Millä keinoin saan suojautua jos susi hyökkää kimppuun?
Olen vasta muuttanut edulliseen asuntoon maalle vuokralle eikä minulla ole aselupaa, asetta, saati metsästyslupaa. Mitä kannattaa ottaa huomioon nyt kun kolme sutta on pyörinyt 200m päässä kodistani ja naapuri varoitti niistä? Pakko minun on koiran kanssa ulkoilla enkä itsekään halua viettää 24/7 sisällä. Kirves kädessä kylätiellä kulkeminen kuulostaa lähinnä huonolta sketsiltä, mutta tuleeko syyte jos lahtaan minua ja lemmikkiäni uhkaavan eläimen?
Kommentit (140)
Hommaat haulikon. Boar-villisikapatruunalla hukan perii hukka.
Miten suojaudut putoavilta meteoriiteilta?
Milloin susi on viimeksi tappanut ihmisen Suomessa?
Käviskö tämä. En usko että mikään elukka jää tätä kuuntelemaan. On melkoinen meteli.
https://www.biltema.fi/veneily/veneen-sahkojarjestelma/aanitorvet/aanit…
Ei ne hyökkää ihmisen kimppuu. Maalla on toki hyvä pitää järki mukana pienissä asioissa jos ei halua pahoittaa mieltä, esim meiltä vei ilves kissan pihalta, se oli ulkokissa, tai naapuri teki sille jotain, ilves siellä oli liikkunu.. Pointtina se että ei me voitu Ilvestä alkaa syyttää siitä että sekin haluaa elää tässä maailmassa.
Varmaan joku laillinen kaasusumutin. Kyllähän pelkkä turvalaitteen omistaminen luo turvaa vaikka sitä ei tarvitsisi käyttää. Villieläimet ovat arvaamattomia villieläimiä.
Käyn rauhassa kakalle. Kait se p@skanhaju heidät karkoittaa. Jos joudun susien syltäväksi niin siinähän sitä luuta yrittävät nakertaa. Ei ole paljon iloa meikäläisestä susille.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne hyökkää ihmisen kimppuu. Maalla on toki hyvä pitää järki mukana pienissä asioissa jos ei halua pahoittaa mieltä, esim meiltä vei ilves kissan pihalta, se oli ulkokissa, tai naapuri teki sille jotain, ilves siellä oli liikkunu.. Pointtina se että ei me voitu Ilvestä alkaa syyttää siitä että sekin haluaa elää tässä maailmassa.
Niin, mutta minulla on koira josta olen vastuussa ja siinä missä se suojelee minua, on minun tehtävä suojella sitä. Joten jokin konkreettinen neuvo olisi tarpeen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Luonto on julma. Voi valita ollako cuck vai julmempi.
Vierailija kirjoitti:
Siellä taas huudellaan betonipömpelin nurkasta.
Vierailija kirjoitti:
Kerta ensimmäinen. Tuo on aina se "klassinen" kysymys, petohan se ln, arvaamaton.
Sano tiukasti "Ei". Jos oikein paha tilanne tulee ja tarvitset apua, niin kilisytä avainnippua. Auttaa (väitetysti) muissakin uhkaavissa tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et vastannut kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä ei voi sitteb siirtää sinne Helsingin ympäristön puistoihin. Pienet ympyrät niillä muuallakin on asutusten ympärillä. Eivät ihmisiä pelkää.
Paukautat kädet yhteen ja huudat että HUS. Jos susi ei muuten pakene, niin silloin viimeistään lähtee että hippulat vinkuu.
Entä jos lenkkitien varteen tekee paikkoja mihin koiran voi heti nostaa korkealle ja se kapuaa itse vielä ylemmäs, mutta kuka järjestäisi niitä. Tai päästää narusta irti, pääsee pakoon tuurilla jos suunta on oikea tai pihassa sutta pienempi koiraluukku jonnekin sisälle. Entä mihin itse nousee / menee tai mitä tekee ilman että eläin kärsii tai hyökkää lisää. Suden suuhun voi työntää paksun puruluun, no ehkä ei. Onko karkottimia tai ääntä tuottavia juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kyllä susia lähellä ja saa ollakkin, kun on myös tolkuton määrä kauriita. Mikä tuossa äänitorvessa oli vikana, ettei se käy?
Vierailija kirjoitti:
1800- luvun loppupuolella tapahtuneiden ns. Turun susisurmien jälkeen sudet hävitettiin Suomesta sukupuuttoon. Nyt vasta ovat taas levittäytyneet koko maan alueelle. Eli aiemmin ei ollut susia, jotka olisivat kenenkään kimppuun voineet käydä. Toivottavasti niin ei käy nytkään.
Lataat vesipyssyyn aamuvirtsaa ja roiskit susien päälle.