Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Merkkaatteko menkat aina kalenteriin?

Vierailija
01.11.2014 |

Minä en koskaan muista. Nyt on taas se tilanne, etten yhtään muista milloin viime menkat alkoi ( TUNTUU, että siitä olis jo ikuisuus). Tissit tuntuu turvonneilta, niin ei mulla koskaan käy ennen menkkoja, vaan ennen raskautta...

Raskaustesti näytti negaa, tein pari päivää sitten. Silti epäilyttää... ja kaikki vaan kun en muista niitä vitun menkkoja.

Alan kyllä merkitsemään ne ylös aina.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina oon merkannut. Pilleriaikaan ne tuli kuin kello, mutta kun pillerit lopetin, menkat tulee 24-29 päivän välein. Inhoan tuota lyhenevää kiertoa, mutta minkäs sille mahtaa, kun en hormoneja enää halua. 

Vierailija
2/56 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä. Muistan kyllä jos on tarvetta, yhdistän tapahtumiin niin menkat kuin muutkin pienet asiat, muistini toimii siten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 11:06"]

Olen merkannut aina.

[/quote]

Joo niin mäkin teininä. Enää en jaksa/muista/kiinnosta ja muutenkin v*tuttaa koko menkat.

Vierailija
4/56 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 11:10"]

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 11:05"]

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 11:02"]

Mäkään en ennen merkannut, mutta nyt mulla on kännykässä sovellus (nimeltään WomanLog, on noita varmaan muitakin), johon merkkaan. Se on tosi kätevä, etenkin kun mulla on hormonikierukka ja siitä syystä menkat on hyvin hyvin niukat jos tulevat ollenkaan, eli on ehkä vieläkin tärkeämpi seurata kiertoa. Samainen sovellus tosiaan kertoo myös oletetun ovulaatioajan ja sinne voi myös merkata muita tuntemuksia (turvotuksen, päänsäryn jne.) ja totta kai seksikerrat voi tallentaa sinne myös :D

[/quote]

Apua. En ikinä tallentais tollaisia tietoja mihinkään sovellukseen. Ties mihin päätyvät.

[/quote]

Ties mihin päätyvät :D No paljon saakin aikaan sun kuukautiskierrolla. Ei kun hetkinen, nythän muistinkin että sekä Kim Jong-un että Vladimir Putin kilpailevat vakoiluohjelmasta, jolla voi kerätä kuukautiskiertoja suomalaisnaisilta! Käyttävät niitä tietoja varmaan ydinasekokeissaan.

[/quote]

Voi saakeli, mikä vastaus.

Laita vaan kuule menkkas, ovislimas ja seksikertas sinne sovellukseen ihan rauhassa.

Vierailija
5/56 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi, koska mulla ne alkaa lähes aina kuun 1. päivä, joten ei pääse unohtumaan :D

Vierailija
6/56 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 11:53"]

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 10:56"]Mä en ainakaan välittäis, et mun känny herjais ja ilmoittelis menkoista. Saako ne myös jaettuna kavereille Facebookissa? ;) [/quote] Mitään muuta vaihtoehtoahan ei ole olemassa. Esim. muistiinpanoja EI voi käyttää. Idiootti.

[/quote]

Mitä hittoa? En sanonut muistiinpanoista mitään. Käytä rauhassa. Me puhuimme niistä SOVELLUKSISTA.

Idiootti.

Vierailija
7/56 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En merkkaile mitään, tulevat millon tulevat

Vierailija
8/56 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En merkkaa menkkoja mihinkään, koska tunnen kiertoni sen verran hyvin. Eikä kuukaudessa ehdi unohtaa, että esim. 20. päivän tienoolla voi alkaa odotella alkavaksi. Tunnistan ovulaation ja tiedän myös sen perusteella, että kahden viikon päästä alkaa tapahtua.

Jos kierto olisi tosi pitkä tai muuten epäsäännöllinen eikä ovulaatiota huomaisi mistään, pitäisi varmaan merkata ylös.

Vierailija
9/56 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkasin kun oli kunnon menkat, koska mun piti yrittää järkätä työvuorot menkkojen mukaan niin, ettei pahimpina vuotopäivinä ollut mielellään pitkiä työvuoroja tai yövuoroja. Oli niin kipeä maha, ripulia ja piti vaihtaa jättiside+supertamponi 1-2 tunnin välein ettei vuoda vaatteisiin. Mutta nyt kun on kierukka, menkat on paha muisto vain :) En enää merkkaa niitä ollenkaan ylös, joskus parin kk välein tulee pieni vuoto, joka ei häiritse millään tapaa.

Vierailija
10/56 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan seinäkalenteriin tähden ja montako päivää on ollut kierto. On kätevää kun voi laskematta enää uudestaan kertoa lääkärissä tms. Miten suurella välillä on menkat nykyään. Minulla siis todella epäsäännölliset kierrot. Muuten olenkin melkein huithapeli mutta tuon oppinut merkkaamaan. En jotenkin edes voi olla merkkaamatta on niin tapa :)

Vierailija
11/56 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen merkannut jo yli 10 vuotta. En tosin kalenteriin, vaan nettiin.

http://www.cyclespage.com/cgi-bin/show.cgi?sp=index

http://www.fertilityfriend.com/

Molemmat ovat peruskäytössä ihan ilmaisia eikä niiden kautta tule mainossähköposteja tms., mutta halutessaan voi tilata muistutuksen kuukautisten arvioidusta alkamispäivästä. Nyt minulla on yli 10 vuoden tilasto kuukautiskierroistani ja tiedän mm. sen, että kiertoni on melko säännöllinen, mutta jonkin verran heittoa esiintyy, ja kuukautiskiertojeni pituudet asettuvat Gaussin käyrän mukaisesti. ;D Vaikka tiedän tällaisia tietoja kuukautisistani, minulla ei ole aavistustakaan mikä kierronpäivä tänään on, sillä voin unohtaa täysin siihen asti, kunnes se muistutusviesti tulee.

Kaikkien älypuhelinkäyttöjärjestelmien sovelluskaupoissa on myös ilmaisia vastaavanlaisia ohjelmia puhelimille.

Klikkailemisiin!

Vierailija
12/56 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mitä hyötyä, kun käytössä on kapseli ja menkat saattaa tulla joka toinen kk tai kerta vuoteen.

Vierailija
13/56 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, muistan aina koska viimeksi alkoi :)

Vierailija
14/56 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan merkannut enkä tule merkkaamaan. Tosin nykyisin ei hormonikierukalla ole juuri vuotoja, onneksi. Lapsia tehdessä kyllä muisti tarkkaan tärkeät päivät eikä sen jälkeen ole ko. tiedotta mitään tehnyt. Käyttekö te jossain gynekologilla tosi usein, jos lääkäreitä varten tarttee kaikki laittaa ylös. Ettekä tunnista kehostanne mitään merkkejä?  

Vierailija
15/56 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkaan, että osaan varmasti kanniskella sidettä+särkylääkkeitä mukana.

Vierailija
16/56 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkaan. Se nyt vain jotenkin kuuluu asiaan.

Vierailija
17/56 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkaan kännykän kalenteriin sydämen alkamispäivälle. Osaan sitten katsoa koska alkaa seuraavat, kierto kun sen 27 päivää ja alkaa lähes samalla kellonlyömällä joka kerta. :)

Vierailija
18/56 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti! Oon merkannut aina siitä lähtien kun alkoi 18 vuotta sitten

Vierailija
19/56 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä merkkaan. Paperiseen kalenteriin erityismerkillä.

Vierailija
20/56 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkaan. Kierto on lyhyt, saattaa saman kalenterikuukauden aikana olla kahdetkin menkat. En ainakaan pysyis kärryillä koska niitä ootella, jos en merkkaisi. Mun mielestä itsestäänselvyys.