Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä te keski-ikäiset ostatte vaatteenne?

Vierailija
13.09.2021 |

Tai kengät?

Tuntuu, että kaikki vanhat hyvät kaupat ja ketjut sulkevat ovensa.

Oma suosikkini oli Aleksi 13. Ostin sieltä melkein kaikki kenkäni ja paljon siistejä työvaatteita. Nyt Kookenkä on sulkenut. Jäljellä on joku Click tai mikä onkaan. Vaatteiden ostoonkaan en ole löytänyt uutta suosikkia. Lindexistä löysi nuorena jotain, mutta ei enää vuosiin.

Kommentit (1050)

Vierailija
401/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zalando Loungesta - merkkivaatteet halvalla kuten tunnetut Hilfiger ja Gant - Addut Niket ja paaaljon muita merkkejä, jotka ovat Suomessa tuntemattomampia. Bootzletista joskus.

Sitten kivijalkaliikkeistä kuten DetaljiBoutique, Josefiinan aitta, Mandy, byPias second hand (fb-kirppis)

Stocka ja Sokos joskus.

Ostan vaatteita viikottain 😬😬

Vierailija
402/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zalando Loungesta - merkkivaatteet halvalla kuten tunnetut Hilfiger ja Gant - Addut Niket ja paaaljon muita merkkejä, jotka ovat Suomessa tuntemattomampia. Bootzletista joskus.

Sitten kivijalkaliikkeistä kuten DetaljiBoutique, Josefiinan aitta, Mandy, byPias second hand (fb-kirppis)

Stocka ja Sokos joskus.

Ostan vaatteita viikottain 😬😬

H&M:t ja Lindexit ja halpiskaupat kierrän nykyään kaukaa. Nooh alushousuja ostan Lindexiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa kun Peter Hahn lopetti Suomessa. Tilailin melko paljon. En omaa merkkiä, mutta muita. Kasmir neuleita kaapissa jemmassa. Saksasta ei voi tilata.

Peter Hahn oli yksi parhaista verkkokaupoista. Tyylikkäitä ja laadukkaita vaatteita joka kukkarolle. Iso harmi, että lopetti. Onneksi ainakin osaa merkeistä saa Zalandolta.

Mistä tieto ettei Saksasta voi tilata ja miksi ihmeessä niin? Miten muka EU-alueella ei voisi tilata mistä haluaa kun kerran Kiinasta saa tilata vaikka mitä. Outoa.  En löytänyt sivuilta mitään mainintaa asiasta kun katselin tuotteita. Oli tarkoitus tilata myöhemmin syksyllä jotain. Ruotsissa toimii Hahn, saakohan sieltä tilattua....

Vierailija
404/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa vaatteista tulee hankittua Saksaan suuntautuvilla autoreissuilla paikallisista outlet -myymälöistä (esim. Zweibrügge, Wolfsburg...). Täydentävät hankinnat kotimaassa lähinnä Varustelekasta ja Stockmannilta. 

Vierailija
405/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ostan netistä, koska vihaan kaupoissa ravaamista. Suomessa varsinkin tarjotaan aina ei-oota.

Suomesta ostan vaan ne pakolliset talvikengät ja -takit. Kenkäkaupoista Helsingissä parhaat ovat Kenkä-Rale ja Kenkä-Pekka. Takkeja katson yleensä Haloselta.

Muut vaatteet kuten yläosat, housut ja alusvaatteet olen ostanut ulkomaisista verkkokaupoista etenkin Briteistä. Siellä jonkun perustaviskaupan kuten M&S:n laatu on hyvä edulliseen hintaan verrattuna. Kokoja ja malleja löytyy. Aikaisemmin ostin yläosat yms. parista pienestä brittiverkkokaupasta, joissa oli vastuullisesti tuotettuja vaatteita, usein luomupuuvillaa tai vastaavia materiaaleja.

Nyt en sitten ole Brexitin ja koronan takia hankkinut melkein mitään lähes vuoteen. Vain rantamekkoja hankin kesällä Cellbesistä kun löytyi luomupuuvillaisia. Pidän näitä spagettiolkaimisia rantamekkoja kotona kesät talvet.

Vierailija
406/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä nettikaupoista: Boozt, Stockmann, Nanso, Andiata, Nike, Footway ja Zalando.

Kaupoista suosin Ratsulaa Porissa, Lindexiltä jotain kaupasta.

Vierailija
407/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat ostokset Helsingissä olen tehnyt Nectarinessa Isolla Roobertinkadulla. Hyvät sovituskopit ja tuttujen merkkien tyylikkäimmät mallit.

Kadun toisella puolella on hyvä Nectarinen kenkäkauppa.

Joskus löydän jotain Marimekosta, Andiatasta, Stockmannilta ja Korkeavuorenkadun putiikeista.

Nettikaupoista ostan lähinnä alus-, urheiluvaatteita ja yöpukuja yms.

Vierailija
408/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson Sannan instasta mistä Sanna on ostanut. Nyt just ostin ihanan repun.

Vierailija
409/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zalandolta tilaan. Oon 50+

Vierailija
410/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 53.v, pukeudun nuorekkaasti. Zalando, Boost/ Boostlet, Lindex, Halonen, H&M, kaupassa ei jaksa käydä. Mukavampaa katsella netistä ja tehdä hyviä löytöjä. Nettikirppikset, jos ei kelpaa, voi palauttaa.

Missä nettikirpparilla on palautusoikeus?

Esim: Emmy, Rekki. Tuotteet voi palauttaa, ja saa rahat tilille.

Vierailija
411/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2. gudrun jyrgenssonilla

3. katso edellinen vastaus

Mikä tuo on?

Mä olen reippaasti ylipainoinen ja mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta. Ostan vaatteeni pääasiassa Zalandolta ja Ellokselta.

no meni kaksi kolmesta oikein..

et siis käytä löysiä liehuvia yläosia?

Mä käytän sopivia vaatteita. En mä mitään makkarankuoria käytä. Zalandolta ja Ellokselta löytyy kyllä isoja kokoja. Miksi käyttäisin jotakin liehuvia vaatteita?

Vierailija
412/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisista, Milanosta ja Tokmannilta. Joskus Lidlistä.

Vierailija
413/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaat ostokset Helsingissä olen tehnyt Nectarinessa Isolla Roobertinkadulla. Hyvät sovituskopit ja tuttujen merkkien tyylikkäimmät mallit.

Kadun toisella puolella on hyvä Nectarinen kenkäkauppa.

Joskus löydän jotain Marimekosta, Andiatasta, Stockmannilta ja Korkeavuorenkadun putiikeista.

Nettikaupoista ostan lähinnä alus-, urheiluvaatteita ja yöpukuja yms.

Tajusin jus että melkein kaikki mun päällä tänään olleet vaatteet takkia myöten ja vielä kengätkin oli Nectarinesta.

Siistejä, tyylikkäitä mutta rentoja työvaatteita kokouksiin ja välillä mekkoja pikkujouluun tai kesäjuhlaan.

Valikoima on ehkä vähän korona-aikana supistunut, mutta toivottavasti palataan normaaliin tällä kaudella.

Vierailija
414/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselijä on ilmeisesti sellainen, joka seuraa orjallisesti mitä kuuluu ja täytyy pukea päälleen keski-ikäisenä frigidi-läskinä. Itse ostan vaatteeni Hooämmältä ja EMP.ltä.

Vierailija
415/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan Haloselta, Aleksi 13, Sokos, XXL, Amazon de, Sportamore, Esprit ja Helsinki Outletin liikkeistä.

Vierailija
416/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prisma, Citymarket, New Yorker. Kengät Monoselta tai urheilukaupoista.

Vierailija
417/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettikaupat ovat tavallaan käteviä, mutta oikeasti istuvia vaatteita joissa näyttää hyvältä ei löydä muuten kuin sovittamalla ahkerasti hyvässä putiikissa.

Mulla on ollut periaate että sovitan sopivassa putiikissa 6- 10 vaatekappaletta ja ostan niistä aina vain parhaiten istuvan jossa oikeasti näytän kauniimmalta tai tyylikkämmältä kuin aiemmin.

Nettikaupoista ostokset ovat onnistuneet jotenkin vain jos olen voinut jossain sovittaa vaatteen ensin.

80 % netistä ”alesta” ostamistani mekoista ja housuista tai takeista on jäänyt käyttämättä.

En osta niitä enää netistä.

Vierailija
418/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistä:

RELOVE helsinki (käytettyjä merkkivaatteita)

MORTICIA helsinki (rock vaatetta kaiken kokoisille/ikäisille)

NEWYORKER helsinki  (kauniita alusvaatteita, toppeja ja housuja halvalla)

K KENKÄ (lopettanut)

GUESS helsinki (kalliita merkkivaatteita koot loppuvat L-kokoon)

New Yorkerin alusvaatteet on hirveää laatua, ihan kirjaimellisesti kertakäyttöisiä.

Vierailija
419/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milano Firenze Roma, Vero moda!

Vierailija
420/1050 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaisia vaatteita eri valmistajilta ja gudrun sjödeniltä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme