Mistä te keski-ikäiset ostatte vaatteenne?
Tai kengät?
Tuntuu, että kaikki vanhat hyvät kaupat ja ketjut sulkevat ovensa.
Oma suosikkini oli Aleksi 13. Ostin sieltä melkein kaikki kenkäni ja paljon siistejä työvaatteita. Nyt Kookenkä on sulkenut. Jäljellä on joku Click tai mikä onkaan. Vaatteiden ostoonkaan en ole löytänyt uutta suosikkia. Lindexistä löysi nuorena jotain, mutta ei enää vuosiin.
Kommentit (1050)
Netistä ostan. Vaatekaupoissa soi nykyään niin kova musiikki, että käännyn ovelta pois.
Indiska kin on hävinnyt melkein kaikista kauppakeskuksista ☹️
Ihan mistä vaan missä näkyy hyvännäköinen vaate, ei ole sillälailla rajoitteita. Useimmiten kuitenkin netistä esim. zalandolta.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tykästynyt Mujin tuotteisiin, erityisesti alusvaatteisiin ja sukkiin. Todella hyvää laatua, koska japanilainen kuluttaja on tarkka rahoistaan ja japanilaiseen kulttuuriin kuuluu laadun arvostaminen. Muji käyttää paljon luomupuuvillaa. Muoto on se perinteinen japanilainen eli rento, harvemmin suoraan tyköistuva. Alusvaatteet ovat pehmeitä ja sukat paksuja, eivät kulu heti reikäisiksi. Omat kokemukset siis tosi hyviä!
P.S. Mujilla on muuten myös parhaat kodin säilytysratkaisut, koska japanilaiset asunnot ovat tosi pieniä.
Wow, Mujilla näyttää olevan myynnissä UV-suojattuja, hikitahrasuojattuja ja vedenkestäviä vaatteita. Hikitahrasuojattu T-paita kuulostaa hyvälle ensi kesää odotellessa. Löytyy näköjään myös perinteisiä japanilaisia vaatteita kuten hakama-housuja ja haori-takkeja. Kiitos! :)
Kyllä huomaa vastauksista, miten supersuosittu Zalando on. Itsekin olen sieltä tilaillut vuosia, mutta ilmeisesti minulla tuli joku palautuskiintiö täyteen, koska en pysty enää ostamaan Zalandolta laskulla. Laskuvaihtoehto on siis poistettu käyttäjäprofiilistani. Ennen ostin aina laskulla, jotta sain juurikin kengät sovitettua ja palautettua näppärästi.
Ihan rehellisesti myönnän, että palautin noin puolet Zalandon tilauksista, koska eivät olleetkaan sopivia tai näyttäneet samalta kuin kuvissa. Harmittaa kuitenkin, että Zalando ei mitenkään kommunikoinut minulle, että liika palauttaminen johtaa laskuvaihtoehdon poistamiseen. Eivät myöskään asiakaspalvelusta saa kommentoida asiaa. Olen aina palauttanut tuotteet siististi käyttämättöminä hintalappuineen ja laatikoineen, ja maksanut kaikki laskut ajallaan.
Onko kenellekään muulle käynyt tällaista, että jouduitte Zalandon tai muun nettifirman "mustalle listalle"? Olisi kiva tietää, olenko listalla ikuisesti. Tämä vain tiedoksi teille, jotka mahdollisesti itsekin palauttelette paljon nettitilauksia.
Vierailija kirjoitti:
Muut vaatteet kuten yläosat, housut ja alusvaatteet olen ostanut ulkomaisista verkkokaupoista etenkin Briteistä. Siellä jonkun perustaviskaupan kuten M&S:n laatu on hyvä edulliseen hintaan verrattuna. Kokoja ja malleja löytyy. Aikaisemmin ostin yläosat yms. parista pienestä brittiverkkokaupasta, joissa oli vastuullisesti tuotettuja vaatteita, usein luomupuuvillaa tai vastaavia materiaaleja.
Nyt en sitten ole Brexitin ja koronan takia hankkinut melkein mitään lähes vuoteen.
Marks & Spenceriä saa Sokokselta (myös nettikaupasta), joten ei ole erityistä tarvetta ostella sitä vain Briteistä ellei nyt satu olemaan reissussa.
Se, et koko on oikea, ei takaa et vaate on hyvä päällä ja näyttääkin hyvältä päällä. Harvoin löytyy nykyään kaupoistakaan vaatteita, jotka täyttää kriteerit. Saisin nettiostoksista palauttaa varmaan 99,5%. Siksi en tilaa koskaan mitään, ikinä. En vaan jaksais sitä pettymysten ja palauttelujen sirkusta. Toivon, ettei tarttis koskaan mitään uutta ja et pärjäis sillä mitä jo on.
Tilaan h&m,lindex.Ostan prismasta(nykyisin ihan kunnon merkkejä siellä ja muodikkaita),kirppareilta,tori.fi,cubus.
Aiemmin ostin takkeja topsportista,muttei sitäkään enää ole.
Kengät tilaan netin kautta sportamore,footway.
Haloselta! Se on nykyään todella hyvä kenkä- ja vaatekauppa, ja lisäksi suomalainen. Hyvä valikoima, ei pelkkää mustaa tunikaa ja neuletta. Laatukenkiä. Hintaluokka on keskitasoa. Löytyy kalliitakin ja alesta saa huokeasti. Tykkään tosi paljon!
Aikaisemmin kävin paljon Sokoksella, mutta Helsingin Sokos on jotenkin nykyään... En löydä sieltä enää mitään. Stockalta vielä vähemmän. Jos en löydä Haloselta, tilaan Zalandolta.
Tänään viimeksi Ratsulassa Porissa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä huomaa vastauksista, miten supersuosittu Zalando on. Itsekin olen sieltä tilaillut vuosia, mutta ilmeisesti minulla tuli joku palautuskiintiö täyteen, koska en pysty enää ostamaan Zalandolta laskulla. Laskuvaihtoehto on siis poistettu käyttäjäprofiilistani. Ennen ostin aina laskulla, jotta sain juurikin kengät sovitettua ja palautettua näppärästi.
Ihan rehellisesti myönnän, että palautin noin puolet Zalandon tilauksista, koska eivät olleetkaan sopivia tai näyttäneet samalta kuin kuvissa. Harmittaa kuitenkin, että Zalando ei mitenkään kommunikoinut minulle, että liika palauttaminen johtaa laskuvaihtoehdon poistamiseen. Eivät myöskään asiakaspalvelusta saa kommentoida asiaa. Olen aina palauttanut tuotteet siististi käyttämättöminä hintalappuineen ja laatikoineen, ja maksanut kaikki laskut ajallaan.
Onko kenellekään muulle käynyt tällaista, että jouduitte Zalandon tai muun nettifirman "mustalle listalle"? Olisi kiva tietää, olenko listalla ikuisesti. Tämä vain tiedoksi teille, jotka mahdollisesti itsekin palauttelette paljon nettitilauksia.
Olen voinut palauttaa Zalandolle, mutta jotenkin Bootz on toiminut tuossakin helpommin ja sujuvammin.
Zalandon toimitukset on myös tulleet hitammin kuin Bootzin.
Ei mulla ole mitään tiettyä liikettä mistä mä vaatteeni ostan. Ostan sieltä missä tulee jokin kiva vaate vastaan. Se voi tulla netissä taikka kauppareissulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netistä.
Josko pikkuisen tarkennusta sais.
Sitäpaitsi kenkiä en halua netistä ostaa.
Löysin etsy.com: n joku aika sitten. Olel ostanut useita pellava-tunikoita ja leninkejä sieltä; tekijät ovat latviasta, liettuasta, puolasta. Toimitus viikossa kotiin. Laatu loistava, hinta murto-osa jostain pia’s halaateista.
Käyttökorut sieltä, luomu saippuaa kotiin ja lahjaksi, hattuja, huiveja, kankaita.
Seuraavaksi ostan villatakin tai useamman ukrainasta: ihan periaatteesta haluan tukea heitä!
Sinne suosittelen sinunkin menevän!
Stockan nettikaupasta en osta enää, homma ei vain toimi. Monta kertaa on yritetty. 🙁
Boozt on superhyvä, toimitus nopea ja tilaaminen helppoa, kun pystyy rajaamaan mallit, matskut, värit. Uutta koko ajan, ja hyvät alennusmyynnit. Ostan sieltä myös kenkiä ja kosmetiikkaa.
Vinkkejä vailla täälläkin. kirjoitti:
Samat huomiot minulla. Aleksi 13 oli ykkös osto paikkani. Sen menetys oli minulle suuri. Henkilökunta oli niin ammattitaitoista, että muistan vieläkin monet käyntini Aleksi 13:ssa. Valikoimat olivat todella hyvät. Nyt Aleksilla on Gerry Weber, jossa ei tietenkään ole yhtä suuria valikoimia, eikä kenkiä lainkaan. Halonen myös lopetti, sekä Kenkäkauppa Manskun ja Lönkan kulmassa. Olen käynyt Stockalla ja Sokoksessa etsimässä takkia, mutta en ole löytänyt mitään laadukasta ja kaunista. Koronan vuoksi moni yrittäjä on lopettanut. K- kenkä Forumissa lopetti myös. Nettiostokset olen joutunut palauttamaan, ei onnistu minulta. Myös kokoja puuttuu aina. Sovitus on aivan välttämätön.
VAIN keskustan Aleksi13 on lopetettu. Muut liikkeet jatkaa normaalisti (Jumbo,Tripla,Sello ja Iso Omena).
New Yorkerista ostin käyttöpaitoja useita 1-2€/kpl. Prismasta yhdet Cooperin housut kun oli puoleen hintaan. Lenkkareita monesta eri kaupasta, esim Stadiumilla oli tarjous niistä. Kirppareilta löytyy joskus jotain.
Ostan lähes kaikki vaatteeni käytettynä. Kirpparit ovat täynnä lähes uusia naisten vaatteita. Tykkään myös emmystä ja vähänkäytetty.fi:stä. Molemmista ostan myös lapselleni vaatteita.
Stockkalla ja Sokoksella on molemmilla aivan nolon huonot verkkokaupat. Hullua, että tuollaiset suuret ja tunnetut ketjut eivät saa verkkokaupojaan päivitettyä tälle vuosituhannelle. Stockkan verkkokaupassa on monesti esillä tavaraa, jota ei saakaan ostettua verkosta ja sitten kaikkien tavaratalojen saldot näyttävät nollaa. No kiitti vaan tästä tiedosta, en olisi halunnutkaan ostaa! Sokoksen verkkokauppa taas näyttääkin aivan hirveän halvalta ja ostokokemus on kaikkineen tökkivä ja kuvat huonoja.
Pienellä panostuksella voisi saada myynnit nousuun, mutta ehkäpä kummallakaan ketjulla ei ole varaa edes siihen pieneen panostukseen, kun tasapainottelevat jossain konkurssin reunamilla...
Vierailija kirjoitti:
Minäkin tilaan usein Zalandolta ja välillä ei pysty laskulle tilaamaan ja toisella kerralla taas voi. Olen olettanut, että se johtuu tilauksen suuresta summasta eikä palautuksista.
No nykyään lähinnä Emmystä ja vähänkäytetystä eli nettikirpputoreilta.