Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tilillä nyt 750 euroa, ja huomenna keskiyöllä päästä laitan taas työmarkkinatukihakemuksen josta kilahtaa tilille 540e. Sitten kuun alussa 430e toimeentulotukia ja 395e asumistuki

Vierailija
18.09.2021 |

Kertokaa siis että miksi ihmeessä menisin paskahommiin 10e/tunti?

Kommentit (117)

Vierailija
41/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei käy kateeksi noin pienet summat ja se, ettei toimeentulotuella oleva saa omistaa mitään.

Työmarkkinatuella SAA omistaa. Vähän niinkuin minäkin teen. Ei vaikuta tonnit tilillä tai pörssissä että nii.

muu

Vierailija
42/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksin elävä ihminen tulee aika pienellä summalla toimeen. Mulle riittää kun asunto, vesi ja sähkö. Ruokaa saa halvalla. Ei paljon nappaa aamulla aikaisin lähteä töihin.

M34

Onko siinä elämäsi sisältö? Asunto, vesi, sähkö ja ruoka. Onko sinulla mitään intohimoa? Unelmia? Mitään, mitä haluaisit saavuttaa elämässä? Mitä teet kaiket päivät?

Olen intovertti. Pelaan pleikkaa, katson netflixiä, käyn ulkoilemassa ja joskus kavereita tapaan. Ei elämän tarvitse olla monimutkaista.

M34

Unelmoitko tuosta samasta elämän loppuun asti? Onko se sitä, mistä haaveilet?

Mua siis tosiaan vain kiinnostaa, että voiko oikeasti olla ihmisiä, jotka eivät haaveile mistään. Tai haaveilevat viettävänsä päivästä toiseen, vuodesta toiseen samanlaista elämää.

Samanlainen minäkin olen vaikka käyn töissä ja olen korkeakoulutettu. En haaveile mistään ja töissä käyn siksi, että pystyn maksamaan vuokran+muut menot. En ole koskaan löytänyt mitään intohimoa elämään. Olen myös harrastanut montaa eri asiaa, mutta lopulta olen aina kyllästynyt niihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottahan se on ettei Suomessa ole mitään järkeä mennä raatamaan kahden edestä 10e tuntipalkalla jos kaikki tulot menee elämiseen. Ei se ap:n vika ole. Sitten valopäät tulevat tänne kirjoittamaan tienaavansa 10000 käteen kuussa ja kyllä kannattaa. Eipä ois millään arvannu.

Vierailija
44/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et kouluttautuisi, niin ei tarttis mennä niihin paskahommiin? Toisaalta jos oma rima elämässä riittää tuohon, niin omapa on elämästi. Ärsyttää vaan maksaa veroja tuollaisten luusereiden elättämiseksi.

Opiskelusta rangaistaan ja joutuu pienemmille tuloille kuin työttömänä ollessa.

Lisäksi pakotetaan ottamaan velkaa.

ap

Juuri aloitin opiskelut. Saan 2 vuotta ansiosidonnaista ja pienen korotuksen päälle. Opiskelen pääsääntöisesti kotoa käsin. Ihanaa :) Itse pärjäisin pienillä tuloilla, mutta en tylsää elämää.

Vierailija
45/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuollaisten takia kannatan kokoomusta ja suosittelen samaa kaikille. Kokoomus tulee puolittamaan tuet kaikilta elämäntapatyöttömiltä. Kuka ei töitä tee, ei syömänkään pidä.

Itekö teit tämän provosointi ja nyt vastaat tuohtuneena itsellesi?

Vierailija
46/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei käy kateeksi noin pienet summat ja se, ettei toimeentulotuella oleva saa omistaa mitään.

Mitä omistaa? Saan toimeentulotukea lasten takia jotka mun luona vuoroviikot ja sovitettua päivärahaa, Kela maksaa sähköt ja 3kk välein tulevan vesilaskun. asumistukea ja osa-aikatyön palkan. Omistan kaiken mitä haluan. Auton, PlayStation 5, oled tv:n ym.

Esim. mökkiä en edes halua omistaa. Jos haluan mökille niin vuokraan. Mukavampi olla erilaisissa mökeissä eikä aina vaan samassa.

Vierailija
47/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuntipalkka 11 euroa. Teen vaan osa-aikatöitä silloin, kun haluan ja missä haluan. Joskus vaan muutaman vuoron kuukaudessa. Asun omistusasunnossa, minulla on varaa autoon ja säästössä kuutisen tonnia. Vaikka rahaa ei hautaan saa niin on sillä eroa, että pääseekö matkustamaan, asuuko paremmin, harrastaako jne. Aikamoiset erot meillä elintasossa, vaikka itse teen huonolla palkalla töitä :)

Vierailija
48/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. Eihän noilla pennosilla elä.

Vierailija
49/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida eläkekään aikanaan olla kummoinen.

Ihan saman rahan saan takuueläkkeestä ja muista tuista, kuin jonka saisin seuraavat 35 vuotta 10e/h töissä ollessa.

Laskureilla laskettu.

ap

Eläkkeellä samaa kituuttamista.

Vierailija
50/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä keksit että ei saa omistaa mitään? Asun omassa asunnossa ja saan toimeentulotuen. Myös lapsilisät, elatustuen ja asumistuen. Asunnon arvo noin 130 000€.

Vierailija
51/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksin elävä ihminen tulee aika pienellä summalla toimeen. Mulle riittää kun asunto, vesi ja sähkö. Ruokaa saa halvalla. Ei paljon nappaa aamulla aikaisin lähteä töihin.

M34

Onko siinä elämäsi sisältö? Asunto, vesi, sähkö ja ruoka. Onko sinulla mitään intohimoa? Unelmia? Mitään, mitä haluaisit saavuttaa elämässä? Mitä teet kaiket päivät?

Olen intovertti. Pelaan pleikkaa, katson netflixiä, käyn ulkoilemassa ja joskus kavereita tapaan. Ei elämän tarvitse olla monimutkaista.

M34

Unelmoitko tuosta samasta elämän loppuun asti? Onko se sitä, mistä haaveilet?

Mua siis tosiaan vain kiinnostaa, että voiko oikeasti olla ihmisiä, jotka eivät haaveile mistään. Tai haaveilevat viettävänsä päivästä toiseen, vuodesta toiseen samanlaista elämää.

Samanlainen minäkin olen vaikka käyn töissä ja olen korkeakoulutettu. En haaveile mistään ja töissä käyn siksi, että pystyn maksamaan vuokran+muut menot. En ole koskaan löytänyt mitään intohimoa elämään. Olen myös harrastanut montaa eri asiaa, mutta lopulta olen aina kyllästynyt niihin.

Mielenkiintoista! Koetko itse sitä ollenkaan ongelmana?

Vierailija
52/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et kouluttautuisi, niin ei tarttis mennä niihin paskahommiin? Toisaalta jos oma rima elämässä riittää tuohon, niin omapa on elämästi. Ärsyttää vaan maksaa veroja tuollaisten luusereiden elättämiseksi.

Ei se koulutus töitä takaa. Monilla on ihme olettamus että töitä kyllä saa kun vaan menee. Ehkä jossain mielikuvitus maailmassa se menee noin. Todellisuudessa töitä pitää hakea ja sitten vasta mennään jos tulee valituksi.

Syy on myös työnantajissa ja siinä että avoimia työpaikkoja moninkertaisesti vähemmän kuin työttömiä. Sekä moni työnantaja vaatii kokemusta koulutuksen lisäksi. Palkatonta työharjoittelua ei katsota työ kokemukseksi eli kokemusta ei saa jos kukaan ei palkkaa. Turha sitä syyttävää sormea on pelkästään työttömien suuntaan osoittaa. Itse olen palkkatyössä.

Huomaa sellaisista kommenteista kuten " Joka ei työtä tee niin sellaisen ei pidä myöskään syödä" Että kommentin kirjoittaja ei elä todellisuudessa Ei palkkatyötä niin vaan mennä tekemään.

Vierailija
53/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin mieluummin tienaan itse omat rahani, säästän ja ostan mitä haluan ilman että joku kela kyttää jatkuvasti tilien saldoja ja kuitteja. Ja töissä käymällä osallistun omalta osaltani yhteiskunnan pyörittämiseen ja saan elämääni sisältöä. Sitä paitsi ei kenellekään ole luvattu, että yhteiskunta loputtomiin kustantaa teille työtä vieroksuville kaiken. Tuet voi pienentyä milloin tahansa, mikä olisi sinun kaltaistesi ihmisten takia ihan hyvä asia. Ymmärrän tahattoman työttömyyden ja työkyvyttömyyden, mutta en laiskuutta.

Vierailija
54/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan tukia ja palkkaa yhteensä siten että vuokran ja sähkön jälkeen mulle jää kuussa rahaa 1000€ ruokaan ym. oikein mukavasti elän ja saan ostettua kaiken mitä haluan :)

Vierailija
55/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sä kyllä mitään tt-tukea saa, jos tuo 750e näkyy tilillä. Kela ottaa huomioon summan ja elätät pari kk itseäsi sillä.

Ja ihan turha tulla väittämään muuta. Kukaan tt-tuella elävä ei voi pitää tommosia summia tilillä ja mukamas saada tukia lisää. Tiliotteet pitää kuitenkin kaikkien tt-tuensaajien Kelalle näyttää.

En ole se kelle vastasit mutta totta että ei voi pitää. Ylimääräistä rahat pitää käyttää ennenkuin laittaa tiliotteet tai sitten nostaa ylimääräiset rahat tililtä aina melkein heti kun ne tilille tulevat.

Vierailija
56/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pelkään miten elän jos joudun jäämään joskus työmarkkinatuen varaan. Mitään muita tukia en tule saamaan.

Vierailija
57/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat työmarkkinatukea, et saa toimeentulotukea. Joten 0/5.

Vierailija
58/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla tulee olemaan kova eläke.

Vierailija
59/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sisältöä elämässäsi on? Olla kotona kaiket päivät ja nostella tukia, joo. Mutta onko mitään muuta?

Totta, elämä lipuu vauvapalstalla ja sitten se loppuu. Pitää muistaa tämä on ykskerta!

Vierailija
60/117 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pelkään miten elän jos joudun jäämään joskus työmarkkinatuen varaan. Mitään muita tukia en tule saamaan.

Sama juttu mulla. Olen nyt "eläkeputkessa" mutta jos se poistetaan niin minulle ja sairaalle vaimolleni käy tosi huonosti. Asunto menee vasaran alle ja joudumme kuppaseen vuokrakämppään.