Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tilillä nyt 750 euroa, ja huomenna keskiyöllä päästä laitan taas työmarkkinatukihakemuksen josta kilahtaa tilille 540e. Sitten kuun alussa 430e toimeentulotukia ja 395e asumistuki

Vierailija
18.09.2021 |

Kertokaa siis että miksi ihmeessä menisin paskahommiin 10e/tunti?

Kommentit (117)

Vierailija
101/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis laskenko nyt oikein, tulot jotaan 1300€ kuussa?

Mulla ei riittäisi edes laskujen maksuuun. Palkkatulot onneksi 2400€/kk, lapsilisät 200€ ja lisäksi 200€ muita tuloja.

Joo, en todellakaan lähtisi lorvimaan sen takia että saisin tilille jotain 1300€/kk, kun vähän vaivaa näkemällä voi saada melkeen kolme tonnia, ja sit miehen tulot päälle.

En ikinä ymmärrä näitä työttömiä joiden mielestä joku tonni ja risat on hyvät tulot, kun ne ei todellakaan ole.

Kyllä se 1300€ on oikein hyvä. Itselläni menee laskuihin yhteensä n. 300€ ja niiden jälkeen jää n. 1000€. Oikein mukava summa

Vierailija
102/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on taas niitä elämän tyhjäpäitä. Jotka näkee vain rahan. Saat tuon makaamalla. Jossain kohtaa työkkäri vaatii niitä töitä joista tulee sama raha käteen. Ja bussilippuun ja ruokailuun, ylläpitona 9 euroa. Opiskelisit työttömyystuella parempi palkkaisen ammatin. Niin ei tarvitse harjoittelijan palkkatasoon tai aloitteleviin siivoajiin omaa palkkaasi verrata. Itelläin lähtöpaikka on ammattitaito tasolla 14 e tunti. Ja se on vielä pieni se. Mukava se on kuitenkin jutella päivät eri ihmisten kanssa, eikä istua kotona.

Olen eri, mutta mikähän tällainen "työttömyystuella opiskeltava parempi (!) palkkainen ammatti on"? "Ammattitaito (!) tasolla", jossa ei ainakaan yhdyssanoja tarvitse osata. Itselläni on nimittäin jo 4-5 tutkintoa plakkarissa, mutta eipä ole työelämän ovet auenneet. 

Vaikka lähihoitaja.

Niin, unohdin mainita, että hoitoala on itseltäni kokonaan poissuljettu vaihtoehto paristakin syystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että et olisi vain arvoton tukirahojen kuppaaja.

Kukaan ei tule ikinä antamaan tuollaista mitalia.

ap

Vierailija
104/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10e/tunti on joku 90-luvun palkka.

Kyllä minimin pitäisi vuonna 2021 olla 15-16e

Vierailija
105/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on taas niitä elämän tyhjäpäitä. Jotka näkee vain rahan. Saat tuon makaamalla. Jossain kohtaa työkkäri vaatii niitä töitä joista tulee sama raha käteen. Ja bussilippuun ja ruokailuun, ylläpitona 9 euroa. Opiskelisit työttömyystuella parempi palkkaisen ammatin. Niin ei tarvitse harjoittelijan palkkatasoon tai aloitteleviin siivoajiin omaa palkkaasi verrata. Itelläin lähtöpaikka on ammattitaito tasolla 14 e tunti. Ja se on vielä pieni se. Mukava se on kuitenkin jutella päivät eri ihmisten kanssa, eikä istua kotona.

Olen eri, mutta mikähän tällainen "työttömyystuella opiskeltava parempi (!) palkkainen ammatti on"? "Ammattitaito (!) tasolla", jossa ei ainakaan yhdyssanoja tarvitse osata. Itselläni on nimittäin jo 4-5 tutkintoa plakkarissa, mutta eipä ole työelämän ovet auenneet. 

Vaikka lähihoitaja.

No ei sekään takaa että töitä saa. Lähihoitajiakin on paljon työttömänä.

Itse ole henkilökohtainen avustaja mihin ei edes ole koulutusta olemassa koska se että käyt kaupassa, tiskaat, imuroit, peset pyykit ja avustat muissa arjen toiminnoissa kuten harrastuksissa, käyt avustettavan kanssa uimassa, elokuvissa , potkit jalkapalloa pihalla ym. kuten itse tänään tein 14 vuotiaan avustettavan kanssa niin noissa asioissa ei ole mitään koulutettavaa.

5 vuotta olen tehnyt tätä työtä osa-aikaisesti joka toinen viikko ja tässä työssä pysyn loppuelämäni. Vakityö. Tai nyky termein toistaiseksi voimassa oleva. Saan palkkaa ja tukia.

Vierailija
106/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista saada "omaan" käyttöön koko työmarkkinatuki?

Minun saan asumistukeni ja toimeentulotukeni ja niiden lisäksi vielä melkein satanen työmarkkinatuesta menee vuokraan. Jäljelle jäävällä reilulla neljälläsadalla eurolla saan sitten rillutella, mihin kuuluu siis ihan kaikki, mitä hankin ja teen.

Vierailija
107/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä itse työttömänä säälin ihmisiä jotka eivät keksisi itselleen mitään tekemistä, jos eivät olisi töissä.

Minulta meinaa loppua tunnit vuorokaudesta kesken ihan näinkin.

T: 5 vuotta työttömänä

Itse olin myös vuosia sitten yhtä pitkään työttömänä ja ei tosiaan käynyt aika pitkäksi, kun tekemistä ja mielenkiintoisia asioita on vaikka kuinka. Nyt olen hyväpalkkaisessa työssä ja usein on ikävä työttömyysjaksoja, kun elämä on pelkkää työssäkäyntiä ja kiireistä arjesta selviytymistä - omaa aikaa ei ole enää yhtään. Jos ei olisi perhettä ja asuntolainaa, niin vaihtaisin mielelläni osia työttömän kanssa.

Vierailija
108/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ap, älä pidä tililläsi noin isoja säästöjä, Kela voi katkaista sinulta pariksi kuukaudeksi tt-tuen.

He näkevät sen tiliotteessa ja heillä on oikeus katkaista tt-tuet. Lakiin perustuvaa.

Käy nostamassa automaatilta isompi osa pois.

Pidät säästöt kotona.

Mukavaa syksyn jatkoa.

t: Kelan ent.virkailija

Vierailija
109/117 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei Ap, älä pidä tililläsi noin isoja säästöjä, Kela voi katkaista sinulta pariksi kuukaudeksi tt-tuen.

He näkevät sen tiliotteessa ja heillä on oikeus katkaista tt-tuet. Lakiin perustuvaa.

Käy nostamassa automaatilta isompi osa pois.

Pidät säästöt kotona.

Mukavaa syksyn jatkoa.

t: Kelan ent.virkailija

Paypal on parempi vaihtoehto, niin voi edelleen tehdä ostoksia verkkokaupasta, eikä tarvii pelätä rahojen katoamista.

T. Entinen pitkäaikaistyötön

Vierailija
110/117 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis laskenko nyt oikein, tulot jotaan 1300€ kuussa?

Mulla ei riittäisi edes laskujen maksuuun. Palkkatulot onneksi 2400€/kk, lapsilisät 200€ ja lisäksi 200€ muita tuloja.

Joo, en todellakaan lähtisi lorvimaan sen takia että saisin tilille jotain 1300€/kk, kun vähän vaivaa näkemällä voi saada melkeen kolme tonnia, ja sit miehen tulot päälle.

En ikinä ymmärrä näitä työttömiä joiden mielestä joku tonni ja risat on hyvät tulot, kun ne ei todellakaan ole.

Samaa olin tulossa kommentoimaan. Ymmärrän että joku teini leveilisi moisella summalla, mutta aikuinen ihminen? "Mulle tuleekin 1300€ ensi kuussa, häh hää." 

Vierailija
111/117 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä miksi joku hyvätuloinen kadehtii työttömiä ja heidän tukiaan. Oikein oksetti se kokkari jonka mielestä leipäjonossa ”tienaa” helposti parikymppiä. Oikeasti, kuka hyvin tienaava voi kadehtia henkilöä joka saa muutamalla kympillä vanhentuvien elintarvikkeita?

Itselleni olisi työttömyydessä kauhistus itsenäisyyden menetys, niin että olisin valtion holhottava. Rahankäyttöä, omistamista sekä matkustelua seurattaisiin.

Ja itsekin voi joutua tuohon tilanteeseen, joten en todella ymmärrä mitä kadehdittavaa tuossa on. Ja en menisi töihin niin että joutuisin nostamaan sosiaalitukia, tuo holhoustilanne ei siitä meinaan yhtään muuttuisi.

Vierailija
112/117 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on tilillä rahaa, toimeentulotukea ei voi myöntää.

Sut täytyy ilmiantaa petoksen tekijänä.

Vierailija
113/117 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullepa kilahtaa viimeinen päivä 2300 e ihan nettona tilille ja 15:sta päivä noin 300 e. Niin ja omistan hyvän auton, asumme järven rannalla..ym.

Vierailija
114/117 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerys. Toimeentulotukea kun hakee niin liitteeksi tulee tiliotteet vähintään kolmelta kuukaudelta.

Vierailija
115/117 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ropsahtaa 2000e kuussa palkkaa tilille. Aika pieni summa mutta on työkin helppoa ja etänä teen nytkin. Voi puuhastella ohessa kotijuttuja, opiskella, surffailla täällä jne.

Vierailija
116/117 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista saada "omaan" käyttöön koko työmarkkinatuki?

Minun saan asumistukeni ja toimeentulotukeni ja niiden lisäksi vielä melkein satanen työmarkkinatuesta menee vuokraan. Jäljelle jäävällä reilulla neljälläsadalla eurolla saan sitten rillutella, mihin kuuluu siis ihan kaikki, mitä hankin ja teen.

Elät paremmin kuin sellainen henkilö joka ei saa toimeentulotukea.

Vai rilluttelet sinä neljälläsadalla ihan miten mielit.

Ja ainoa lasku on vuokralasku, sen kattaa asumistuki ja toimeentulotuki.

Aha.

Sitten on niitä jotka eivät saa ttt:a, vaan maksavat vuokransa työmarkkinatuesta ja asumistuella. Jäljelle jääneestä työmarkkinatuesta maksavat esim kotivakuutuksen, puhelinlaskun, mahd tetveyskeskuskäynnit, hammashoitolat, kaikki laskut, sähkölaskut.

Rillittelurahaa jääkin sitten tiukimpana kuukautena ehkä noin 200 euroa. Rilluttelu jää ruokakaupassakäymiseen.

Mene vxttuun leveilemästä!

Vierailija
117/117 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerys. Toimeentulotukea kun hakee niin liitteeksi tulee tiliotteet vähintään kolmelta kuukaudelta.

????

Väärennätkö tiliotteesikin, vai onko sulla jatkuva sopimus ttt:n maksuun eli noitä otteita ei tarkisteta kuuksusittsin. No, ilmoitusvelvollisuus täytyy olla joka tapauksessa. Ttt on viimesijainen tuki, se maksetaan vain kun mitään muuta ei ole. Jos sulla on tilillä 750 niin et ole ttt:een oikeutettu. Olet syyllistynyt petokseen!