Merkkaatteko menkat aina kalenteriin?
Minä en koskaan muista. Nyt on taas se tilanne, etten yhtään muista milloin viime menkat alkoi ( TUNTUU, että siitä olis jo ikuisuus). Tissit tuntuu turvonneilta, niin ei mulla koskaan käy ennen menkkoja, vaan ennen raskautta...
Raskaustesti näytti negaa, tein pari päivää sitten. Silti epäilyttää... ja kaikki vaan kun en muista niitä vitun menkkoja.
Alan kyllä merkitsemään ne ylös aina.
Kommentit (56)
Merkkaan, taskukalenteriin. Samoin merkkaan seksikerrat, lapsi yrityksessä.
Mulla on käytössä sovellus, johon merkkaan kuukautiset. Kätevää, kun se osaa sitten täsmällisesti kertoa, kuinka monta päivää on aikaa seuraaviin menkkoihin. :)
En merkkaa, mutta harmittelen aina, että olisi pitänyt, koska itselläni on epäsäännölliset kuukautiset ja en ikinä muista koska ne viimeksi alkoivat.
Minulla on puhelimessa Kuukautiskalenteri-sovellus, joka ilmoittaa 2 päivää aikaisemmin milloin kuukautiset pitäisi alkaa. Sinne itse laitetaan alkamispäivä. Ohjelma laskee myös munasolun irtoamispäivän ja vaaralliset päivät ennen ja jälkeen. On tosi kätevä. Silti teen lisäksi vanhanaikaisesti kalenteriin merkinnän.
En muista merkata. Joskus alkuaikoina vähän seurailin, mutta mun kierron pituus vaihtelee aika paljon, niin en pystyisi kuitenkaan täysin ennustamaan, koska menkat alkais. Suunnilleen muistan koska alkaa.
Merkkaan, koska kiertoni on 35-45 päivää ja ehdin jo unohtaa muuten, milloin mahdollisesti seuraavat menkat alkavat.
IPhonella käytin iPeriod-sovellusta, nyt android-puhelimeen siirryttyäni lösin sellaisen kuin Feminap. Voin suositella! Tyylikäs ja yksinkertainen, ja viikon saa alkamaan maanantaista toisin kuin monissa jenkkisovelluksissa.
.
Ärsyttää kun suurin osa kuukautisten seurantasovelluksista on ulkoasultaan täysin tyylittömiä, kuin pikkutytöille suunnattuja, imelää pinkkiä, kukkia ja sydämiä. Olen aikuinen nainen, en 8-vuotias! Siksi olinkin iloinen kun löysin tuon feminapin.
Ei teidän hyvät naiset tarvitse niitä merkata, tiedätte menkkojen alkavan siitä, kun siippanne alkaa tehdä ylitöitä, saa kivittää.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 12:06"]
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 11:06"]
Olen merkannut aina.
[/quote]
Joo niin mäkin teininä. Enää en jaksa/muista/kiinnosta ja muutenkin v*tuttaa koko menkat.
[/quote]
Joten vuotakoon toosa ihan rauhassa, ei tunnu missään vaikka olisit uimarannalla kun ne alkaa, koska ei vaan kiinnosta.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 12:21"]Ettekä tunnista kehostanne mitään merkkejä?
[/quote]
Eivät kaikki kehot toimi kuten sinun.
Ap kiittää sovellusvinkeistä! Taidan ottaa itsekin käyttöön sitten seuraavien alusta.
Mä en koskaan oppinut kalenteriin kirjoittamaan ja oli tosiaan lääkäreissä aina vähän hämmentävää, kun ei osannut kertoa alku/loppupäiviä. No nyt on minullakin sovellus kännykässä. Juuri sellainen imelä ja vaaleanpunainen kukin ja sydämin koristeltu. Ihan sama jos joku tajuaa, että mun puhelimessa on menkkasovellus. Lähes kaikki kuitenkin tietää, että terveellä nuorella naisella menkat on. :p
Mulla on iPhonessa iPeriod niminen ohjelma, kirjaan siihen. Se varoittaa hedelmällisistä päivistä ja laskee kierrot ja hälyttää kun menkat lähestyvät, tai ovat myöhässä jne. Se on loistava.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 14:20"]
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 12:21"]Ettekä tunnista kehostanne mitään merkkejä?
[/quote]
Eivät kaikki kehot toimi kuten sinun.
[/quote]
Onhan niitä, mutta ovat todella epäluotettavat. Oviskipu(?) on merkki siitä että menkkoihin on noin 1,5-3 viikkoa, mutta pikku nippailu voi alkaa jo monta päivää ennen menkkoja ja välillä se lopuu, sitten taas juilii kunnes joskus alkaa menkat ja on siis arpapeliä mikä kipu niistä lähes identtisistä muuten vaan-kivuista on se oikea "menkkakivun alku" :) varsinaisen kivun tunnistaa kyllä, mutta sitten ne ovat jo alkaneet ja on jo vähän enemmän kiire saada tulppa paikalleen.
En ikinä muista merkata. Syön pillereitä, joten pystyn joten kuten laskemaan milloin viimeisimmät menkat ovat olleet. Odottele rauhassa ja tee uusi testi jos ei ala kuukautisia näkyä.
Merkkaan aina, koska se auttaa ennakoimaan seuraavia menkkoja, ja etten esim sovi todennäköiselle aloituspäivälle mitään isompaa menoa. Tämä johtuu siitä että ensimmäinen menkkapäiväni on aivan alyttömän kipeä, vaikka kuinka söisi särkylääkkeitä.. :( kannattaa aina merkata! :)
En myöskään muistanut ikinä ennen merkata. Oli aina tosi noloa kun joku lääkäri yhtäkkiä kysyi koska ollut menkat viimeksi. Jouduin aina keksimään jonkun sinne päin olleen päivän kun en kehdannut myöntää etten muista. :D Nyt latasin kännykkään sellaisen sovelluksen, johon ne merkataan napin painalluksella. Lisäksi sovellus herjaa aina kun menkkojen pitäisi alkaa ja jos ne on myöhässä. :) Kätevä. Laskee samalla ovulaation, pms-päivät ym. :)
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 10:42"]En myöskään muistanut ikinä ennen merkata. Oli aina tosi noloa kun joku lääkäri yhtäkkiä kysyi koska ollut menkat viimeksi. Jouduin aina keksimään jonkun sinne päin olleen päivän kun en kehdannut myöntää etten muista. :D Nyt latasin kännykkään sellaisen sovelluksen, johon ne merkataan napin painalluksella. Lisäksi sovellus herjaa aina kun menkkojen pitäisi alkaa ja jos ne on myöhässä. :) Kätevä. Laskee samalla ovulaation, pms-päivät ym. :)
[/quote]
Minkä niminen sovellus, kuulostaa tosi hyvältä? :)
En merkkaa. Muistan suunnilleen mihin aikaan kuusta mulla on ollut jos alan oikeesti miettiä (no nyt en kun 2,5 vuoteen ollut vain yhdet menkat mutta kuitenkin). Ekaa kun aloin odottamaan oltiin oltu kolme vuotta ilman ehkäisyä, eli en enää edes raskautta ajatellen seurannut kiertoa. Oli tarkoitus ottaa juhannusaattona muutama mutta tuli vaan fiilis että pitäisikö kuitenkin tehdä testi ensin. Plussan jälkeen tajusin että mullahan oli pari viikkoa aiemmin tosiaan menkkakipuja mutta vuoto ei alkanutkaan ja olin unohtanut koko jutun. Menkat oli sen pari viikkoa myöhässä siis. Toisaalta ihan kiva niin päin, toisen kohdalla tein melkein kolme viikkoa negaa ennen positiivista testiä. Myöhemmin tajusin että mähän aloitin testailun jo viikkoa ennen kuin menkkojen pitäisi alkaa. Aika myöhään on näkyneet nuo plussat muutenkin.