Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tilillä nyt 750 euroa, ja huomenna keskiyöllä päästä laitan taas työmarkkinatukihakemuksen josta kilahtaa tilille 540e. Sitten kuun alussa 430e toimeentulotukia ja 395e asumistuki

Vierailija
18.09.2021 |

Kertokaa siis että miksi ihmeessä menisin paskahommiin 10e/tunti?

Kommentit (117)

Vierailija
61/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saat työmarkkinatukea, et saa toimeentulotukea. Joten 0/5.

Mitä sinä höpiset? Tottakai saa toimeentulotukea jos ei asumiskulujen jälkeen jää muuhun elämiseen sitä n. 500 euroa.

Vierailija
62/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni työmarkkinatuella oleva saa myös tt-tukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tekee kakaroita ja saa lapsilisät ja elatusmaksut eikä pienet lapset kuluta niin paljoa ja kelpaa kierrätys vaatteet jos niitä saa ilmatteeksi. Niin sellaiseisiakin yh äitini säästi oman asunnon ja hyödynsi kaikki sukulaisten avut ja lahjat. Ruokamenoissa säästi kun laittoi lapset viikonlopuksi isovanhemmille syömään. 

Vierailija
64/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida olla varaa edes autoa pitää noilla summilla? Mutta ihan hyvin pärjää noilla jos olet yksinasuva nainen kaupungin yksiössä lähiössä

Jos ap saa tukia yli 1300e ja tilillä 700e niin sehän on yli 2000e.

Kyllä sillä summalla pärjää 4 hengen perhekin vaikka on 2 autoa.

Vierailija
65/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksin elävä ihminen tulee aika pienellä summalla toimeen. Mulle riittää kun asunto, vesi ja sähkö. Ruokaa saa halvalla. Ei paljon nappaa aamulla aikaisin lähteä töihin.

M34

Onko siinä elämäsi sisältö? Asunto, vesi, sähkö ja ruoka. Onko sinulla mitään intohimoa? Unelmia? Mitään, mitä haluaisit saavuttaa elämässä? Mitä teet kaiket päivät?

Olen intovertti. Pelaan pleikkaa, katson netflixiä, käyn ulkoilemassa ja joskus kavereita tapaan. Ei elämän tarvitse olla monimutkaista.

M34

Unelmoitko tuosta samasta elämän loppuun asti? Onko se sitä, mistä haaveilet?

Mua siis tosiaan vain kiinnostaa, että voiko oikeasti olla ihmisiä, jotka eivät haaveile mistään. Tai haaveilevat viettävänsä päivästä toiseen, vuodesta toiseen samanlaista elämää.

Samanlainen minäkin olen vaikka käyn töissä ja olen korkeakoulutettu. En haaveile mistään ja töissä käyn siksi, että pystyn maksamaan vuokran+muut menot. En ole koskaan löytänyt mitään intohimoa elämään. Olen myös harrastanut montaa eri asiaa, mutta lopulta olen aina kyllästynyt niihin.

Mielenkiintoista! Koetko itse sitä ollenkaan ongelmana?

Koen ongelmaksi todellakin. Joka aamu tekee tuskaa nousta ylös. Ei vaan voi mitään kun mikään ei kiinnosta. Työttömäksi luuseriksi en toki ole rupeamassa.

Vierailija
66/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse pelkään miten elän jos joudun jäämään joskus työmarkkinatuen varaan. Mitään muita tukia en tule saamaan.

Sama juttu mulla. Olen nyt "eläkeputkessa" mutta jos se poistetaan niin minulle ja sairaalle vaimolleni käy tosi huonosti. Asunto menee vasaran alle ja joudumme kuppaseen vuokrakämppään. 

Riippuu siitä onko se asunto maksettu vai ei. Eläkeputki poistetaan, mutta ei tietenkään niiltä jotka ovat jo siinä. Ja kyllä tekin saatte asumistukea ja toimeentulotukea jos teillä on niin pienet tulot ettei ne riitä asumisen ja muun elämisen kuluihin laskelmien mukaan.

Vierailija
67/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei käy kateeksi noin pienet summat ja se, ettei toimeentulotuella oleva saa omistaa mitään.

Työmarkkinatuella SAA omistaa. Vähän niinkuin minäkin teen. Ei vaikuta tonnit tilillä tai pörssissä että nii.

muu

Harmi ettet omista lukutaitoa. Tuossa sanottiin ettei toimeentulotuella oleva saa omistaa mitään.

Vierailija
68/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida olla varaa edes autoa pitää noilla summilla? Mutta ihan hyvin pärjää noilla jos olet yksinasuva nainen kaupungin yksiössä lähiössä

Jos ap saa tukia yli 1300e ja tilillä 700e niin sehän on yli 2000e.

Kyllä sillä summalla pärjää 4 hengen perhekin vaikka on 2 autoa.

Ne sen 750€ on säästöjä, ja 540€ on se raha josta maksetaan ruuat ja muut laskut kuin asumisen kulut, se toimeentulotuki ja asumistuki menee kokonaisuudessaan asumiskuluihin. Eli miten tuolla rahalla elätät perheen ja ostat kaksi autoa? Ei niitä säästöjä ole joka kuukausi käytettävissä samaa summaa jos ne yhden kuukauden aikana käyttää.

Vierailija
69/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksin elävä ihminen tulee aika pienellä summalla toimeen. Mulle riittää kun asunto, vesi ja sähkö. Ruokaa saa halvalla. Ei paljon nappaa aamulla aikaisin lähteä töihin.

M34

Onko siinä elämäsi sisältö? Asunto, vesi, sähkö ja ruoka. Onko sinulla mitään intohimoa? Unelmia? Mitään, mitä haluaisit saavuttaa elämässä? Mitä teet kaiket päivät?

Olen intovertti. Pelaan pleikkaa, katson netflixiä, käyn ulkoilemassa ja joskus kavereita tapaan. Ei elämän tarvitse olla monimutkaista.

M34

Mua siis tosiaan vain kiinnostaa, että voiko oikeasti olla ihmisiä, jotka eivät haaveile mistään. Tai haaveilevat viettävänsä päivästä toiseen, vuodesta toiseen samanlaista elämää.

Samanlainen minäkin olen vaikka käyn töissä ja olen korkeakoulutettu. En haaveile mistään ja töissä käyn siksi, että pystyn maksamaan vuokran+muut menot. En ole koskaan löytänyt mitään intohimoa elämään. Olen myös harrastanut montaa eri asiaa, mutta lopulta olen aina kyllästynyt niihin.

Mielenkiintoista! Koetko itse sitä ollenkaan ongelmana?

Koen ongelmaksi todellakin. Joka aamu tekee tuskaa nousta ylös. Ei vaan voi mitään kun mikään ei kiinnosta. Työttömäksi luuseriksi en toki ole rupeamassa.

Kuulostat masentuneelta. Ehkä kannattaisi jutella asiasta tai hakea muuten apua?

Vierailija
70/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei käy kateeksi noin pienet summat ja se, ettei toimeentulotuella oleva saa omistaa mitään.

Työmarkkinatuella SAA omistaa. Vähän niinkuin minäkin teen. Ei vaikuta tonnit tilillä tai pörssissä että nii.

muu

Harmi ettet omista lukutaitoa. Tuossa sanottiin ettei toimeentulotuella oleva saa omistaa mitään.

Kyllä toimeentulotuella eläväkin saa omistaa, oman kodin, auton jne. mutta kaikki ylimääräinen pitää myydä oman elämisen rahoittamiseksi, ei yhteiskunta elätä jos sulla on sijoitusasuntoja ja osakkeita salkullinen.

Vierailija
71/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei pahvi, kyllä saa. Itsekin saan asumistukea, työmarkkinatukea 538e/kk ja toimeentulotukea n.70e/kk

Vierailija
72/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M34

M34

En minäkään haaveile mistään. Olen täysin kotona parhaiten viihtyvä ihminen ja tykkään pelata pelejä ja katsoa leffoja yksin omassa rauhassa. Muuta en kaipaa elämääni. Osa-aikatyössä käyn muutamana päivänä viikossa joka toinen viikko sen takia et saan olla työkkäriltä täysin rauhassa. 5 vuotta olen tätä työtä tehnyt joka toinen viikko ja 5 vuotta olen täysin rauhassa saanut olla:)

Vierailija
73/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

muu

Kyllä toimeentulotuella eläväkin saa omistaa, oman kodin, auton jne. mutta kaikki ylimääräinen pitää myydä oman elämisen rahoittamiseksi, ei yhteiskunta elätä jos sulla on sijoitusasuntoja ja osakkeita salkullinen.

Mitä se ylimääräinen on?

Vierailija
74/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni työmarkkinatuella oleva saa myös tt-tukea.

Kaikki joilla ei ole avopuolisoa. Ja moni elää erikseen sillä tukia saadakseen ei voi olla avoliitossa. 

Tulisi enemmän asuntoja jos avopuolisoiden aikuisten ihmisten elatusvelvollisuus poistettaisiin.

Tätä minä en ymmärrä tässä sivistys yhteiskunnassa että vielä on aikuisen ihmisen elatusvelvollisuus kelan tukia haettaessa. Jos esim tienaa jonkun pikku palkan niin siitä saa jäädä vain toimeen tulon n. 500 euroa omaan käyttöön ja yli menevä lasketaan aikuisen puolison elättämiseen. Mitä järkeä tämmöisessä työssä kaymisessa oikein on. Varmaa tyopaikkaa on hyvin harvoilla niin että työttömäksi voi joutua koska tahansa. 

Vierailija
75/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei AP kauan nointa tukia nostele. Ensinnäkin vuokra on selvästi yli 100 euroa liian kallis. Veikkaan että 815 euroa eli siitä lähtee pian 125 euroa pois jos ei muuta halvempaan. Sitten 1. työstä tai koulutuksesta kieltäyminen vähentää perusosaa 20% eli 108 euroa. Ja jos lisää kieltäytyy niin 40% eli 216 euroa. Näin ollen yhteensä 341 euroa vähemmän jatkossa jos elämäntapa ei muutu.

Mä oon asunut yli 5 vuotta 150 "ylikalliissa" asunnossa, ja koko ajan se on huomioita täysimääräisenä toimeentulotuessa.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005595092.html

En usko, valehtelet.

Vierailija
76/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan työttömiä

Vihaan työläisiä.

Vierailija
77/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse pelkään miten elän jos joudun jäämään joskus työmarkkinatuen varaan. Mitään muita tukia en tule saamaan.

Sama juttu mulla. Olen nyt "eläkeputkessa" mutta jos se poistetaan niin minulle ja sairaalle vaimolleni käy tosi huonosti. Asunto menee vasaran alle ja joudumme kuppaseen vuokrakämppään. 

Asumiskuluihin saa asumistukea myös omaan asuntoon.

Vierailija
78/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt työmarkkina- ja asumistuella, yht n 800 e, mukavasti ja terveellisesti. Oli aikaa poimia kaikkia metsän antimia, tehdä ruoka raaka-aineista, lukea, opiskella itsenäisesti ja seurustella ihmisten kanssa. Matkailukin onnistui tekemällä vapaaehtoistöitä, kun korvauksena matkat ja majoitus

Vierailija
79/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on taas niitä elämän tyhjäpäitä. Jotka näkee vain rahan. Saat tuon makaamalla. Jossain kohtaa työkkäri vaatii niitä töitä joista tulee sama raha käteen. Ja bussilippuun ja ruokailuun, ylläpitona 9 euroa. Opiskelisit työttömyystuella parempi palkkaisen ammatin. Niin ei tarvitse harjoittelijan palkkatasoon tai aloitteleviin siivoajiin omaa palkkaasi verrata. Itelläin lähtöpaikka on ammattitaito tasolla 14 e tunti. Ja se on vielä pieni se. Mukava se on kuitenkin jutella päivät eri ihmisten kanssa, eikä istua kotona.

Vierailija
80/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan työttömiä

Eli jos joudut itse työttömäksi joskus niin vihaat silloin itseäsi. Mutta meitä työttömiä ei kiinnosta se että vihaatko meitä vai et. Ei vaikuta meihin millään tavalla :)