistyötön.
Kunnalle tulee kalliiksi pitkäaikastyötön jota ei aktivoida kuntouttavaan ja pellen touhuihin, pupu leikkeihin joilla pitää työllistää näitä palkkatuki työntekijöitä. Sillä kunta halusi kaikki työttömät itselleen kun TE- toimisto ei tehnyt yhtään mitään. Edellisenkään leikin aikana ei työllisiä tullut yhtään enempää vaan kunta säästi sakko maksuissa laittamalla työttömiä kuntouttavaan.
Säälittää, tuommoisia sahasivat viitsinkö hehkuttaa. Minulla maksaa yksi ravintola-ateria tuon ja niitä on monta viikossa.
Sellanen kokkarisatu tällä kertaa.
Siksi, että et olisi vain arvoton tukirahojen kuppaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on 5 vuotta jäänyt 1000€ kuussa vuokran ja sähkön jälkeen elämiseen ja mulla on auto. Oikein hyvin olen pärjännyt ja saanut kaiken ostettua mitä olen halunnut. :)
Mulla on viimeset 5v ollut netto korkeintaan 1100e.
Hyvin olen pärjännyt.
Vierailija kirjoitti:
Tää on taas niitä elämän tyhjäpäitä. Jotka näkee vain rahan. Saat tuon makaamalla. Jossain kohtaa työkkäri vaatii niitä töitä joista tulee sama raha käteen. Ja bussilippuun ja ruokailuun, ylläpitona 9 euroa. Opiskelisit työttömyystuella parempi palkkaisen ammatin. Niin ei tarvitse harjoittelijan palkkatasoon tai aloitteleviin siivoajiin omaa palkkaasi verrata. Itelläin lähtöpaikka on ammattitaito tasolla 14 e tunti. Ja se on vielä pieni se. Mukava se on kuitenkin jutella päivät eri ihmisten kanssa, eikä istua kotona.
Olen eri, mutta mikähän tällainen "työttömyystuella opiskeltava parempi (!) palkkainen ammatti on"? "Ammattitaito (!) tasolla", jossa ei ainakaan yhdyssanoja tarvitse osata. Itselläni on nimittäin jo 4-5 tutkintoa plakkarissa, mutta eipä ole työelämän ovet auenneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei AP kauan nointa tukia nostele. Ensinnäkin vuokra on selvästi yli 100 euroa liian kallis. Veikkaan että 815 euroa eli siitä lähtee pian 125 euroa pois jos ei muuta halvempaan. Sitten 1. työstä tai koulutuksesta kieltäyminen vähentää perusosaa 20% eli 108 euroa. Ja jos lisää kieltäytyy niin 40% eli 216 euroa. Näin ollen yhteensä 341 euroa vähemmän jatkossa jos elämäntapa ei muutu.
Mä oon asunut yli 5 vuotta 150 "ylikalliissa" asunnossa, ja koko ajan se on huomioita täysimääräisenä toimeentulotuessa.
En usko, valehtelet.
Siinä on ihan linkki faktaan. Luitko artikkelin?
t: 150e "ylikallis"
Vierailija kirjoitti:
Säälittää, tuommoisia sahasivat viitsinkö hehkuttaa. Minulla maksaa yksi ravintola-ateria tuon ja niitä on monta viikossa.
Ja pointtisi oli? Kateellineko pitäisi olla? Sellaisista asioista on mahdotonta olla kateellinen mitä ei arvosta kuten itse en arvosta esim. ravutoloissa syömistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei käy kateeksi noin pienet summat ja se, ettei toimeentulotuella oleva saa omistaa mitään.
Saa omistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja pointtisi oli? Kateellineko pitäisi olla? Sellaisista asioista on mahdotonta olla kateellinen mitä ei arvosta kuten itse en arvosta esim. ravutoloissa syömistä.
Siis ravintoloissa eikä ravutoloissa.
Siis laskenko nyt oikein, tulot jotaan 1300€ kuussa?
Mulla ei riittäisi edes laskujen maksuuun. Palkkatulot onneksi 2400€/kk, lapsilisät 200€ ja lisäksi 200€ muita tuloja.
Joo, en todellakaan lähtisi lorvimaan sen takia että saisin tilille jotain 1300€/kk, kun vähän vaivaa näkemällä voi saada melkeen kolme tonnia, ja sit miehen tulot päälle.
En ikinä ymmärrä näitä työttömiä joiden mielestä joku tonni ja risat on hyvät tulot, kun ne ei todellakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Olisi mullakin varaa syödä vaikka joka päivä ravintoloissa koska sen verran hyvä palkka mulla mutta mulla on rahoilleni parempaakin käyttöä kuin ravintolat ja teen mielummin itse ruokani.
tuossahan on enemmän tukia, kuin minä tienaan kokopäivätöistä. toisaalta en olekaan missään hyväpalkkaisessa hoitajantyössä, vaan paljon raskaammassa ja likaisemmassa työssä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta mikähän tällainen "työttömyystuella opiskeltava parempi (!) palkkainen ammatti on"? "Ammattitaito (!) tasolla", jossa ei ainakaan yhdyssanoja tarvitse osata. Itselläni on nimittäin jo 4-5 tutkintoa plakkarissa, mutta eipä ole työelämän ovet auenneet.
Vaikka lähihoitaja.
Minä itse työttömänä säälin ihmisiä jotka eivät keksisi itselleen mitään tekemistä, jos eivät olisi töissä.
Minulta meinaa loppua tunnit vuorokaudesta kesken ihan näinkin.
T: 5 vuotta työttömänä
Mikset kerro mitään oikeasti kiinnostavaa? Millainen aktivointisuunnitelma sulla on? Olethan pitkäaikaistyötön? Oletko ollut jo kuntouttavassa työtoiminnassa? Sairauslomalla? Onko sinulla omaa työntekijä sosiaalihuollon puolelta? Miten hänen kanssaan menee? Aiotko päästä jossain vaiheessa kuntoutustuelle? Onko monta diagnoosia? Koetko saavasi terveydenhuollon puolelta apua asioihisi?
Ystävällisesti,
ihan oikea pitkäaikaistyötön.