Millainen asuinpaikka on Haaga Helsingissä?
Ollaan perheen kanssa mietitty muuttoa. Varsinkin Etelä-Haaga houkuttelisi. Onko hyvät palvelut ja nopeat kulkuyhteydet keskustaan?
Kommentit (23)
Googlehaulla tulee jotain yli 10v vanhoja ketjuja. Alueet ovat voineet muuttua siinä ajassa, siksi kyselen.
Hyvä alue. Asuin vuoden verran. Sopiva matka keskustasta, ei yöllisiä ördääjiä. Puhun siis Etelä-Haagasta. Pohjoinen puoli on huonompaa.
00320 kirjoitti:
Hyvä alue. Asuin vuoden verran. Sopiva matka keskustasta, ei yöllisiä ördääjiä. Puhun siis Etelä-Haagasta. Pohjoinen puoli on huonompaa.
No ei ole. Pohjois-Haaga on suurelta osin aivan samanlaista aluetta kuin Etelä-Haaga.
Vierailija kirjoitti:
00320 kirjoitti:
No ei ole. Pohjois-Haaga on suurelta osin aivan samanlaista aluetta kuin Etelä-Haaga.
Onhan niissä eroja. Ne korkeet ja vanhat kerrostalot pohjoisempana on rumempia kuin etelän viehättävät 60-luvun nostalgiatalot. Pohjois-Haaga asemanseutu myös ongelmallista.
00320 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
00320 kirjoitti:
Onhan niissä eroja. Ne korkeet ja vanhat kerrostalot pohjoisempana on rumempia kuin etelän viehättävät 60-luvun nostalgiatalot. Pohjois-Haaga asemanseutu myös ongelmallista.
Pohjois-Haagan asema EI OLE Pohjois-Haagassa vaan Lassilassa (Ben Zyskowicz asuu siellä).
Pohjois-Haaga on pääosin ihan samanlaista 50-luvun lähiötä kuin Etelä-Haagakin. Sitten Tampereen tien lähellä on erillinen ankeampi 70-luvun neukkualue, jota ehkä kannattaa vältellä.
Pohjois-Haagan asema on itse asiassa Lassilassa eli eri kaupunginosa. Niikuin Etelä-Haagassa olevan rautatieaseman nimi on yllätys, yllätys "Huopalahti". VR:n nimiensuunnittelija ei ole pysynyt kartalla.
No en muuttais Etelä-Haagaan. Pakila, Paloheinä, Tapaninvainio, Lauttasaari mieluumin.
Vierailija kirjoitti:
Pohjois-Haagan asema on itse asiassa Lassilassa eli eri kaupunginosa. Niikuin Etelä-Haagassa olevan rautatieaseman nimi on yllätys, yllätys "Huopalahti". VR:n nimiensuunnittelija ei ole pysynyt kartalla.
Huopalahti on joku historiallinen nimi, mutta ei ole ollut alueen nimenä käytössä enää pitkään aikaan. Jostain syystä jäänyt aseman nimenä elämään.
Mutta Pohjois-Haagan aseman nimeä en tajua yhtään...
Loogista olisi laittaa Huopalahden nimeksi Haaga (siitähän ei ole pitkä matka Pohjois-Haagankaan puolelle ja Haaga-nimihän käsittää molemmat). Pohjois-Haagan aseman nimeksi tietenkin Lassila.
Etelä-Haaga on hyvä, mutta Pohjois-Haaga sitä enemmän ghettoa mitä lähemmäs Lassilaa tullaan.
Vierailija kirjoitti:
No en muuttais Etelä-Haagaan. Pakila, Paloheinä, Tapaninvainio, Lauttasaari mieluumin.
Riippuu, millaista asuntoa etsii. Esim. Pakilassa ja Paloheinässä on myös pientaloja, Haagassa vain kerrostaloja.
Vierailija kirjoitti:
Etelä-Haaga on hyvä, mutta Pohjois-Haaga sitä enemmän ghettoa mitä lähemmäs Lassilaa tullaan.
Aika kaukana kyl getosta...
Iskun ruma ja graffitein töhritty varasto tullaan purkamaan ja siihen tulee neljä uutta kerrostaloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huopalahti on joku historiallinen nimi, mutta ei ole ollut alueen nimenä käytössä enää pitkään aikaan. Jostain syystä jäänyt aseman nimenä elämään.
Mutta Pohjois-Haagan aseman nimeä en tajua yhtään...
Loogista olisi laittaa Huopalahden nimeksi Haaga (siitähän ei ole pitkä matka Pohjois-Haagankaan puolelle ja Haaga-nimihän käsittää molemmat). Pohjois-Haagan aseman nimeksi tietenkin Lassila.
Samaa mieltä. Itse asun Pohjois-Haagassa ja käytän nimenomaan Huopalahden asemaa koska se on minua lähin juna-asema. Lassilassa sijaitseva on selvästi kauempana.
Olen asunut molemmissa ja molemmissa myös viihtynyt. P-Haagassa on parempi kauppa ja Kaaren palvelut hieman lähempänä, mutta E-Haagassa on paremmat ravintolat ja pääsee keskustaan nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut molemmissa ja molemmissa myös viihtynyt. P-Haagassa on parempi kauppa ja Kaaren palvelut hieman lähempänä, mutta E-Haagassa on paremmat ravintolat ja pääsee keskustaan nopeammin.
Mitä ravintoloita siellä on? En ole huomannutkaan...
Vierailija kirjoitti:
Missä osassa P-Haagaa? 50-luvun vain niissä "huonommissa"?
00320 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
00320 kirjoitti:
Pohjois-Haagassa on myös paljon 50- ja 60-luvun nostalgiataloja. Ja etelässä on myös 70-luvun neukkukuutioita lähellä Huopalahden asemaa.
Kunhan Alppiruusupuistoon ilmestyy kukat, niin siellä on sitten kunnon koronalinko, kun paikka on täpösen täynnä mummoja!
tykkään etelä-haagasta.. :D ihanan puistomaista seutua, paljon puita ja rauhallisuutta ja silti toi helsinkimäistä. :) ite kyllä hkissä tykkään liikkua eniten ratikalla ja metrolla, bussi ei oo mun lemppari... :D eikä juna.
Tuossa oikealla on haku, josta voit katsoa. Tai googlata. Koko ajan kysellään samoja asioita.